Golf mk3 nykii lämpimänä ja "tukehtuu"
Golf mk3 nykii lämpimänä ja "tukehtuu"
Elikkäs kylmänä toimii ok mutta kun kone lämpiää niin alkaa kone kaasuttaessa "tukehtumaan" ja nykimään. Tämä eritoten 1000-3000 rpm välillä. Välillä toimii hyvin ja kun kierrokset on yli 3000. Kierrokset laskevat hitaasti alas kun kaasua hellittää.
Aikasemmin kierroslukuviisari tipahti heti tyhjäkäyntilukemille kun hellitti kaasun. Lämpömittarikin näyttäisi hiukan alempaa lukemaa (ennen 90 nyt n. 85)
Ilmansuodatin vaihdettu.
Mitä lähdetään vaihtamaan.
Auto siis Golf 1995 1,8i bensa
Aikasemmin kierroslukuviisari tipahti heti tyhjäkäyntilukemille kun hellitti kaasun. Lämpömittarikin näyttäisi hiukan alempaa lukemaa (ennen 90 nyt n. 85)
Ilmansuodatin vaihdettu.
Mitä lähdetään vaihtamaan.
Auto siis Golf 1995 1,8i bensa
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
myös tehostimelle menevä ? se menee rikki alapuolelta yleensä, kylmänä se saa vaan enempi ainetta niin se käy sen takia ihan ok, lämpösenä ei...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 6
- Joined: 28.3.2011 21:08
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
Jarrutehostimelle
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 6
- Joined: 28.3.2011 21:08
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
lambda anturi ? kokeile paraneeko kulku jos nyppää johdon irti, kaasuläpän sopeutus ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 6
- Joined: 28.3.2011 21:08
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ADY:ssä veikkaisin lambdaa tai ilmamäärämittaria
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 6
- Joined: 28.3.2011 21:08
NiipäNiin. Eihän 4pisteruisku ole suoraan imusarjassa kiinni kuten 1pisteruisku. Ladan 1pisteruisku on tuttu ja lähes vastaava kun VAG.
Tämä helpottaa taas urakkaa. Noita komponentteja aletaan sitten sulkea pois yksitellen kun saadaan nämä mekaaniset vikamahdollisuudet ensin alta pois.
Kiitokset oikaisusta. Helpottaa taas pähkäilyjä huomattavasti.
Tämä helpottaa taas urakkaa. Noita komponentteja aletaan sitten sulkea pois yksitellen kun saadaan nämä mekaaniset vikamahdollisuudet ensin alta pois.
Kiitokset oikaisusta. Helpottaa taas pähkäilyjä huomattavasti.
Niin tosiaan...
Se ruiskuhan on tosiaan hyvin näkyvässä paikassa heti koneen yläpuolella keskellä. Kysyisin nyt että mitenkä iso operaatio tuo kumilaipan vaihto on? Onko tuo ruisku helppo irrottaa ja tarvittaessa putsata? Kyselin jo ylempänä aiemmin, mutta ei ou vielä kukaa vastannu tähän 

Mahtavaa!
Re: Golf mk3 nykii lämpimänä ja "tukehtuu"
Moi
Tämä on pikkasen myöhässä kysyjälle, mutta varmaan niitä kumilaippoja vaihdellaan tästä eteenpäinkin. Itsella ABD 1.4 koneeseen vaihdoin kumilaipan. Helppo nakki oli.
1. Kolme kappaletta sähköjohtoja pikaliittimin irrotetaan.
2. Imusarjan alta 4 kpl 10m avaimella mutterita irroitetaan. ( Pikkasen hankalassa paikassa ne koneen lohkoa olevat 2 kpl)
3. Klemmari irti ilmanputsarista, alipaineletku noin 10cm ruiskuyksikön kansi-sen jalka ( toinen letku kannesta menee ilmanputsarin lähelle ). Ilmanputsarin alapuolelta 22mm huohotinputki irti ja sen päällä olevat 3 kpl pitkiä pultteja irti, jolloin ruiskuyksikön muovinen suojakansi saadaan sivuun.
4. Sitten nostetaan koko ruiskuyksikkö sivuun että saadaan vanha kumilaippa irti.
5. Itse ainakin asensin suoraan imusarjaan uuden kumilaipan tietysti sen vastinkappaleen puhdistaen, kun on alumiinia, mutterit helpompi laittaa, kun pelkkä kumilaippa siinä paikallaan.
6. Sitten 4 kpl pultteja ruiskuyksiköstä päästä irroitetaan, vanha kumilapaippa irti, pinnan putsaus, uusi laippa paikalleen, sovitus omalle paikalleen, 4 kpl päälipultteja paikalleen... ja muut tilpehöörit...
Tämä on pikkasen myöhässä kysyjälle, mutta varmaan niitä kumilaippoja vaihdellaan tästä eteenpäinkin. Itsella ABD 1.4 koneeseen vaihdoin kumilaipan. Helppo nakki oli.
1. Kolme kappaletta sähköjohtoja pikaliittimin irrotetaan.
2. Imusarjan alta 4 kpl 10m avaimella mutterita irroitetaan. ( Pikkasen hankalassa paikassa ne koneen lohkoa olevat 2 kpl)
3. Klemmari irti ilmanputsarista, alipaineletku noin 10cm ruiskuyksikön kansi-sen jalka ( toinen letku kannesta menee ilmanputsarin lähelle ). Ilmanputsarin alapuolelta 22mm huohotinputki irti ja sen päällä olevat 3 kpl pitkiä pultteja irti, jolloin ruiskuyksikön muovinen suojakansi saadaan sivuun.
4. Sitten nostetaan koko ruiskuyksikkö sivuun että saadaan vanha kumilaippa irti.
5. Itse ainakin asensin suoraan imusarjaan uuden kumilaipan tietysti sen vastinkappaleen puhdistaen, kun on alumiinia, mutterit helpompi laittaa, kun pelkkä kumilaippa siinä paikallaan.
6. Sitten 4 kpl pultteja ruiskuyksiköstä päästä irroitetaan, vanha kumilapaippa irti, pinnan putsaus, uusi laippa paikalleen, sovitus omalle paikalleen, 4 kpl päälipultteja paikalleen... ja muut tilpehöörit...