Golf 3 Jakopään osat

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
kjakuna
Posts: 13
Joined: 2.10.2005 9:25
Location: Oulu

Golf 3 Jakopään osat

Post by kjakuna »

Onko tuo kiristinrulla siis ainoa rulla ku pitää vaihtaa jakopääremontissa?
Miten lienee,kannattaako vaihtaa myös kampi ja nokka-akselin rullat?



VW Golf 3 1.8GL Variant -96
WV Golf Variant -96 1.8GL
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Kiristin rulla ja vesipumppu+termostaatti. Luonnollisesti myös hihna..
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Miksi myös vesipumppu???
Olettaen toki että nykyinen on ehjä.
Aattelin vaan ku perhees on kaks ~300tkm ajettua 1.8 litraasta volsua ja molemmis on alkuperäänen vesipumppu eivätkä vuoda ja molemmissa välystä sen verta että juuri tuntee...

Eikös toi vesipumppun vaihto jakoremmin vaihdon yhteydes tuu vastaan vasta 4 koristen kanssa :?:
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Vesipumpun vaihto on yleensä ihan varmuuden vuoksi, joidenkin mielestä se on parempi vaihtaa, kuin että muutaman kympin osan takia joutuu tekemään uudelleen sen hihnan irroituksen.
Dieseleissähän ne vaihtaa varmuuden vuoksi sen "siivapyörän" päätypultin. Halpa osa, kannattaa vaihtaa ja ei ainakaan sen takia sitten hajoa (tyyppivika).

Tossa omassa on ainakin 147 km ajettu vesipumppu, en tiedä milloin on vaihdettu, mutta onneksi vielä pelaa.
Last edited by jmr on 11.10.2005 11:08, edited 1 time in total.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Nii ei oo pakko jos ei halua.. Itte vaihdoin nuo kaikki kun kuitenkin seuraavan 100km päästä olis alkanu vuotaan, ihan varmuuden vuoksi.(niinku vanhalla piialla tissit.. :wink: )
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
Post Reply