Onko tuo kiristinrulla siis ainoa rulla ku pitää vaihtaa jakopääremontissa?
Miten lienee,kannattaako vaihtaa myös kampi ja nokka-akselin rullat?
VW Golf 3 1.8GL Variant -96
Golf 3 Jakopään osat
Golf 3 Jakopään osat
WV Golf Variant -96 1.8GL
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
^Miksi myös vesipumppu???
Olettaen toki että nykyinen on ehjä.
Aattelin vaan ku perhees on kaks ~300tkm ajettua 1.8 litraasta volsua ja molemmis on alkuperäänen vesipumppu eivätkä vuoda ja molemmissa välystä sen verta että juuri tuntee...
Eikös toi vesipumppun vaihto jakoremmin vaihdon yhteydes tuu vastaan vasta 4 koristen kanssa
Olettaen toki että nykyinen on ehjä.
Aattelin vaan ku perhees on kaks ~300tkm ajettua 1.8 litraasta volsua ja molemmis on alkuperäänen vesipumppu eivätkä vuoda ja molemmissa välystä sen verta että juuri tuntee...
Eikös toi vesipumppun vaihto jakoremmin vaihdon yhteydes tuu vastaan vasta 4 koristen kanssa

Vesipumpun vaihto on yleensä ihan varmuuden vuoksi, joidenkin mielestä se on parempi vaihtaa, kuin että muutaman kympin osan takia joutuu tekemään uudelleen sen hihnan irroituksen.
Dieseleissähän ne vaihtaa varmuuden vuoksi sen "siivapyörän" päätypultin. Halpa osa, kannattaa vaihtaa ja ei ainakaan sen takia sitten hajoa (tyyppivika).
Tossa omassa on ainakin 147 km ajettu vesipumppu, en tiedä milloin on vaihdettu, mutta onneksi vielä pelaa.
Dieseleissähän ne vaihtaa varmuuden vuoksi sen "siivapyörän" päätypultin. Halpa osa, kannattaa vaihtaa ja ei ainakaan sen takia sitten hajoa (tyyppivika).
Tossa omassa on ainakin 147 km ajettu vesipumppu, en tiedä milloin on vaihdettu, mutta onneksi vielä pelaa.
Last edited by jmr on 11.10.2005 11:08, edited 1 time in total.