Golf mk3 nykii lämpimänä ja "tukehtuu"

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
PEELO
Posts: 44
Joined: 21.3.2011 17:08
Location: Pohjois-Savo, Maaninka

Golf mk3 nykii lämpimänä ja "tukehtuu"

Post by PEELO »

Elikkäs kylmänä toimii ok mutta kun kone lämpiää niin alkaa kone kaasuttaessa "tukehtumaan" ja nykimään. Tämä eritoten 1000-3000 rpm välillä. Välillä toimii hyvin ja kun kierrokset on yli 3000. Kierrokset laskevat hitaasti alas kun kaasua hellittää.
Aikasemmin kierroslukuviisari tipahti heti tyhjäkäyntilukemille kun hellitti kaasun. Lämpömittarikin näyttäisi hiukan alempaa lukemaa (ennen 90 nyt n. 85)
Ilmansuodatin vaihdettu.
Mitä lähdetään vaihtamaan.
Auto siis Golf 1995 1,8i bensa
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Tarkista ekaks imusarjan ja ruiskun välisen kumilaipan kunto.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
PEELO
Posts: 44
Joined: 21.3.2011 17:08
Location: Pohjois-Savo, Maaninka

Post by PEELO »

Näyttäs olevan kunnossa. Miten se laipan kunto vaikuttaa käyntiin vai lämpimänä? Käsittääkseni sen pitäs temppuilla myös kylmänä jos laippa on halki tms.
Jürgen
Posts: 88
Joined: 15.12.2010 21:20

Post by Jürgen »

Imuvuodoltahan tuo haiskahtaa, nehän saa polttoaineseoksen vääristymään ja aihutttaan tuollaisia ongelmia. Tarkistukseen kaikki kumiletkut ja liitokset imusarjasta ja ympäristöstä.
T-4 2,5 tdi -97/00
PEELO
Posts: 44
Joined: 21.3.2011 17:08
Location: Pohjois-Savo, Maaninka

Post by PEELO »

Pitänee viikonloppuna tutkia letkut.
PEELO
Posts: 44
Joined: 21.3.2011 17:08
Location: Pohjois-Savo, Maaninka

Post by PEELO »

Letkut näyttäis olevan kunnossa.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

myös tehostimelle menevä ? se menee rikki alapuolelta yleensä, kylmänä se saa vaan enempi ainetta niin se käy sen takia ihan ok, lämpösenä ei...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Maniac88
Posts: 48
Joined: 9.11.2010 21:49
Location: Vantaa

Post by Maniac88 »

Tero Paalanen wrote:^Tarkista ekaks imusarjan ja ruiskun välisen kumilaipan kunto.
Asiasta toiseen, mitenkäs paha tuo kumilaippa on vaihtaa jos tarvetta tulee... Irtoaako tuo ruisku hässäkkä jotenkin helposti tuosta imusarjasta? Jos sen samalla putsaisi jos siellä jotain putsattavaa on... 8)
Mahtavaa!
PöyhöinKuusaalt
Posts: 6
Joined: 28.3.2011 21:08

Post by PöyhöinKuusaalt »

Samanlaiseen ongelmaan ADY 1995 koneen kanssa etsin itsekin ratkaisua. Sytytyspuoli on puolan resistansseja vaille tarkastettu.

Tuossa aiemmin viitattiin tehostimelle menevään letkuun. Ohjaustehostimestako on kyse tuossa viittauksessa?
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

Jarrutehostimelle
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^^ Sanotaanko näin, että jos käyntivikaa haetaan ohjaustehostimen letkuista niin aika kaukana ollaan vian ratkaisussa :lol:
Ja ei herneitä :wink:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
PöyhöinKuusaalt
Posts: 6
Joined: 28.3.2011 21:08

Post by PöyhöinKuusaalt »

Tuli tuossa ajatusvirhe tuon tehostimen kanssa.
PEELO
Posts: 44
Joined: 21.3.2011 17:08
Location: Pohjois-Savo, Maaninka

Post by PEELO »

Myös tehostajan letku ehjä, päällisinpuolin. Mistä muualta saa uusia letkuja kuin VW merkkiliikkeestä?
MUITA IDEOITA?
PEELO
Posts: 44
Joined: 21.3.2011 17:08
Location: Pohjois-Savo, Maaninka

Post by PEELO »

Niin ja voiko niitä letkuja muuten tukia kun "hiplaamalla" ja silmämääräisesti? :D
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

lambda anturi ? kokeile paraneeko kulku jos nyppää johdon irti, kaasuläpän sopeutus ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
leevi
Posts: 96
Joined: 2.2.2006 17:59
Location: helsinki

Post by leevi »

Vedenlämpötila-anturithan on noissa ihan perus kauraa.. Antaa muistaakseni ihan vikakoodinkin jos on mäsänä... Siis jos on mahdollista luetuttaa viat tietysti. Oikea anturin arvo selviää itse anrturin väristä, sininen, harmaa ja olikohan muita?
G3 Variant 1.8 Europe
PöyhöinKuusaalt
Posts: 6
Joined: 28.3.2011 21:08

Post by PöyhöinKuusaalt »

Voisitteko vinkata ja antaa vähän tarkemmat ohjeet Imusarjan ja ruiskun välisen kumilaipan kunnon tarkastamiseen. Yritin älytä tuota hommaa paikanpäällä, mutta en kyllä tiennyt miten ja mikä laippa sieltä piti löytyä.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^ADY-koneesta et kyllä tuota kumilaippaa löyrä. Tai ei ainakaan pitääsi löytyä :roll:
Tuo ADY konehan on kakslitranen varustettuna nelipisteruiskulla.
Topicin aloittajalla taas on 1.8l kone jossa ykspisteruiskun ja imusarjan välissä on ko.kumilaippa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ADY:ssä veikkaisin lambdaa tai ilmamäärämittaria
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
PöyhöinKuusaalt
Posts: 6
Joined: 28.3.2011 21:08

Post by PöyhöinKuusaalt »

NiipäNiin. Eihän 4pisteruisku ole suoraan imusarjassa kiinni kuten 1pisteruisku. Ladan 1pisteruisku on tuttu ja lähes vastaava kun VAG.

Tämä helpottaa taas urakkaa. Noita komponentteja aletaan sitten sulkea pois yksitellen kun saadaan nämä mekaaniset vikamahdollisuudet ensin alta pois.

Kiitokset oikaisusta. Helpottaa taas pähkäilyjä huomattavasti.
Maniac88
Posts: 48
Joined: 9.11.2010 21:49
Location: Vantaa

Niin tosiaan...

Post by Maniac88 »

Se ruiskuhan on tosiaan hyvin näkyvässä paikassa heti koneen yläpuolella keskellä. Kysyisin nyt että mitenkä iso operaatio tuo kumilaipan vaihto on? Onko tuo ruisku helppo irrottaa ja tarvittaessa putsata? Kyselin jo ylempänä aiemmin, mutta ei ou vielä kukaa vastannu tähän :P
Mahtavaa!
juhavaan
Posts: 55
Joined: 23.7.2012 21:09

Re: Golf mk3 nykii lämpimänä ja "tukehtuu"

Post by juhavaan »

Moi

Tämä on pikkasen myöhässä kysyjälle, mutta varmaan niitä kumilaippoja vaihdellaan tästä eteenpäinkin. Itsella ABD 1.4 koneeseen vaihdoin kumilaipan. Helppo nakki oli.
1. Kolme kappaletta sähköjohtoja pikaliittimin irrotetaan.
2. Imusarjan alta 4 kpl 10m avaimella mutterita irroitetaan. ( Pikkasen hankalassa paikassa ne koneen lohkoa olevat 2 kpl)
3. Klemmari irti ilmanputsarista, alipaineletku noin 10cm ruiskuyksikön kansi-sen jalka ( toinen letku kannesta menee ilmanputsarin lähelle ). Ilmanputsarin alapuolelta 22mm huohotinputki irti ja sen päällä olevat 3 kpl pitkiä pultteja irti, jolloin ruiskuyksikön muovinen suojakansi saadaan sivuun.
4. Sitten nostetaan koko ruiskuyksikkö sivuun että saadaan vanha kumilaippa irti.
5. Itse ainakin asensin suoraan imusarjaan uuden kumilaipan tietysti sen vastinkappaleen puhdistaen, kun on alumiinia, mutterit helpompi laittaa, kun pelkkä kumilaippa siinä paikallaan.
6. Sitten 4 kpl pultteja ruiskuyksiköstä päästä irroitetaan, vanha kumilapaippa irti, pinnan putsaus, uusi laippa paikalleen, sovitus omalle paikalleen, 4 kpl päälipultteja paikalleen... ja muut tilpehöörit...
Post Reply