Golf III hyytyy matka-ajossa
Golf III hyytyy matka-ajossa
Laitetaas tännekin, jos sais vähän vinkkejä..
vm. 1994 Golffi on siis kyseessä, 1.8 bensakoneella.
Ongelmana on pitkän matkan ajo.
Normaalisti tulee ajettua yleensä max 25 km yhtäsoittoa, ja auto pelaa.
Mutta kun matkaa tuleekin useampikymmenen kilometriä, niin ei onnistu enää.
Auto hyytyy kesken matkan teon, eikä lähde enää käyntiin ennkuin on jäähtynyt.
Talvella siihen vaihdettiin kyseiseen vikaan liittyen bensapumpun rele. No eipä auttanut, koska auto teki saman tempun viikko sitten. Volkkariliikkeessä (-korjaamolla) vaihtoivat siihen uuden puolen "selvänä vikana". Vikakoodeja ei näyttänyt mitään. Kotimatkalla noin 65 km:n ajon jälkeen auto hyytyi jälleen eikä lähtenyt käyntiin kuin jäähdyttyään.
Tuon uuden puolan jälkeen on tullut vielä sellainen lisäominaisuus, että kun auto seisoo esim. työpaikalla auringossa, niin ei meinaa lähteä käyntiin. Onneksi sentään sen jälkeen, kun puolaa ja johtoja käy vähän liikuttelemassa..
"Vikoja" on moni keksinyt, mutta koska kenelläkään ei tunnu selvää selitystä olevan, niin sellainen olisi kiva tietää!! Ennen en vie korjattavaksi, ennenkuin suunnilleen tietää, missä vika on.. 160 euroa meni jo ihan turhan takia >:(
vm. 1994 Golffi on siis kyseessä, 1.8 bensakoneella.
Ongelmana on pitkän matkan ajo.
Normaalisti tulee ajettua yleensä max 25 km yhtäsoittoa, ja auto pelaa.
Mutta kun matkaa tuleekin useampikymmenen kilometriä, niin ei onnistu enää.
Auto hyytyy kesken matkan teon, eikä lähde enää käyntiin ennkuin on jäähtynyt.
Talvella siihen vaihdettiin kyseiseen vikaan liittyen bensapumpun rele. No eipä auttanut, koska auto teki saman tempun viikko sitten. Volkkariliikkeessä (-korjaamolla) vaihtoivat siihen uuden puolen "selvänä vikana". Vikakoodeja ei näyttänyt mitään. Kotimatkalla noin 65 km:n ajon jälkeen auto hyytyi jälleen eikä lähtenyt käyntiin kuin jäähdyttyään.
Tuon uuden puolan jälkeen on tullut vielä sellainen lisäominaisuus, että kun auto seisoo esim. työpaikalla auringossa, niin ei meinaa lähteä käyntiin. Onneksi sentään sen jälkeen, kun puolaa ja johtoja käy vähän liikuttelemassa..
"Vikoja" on moni keksinyt, mutta koska kenelläkään ei tunnu selvää selitystä olevan, niin sellainen olisi kiva tietää!! Ennen en vie korjattavaksi, ennenkuin suunnilleen tietää, missä vika on.. 160 euroa meni jo ihan turhan takia >:(
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Olisko katalysaattorin sisältö yhtenä pallona siellä ;D
Laitetaan tähän vinkiksi nyt toinenkin, kakkosgolffissa oli joskus ominaisuus ettei jaksanut pitää kierroksia isommilla vaihteilla (4) vaan piti pienemmällä (3) vinguttaa että jaksoi kulkea, syy löytyi kaasuttimen jäätymisestä (lähellä 0-keliä), kun lämpimän ilman läppä oli jumissa, eikä alipaine jaksanut ohjata sitä enää.
Laitetaan tähän vinkiksi nyt toinenkin, kakkosgolffissa oli joskus ominaisuus ettei jaksanut pitää kierroksia isommilla vaihteilla (4) vaan piti pienemmällä (3) vinguttaa että jaksoi kulkea, syy löytyi kaasuttimen jäätymisestä (lähellä 0-keliä), kun lämpimän ilman läppä oli jumissa, eikä alipaine jaksanut ohjata sitä enää.
FFP:n puolelta on saanu ihan hyviä veikkauksia, mm. sytkämoduli tai sit tankki ei "saa ilmaa".
Tänään ei sit töiden jälkeen meinannu käyntiin lähteä
Onneks työkaveri hoksas koputtaa vasaralla virranjakajaa, niin pärähti käyntiin
Tänään ei sit töiden jälkeen meinannu käyntiin lähteä

Onneks työkaveri hoksas koputtaa vasaralla virranjakajaa, niin pärähti käyntiin

ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Tuli vaan tuossa mieleen, kun emännällä oli muinoin e kadett 1.6 ykspiste ruiskulla ja siinä oli kokolailla samaa ongelmaa. Se saattoi hyytyä milloin minnekin ja vasta jäähdyttyään suostui lähtemään käyntiin. Toisinaan toimi monta päivää ilman ongelmia. Siihen vaihettiin sytkämoduli, virranjakajan sisään hall anturi, ruiskun rele, virranjakajan kansi ja pyöriä sekä tulpat ja tulpanjohdot. Eikä vaikutusta, lopulta vika sitten löytyi johtosarjan pätkästä joka tuli sytkämodulilta virranjakajalle. Sen vaihdon jälkeen ongelmat loppuivat ja auto toimi niinkuin kuuluukin. Eli tarkista HUOLELLA kaikki johdot ja liitokset siitä virranjakajan alueelta.
V70 TDi -98
http://www.aurinkosahko.com
http://www.aurinkosahko.com
Eihän niissä johdoissa olis vikaa...Outi wrote:Onneksi sentään sen jälkeen, kun puolaa ja johtoja käy vähän liikuttelemassa..
Tästä tuli ekan mieleen Hall-anturi virranjakajan sisällä. Ja siihen virranjakajaan menevät johdot. Ite kyllä räpeltäisin nuota johtoja ja liitoksia ekana. Lienetkö jo niitä tutkinutkin..Outi wrote:Tänään ei sit töiden jälkeen meinannu käyntiin lähteä![]()
Onneks työkaveri hoksas koputtaa vasaralla virranjakajaa, niin pärähti käyntiin
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Nihkeä on lähtemään käyntiin ku on näin lämmintä
Eilen ajelin kaikenkaikkiaan noin 40-50 km ja ei meinannu sammutuksen jälkeen lähteä pihasta enää käyntiin..
Hall-anturi se vaikuttas olevan, mutta pitänee käskeä jonku kattoa ne johdotkin vielä läpi..
Toisaalta talvellakinhan tuo ryppyili silleen, et lämmitettynä ei olis halunnut käyntiin, mut kylmänä kyllä. Sekin viittais mun mielestä sinne hall-anturin puoleen.

Eilen ajelin kaikenkaikkiaan noin 40-50 km ja ei meinannu sammutuksen jälkeen lähteä pihasta enää käyntiin..
Hall-anturi se vaikuttas olevan, mutta pitänee käskeä jonku kattoa ne johdotkin vielä läpi..
Toisaalta talvellakinhan tuo ryppyili silleen, et lämmitettynä ei olis halunnut käyntiin, mut kylmänä kyllä. Sekin viittais mun mielestä sinne hall-anturin puoleen.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Onko kenelläkään tietoa, paljonko käytetty virranjakaja maksaa suunnilleen?
Uusi maksaa 305 euroa
Korjaajasetä lupas kysellä lähipurkaamoilta käytettyä, mutta ei ole vielä soitellut, että löysikö ja mihin hintaan.
Uusi maksaa 305 euroa

Korjaajasetä lupas kysellä lähipurkaamoilta käytettyä, mutta ei ole vielä soitellut, että löysikö ja mihin hintaan.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
http://www.varaosahaku.fi löysi joitain, hinnat satasen molemmin puolin.
Pitääkö Hall:n takia tosiaan vaihtaa koko jakaja
Pitääkö Hall:n takia tosiaan vaihtaa koko jakaja

VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Onnistuu ehkä, mutta kuulemma hankalampi homma.Clayman wrote:http://www.varaosahaku.fi löysi joitain, hinnat satasen molemmin puolin.
Pitääkö Hall:n takia tosiaan vaihtaa koko jakaja
Ja jos vaihtaa käytetyn virranjakajan, tulee luultavasti samoihin hintoihin, kun vaihtais pelkän uuden hall-anturin.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Päädyin nyt sitten yhden autosähköliikkeen kanssa siihen, että haen 39 eurolla eräästä paikasta uuden hall anturin ja laittavat tuolla autosähköfirmassa sen paikalleen.
Meinasivat että menee enimmillään vähän reilu tunti, joten pitäs päästä halvemmalla kuin koko jakajan vaihdossa..
Jännä että osa halus välttämättä koko jakajan vaihtaa, toiset taas suositteli pelkän anturin vaihtamista
Meinasivat että menee enimmillään vähän reilu tunti, joten pitäs päästä halvemmalla kuin koko jakajan vaihdossa..
Jännä että osa halus välttämättä koko jakajan vaihtaa, toiset taas suositteli pelkän anturin vaihtamista
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Osa asentajista laiskempia kuin toisetJännä että osa halus välttämättä koko jakajan vaihtaa, toiset taas suositteli pelkän anturin vaihtamista

V70 TDi -98
http://www.aurinkosahko.com
http://www.aurinkosahko.com
Niinpä
Merkkiliikkeessä eivät edes kertoneet pelkän anturin hintaa
Toivottavasti nyt auttaa, rupeaa nuo käynnistyksetkin olemaan jo siinä ja siinä.. Aamullakin hyytyi työmatkalla 10 km:n jälkeen, _onneks_ lähti vielä käyntiin..
Tiistaina saa anturin ja loppuviikolla vaihtoon.

Merkkiliikkeessä eivät edes kertoneet pelkän anturin hintaa

Toivottavasti nyt auttaa, rupeaa nuo käynnistyksetkin olemaan jo siinä ja siinä.. Aamullakin hyytyi työmatkalla 10 km:n jälkeen, _onneks_ lähti vielä käyntiin..
Tiistaina saa anturin ja loppuviikolla vaihtoon.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Ei tule mitään
Illalla lähdin risteyksestä kiihdyttämään ihan urakalla, niin kolmosvaihteella auto hyytyi jälleen. Oli kuitenkin sen verran "kylmä" auto, että lähti kolmannella starttauksella käyntiin.
Eli melko varmastihan siinä on bensapuolella jotain vikaa. Mutta mitä ihmettä?!
Useampi satanen on jo palanut turhaan osien vaihtoon, eikä vieläkään auta



Illalla lähdin risteyksestä kiihdyttämään ihan urakalla, niin kolmosvaihteella auto hyytyi jälleen. Oli kuitenkin sen verran "kylmä" auto, että lähti kolmannella starttauksella käyntiin.
Eli melko varmastihan siinä on bensapuolella jotain vikaa. Mutta mitä ihmettä?!
Useampi satanen on jo palanut turhaan osien vaihtoon, eikä vieläkään auta

ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
No ei.
Aamulla jätti toista kertaa työmatkalla välille. Kesti reilun varmaan 10 min saada takas käyntiin
Nyt on sytytysohjainyksikkö laatikossa autossa, kun sen vielä joku vaihtais paikalleen.. Onkohan iso homma?
Seuraavaks lähtee kyllä tätä menoa auto vaihtoon, ei oikein ole kivaa, kun ei tohdi edes 15 km kohta töihin ajaa
Aamulla jätti toista kertaa työmatkalla välille. Kesti reilun varmaan 10 min saada takas käyntiin

Nyt on sytytysohjainyksikkö laatikossa autossa, kun sen vielä joku vaihtais paikalleen.. Onkohan iso homma?
Seuraavaks lähtee kyllä tätä menoa auto vaihtoon, ei oikein ole kivaa, kun ei tohdi edes 15 km kohta töihin ajaa

ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Ai, mä oletin tuon puolan vaihdon perusteella, että myös se "sytkäboksi" on vaihdettu, koska se on sen yhteydessä. Joistain malleista sitä ei edes taida saada erikseen vaihdettua. Muuta sytytyksenohjainyksikköä sielä ei tietääkseni ole, vaan "sytkäboksin" ohjaus tulee suoraan moottorinohjaimelta, joka taas on sen verran hintava palikka, että tuskin olisit sitä ostanut "summissa".
Tuon ohjaimen vaihto pitäisi olla aika iisi homma, se on sielä rintapellissä puolan alla. "Mokkula" on parilla pultilla kiinni, liitin ja puolanjohto vaan eka irti. Sitä en oikein tiedä miten tuo ohjain siinä puolassa on kiinni, vai onko mitenkään. Jonkinlaiset johtimet sielä välissä ainakin täytyy olla.
Jos rekisteröidyt tänne: http://www.vagcat.com/ niin sieltä löytyy aika hyvä kuva.
Suora linkki kuvaan: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GOV/19 ... 7/1568925/
Jos tuota sytkäboksia ei tosiaan ole jo puolan vaihdon yhteydessä vaihdettu, niin aika hyvät mahikset, että tulee kuntoon
Tuon ohjaimen vaihto pitäisi olla aika iisi homma, se on sielä rintapellissä puolan alla. "Mokkula" on parilla pultilla kiinni, liitin ja puolanjohto vaan eka irti. Sitä en oikein tiedä miten tuo ohjain siinä puolassa on kiinni, vai onko mitenkään. Jonkinlaiset johtimet sielä välissä ainakin täytyy olla.
Jos rekisteröidyt tänne: http://www.vagcat.com/ niin sieltä löytyy aika hyvä kuva.
Suora linkki kuvaan: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GOV/19 ... 7/1568925/
Jos tuota sytkäboksia ei tosiaan ole jo puolan vaihdon yhteydessä vaihdettu, niin aika hyvät mahikset, että tulee kuntoon

VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Itelläkin meni tuo sytytyksenvahvistin kakkosgolffista joskus, oli hyvä hintahaitari osalla kun kyselin, 17-940 euroa, vähän riippuen mistä kysyi.
Tuossa on muuten joku vianetsintätaulukko muillekin tiedoksi:
http://www.autowiki.fi/index.php/Auton_mahdolliset_viat
Tuossa on muuten joku vianetsintätaulukko muillekin tiedoksi:
http://www.autowiki.fi/index.php/Auton_mahdolliset_viat
No se sytkähän oli siinä puolassa kiinni itsessään..
Tänään sit auto teki totaalitenän, ei lähteny käyntiin enää mitenkään päin. Onneks oli enää 20 metriä kotia
Illalla sit räplättiin ja katottiin ja mietittiin ja tuumittiin..
Johto/liitin, joka menee ruiskulle, oli ilmeisesti vian aiheuttaja. Nimittäin sitä vähän puhdistamalla ja heiluttamalla ja paikalleen laittamalla auto lähti kuin lähtikin käyntiin! Eli menipä sitten kämpän vuokran verran rahaa hukkaan erinäisiin osiin..
Nyt ei tietenkään auta kuin toivoa, että se vika oli tuossa, eikä tuo romu enää ikinä jätä välille 
Tänään sit auto teki totaalitenän, ei lähteny käyntiin enää mitenkään päin. Onneks oli enää 20 metriä kotia

Illalla sit räplättiin ja katottiin ja mietittiin ja tuumittiin..
Johto/liitin, joka menee ruiskulle, oli ilmeisesti vian aiheuttaja. Nimittäin sitä vähän puhdistamalla ja heiluttamalla ja paikalleen laittamalla auto lähti kuin lähtikin käyntiin! Eli menipä sitten kämpän vuokran verran rahaa hukkaan erinäisiin osiin..


ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
No justiinsa. Toivotaan että nyt pelaa 
Vaikkei tämä nyt vielä paha olekaan. Kaveri kerto, että jollekin jampalle oli MERKKIHUOLLOSSA vaihdettu osia 1500 eurolla, eikä vika ollut tullut kuntoon. Oli sitten vienyt autosähköistä enemmän ymmärtävään firmaan, niin oli jamppa korjannut jonku johdon ja vika oli hävinnyt. Hommaan oli menny pari minuuttia ja hintaakin oli kertynyt kokonaista 2 egee
Että sillee, merkkihuolto kunniaan 

Vaikkei tämä nyt vielä paha olekaan. Kaveri kerto, että jollekin jampalle oli MERKKIHUOLLOSSA vaihdettu osia 1500 eurolla, eikä vika ollut tullut kuntoon. Oli sitten vienyt autosähköistä enemmän ymmärtävään firmaan, niin oli jamppa korjannut jonku johdon ja vika oli hävinnyt. Hommaan oli menny pari minuuttia ja hintaakin oli kertynyt kokonaista 2 egee


VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Nonni, siellä se on tallilla nyt koko auto.. Siis menin aamulla hevosen hoitamaan töihin mennessä, niin sieltä ei enää lähtenyt käyntiin..
Uskoisin että joku johto-/liitinvika tuollakin on..
Ei vaan aamulla auttanut liitintä heilutella eikä johtoja, kun ei lähde enää käyntiin niin ei lähde..
Uskoisin että joku johto-/liitinvika tuollakin on..
Ei vaan aamulla auttanut liitintä heilutella eikä johtoja, kun ei lähde enää käyntiin niin ei lähde..
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
No hö. Onkos siitä muuten katsottu antaako kipinää sillon kun ei lähe? Sais kummasti rajattua vikakohteita.
Ajoituslamppu jos on, niin sillä on helppo ja nopea todeta tuleeko kipinää, kun ei tarvi irrottaa tulppaa.
Onkos sillä moottorin lämpötilalla vielä jotain tekemistä tuon kanssa, vai onko se jo aiva satunnaista?
Ajoituslamppu jos on, niin sillä on helppo ja nopea todeta tuleeko kipinää, kun ei tarvi irrottaa tulppaa.
Onkos sillä moottorin lämpötilalla vielä jotain tekemistä tuon kanssa, vai onko se jo aiva satunnaista?
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Sytkä puoli siis pitäis olla kunnossa. Seuraavaksi vois veikata, että bensanpaineet on hukassa, letku rikki/tukossa tai bensapumppu pyörii muttei nosta painetta, (onkos siinä vielä joku bensanpaineensäädin?) tai suutin tukossa. Kuinkas hankalasti se suutin tuossa nyt onkaan, että pääsiskö sinne katsomaan räkiikö se mitään?
Jaa muutes, napsuuko se suutin kun starttaa? Sen kyllä kuulee ainakin käydessä. Startatessa tietty startin meteli peittää, muutta kun laittaa korvan kiinni siihen koppaan, minkä alla se suutin on, niin kyllä sen varmaan kuulee. Jos ei napsetta kuulu, niin sitte taas sinne suuttimelle päin tulevien johtojen kimppuun, josko niissä kuitenkin olisi vikaa... Tai sitten suutin on rikki.
Ja jos se näyttää bensaakin truikkivan, niin sitte en keksi enää muuta kuin että se pakoputki on mennyt tukkoon, katti sökö?
Jaa muutes, napsuuko se suutin kun starttaa? Sen kyllä kuulee ainakin käydessä. Startatessa tietty startin meteli peittää, muutta kun laittaa korvan kiinni siihen koppaan, minkä alla se suutin on, niin kyllä sen varmaan kuulee. Jos ei napsetta kuulu, niin sitte taas sinne suuttimelle päin tulevien johtojen kimppuun, josko niissä kuitenkin olisi vikaa... Tai sitten suutin on rikki.
Ja jos se näyttää bensaakin truikkivan, niin sitte en keksi enää muuta kuin että se pakoputki on mennyt tukkoon, katti sökö?
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Eilen taas kaivettiin motivaatio esiin ja tutkittiin.
Bensapumppu syöttää bensaa. Ei syötä. Syöttää. Eli just niinku huvittaa. Välillä siellä on kunnon paineet, välillä ei mitään. Ajo rajoittui taas siihen 200 metriin
Mutta selvästikin siellä bensapumpussa nyt näyttäis olevan vikaa. Yritetään saada se irti ja tutkia lisää..
Bensapumppu syöttää bensaa. Ei syötä. Syöttää. Eli just niinku huvittaa. Välillä siellä on kunnon paineet, välillä ei mitään. Ajo rajoittui taas siihen 200 metriin

ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
No hyvä, että alkaa edes olla hajua viasta
Mittailitko jännitteitä pumpun päässä eli pätkiikö pumppu vai loppuuko siltä vain virta.

V70 TDi -98
http://www.aurinkosahko.com
http://www.aurinkosahko.com
Juu en minä sitä epäillytkään, että pysähteleekö se pumppu. Tarkoitin, että onko tarkistettu, että kummasta syystä, katoaako pumpulta virta vai onko itse pumppu sökö. Ettei tule taas turhia kustannuksia pumpun vaihdosta, jos vika onkin vaan siinä ettei pumppu saa sähköä. 

V70 TDi -98
http://www.aurinkosahko.com
http://www.aurinkosahko.com
Kiitti vinkistä, tuota jännitteen mittaamista tuskin osattiin edes ajatella!
Tuo pumppu on kuulemma eri lähteistä saatujen tietojen mukaan 300-800 euroa, joten sitä ei todellakaan uusita, ennenkuin vika tiedetään
Tuo pumppu on kuulemma eri lähteistä saatujen tietojen mukaan 300-800 euroa, joten sitä ei todellakaan uusita, ennenkuin vika tiedetään

ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Mutta hei, kerran virrat päälle laittaessa pumppu alkaa pyörimään, niin eikös se sillon sähköä saa?!k.i.s.s. wrote:Juu en minä sitä epäillytkään, että pysähteleekö se pumppu. Tarkoitin, että onko tarkistettu, että kummasta syystä, katoaako pumpulta virta vai onko itse pumppu sökö. Ettei tule taas turhia kustannuksia pumpun vaihdosta, jos vika onkin vaan siinä ettei pumppu saa sähköä.
Eilen revittiin pumppu irti. Josko se vielä joku päivä saatas korjattua, jotenkin

ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Saahan se sähkön käynnistyesssä silloin, mutta miten käy ajossa? Hapettunut liitin, kostea ilma ja sähköt saattavat toimia epämääräsesti. Huono maakontakti myös aiheuttaa epämäärästä toimintaa. Tärinä voi irrottaa liittimen tai kontakti olla vain huono. Tai jossain kohtaa johdossa on katkos, esim. puristunut jonnekin väliin. Tietysti sitten pumpussa voi olla myös vikaa. Onnea vian metsästykseen, sähköviat ne vasta ihmeellisiä onkin.Mutta hei, kerran virrat päälle laittaessa pumppu alkaa pyörimään, niin eikös se sillon sähköä saa?!
Juurikin tätä tarkoitin, että siinä vaiheessa kun koneen meno halut yllättäen loppuu ja nyt siis oletettavasti pumppu pysähtyy, niin tuleeko sille pumpulle sillä hetkellä sähköä ollenkaan, vai onko itse pumpussa se vika. Tuota vois kokeilla sillai, että syöttäis virtaa pumpun liittimille ohi auton oman sähköjärjestelmän. Siis ohituspiuhat suoraan akulta (sulake väliin) ja sitte testailemaan. Et menetä juurikaan rahaa tuossa testissä ja saat varmistuksen onko pumppu syypää vai sähkököpuoli. Noita mitä ihmeellisempiä sähkövikoja kun meinaa näihin vanhempiin keksintöihin tulla. Joku liitin kondensoinut vettä sisäänsä ja hapettunu, ei muuta tarvita.
Toivottavasti sait jotain tolkkua sekavasta selityksestäni
Toivottavasti sait jotain tolkkua sekavasta selityksestäni

V70 TDi -98
http://www.aurinkosahko.com
http://www.aurinkosahko.com
Nyt on vaan sellainen ongelma, jota en aiemmin varmaan hoksannut sanoakaan.k.i.s.s. wrote:Juurikin tätä tarkoitin, että siinä vaiheessa kun koneen meno halut yllättäen loppuu ja nyt siis oletettavasti pumppu pysähtyy, niin tuleeko sille pumpulle sillä hetkellä sähköä ollenkaan, vai onko itse pumpussa se vika. Tuota vois kokeilla sillai, että syöttäis virtaa pumpun liittimille ohi auton oman sähköjärjestelmän. Siis ohituspiuhat suoraan akulta (sulake väliin) ja sitte testailemaan. Et menetä juurikaan rahaa tuossa testissä ja saat varmistuksen onko pumppu syypää vai sähkököpuoli. Noita mitä ihmeellisempiä sähkövikoja kun meinaa näihin vanhempiin keksintöihin tulla. Joku liitin kondensoinut vettä sisäänsä ja hapettunu, ei muuta tarvita.
Eli kun auto ei edes lähde käyntiin, vaikka pumppu pyörii! Eli ilmeisesti sähköpuoli on kunnossa siltä osin.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
hehee..
itellä jätti golffi eilen tienposkeen.. vikana oli polttoaineletkussa ollut mikrokokoinen reikä.. imas ilmaa koneesee ja siihenhää se hyyty.. lähti ekan hyytymisen jälkeen käyntiin vaivoin, ja tokan kerran jälkeen vasta kun oli vaihdettu uus letku rikkinäisen tilalle.. nyt taas käy ja kukkuu..
nii, vika ilmeni niin, että ensin hävis voima, sitte alko nykiin ja lopulta jätti tielle.. ja sitä reikää ei tosiaan silmin nähny.. paineilmalla paljastu..
kyseessä on toki diisseli, mutt tuskin se pensakonekkaa ilmasta tykkää kun on vääräss paikass..
itellä jätti golffi eilen tienposkeen.. vikana oli polttoaineletkussa ollut mikrokokoinen reikä.. imas ilmaa koneesee ja siihenhää se hyyty.. lähti ekan hyytymisen jälkeen käyntiin vaivoin, ja tokan kerran jälkeen vasta kun oli vaihdettu uus letku rikkinäisen tilalle.. nyt taas käy ja kukkuu..
nii, vika ilmeni niin, että ensin hävis voima, sitte alko nykiin ja lopulta jätti tielle.. ja sitä reikää ei tosiaan silmin nähny.. paineilmalla paljastu..
kyseessä on toki diisseli, mutt tuskin se pensakonekkaa ilmasta tykkää kun on vääräss paikass..
Octavia 2,0TDI Combi -06
Bensamasiinassa on vaan se ero noihin jakajadiiseleihin että niissä on pumppu tankissa, kun taas jakajakone imee tavaran konehuoneessa olevalla siirtopumpulla. Pumpparidiisseleissä sitten onkin taas siirtopumppu tankissa
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Pari kohdetta jotka kannattaa tarkistaa:
- Ruiskuyksikön liittimien johtojen kunto. Eli liittimen päältä se kumi pois niin pääsee näkemään että onko johdot kunnossa. Varsinkin se etummainen liitin on sellanen josta on johtoje mennyt poikki.
- Moottorin ohjainlaitteen liittimien kunto. Ohjainlaite sijaitsee pyyhkijän moottorin vieressä. Omassani oli liittimet hapettuneet joka aiheutti käyntihäiriöitä.
- Ruiskuyksikön liittimien johtojen kunto. Eli liittimen päältä se kumi pois niin pääsee näkemään että onko johdot kunnossa. Varsinkin se etummainen liitin on sellanen josta on johtoje mennyt poikki.
- Moottorin ohjainlaitteen liittimien kunto. Ohjainlaite sijaitsee pyyhkijän moottorin vieressä. Omassani oli liittimet hapettuneet joka aiheutti käyntihäiriöitä.
Golf 3 variant