Hei, 1,6L BCB -04 Golffi yrittää kertoo mulle ongelmistaan. Koodit on:
P0106 Imusarja Absoluuttipaineen / Ilmanpaine Alue / Suorituskyky ongelma
P0170 Bensa Tasaustoimintahäiriö (Tallennus 1)
Mistä noita vikoja pitäis alkaa etsiä.
Vikakoodit
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: Vikakoodit
Imuvuodolta vois kuullostaa. Koita ruikkia starttipilottia imupuolelle, vetääkö jostain sisään.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Vikakoodit
Noissa ei kyllä ikinä varsinaisesti ole imuvuotoja. Kaasuläppävaivalta kuulostaa tai falskaavalta egr-venttiililtä. Veikkaisin paskasta kaasuläppää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
-
- Posts: 3
- Joined: 26.7.2015 17:35
Re: Vikakoodit
Piippaa edelleen, Motonetin OBD-testi ilmoitti MAP-anturin vikaa, anturi vaihdettu, vika säilynyt.
Joskus hyytyy ajosta, tyhjäkäyntikierrokset reilun tonni, kaasua painamalla putoaa. Minä ajan enemmän, tehnyt muutaman kerran, tytär ajaa vähemmän ja joka helevetin kerta hyytyy. No, ei ihan aina.
Voisko vaikuttaa se, että hän ajaa (mielestäni) liian pienillä kierroksilla, vedättää?
Joskus hyytyy ajosta, tyhjäkäyntikierrokset reilun tonni, kaasua painamalla putoaa. Minä ajan enemmän, tehnyt muutaman kerran, tytär ajaa vähemmän ja joka helevetin kerta hyytyy. No, ei ihan aina.
Voisko vaikuttaa se, että hän ajaa (mielestäni) liian pienillä kierroksilla, vedättää?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Vikakoodit
Noihin on vaihdettu MAP-antureita aivan helvetisti turhaan. Toisinsanoen 99% vaihdetuista on turhaan vaihdettu. Imusarjapaineanturivika(MAP) on vain seuraus likasesta kaasuläpästä.
Niinkuin jo aikaisemmin vastasin niin kaasuläppä irti ja putsaukseen ja sen jälkeen opitut arvot pois ja kaasuläpän ja egr-venttiilin perussäätö ja avot, auto on kunnossa. Vaatii asiansa osaavan ukon. Se täytyy tehdä just eikä melkein oikein, että se alkaa pelaamaan. Onnistumisen huomaa heti joutokäyntikierroksissa kun auton käynnistää. Jos käy 1000rpm tai enempi tai vähän ryntäyttää kierroksia heti käynnistyessä niin ei onnistunut. Kuuluu käydä about 800rpm niin tietää onnistuneensa.
Ajotyylillä ei tuossa asiassa ole mitään merkitystä.
Niinkuin jo aikaisemmin vastasin niin kaasuläppä irti ja putsaukseen ja sen jälkeen opitut arvot pois ja kaasuläpän ja egr-venttiilin perussäätö ja avot, auto on kunnossa. Vaatii asiansa osaavan ukon. Se täytyy tehdä just eikä melkein oikein, että se alkaa pelaamaan. Onnistumisen huomaa heti joutokäyntikierroksissa kun auton käynnistää. Jos käy 1000rpm tai enempi tai vähän ryntäyttää kierroksia heti käynnistyessä niin ei onnistunut. Kuuluu käydä about 800rpm niin tietää onnistuneensa.
Ajotyylillä ei tuossa asiassa ole mitään merkitystä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007