Öljyn tayttöaukon korkki mönjässä???

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Golfkärry
Posts: 27
Joined: 26.11.2005 12:50

Öljyn tayttöaukon korkki mönjässä???

Post by Golfkärry »

Öljyn täyttöaukon korkissa oli vaaleanruskeaa mönjää, mistä ihmeestä sitä on voinut muodostua? Auto 2.0 IV Golfkärry.
JayT
Posts: 3
Joined: 16.3.2005 17:58
Location: Turku

Post by JayT »

Kannentiiviste paskana?
User avatar
piritek
Posts: 109
Joined: 22.9.2005 20:43
Location: Oulu
Contact:

Post by piritek »

Nesteeseen (vesi) öljyn seassa viittaa. Jos on paljon ajetut öljyt ja ajo ollut lyhyttä niin ei välttämättä vakavaa.
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

Kyseessä on ns. kylmävaahtoa... volkkarin "ominaisuus"... loppujen lopuksi kyseinen vaahto jäätyessään tukkii huohotinputken ja tuloksena on öljyjen ilmaantuminen ulkoilmaan... :evil: Itsellä jo kerran käynyt niin... :?
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Golfkärry
Posts: 27
Joined: 26.11.2005 12:50

jep

Post by Golfkärry »

Kiitti vastauksista, toivottavasti viimeinen vastaus on lähinnä totuutta :o
Kone on ainakin toiminut aivan normaalisti jne.. Onko tuo "vaahtoaminen" longlife öljyjen ominaisuus? Ilmeisesti öljyn ja suodattimen vaihdolla tukkeutuminen estetään??
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

Nimenomaan longlife öljyjen "ominaisuus"... vaihtoväli liian pitkä kerää vettä öljyn sekaan :arrow: ja sit pakkasella jäätyy.. :twisted: Seuraava auto mulla ei ole longlife ohjelmalla...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
mv
Posts: 16
Joined: 3.9.2004 20:32
Location: häme

Post by mv »

Samalla lailla "normaaliöljy"kin kermaantuu jos ajetaan lyhyttä matkaa. Ja ihan samalla lailla se huohotin jäätyy normaaleilla öljyillä. Huohottimeen saa lämmittimen, se on ihan ehdoton noissa alumiini koneissa.

Jos autolla ajetaan lyhyttä ajoa pelkästään on 15tkm öljynvaihtoväli turhan pitkä. Vettä pääsee kertymään koneeseen ja sitten joku kaunis aamu huohotin tai öljyn imusihti jäätyy.
Golf 3 variant
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

En ookkaan ennen kuullu että mineraaliöljyissä on sama vika... Aina oppii uutta :) Toi longlife öljyjen 30000km:n vaihtoväli ainakin tällei talviaikaan pikkusen hirvittää...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
User avatar
elwood
Posts: 81
Joined: 20.2.2006 18:54
Location: Kotka

Post by elwood »

-Joo,kyllähän tota kertyy vaikka käyttääs mitä öljyä,ensimmäiseksi kannattaa tarkastaa termarin toiminta,
että se kone todella lämpenee yheksäänkymppiin ja vielä kohtuu nopeesti.Mutta ei sekään auta jos ajo on vain tyylin
startti,sammutus,startti,sammutus... Ei ole vika,se on ominaisuus. :lol:
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Jouk
Posts: 30
Joined: 26.9.2005 16:31
Contact:

Post by Jouk »

Itselläni on Passatissa (2.8 V6) tuo "ongelma". Lainausmerkeissä siksi koska siitä ei ole näin 3 vuoden aikana ollut mitään haittaa. Itselläni tuon aiheuttaa ~3km työmatka joka ajetaan kylmällä autolla edestakakaisin.

Tuohon ei oikeastaan auta edes 7000km öljynvaihtoväli (viimeinen oli juuri sellainen), vaan paras on ajaa välillä kone lämpimäksi pitkällä reissulla. Öljyinä Shellin 5W40 (jonka pitäisi vastata vaadittua 500 00 VW-standardia) joka ei ole LongLife öljyä, vaan jonka normaali vaihtoväli olisi 15tkm.

Auto toimii muuten täysin normaalisti ja esim. lämpömittari on kesät talvet tasan 90 asteessa (ja nousee sinne jo tuolla 3km matkalla vaikka pakkasta olisi -15 astetta). Myöskään jäähdytinnestettä ei kulu eikä se ole likaista, joten kansikaan ei ilmeisesti vuoda.
*VW-2.8-V6-30V-4WD (lyhenteet kunniaan)*
(Paskat Syncro Variant)
User avatar
Pekka H
Posts: 339
Joined: 5.9.2005 19:34
Location: Muhos

Post by Pekka H »

Mulla kans tuota mössöä ilmaantunut.. :evil:
Voisko tietyt öljyt aiheuttaa tuon? Itellä on Shellin helix ultraa. Työkaveri meinas että se aiheuttas sen. Keskiviikkona öljynvaihto eessä, vois kokeilla vaikka mobilin öljyjä josko auttais asiaan.. :roll:
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Post Reply