Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
^ Eiköhän sie lie niin että jos oikeasti ajettavuutta miettii niin 12-pro-kit järkevä. Vaikka ei olekkaan kokemusta yli 250km/h vauhdeista, mutta silti.
Passat -04 1.9 tdi Trendline 4motion
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Niin no, jos vaihtoehtona on 600e maksava kiinteä sarja tai 800e maksava säädettävä sarja, en miettisi hetkeäkään. Noihin JOMipommeihin en myöskään koskisi pitkällä tikullakaan. Jos jätetään ajomukavuuskin kokonaan huomiotta niin nuo jommilaisten lautaset jäsähtää ekan talven jälkeen jumiin, eibach ei ole moksiskaan.
Omalla pro street s:llä tuli ajeltua 220km/h eikä mitään valittamista.
Omalla pro street s:llä tuli ajeltua 220km/h eikä mitään valittamista.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
KW Variante 1 tuohon nyt sitten tulee. Pudottaa 40-75mm.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Onko keltaset bilstenin iskarit mitkä? Vakio vai joku sport malli? Pasuunassa sellaset alla ja vaikutti olevan orkkisjousilla.. suht jämäkältä tuntuu ajella eikä montuista jää heilumaan 

VW Passat V6 TDI 4-motion -04
VW Bora TDI PD -02
VW caravelle 153kw (perheen kauppakassi)
VW Bora TDI PD -02
VW caravelle 153kw (perheen kauppakassi)
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Olisiko kellään suositella -04 3bg passattiin alustasarjaa? rengastus ajatus olisi 8x18 et 35 ja renkaana 225/40.
Toki käytettyjä jousiakin saa tarjota mikäli sattuu löytymään.
Toki käytettyjä jousiakin saa tarjota mikäli sattuu löytymään.
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Eibach Pro Street S säätöalusta, noin 900 euroa. On hyvä ja halpa.
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Ite olen ollu tyytyväinen Tohon Pommijommi alustaan. gps:n mukaan ajanu vajaa 190 km/h eikä mitään valittamista. Meni todella nätisti. Ja sarja ollu alla koht 3 vuotta.
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Ulkomaiselta foorumilta lainattu kuva, olenkin jo pitkään miettinyt että onko tämä mahdollista ja onhan se näköjään, vaan ei onneksi näytä täyskatastrofia siltikään syntyvän. Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia lautasen murtumisesta, tai edes kuulopuheita kaverin kaverin anopin autosta?




- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Nyt kaikki 3C madaltajat hoxhox. Suomesta halvalla Eibachin B12:
Mamasan
Mamasan
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
^^ Eikös tuosta puutu yksi lukitusrengas tuon säädön alta.. pelkästään noin ei tule mikään kestämään. Voihan se tietysti olla et lukitusrengaskin pettänyt ja lentänyt pois.
Passat -04 1.9 tdi Trendline 4motion
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Eibachin seteissä tuossa säätölautasessa on kuusiokoloruuvi joka hoitaa lukituksen, ja vielä metallinen spaceri jousen ja lautasen välissä. Jos noin kävisi, mahtaakohan tuo metallilautanen auttaa vai pahentaa tilannetta...?
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Oon taas hommaamassa 3c:n uutta alustaa ta-tecnicsin tilalle kun rupee tolpat löysäämään.
Osa valmistajista ilmoittaa että alusta käy kaikkiin moottoriversioihin ja kaikkiin vetotapoihin, mutta KW ilmoittaa alustan laatikossa että kaikkiin ja netissä että pelkästään 4-motioniin.
Onko jollain varmuutta onko etu ja nelivedossa samanlaiset alustat? Entä sedanin ja farkun ero?
Osa valmistajista ilmoittaa että alusta käy kaikkiin moottoriversioihin ja kaikkiin vetotapoihin, mutta KW ilmoittaa alustan laatikossa että kaikkiin ja netissä että pelkästään 4-motioniin.
Onko jollain varmuutta onko etu ja nelivedossa samanlaiset alustat? Entä sedanin ja farkun ero?
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Onko vm. 2000 iv golf ja 2005 iv golf farkuissa mitään eroja alustoissa?
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
-
- Posts: 209
- Joined: 11.6.2015 11:34
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
hakusessa hyvä alusta ~400€ budjetilla toki jos löytyy reilusti halvemmalla niin aina vaan parempi, haluan miedon (30-40mm) madalluksen ja ei liian pintakova (lue kivireki
) 18" vanteiden kaveriks, tai jos löytyy budjettiluokkaan osuva kiinteä samoilla mitoilla niin sekin kelpaa paremman puitteissa
, toki ymmärrän että tuohon hintaan ei mitään jumalaisen hyvää saa mutta välttävä/tyydyttävä olisi hakusessa, ja vielä tosta jomin bluelinesta kokemuksia jos saisi?


Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Onkos kellään kokemuksia noista Vogtlandin kiinteistä seteistä? Modificars ainakin myy noita, ja sitten ebayssa on vielä hieman halvempaan hintaan.
Näitä katselin nelos goffiin
http://www.modificars.fi/tuotteet/volks ... IV-variant" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Vogtland-Fahrwe ... qZ&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä katselin nelos goffiin
http://www.modificars.fi/tuotteet/volks ... IV-variant" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Vogtland-Fahrwe ... qZ&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
2.5tdi 4x4 huutaa madallusjousia
olisko hyviä tarjolla?

-Pasuuna 2.5Tdi 4x4-
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Saksan ebay on niitä pullollaan, nappaa sieltä vaikka Eibachin -30mm setti.
-
- Posts: 209
- Joined: 11.6.2015 11:34
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
mitenkä täällä on varmaa joku joka heittänyt madallusjouset vakioiskareiden kaveriks, kokemuksia kaipaillaan ja onko tosiaa nii että vakiot ei kestä ku 40mm-50mm madallusta?, meinasin jos kokemukset ovat kiitettäviä niin heitän jonkun setin vakioiden kanssa yhteen, tietoa nykyisten vakiotolppien iästä tai ajokilsoista ei ole, veikkaan ainakin että yli 100tkm heittämällä 

Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Ei kestä vakiot tuollaista madallusta vaikka olisi uudet iskarit. Yli 30m madallusta ei kannata laittaa vakioiskareille.passatkuski01 wrote:mitenkä täällä on varmaa joku joka heittänyt madallusjouset vakioiskareiden kaveriks, kokemuksia kaipaillaan ja onko tosiaa nii että vakiot ei kestä ku 40mm-50mm madallusta?, meinasin jos kokemukset ovat kiitettäviä niin heitän jonkun setin vakioiden kanssa yhteen, tietoa nykyisten vakiotolppien iästä tai ajokilsoista ei ole, veikkaan ainakin että yli 100tkm heittämällä
Osta vaikka ennemmin joka kiinteä alustasarja niin paljon parempi lopputulos.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
-
- Posts: 209
- Joined: 11.6.2015 11:34
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
näin se on tehtäväKiller wrote:Ei kestä vakiot tuollaista madallusta vaikka olisi uudet iskarit. Yli 30m madallusta ei kannata laittaa vakioiskareille.passatkuski01 wrote:mitenkä täällä on varmaa joku joka heittänyt madallusjouset vakioiskareiden kaveriks, kokemuksia kaipaillaan ja onko tosiaa nii että vakiot ei kestä ku 40mm-50mm madallusta?, meinasin jos kokemukset ovat kiitettäviä niin heitän jonkun setin vakioiden kanssa yhteen, tietoa nykyisten vakiotolppien iästä tai ajokilsoista ei ole, veikkaan ainakin että yli 100tkm heittämällä
Osta vaikka ennemmin joka kiinteä alustasarja niin paljon parempi lopputulos.

Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Koni STR.T iskarit on ainkin kohtuu edulliset mietoon madallukseen, taitaa Saksasta irrota alta 300e 4kpl.

Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Olis hakusessa 3bg:hen alustaa että sais vähä pudotettua ja jäykemmäks, mielellää säädettävää. Bc Racing on ollu pohdinnas, mutta onko sen hintaluokan alapuolella (alle 800€)mitää varteenotettavia vaihtoehtoja? (vai kannattaako suosiolla säästää siihe)
Ja onko isoja eroja noissa edullisimmissa Bc Racing alustois?(V1 ja BR lähinnä)
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Ja onko isoja eroja noissa edullisimmissa Bc Racing alustois?(V1 ja BR lähinnä)
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
BC Racingin BR toimi ainakin omassa hyvin noista säädettävistä. Nykyisin saa ilmeisesti muutoskatsastettuakin vähän paremmin.
-
- Posts: 55
- Joined: 31.8.2009 21:17
- Location: Jkl
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Osaiskos joku heittää vinkkiä miten tuollaisen säädettävän alustan takapäätä säädetään?
Siis erilliset jousi ja iskari takapäässä, bc racing V1 setti.
Tuli ostettua auto jossa tuollainen setti alla ja tällä hetkellä aivan saakelinmoinen kivireki. Ei joustoa yhdessäkään töyssyssä ja pompottaa sen mukaisesti.
Etupäästä vähän löysäsin jo jousien etujännitystä, mutta se ei paljoa auttanut. iskarin säätö varmaa pirun tiukalla, joten pitää sitä ruuvata löysemmälle. Mietityttää vaan mistä tiedän mikä on se oikea esijännitys tolle kyseiselle pirssille. Ei mitään käryä oliko edellinen omistaja ruuvannut sitä tiukemmaksi vai onko vain iskarin säätö aivan liian tiukalla.
Sit toi takapää. olen yrittänyt katsella valmistajan sivuilta ja etsiä netistä mutta eipä ole tullut järkevää ohjetta sille säädölle. Miten se siis käytännössä tapahtuu ja kannattaako noihin jousien esijännityksiin koskea ollenkaan?
Siis erilliset jousi ja iskari takapäässä, bc racing V1 setti.
Tuli ostettua auto jossa tuollainen setti alla ja tällä hetkellä aivan saakelinmoinen kivireki. Ei joustoa yhdessäkään töyssyssä ja pompottaa sen mukaisesti.
Etupäästä vähän löysäsin jo jousien etujännitystä, mutta se ei paljoa auttanut. iskarin säätö varmaa pirun tiukalla, joten pitää sitä ruuvata löysemmälle. Mietityttää vaan mistä tiedän mikä on se oikea esijännitys tolle kyseiselle pirssille. Ei mitään käryä oliko edellinen omistaja ruuvannut sitä tiukemmaksi vai onko vain iskarin säätö aivan liian tiukalla.
Sit toi takapää. olen yrittänyt katsella valmistajan sivuilta ja etsiä netistä mutta eipä ole tullut järkevää ohjetta sille säädölle. Miten se siis käytännössä tapahtuu ja kannattaako noihin jousien esijännityksiin koskea ollenkaan?
Re: Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
Onko siellä jousen alla tai päällä sellainen säätöholkki https://shop.mamasan.fi/bc-racing-varao ... 36391.html? Jos on niin tuota säätämällä korkeutta voi muuttaa.JaakkoKolmonen wrote:Osaiskos joku heittää vinkkiä miten tuollaisen säädettävän alustan takapäätä säädetään?
Siis erilliset jousi ja iskari takapäässä, bc racing V1 setti.
Tuli ostettua auto jossa tuollainen setti alla ja tällä hetkellä aivan saakelinmoinen kivireki. Ei joustoa yhdessäkään töyssyssä ja pompottaa sen mukaisesti.
Etupäästä vähän löysäsin jo jousien etujännitystä, mutta se ei paljoa auttanut. iskarin säätö varmaa pirun tiukalla, joten pitää sitä ruuvata löysemmälle. Mietityttää vaan mistä tiedän mikä on se oikea esijännitys tolle kyseiselle pirssille. Ei mitään käryä oliko edellinen omistaja ruuvannut sitä tiukemmaksi vai onko vain iskarin säätö aivan liian tiukalla.
Sit toi takapää. olen yrittänyt katsella valmistajan sivuilta ja etsiä netistä mutta eipä ole tullut järkevää ohjetta sille säädölle. Miten se siis käytännössä tapahtuu ja kannattaako noihin jousien esijännityksiin koskea ollenkaan?
Jäykkyyttähän noista kans pitäisi pystyä säätämään yläpäästä. Jos on laitettu tiukalle niin todellakin on kova ja pomppttava.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91