Pieniä kysymyksiä?
Re: Pieniä kysymyksiä?
turbon kellolta menee letku n75lle. ime siitä ja kato ettei vuoda letku.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Tänään ei pukannut vikakoodia kun ajeli ns normaalisti ilman turhia kiihdytyksiä. 80 rajotuksia koko työmatka niin ajovauhti pysyi 100 pinnassa, pari kertaa ohituksessa vauhti kipus 110 tietämille. Varmaan pukkaa vikakoodia jos kiihdyttelee 130-140 nopeuksiin.. suljetulla alueella tietty jos tollasia nopeuksia ajelisin
Letkuja varmaan olis syytä uusia urakalla, onhan ne suurimmaks osaks kulahtaneen näköisiä, ainakin noi helpoimmat pätkät vois vaihtaa jos kerran välijäähyn joutuu taas irrottelee että saa letkuja/tota venttiiliä vaihdettua/tarkisteltua..
tota n75 venttiliiä ei vissiin saa kuin marmorilta? Motonetin listassa ei ainakaan näkyny. Jos on alle 100e niin sama kai sekin on suorilta hakea/vaihdella jos vaan kerkeis hakea.

Letkuja varmaan olis syytä uusia urakalla, onhan ne suurimmaks osaks kulahtaneen näköisiä, ainakin noi helpoimmat pätkät vois vaihtaa jos kerran välijäähyn joutuu taas irrottelee että saa letkuja/tota venttiiliä vaihdettua/tarkisteltua..
tota n75 venttiliiä ei vissiin saa kuin marmorilta? Motonetin listassa ei ainakaan näkyny. Jos on alle 100e niin sama kai sekin on suorilta hakea/vaihdella jos vaan kerkeis hakea.
Transporter 2,5tdi vm99
Re: Pieniä kysymyksiä?
muistaakseni on alle satkun. en tie onko tossa t4 turbossa hukkaportti mitä se n75 ohjaa vai onko siinä jo juuttuvamuuttuvasiipinen ahdin. aika yleistä kun pakosiivet karstoittuu ettei ne ehdi reagoimaan ja paineet käy liian isoilla ni pukkaa koodia ja menee vikatilaan vaikka n75 toimiskin oikein.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Mikähän osa on kuvassa ja mistä sais? Käsijarrun joku pala katkes toiselta puolelta ja tarvis uuden.
T4 '00 kyseessä.
Kuva -> http://i10.aijaa.com/b/00674/10503951.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
T4 '00 kyseessä.
Kuva -> http://i10.aijaa.com/b/00674/10503951.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pieniä kysymyksiä?
Onko oikea kuva, jos on, käsijarruvaijeri ympyröity kuvaan ??
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=24-7574" onclick="window.open(this.href);return false;
Purkamot tai marmorilta jos muusta osasta kyse ??
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=24-7574" onclick="window.open(this.href);return false;
Purkamot tai marmorilta jos muusta osasta kyse ??
Re: Pieniä kysymyksiä?
No siis tuo on tommonen pitkä metallitikku, mikä välittää kiristystä käsijarrusta. Ei siis mun mielestä mikään käsijarruvaijeri. Otin toisen kuvan vielä. Mutta täytyy varman käydä sitten jossai purkamolta kyselemässä.
Kuva -> http://i1.aijaa.com/b/00715/10507414.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva -> http://i1.aijaa.com/b/00715/10507414.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pieniä kysymyksiä?
T4, caravelle, 2.5 tdi, vm.2001, 450tkm
- Koeajoin pikaisesti viikonloppuna ja jäi hiukan arveluttamaan vaihdevivun 1.ja 2.vaihteiden jäykkyys ja tunnottomuus. Muut vaihteet loksahtivat kohdilleen mukavasti mutta nuo ensimmäiset olivat tosi nihkeitä. Myyjän mukaan korjaantuu kuulemma rasvauksella, (mutta itse kun en tiedä autoista paljoakaan). Jotain juttua foorumilta löytyi koko vaihteiston jäykkyydestä, toimisiko samat rasvaus/korjaus ohjeet tuohonkin vaivaan? Loota ilmeisesti alkuperäinen, ei ainakaan löytynyt huoltolapuista mitään mainintaa.
- Koeajoin pikaisesti viikonloppuna ja jäi hiukan arveluttamaan vaihdevivun 1.ja 2.vaihteiden jäykkyys ja tunnottomuus. Muut vaihteet loksahtivat kohdilleen mukavasti mutta nuo ensimmäiset olivat tosi nihkeitä. Myyjän mukaan korjaantuu kuulemma rasvauksella, (mutta itse kun en tiedä autoista paljoakaan). Jotain juttua foorumilta löytyi koko vaihteiston jäykkyydestä, toimisiko samat rasvaus/korjaus ohjeet tuohonkin vaivaan? Loota ilmeisesti alkuperäinen, ei ainakaan löytynyt huoltolapuista mitään mainintaa.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Vaihdekepin tahmeus tyypillistä T-4:ssa, öljy auttaa. Kannattaa kuitenkin varmistaa ettei tahmeus ole lootassa, koska kepin tahmeus pitäisi olla ihan joka vaihteella.
Mikäli et tiedä autoista paljoakaan, kuten kirjoitit, kannattaa ottaa auton tarkemmalle koeajolle tietävä kaveri mukaan.
Mikäli et tiedä autoista paljoakaan, kuten kirjoitit, kannattaa ottaa auton tarkemmalle koeajolle tietävä kaveri mukaan.
T-4 2,5 tdi -97/00
Re: Pieniä kysymyksiä?
" Myyjän mukaan korjaantuu kuulemma rasvauksella, (mutta itse kun en tiedä autoista paljoakaan)."
Jos paikka ja intoa piisaa, niin noin paljon ajetussa muutakin huoltoa ja laittoa, muutaman vuoden päästä tiedät enemmän kestävyydestä, itse en olisi huolissani kepin tahmeudesta, ei ole kuitenkaan normaalia
Jos paikka ja intoa piisaa, niin noin paljon ajetussa muutakin huoltoa ja laittoa, muutaman vuoden päästä tiedät enemmän kestävyydestä, itse en olisi huolissani kepin tahmeudesta, ei ole kuitenkaan normaalia

Re: Pieniä kysymyksiä?
Ilmesesti käsijarruvaijeria (kahvasta lähtevää) ei saa kuin marmorilta? Motonetin listassa ei ainakaan oo kuin niitä taaempia vaijereita. millanen homma lienee vaihtaa?
Transporter 2,5tdi vm99
Re: Pieniä kysymyksiä?
Moroo!
Oletteko käyttäneet 100/80W H4 T4 orkkis umpiossa. Kestääkö ompiot/sulaako johdot?
Oletteko käyttäneet 100/80W H4 T4 orkkis umpiossa. Kestääkö ompiot/sulaako johdot?
Re: Pieniä kysymyksiä?
Kannattaa alkuun releyttää valot, niin mm. valokatkaisin tykkää ja saat voltin tai pari enempi irti vakioista. Esim. Biltemasta saa ihan toimivan relesarjan H4-kantaan.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Re: Pieniä kysymyksiä?
Valot on releytetty! Lähinnä umpioiden kestoa aattelin.
-
- Posts: 35
- Joined: 18.11.2012 14:38
Re: Pieniä kysymyksiä?
on kestäny itellä ainaki. tosin jotaki kiinan hehkuja nii ei paljo vaikuta.
itelläki kyssäri. eilen napsahti omasta portterista(-94 2.4D AAB) sulake nro.3, eli mittaristo ja rekkarivalot. tänään napsahti taas. oisko ideoita mistäpäin lähtis ettimään vikaa. mittaristo sekoillu kyllä lämpöjen kans viimeaikoina varsinki kylmänä, lämpimäksi päästyää toiminu hyvin.
itelläki kyssäri. eilen napsahti omasta portterista(-94 2.4D AAB) sulake nro.3, eli mittaristo ja rekkarivalot. tänään napsahti taas. oisko ideoita mistäpäin lähtis ettimään vikaa. mittaristo sekoillu kyllä lämpöjen kans viimeaikoina varsinki kylmänä, lämpimäksi päästyää toiminu hyvin.
Re: Pieniä kysymyksiä?
" sulake nro.3, eli mittaristo ja rekkarivalot."
Ensin rekkarivalot, valokatkaisimen yhteydessä mittariston valohimmennin niissäkin paljon vikoja, tuskin tuo vika.
Ensin rekkarivalot, valokatkaisimen yhteydessä mittariston valohimmennin niissäkin paljon vikoja, tuskin tuo vika.
-
- Posts: 2
- Joined: 10.5.2013 10:14
Re: Pieniä kysymyksiä?
T4 1.9D, mikä hylsy käy kiertokangen pultteihin?
-
- Posts: 2
- Joined: 10.5.2013 10:14
Re: Pieniä kysymyksiä?
Itse itselleni vastaten, 10mm tähtihylsy (12 sakaraa, naaras).Nakuttaja79 wrote:T4 1.9D, mikä hylsy käy kiertokangen pultteihin?
Re: Pieniä kysymyksiä?
Allekirjotuksen paku kyseessä:
Jos laturin remmi hyppää poi, niin katkeeko matkan teko? Pyörittääkö se jotain tärkeempääkin kuin laturia?
= laturin remmi on vingahdellut yli vuoden ja vipottaa / vikisee jo remmi kokoajan jonkun verran. Mut tällä hetkellä ei oo aikaa viedä paikalliseen huoltoon autoa kun ei kuitenkaan valmistu päivässä.. = ei kiinnostais seisottaa autoa huollossa.
Onko remmin automaatti-kiristin kuluva osa..? Mietin että onko remmi vaan venynyt niin paljon että ei kiristimessä riitä vara vai meneekö kiristin uusiksi. N. 340tkm ajettu.. Mä en tohon hommaan rupee, mä en hiffaa miten sen kiristimen saa löysättyä vaikka miten ohjeita luen / se on mun käsille muutenkin ahdas paikka.. = mä en vaihda tota remmiä ja vielä vähemmän kosken tohon kiristimeen, olen niin monta kertaa tota ihmetellyt et ei kiinnosta enää.
mut pakko se on jossain vaiheessa jonkun tehdä..
Ja:
Muistaako joku ulkoa mikä oli oikea kärki kun vaihtaa virtalukon pohjan, toikin on kuukauden pyörinyt kojelaudalla odottamassa aikaa/kiinnostusta...
Jos laturin remmi hyppää poi, niin katkeeko matkan teko? Pyörittääkö se jotain tärkeempääkin kuin laturia?
= laturin remmi on vingahdellut yli vuoden ja vipottaa / vikisee jo remmi kokoajan jonkun verran. Mut tällä hetkellä ei oo aikaa viedä paikalliseen huoltoon autoa kun ei kuitenkaan valmistu päivässä.. = ei kiinnostais seisottaa autoa huollossa.
Onko remmin automaatti-kiristin kuluva osa..? Mietin että onko remmi vaan venynyt niin paljon että ei kiristimessä riitä vara vai meneekö kiristin uusiksi. N. 340tkm ajettu.. Mä en tohon hommaan rupee, mä en hiffaa miten sen kiristimen saa löysättyä vaikka miten ohjeita luen / se on mun käsille muutenkin ahdas paikka.. = mä en vaihda tota remmiä ja vielä vähemmän kosken tohon kiristimeen, olen niin monta kertaa tota ihmetellyt et ei kiinnosta enää.

mut pakko se on jossain vaiheessa jonkun tehdä..
Ja:
Muistaako joku ulkoa mikä oli oikea kärki kun vaihtaa virtalukon pohjan, toikin on kuukauden pyörinyt kojelaudalla odottamassa aikaa/kiinnostusta...
Transporter 2,5tdi vm99
Re: Pieniä kysymyksiä?
En tiedä tuosta motista mut yleensä siitä pyörän keskeltä vaan käännetään lenkillä tai pitkällä kuusiokoloavaimella. On tietenkin jäykkä. Tosin hihna yleensä pomppii jos laturin vapaakytkinpyörä jumittaa. Sen kuuluu toiseen suuntaan pyöriä vapaasti ja toiseen pyörittää laturia. Noin niinku yleisesti. Ei kokemusta tuosta vanhasta 2.5tdi koneesta.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Luultavasti kiristimen tai ohjurin rullasta laakeri jumittaa/rikki. Remmin katketessa se pahimmassa tapauksessa sylttääntyy jakopäähän ja sitten tekee kipeää. Muuten ei katkaise menoa, ohjaus tosin käy raskaaksi kun tehostin lakkaa toimimasta.
Mun -97 T4:ssa (2,5 TDi ACV) vikisi ja vempotti remmi kanssa, lakkasi kun vaihtoi ne rullat. Kiristimen löysäämiseen tein erikoistyökalun hylsystä (muistaaksen 13 mm), pultista ja lattaraudan pätkästä kun pelkästän pultin päästä vääntämällä ei löystynyt vaan pultti pyöri mukana. Hylsy lähes keskeltä poikki, koska edes normaali pituinen 1/4 tuuman hylsy ei mahtunut runkopalkin ja kiristimen väliin. Hylsyn pätkä hitsaten kiinni latan päähän ja pultti muutaman sentin päähän niin, että painaa kiristimen runkoon kun hylsyn sovittaa kiristimen pultin päähän.Tuosta muka otin mallia, mutta ei siitä omasta tullut yhtään samanlainen

Ensin rengas pois, kiristin löysälle ja remmi pois päältä. Ohjurirullan keskeltä suojakansi irti (jos on) ja paljastuva pultti auki, ohjurirulla on irti. Sitten kiristimen rulla irti, sen kanssa on ahdasta. T-vääntimeen hylsy kiinni ja vääntimen varsi nojaamaan moottorin kannakkeeseen, altapäin avataan lenkillä mutteri. Uusi kiristinrulla paikoilleen, pultti täytyy laittaa paikoilleen moottoristapäin, ulkokautta ei mahdu, vaikka se tuntuisi helpommalta laittaa sieltä. Itse vielä herkistelin kiristintä vääntelemällä sitä edestakaisin ennen remmin asennusta. Sekin kun voi mennä jumiin ja sitten automaattinen kiristys ei toimi.
Periaatteessa helppo homma, mutta kiristimen ahdas sijoitus runkopalkin ja moottorin välissä moottorin kannakkeen takana tuo oman mausteensa soppaan. Ja niitä rullia on sitten erikokoisia. Ohjurin halkaisijan pystyy mittaamaan, mutta kiristimen rullasta saa vain noin mitan, lisäksi pitää katso onko rullat sileitä vai uritettuja.
Mun -97 T4:ssa (2,5 TDi ACV) vikisi ja vempotti remmi kanssa, lakkasi kun vaihtoi ne rullat. Kiristimen löysäämiseen tein erikoistyökalun hylsystä (muistaaksen 13 mm), pultista ja lattaraudan pätkästä kun pelkästän pultin päästä vääntämällä ei löystynyt vaan pultti pyöri mukana. Hylsy lähes keskeltä poikki, koska edes normaali pituinen 1/4 tuuman hylsy ei mahtunut runkopalkin ja kiristimen väliin. Hylsyn pätkä hitsaten kiinni latan päähän ja pultti muutaman sentin päähän niin, että painaa kiristimen runkoon kun hylsyn sovittaa kiristimen pultin päähän.Tuosta muka otin mallia, mutta ei siitä omasta tullut yhtään samanlainen


Ensin rengas pois, kiristin löysälle ja remmi pois päältä. Ohjurirullan keskeltä suojakansi irti (jos on) ja paljastuva pultti auki, ohjurirulla on irti. Sitten kiristimen rulla irti, sen kanssa on ahdasta. T-vääntimeen hylsy kiinni ja vääntimen varsi nojaamaan moottorin kannakkeeseen, altapäin avataan lenkillä mutteri. Uusi kiristinrulla paikoilleen, pultti täytyy laittaa paikoilleen moottoristapäin, ulkokautta ei mahdu, vaikka se tuntuisi helpommalta laittaa sieltä. Itse vielä herkistelin kiristintä vääntelemällä sitä edestakaisin ennen remmin asennusta. Sekin kun voi mennä jumiin ja sitten automaattinen kiristys ei toimi.
Periaatteessa helppo homma, mutta kiristimen ahdas sijoitus runkopalkin ja moottorin välissä moottorin kannakkeen takana tuo oman mausteensa soppaan. Ja niitä rullia on sitten erikokoisia. Ohjurin halkaisijan pystyy mittaamaan, mutta kiristimen rullasta saa vain noin mitan, lisäksi pitää katso onko rullat sileitä vai uritettuja.
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Re: Pieniä kysymyksiä?
Nyt viimein aloin tota laturin remmiä pakon edessä turaamaan vaikka näköjään viimeks kirjottelin etten sitä itse vaihda... Kurkkasin meinaan alkuviikolla remmin kuntoa ja alkaa olla melkosen kapeeksi kulunut.
Kiristin oli jumissa, nyt sentään jo liikkuu kun pitkän varren tein kiristimen löysäämistyökaluun joka lopulta syntyi aika helpostikkin kun jaksoi pari kertaa sovittaa lattarautaa tonne... (30mm lattarautaa ja 20mm lattarautaa ja pari harjateräksen pätkää, tuli yllättävänkin hyvä)
Huomenna töiden jälkeen motonettiin hakemaan hihna ja ohjuri/kiristin rullat. Toivon että huomisen työmatkan toi roskalaatikko kulkis vielä ilman hihnan katkeamista. Hiukan jännittää kun tänään tota hihnaa vääntelin yms.
Ja toivon että se vikinä tulee ohjurirullasta eikä kiristin rullasta. Ohjurirulla on inhimillisemmässä paikassa..
Muoks: uus hihna paikallaan, rullia en vaihtanut koska "vikinä" loppui uudella hihnalla. Pikkurullien laakereissa toki tuntui pienen pieni välys mutta koska laakeri ei ole kiinni leikannut/ noista ei tule mitään selvää ääntä, antaa mennä vanhoilla rullilla.
Turhaan arastelin tota hommaa, helppo homma toi pelkkä hihnan vaihto, hiukan vittumainen toki tunkea se uus hihna hihnan kiristimen rullan ympäri mutta 1 kalja ja muutamat kirosanat auttoi..
Kiristin on edelleen nihkee liikkumaan mutta jos alkaa hihna vinkumaan niin täytyy kääntää sitä sitte avaimella vaan tiukemmalle.
Kiristin oli jumissa, nyt sentään jo liikkuu kun pitkän varren tein kiristimen löysäämistyökaluun joka lopulta syntyi aika helpostikkin kun jaksoi pari kertaa sovittaa lattarautaa tonne... (30mm lattarautaa ja 20mm lattarautaa ja pari harjateräksen pätkää, tuli yllättävänkin hyvä)
Huomenna töiden jälkeen motonettiin hakemaan hihna ja ohjuri/kiristin rullat. Toivon että huomisen työmatkan toi roskalaatikko kulkis vielä ilman hihnan katkeamista. Hiukan jännittää kun tänään tota hihnaa vääntelin yms.
Ja toivon että se vikinä tulee ohjurirullasta eikä kiristin rullasta. Ohjurirulla on inhimillisemmässä paikassa..

Muoks: uus hihna paikallaan, rullia en vaihtanut koska "vikinä" loppui uudella hihnalla. Pikkurullien laakereissa toki tuntui pienen pieni välys mutta koska laakeri ei ole kiinni leikannut/ noista ei tule mitään selvää ääntä, antaa mennä vanhoilla rullilla.
Turhaan arastelin tota hommaa, helppo homma toi pelkkä hihnan vaihto, hiukan vittumainen toki tunkea se uus hihna hihnan kiristimen rullan ympäri mutta 1 kalja ja muutamat kirosanat auttoi..
Kiristin on edelleen nihkee liikkumaan mutta jos alkaa hihna vinkumaan niin täytyy kääntää sitä sitte avaimella vaan tiukemmalle.
Transporter 2,5tdi vm99
-
- Posts: 39
- Joined: 31.7.2013 17:18
Re: Pieniä kysymyksiä?
Pari pikku juttua nyt askarruttaa
Kysymys 1: tehnyt tämän nyt 3kertaa tämän vuoden aikana 100km/h vaudissa kierrokset noin 2500 niin rupeaa pätkimään ihan niin kuin nafta loppuis tekee vain tosin noin 10minuuttia tätä ja sitten voi mennäkkin 2-3kuukautta ennen kuin ilmenee uudestaan olisiko suodatin vain?
kysymys 2: Ilmenee joka aamu ensimmäiset 5kilometriä koko auto ravistaa ja tärisee sisältä sen verran että kahvit läikkyy pitkin autoa sen jälkeen kulkee pehmeästi ja ilman ongelmia
kysymys 3: tuulilasin pyyhkijät toimii tihkuasennossa välillä miten sattuu eli voi mennä3 sekunttia ja sitten pyyhkäsee tai sitten pahimmillaan 1min 30sek olisko rele vain ?
Auto vw transporter t4 vm 98 2,5tdi acv koneella
Kysymys 1: tehnyt tämän nyt 3kertaa tämän vuoden aikana 100km/h vaudissa kierrokset noin 2500 niin rupeaa pätkimään ihan niin kuin nafta loppuis tekee vain tosin noin 10minuuttia tätä ja sitten voi mennäkkin 2-3kuukautta ennen kuin ilmenee uudestaan olisiko suodatin vain?
kysymys 2: Ilmenee joka aamu ensimmäiset 5kilometriä koko auto ravistaa ja tärisee sisältä sen verran että kahvit läikkyy pitkin autoa sen jälkeen kulkee pehmeästi ja ilman ongelmia

kysymys 3: tuulilasin pyyhkijät toimii tihkuasennossa välillä miten sattuu eli voi mennä3 sekunttia ja sitten pyyhkäsee tai sitten pahimmillaan 1min 30sek olisko rele vain ?
Auto vw transporter t4 vm 98 2,5tdi acv koneella
Re: Pieniä kysymyksiä?
Sulla on autossa säädettävä tihkukytkin. Toimii siten että kytke pyyhkijät tihkulle ja heti perään takaisin 0-asentoon. Sen jälkeen odotat ajan jonka haluat tihkun viiveeksi ja kytket pyyhkijänkatkaisijan tihkulle.interceptor87 wrote:Pari pikku juttua nyt askarruttaa
kysymys 3: tuulilasin pyyhkijät toimii tihkuasennossa välillä miten sattuu eli voi mennä3 sekunttia ja sitten pyyhkäsee tai sitten pahimmillaan 1min 30sek olisko rele vain ?
Auto vw transporter t4 vm 98 2,5tdi acv koneella
Säätömahdollisuus portaattomasti 2-90 sekuntia.
-
- Posts: 39
- Joined: 31.7.2013 17:18
Re: Pieniä kysymyksiä?
Enpäs tuota tiennytojak wrote:Sulla on autossa säädettävä tihkukytkin. Toimii siten että kytke pyyhkijät tihkulle ja heti perään takaisin 0-asentoon. Sen jälkeen odotat ajan jonka haluat tihkun viiveeksi ja kytket pyyhkijänkatkaisijan tihkulle.interceptor87 wrote:Pari pikku juttua nyt askarruttaa
kysymys 3: tuulilasin pyyhkijät toimii tihkuasennossa välillä miten sattuu eli voi mennä3 sekunttia ja sitten pyyhkäsee tai sitten pahimmillaan 1min 30sek olisko rele vain ?
Auto vw transporter t4 vm 98 2,5tdi acv koneella
Säätömahdollisuus portaattomasti 2-90 sekuntia.

Re: Pieniä kysymyksiä?
Missähän sijaitsee VW T5sen "töötti"? Siis se itse purkki mistä se ääni lähtee?
Kun varmaankin ovat laakkosella unohtaneet kytkeä siihen johdot kun tuon kansirempan tekivät..
Sulakkeet oli ok, ääntä ei tosiaan kuulu..
Kun varmaankin ovat laakkosella unohtaneet kytkeä siihen johdot kun tuon kansirempan tekivät..
Sulakkeet oli ok, ääntä ei tosiaan kuulu..
Multivan -04 160kW
-
- Posts: 39
- Joined: 31.7.2013 17:18
Re: Pieniä kysymyksiä?
Transporterin T4 lämmönsäätö paneelin valaistus? valaisee vain tämän keskimmäisen nupin enkä löydä kuin yhden lampun vain keskeltä miten on muilla?
auto vm. 1998 ja ilmastoinnilla varustettu.
auto vm. 1998 ja ilmastoinnilla varustettu.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Noin se todennäköisesti on. Siitä yhdestä lampusta menee "kirkkaat muoviset valoputket" jotka johtaa valoa toisille säätimille. Näin ainakin mk3 ja mk4 korisissa volkkareissa.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Tietäsisikö joku?Asu82 wrote:Missähän sijaitsee VW T5sen "töötti"? Siis se itse purkki mistä se ääni lähtee?
Kun varmaankin ovat laakkosella unohtaneet kytkeä siihen johdot kun tuon kansirempan tekivät..
Sulakkeet oli ok, ääntä ei tosiaan kuulu..
Multivan -04 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: Pieniä kysymyksiä?
Hatara muistikuva et oli jomman kumman "sumuvalon" peitelevyn takana.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: Pieniä kysymyksiä?
Apukuskin puolella siinä sumarin kohdalla...
Re: Pieniä kysymyksiä?
Kysymys 1. Missä sijaitsee bg passatin kauko-ohjaimen antenni? Kuskin jalkatila?
Kysymys 2. Onko joku jatkanut kyseistä antennia kantaman pidentämiseksi? Muutama DIY löytyy iv golffiin.
Edit. Kilinv.. meni hyötyauto puolelle. Saa silti neuvoa
Kysymys 2. Onko joku jatkanut kyseistä antennia kantaman pidentämiseksi? Muutama DIY löytyy iv golffiin.
Edit. Kilinv.. meni hyötyauto puolelle. Saa silti neuvoa

EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: Pieniä kysymyksiä?
Laitetaanpa tähän pari kysymystä sähköasioihin liittyen. En tiedä, onko näillä mitään tekemistä keskenään, mutta selitän tilanteen:
Ajovalo oli kärähtänyt, otin polttimon irti, enkä ole vielä laittanut uutta tilalle. Takalasin pyyhin, joka ei tähän asti ole toiminut ollenkaan, alkoi toimia repsikan puolelta. (Kaksiosainen sivulle aukeava takaovi.) En saa takalasin pyyhintä mistään pois päältä. Etulasin pyyhin lähtee aina päälle, kun käynnistän auton. Ei sammu, ennenkuin laitan pyyhkimen täydelle nopeudelle ja sen jälkeen pykälä kerrallaan hitaammaksi. Tänä aamuna oli akku niin tyhjä, ettei auto lähtenyt käyntiin.
Polttimon voisin tänään laittaa paikalleen, kun selviän kauppaan. Akku saattoi olla tyhjä, koska en ajanut pariin päivään autolla ja jos joku ovi oli raollaan lasten jäljiltä. Mutta pyyhkimet ovat outo juttu. Tarvinee selvittää takalasin pyyhkimen sulake ja nypätä pois, koska kuivan lasin raapiminen kuulostaa ilkeältä. Meneeköhän joku muu laite pois päältä, jos löydän oikean sulakkeen?
2005 vuoden T5 Carsport.
Ajovalo oli kärähtänyt, otin polttimon irti, enkä ole vielä laittanut uutta tilalle. Takalasin pyyhin, joka ei tähän asti ole toiminut ollenkaan, alkoi toimia repsikan puolelta. (Kaksiosainen sivulle aukeava takaovi.) En saa takalasin pyyhintä mistään pois päältä. Etulasin pyyhin lähtee aina päälle, kun käynnistän auton. Ei sammu, ennenkuin laitan pyyhkimen täydelle nopeudelle ja sen jälkeen pykälä kerrallaan hitaammaksi. Tänä aamuna oli akku niin tyhjä, ettei auto lähtenyt käyntiin.
Polttimon voisin tänään laittaa paikalleen, kun selviän kauppaan. Akku saattoi olla tyhjä, koska en ajanut pariin päivään autolla ja jos joku ovi oli raollaan lasten jäljiltä. Mutta pyyhkimet ovat outo juttu. Tarvinee selvittää takalasin pyyhkimen sulake ja nypätä pois, koska kuivan lasin raapiminen kuulostaa ilkeältä. Meneeköhän joku muu laite pois päältä, jos löydän oikean sulakkeen?
2005 vuoden T5 Carsport.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Laitetaas tähän ketjuun tämmönen kysymys. Toisessa ketjussa kyselinki Webasto-ongelmasta. Webasto oli lukossa, ilmotti myös lisälämmittimen hehkutulpasta. Kaveri sai VAG Pro2 vikakoodinlukijalla lukituksen pois ja webasto alko toimiin. Nyt kuitenki auto alko savuttaan ja käymään huonosti alle 2000 kierroksilla. Voiko näillä olla jotain tekemistä keskenään? Voisko siinä oltu vahingossa sorkittu jotain väärää kanavaa tms.? Ei kyllä huomattu sellasta.
Ton ohjeen mukaan yritettiin toimia:
http://www.fvwa.fi/transporter/289-weba ... pan-vaihto
Edit. 2005 ja 2,5 T5
Ton ohjeen mukaan yritettiin toimia:
http://www.fvwa.fi/transporter/289-weba ... pan-vaihto
Edit. 2005 ja 2,5 T5
-
- Posts: 35
- Joined: 18.11.2012 14:38
Re: Pieniä kysymyksiä?
pölykapseleissa muka semmoset ruuvinkannat, krominväriset. oli puonnu niitä yksitellen tässä vuoden aikana pois ja tässä ko puhistin moottorin ilmansuodatinta, sitä tötteröä kotelosta niin sielä oli piru yks semmone muovinen ruuvinkanta tuluppa. miten se sinne on päässy? onko sinne jostaki renkaan läheltä yhteys. ruuvinkantatulpan koko noin 2x2cm että ei mikään pölyhiukkane. 1994 2,4D T4
Last edited by Jaurunmitri on 12.2.2015 22:44, edited 1 time in total.
-
- Posts: 35
- Joined: 18.11.2012 14:38
Re: Pieniä kysymyksiä?
laitetaan vielä kysymystä karjapuskurin(http://www.customtruck.fi/images/kuvapa ... -VW_T4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;) kuvan mallisen omistavalle henkilölle, miten tuon kiinnitys on tehty? joku sano että pörhöltä asennussarja pitäs ostaa, mutta tässäko kattelin niin en keksiny mihin se tulis kiini keulan alla. 1994 2,4D T4 siis, pitkä.
-
- Posts: 35
- Joined: 18.11.2012 14:38
Re: Pieniä kysymyksiä?
eikö ole karjapuskurin omistavia juuri?
Re: Pieniä kysymyksiä?
T4:sen ihan valoraudassa oli ainakin sellaset 10-15cm pitkät irto raudanpätkät muistaakseni jotka hävis korjaamoreissulla.. Kiinnityspaikkaa en tarkkaan muista, jossain samoissa muistaakseni missä oli pohjapanssarikin.. Ehkä.. Ei mulla oo moneen vuoteen ollu valorautaa eikä pohjapeltiä paikallaan niin ei muista.
Transporter 2,5tdi vm99
Re: Pieniä kysymyksiä?
Pakosarjan ja turboahtimen välinen laippa vuotaa. mistä tällaisen laipan saa vai jonkinlainen tiiviste
? onko kova purkaminen vaihdettaessa?

Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: Pieniä kysymyksiä?
Vuotaako öljyä vai pakokaasuja? BNZ on semmosella laipalla/tiivisteellä lohkossa minkä välistä saattaa tulla öljyt ulos, ja pakosarjaan muistaakseni semmosella ihme kolmiolaipalla.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: Pieniä kysymyksiä?
huomenna kurkkaan tuleeko öljyä. voi olla että pakokaasua koska perushuollon yhteydessä mainitsin vain "suhinasta" konehuoneessa. tuon kyseisen laipan vuotamisen kertoivat suhinan syyksi. 4 tuntia kertoivat työn kestävän paljon kuulemma purettavaa! hyvin voisi olla juurikin tuo pakosarjan ihme kolmiolaippa... ei taida motonetin hyllystä löytyä.
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
Re: Pieniä kysymyksiä?
Alkupään T5:ssa (AXD ja AXE) oli ongelmana, että pakosarja vuotaa. Yleensä aukeaa 1-pytyn kohdalta. Tällöin konehuoneessa on pistävä pakokaasun haju ja yleensä kulkeutuu ohjaamoonkin tyhjäkäynnillä.
Ainakaan alkupään T5:n pakosarjan ja turbon välistä tiivistettä ei saa merkkiliikkeestä, kun on tarkoitettu tiivistettäväksi jollain tahnalla, mutta täältä saa. http://www.fin-turbo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ainakaan alkupään T5:n pakosarjan ja turbon välistä tiivistettä ei saa merkkiliikkeestä, kun on tarkoitettu tiivistettäväksi jollain tahnalla, mutta täältä saa. http://www.fin-turbo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Re: Pieniä kysymyksiä?
olisko tällainen lähelläkään sitä kolmio-tiivistettä
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Dicht ... 35be41a683" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Dicht ... 35be41a683" onclick="window.open(this.href);return false;
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: Pieniä kysymyksiä?
Ei, siel on semmonen sentin paksu kaulus mihin menee pyöreä kartio. Hankala selittää, on siel myös peltinen tiiviste.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: Pieniä kysymyksiä?
HEE... kyllä se vielä selvitetään minkälainen laippa siellä majailee! onhan näistä kysymyksistä monelle muullekkin hyötyä jotka näitä lukevat. paljon itsekkin täältä hyvää infoa saanut. Eli kiitoksia vaan kaikille tietäjille.Sami Jalonen wrote:Ei, siel on semmonen sentin paksu kaulus mihin menee pyöreä kartio. Hankala selittää, on siel myös peltinen tiiviste.
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: Pieniä kysymyksiä?
johan selkis..noi kaikki tiivisteet ja laipat kannattais varmaan vaihtaa ( 3 kpl ) pakosarja tulee siis tuosta päältä tuolle turbolle.on siinä ilmeisen paljon purettavaa ennenkuin tuohon osaan käsiksi pääsee. KIITOS KUVASTA. onko noi kuvat erWin-sivustolta ?
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
-
- Posts: 39
- Joined: 31.7.2013 17:18
Re: Pieniä kysymyksiä?
Miten on muilla kun t4 transporter ilman abs:ää niin onko se ominaisuus vai jarrutehostin kulunu kun ei pyörät mene lukkoon muutama tilanne tullu 100 vauhdista täys pysähdys ja oiken seisoin sen polkimen päällä ja ei menny pyörät lukkoon.
Katsastuksesta menny jo sen 3kertaa hyväksyny mutta vaivaa nyt mieltä tämä asia.
Sitten on vielä semmonen ongelma jos jarrua joutuu kahteen kertaan lyhyen ajan sisällä eli niinkuin pumppaisi paineet jarruihin niin toisella kerralla poljin muuttuu niin raskaaksi eikä jarrutuntumaa saa kuin väkisin runnomalla
Katsastuksesta menny jo sen 3kertaa hyväksyny mutta vaivaa nyt mieltä tämä asia.
Sitten on vielä semmonen ongelma jos jarrua joutuu kahteen kertaan lyhyen ajan sisällä eli niinkuin pumppaisi paineet jarruihin niin toisella kerralla poljin muuttuu niin raskaaksi eikä jarrutuntumaa saa kuin väkisin runnomalla
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Pieniä kysymyksiä?
Oliskohan alipainepumppu sökö. Eli jarruvoimaa ei saavuteta kun tehostin ei syystä tai toisesta toimi kunnolla.
Tuo toisaalta haiskahtaa vuodolta, jos yhteen polkasuun riittää alipaine mutta toisella polkasulla menee poljin kovaksi.
Tuo toisaalta haiskahtaa vuodolta, jos yhteen polkasuun riittää alipaine mutta toisella polkasulla menee poljin kovaksi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Pieniä kysymyksiä?
vaikuttaako moottorin "tukikumien" kuluminen (väljyys) ohjauksen pieneen tärinään? entä jos raidetangon päässä väljyyttä? entä ohjaustehostin "narahtaa" hiukan paikallaan käännettäessä.
nämä eliminoitu:
- iskarien yläpään laakerit/tukikumit vaihdettu
- oik. vetari+tumppi vaihdettu
- etuvakaajan korihelat vaihdettu
- koiranluut vaihdettu
- renkaat tasapainotettu x 2
mikä ja kuka täristää ?
kulkine allekirjoituksessa
nämä eliminoitu:
- iskarien yläpään laakerit/tukikumit vaihdettu
- oik. vetari+tumppi vaihdettu
- etuvakaajan korihelat vaihdettu
- koiranluut vaihdettu
- renkaat tasapainotettu x 2
mikä ja kuka täristää ?

kulkine allekirjoituksessa
Transporter 2.5 Tdi 96 kw -08 (BNZ)
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact: