Golf III hyytyy matka-ajossa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Golf III hyytyy matka-ajossa

Post by Outi »

Laitetaas tännekin, jos sais vähän vinkkejä..

vm. 1994 Golffi on siis kyseessä, 1.8 bensakoneella.
Ongelmana on pitkän matkan ajo.
Normaalisti tulee ajettua yleensä max 25 km yhtäsoittoa, ja auto pelaa.
Mutta kun matkaa tuleekin useampikymmenen kilometriä, niin ei onnistu enää.
Auto hyytyy kesken matkan teon, eikä lähde enää käyntiin ennkuin on jäähtynyt.

Talvella siihen vaihdettiin kyseiseen vikaan liittyen bensapumpun rele. No eipä auttanut, koska auto teki saman tempun viikko sitten. Volkkariliikkeessä (-korjaamolla) vaihtoivat siihen uuden puolen "selvänä vikana". Vikakoodeja ei näyttänyt mitään. Kotimatkalla noin 65 km:n ajon jälkeen auto hyytyi jälleen eikä lähtenyt käyntiin kuin jäähdyttyään.

Tuon uuden puolan jälkeen on tullut vielä sellainen lisäominaisuus, että kun auto seisoo esim. työpaikalla auringossa, niin ei meinaa lähteä käyntiin. Onneksi sentään sen jälkeen, kun puolaa ja johtoja käy vähän liikuttelemassa..

"Vikoja" on moni keksinyt, mutta koska kenelläkään ei tunnu selvää selitystä olevan, niin sellainen olisi kiva tietää!! Ennen en vie korjattavaksi, ennenkuin suunnilleen tietää, missä vika on.. 160 euroa meni jo ihan turhan takia >:(
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Tero L
Posts: 91
Joined: 30.8.2005 20:04
Location: Tupos

Post by Tero L »

Äiteen vanha -83 323 mazda teki aikoinaan juuri samaa, syynä tarpeeksi lämmettyään tukkoon menevä pakoputki. 700 km matka kesti n. 13 tuntia :D
Golf Variant TDI -00 (ALH)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Olisko katalysaattorin sisältö yhtenä pallona siellä ;D

Laitetaan tähän vinkiksi nyt toinenkin, kakkosgolffissa oli joskus ominaisuus ettei jaksanut pitää kierroksia isommilla vaihteilla (4) vaan piti pienemmällä (3) vinguttaa että jaksoi kulkea, syy löytyi kaasuttimen jäätymisestä (lähellä 0-keliä), kun lämpimän ilman läppä oli jumissa, eikä alipaine jaksanut ohjata sitä enää.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

FFP:n puolelta on saanu ihan hyviä veikkauksia, mm. sytkämoduli tai sit tankki ei "saa ilmaa".

Tänään ei sit töiden jälkeen meinannu käyntiin lähteä :roll:
Onneks työkaveri hoksas koputtaa vasaralla virranjakajaa, niin pärähti käyntiin 8)
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
k.i.s.s.
Posts: 35
Joined: 23.9.2005 22:32
Location: Jyväskylä

Post by k.i.s.s. »

Tuli vaan tuossa mieleen, kun emännällä oli muinoin e kadett 1.6 ykspiste ruiskulla ja siinä oli kokolailla samaa ongelmaa. Se saattoi hyytyä milloin minnekin ja vasta jäähdyttyään suostui lähtemään käyntiin. Toisinaan toimi monta päivää ilman ongelmia. Siihen vaihettiin sytkämoduli, virranjakajan sisään hall anturi, ruiskun rele, virranjakajan kansi ja pyöriä sekä tulpat ja tulpanjohdot. Eikä vaikutusta, lopulta vika sitten löytyi johtosarjan pätkästä joka tuli sytkämodulilta virranjakajalle. Sen vaihdon jälkeen ongelmat loppuivat ja auto toimi niinkuin kuuluukin. Eli tarkista HUOLELLA kaikki johdot ja liitokset siitä virranjakajan alueelta.
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

Outi wrote:Onneksi sentään sen jälkeen, kun puolaa ja johtoja käy vähän liikuttelemassa..
Eihän niissä johdoissa olis vikaa...


Outi wrote:Tänään ei sit töiden jälkeen meinannu käyntiin lähteä :roll:
Onneks työkaveri hoksas koputtaa vasaralla virranjakajaa, niin pärähti käyntiin 8)
Tästä tuli ekan mieleen Hall-anturi virranjakajan sisällä. Ja siihen virranjakajaan menevät johdot. Ite kyllä räpeltäisin nuota johtoja ja liitoksia ekana. Lienetkö jo niitä tutkinutkin..
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Nihkeä on lähtemään käyntiin ku on näin lämmintä :?
Eilen ajelin kaikenkaikkiaan noin 40-50 km ja ei meinannu sammutuksen jälkeen lähteä pihasta enää käyntiin..

Hall-anturi se vaikuttas olevan, mutta pitänee käskeä jonku kattoa ne johdotkin vielä läpi..

Toisaalta talvellakinhan tuo ryppyili silleen, et lämmitettynä ei olis halunnut käyntiin, mut kylmänä kyllä. Sekin viittais mun mielestä sinne hall-anturin puoleen.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Onko kenelläkään tietoa, paljonko käytetty virranjakaja maksaa suunnilleen?
Uusi maksaa 305 euroa :shock:
Korjaajasetä lupas kysellä lähipurkaamoilta käytettyä, mutta ei ole vielä soitellut, että löysikö ja mihin hintaan.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

http://www.varaosahaku.fi löysi joitain, hinnat satasen molemmin puolin.

Pitääkö Hall:n takia tosiaan vaihtaa koko jakaja :shock:
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Clayman wrote:http://www.varaosahaku.fi löysi joitain, hinnat satasen molemmin puolin.

Pitääkö Hall:n takia tosiaan vaihtaa koko jakaja :shock:
Onnistuu ehkä, mutta kuulemma hankalampi homma.
Ja jos vaihtaa käytetyn virranjakajan, tulee luultavasti samoihin hintoihin, kun vaihtais pelkän uuden hall-anturin.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Suositelkaas viisaammat, kannattaako ostaa halvempi tarvike-virranjakaja vai kalliimpi (tai käytetty jos löytyy) merkkikohtainen..
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Päädyin nyt sitten yhden autosähköliikkeen kanssa siihen, että haen 39 eurolla eräästä paikasta uuden hall anturin ja laittavat tuolla autosähköfirmassa sen paikalleen.
Meinasivat että menee enimmillään vähän reilu tunti, joten pitäs päästä halvemmalla kuin koko jakajan vaihdossa..

Jännä että osa halus välttämättä koko jakajan vaihtaa, toiset taas suositteli pelkän anturin vaihtamista
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
k.i.s.s.
Posts: 35
Joined: 23.9.2005 22:32
Location: Jyväskylä

Post by k.i.s.s. »

Jännä että osa halus välttämättä koko jakajan vaihtaa, toiset taas suositteli pelkän anturin vaihtamista
Osa asentajista laiskempia kuin toiset :wink:
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Niinpä :roll:
Merkkiliikkeessä eivät edes kertoneet pelkän anturin hintaa :?

Toivottavasti nyt auttaa, rupeaa nuo käynnistyksetkin olemaan jo siinä ja siinä.. Aamullakin hyytyi työmatkalla 10 km:n jälkeen, _onneks_ lähti vielä käyntiin..

Tiistaina saa anturin ja loppuviikolla vaihtoon.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Nyt on hall anturi vaihdettuna.. Anturi maksoi 40 euroa ja autosähköliikkeessä ei mennyt kuin vajaa tunti vaihdossa.
Seuraavaks auttaa vain toivoa, että vika on nyt korjattu..
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Ei tule mitään :evil: :evil: :evil:

Illalla lähdin risteyksestä kiihdyttämään ihan urakalla, niin kolmosvaihteella auto hyytyi jälleen. Oli kuitenkin sen verran "kylmä" auto, että lähti kolmannella starttauksella käyntiin.

Eli melko varmastihan siinä on bensapuolella jotain vikaa. Mutta mitä ihmettä?!
Useampi satanen on jo palanut turhaan osien vaihtoon, eikä vieläkään auta :evil:
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

Jokos vika on selvinnyt?
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

No ei.
Aamulla jätti toista kertaa työmatkalla välille. Kesti reilun varmaan 10 min saada takas käyntiin :roll:
Nyt on sytytysohjainyksikkö laatikossa autossa, kun sen vielä joku vaihtais paikalleen.. Onkohan iso homma?
Seuraavaks lähtee kyllä tätä menoa auto vaihtoon, ei oikein ole kivaa, kun ei tohdi edes 15 km kohta töihin ajaa :evil:
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

Ai, mä oletin tuon puolan vaihdon perusteella, että myös se "sytkäboksi" on vaihdettu, koska se on sen yhteydessä. Joistain malleista sitä ei edes taida saada erikseen vaihdettua. Muuta sytytyksenohjainyksikköä sielä ei tietääkseni ole, vaan "sytkäboksin" ohjaus tulee suoraan moottorinohjaimelta, joka taas on sen verran hintava palikka, että tuskin olisit sitä ostanut "summissa".

Tuon ohjaimen vaihto pitäisi olla aika iisi homma, se on sielä rintapellissä puolan alla. "Mokkula" on parilla pultilla kiinni, liitin ja puolanjohto vaan eka irti. Sitä en oikein tiedä miten tuo ohjain siinä puolassa on kiinni, vai onko mitenkään. Jonkinlaiset johtimet sielä välissä ainakin täytyy olla.

Jos rekisteröidyt tänne: http://www.vagcat.com/ niin sieltä löytyy aika hyvä kuva.
Suora linkki kuvaan: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GOV/19 ... 7/1568925/

Jos tuota sytkäboksia ei tosiaan ole jo puolan vaihdon yhteydessä vaihdettu, niin aika hyvät mahikset, että tulee kuntoon :)
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Itelläkin meni tuo sytytyksenvahvistin kakkosgolffista joskus, oli hyvä hintahaitari osalla kun kyselin, 17-940 euroa, vähän riippuen mistä kysyi.

Tuossa on muuten joku vianetsintätaulukko muillekin tiedoksi:
http://www.autowiki.fi/index.php/Auton_mahdolliset_viat
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Juu mä maksoin tuosta 38 euroa, että ihan sellasen hinnan, et viitsi maksaa :lol:
Sais vaan aikaseks vaihtaa sen :roll:
Eilen jo kattelin konepellin alle, mut en jaksanut lähteä hakemaan työkaluja :lol: Josko sitten huomenna..
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

No se sytkähän oli siinä puolassa kiinni itsessään..

Tänään sit auto teki totaalitenän, ei lähteny käyntiin enää mitenkään päin. Onneks oli enää 20 metriä kotia 8)

Illalla sit räplättiin ja katottiin ja mietittiin ja tuumittiin..

Johto/liitin, joka menee ruiskulle, oli ilmeisesti vian aiheuttaja. Nimittäin sitä vähän puhdistamalla ja heiluttamalla ja paikalleen laittamalla auto lähti kuin lähtikin käyntiin! Eli menipä sitten kämpän vuokran verran rahaa hukkaan erinäisiin osiin.. :roll: Nyt ei tietenkään auta kuin toivoa, että se vika oli tuossa, eikä tuo romu enää ikinä jätä välille :evil:
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

No justiinsa. Toivotaan että nyt pelaa :)

Vaikkei tämä nyt vielä paha olekaan. Kaveri kerto, että jollekin jampalle oli MERKKIHUOLLOSSA vaihdettu osia 1500 eurolla, eikä vika ollut tullut kuntoon. Oli sitten vienyt autosähköistä enemmän ymmärtävään firmaan, niin oli jamppa korjannut jonku johdon ja vika oli hävinnyt. Hommaan oli menny pari minuuttia ja hintaakin oli kertynyt kokonaista 2 egee :roll: Että sillee, merkkihuolto kunniaan :evil:
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Nonni, siellä se on tallilla nyt koko auto.. Siis menin aamulla hevosen hoitamaan töihin mennessä, niin sieltä ei enää lähtenyt käyntiin..
Uskoisin että joku johto-/liitinvika tuollakin on..
Ei vaan aamulla auttanut liitintä heilutella eikä johtoja, kun ei lähde enää käyntiin niin ei lähde..
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

No hö. Onkos siitä muuten katsottu antaako kipinää sillon kun ei lähe? Sais kummasti rajattua vikakohteita.
Ajoituslamppu jos on, niin sillä on helppo ja nopea todeta tuleeko kipinää, kun ei tarvi irrottaa tulppaa.
Onkos sillä moottorin lämpötilalla vielä jotain tekemistä tuon kanssa, vai onko se jo aiva satunnaista?
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Oliskohan mitään apua jos kävisi liittimet CRC:n tai WD40:n kanssa läpi, ettei ole hapettumia?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Bensapumppu hurisee virrat päälle laittaessa, kipinää antaa ja hyvin..
Outoa, joten lähden korjausoppaan kanssa takaisin autoa ihmettelemään..
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

Sytkä puoli siis pitäis olla kunnossa. Seuraavaksi vois veikata, että bensanpaineet on hukassa, letku rikki/tukossa tai bensapumppu pyörii muttei nosta painetta, (onkos siinä vielä joku bensanpaineensäädin?) tai suutin tukossa. Kuinkas hankalasti se suutin tuossa nyt onkaan, että pääsiskö sinne katsomaan räkiikö se mitään?

Jaa muutes, napsuuko se suutin kun starttaa? Sen kyllä kuulee ainakin käydessä. Startatessa tietty startin meteli peittää, muutta kun laittaa korvan kiinni siihen koppaan, minkä alla se suutin on, niin kyllä sen varmaan kuulee. Jos ei napsetta kuulu, niin sitte taas sinne suuttimelle päin tulevien johtojen kimppuun, josko niissä kuitenkin olisi vikaa... Tai sitten suutin on rikki.

Ja jos se näyttää bensaakin truikkivan, niin sitte en keksi enää muuta kuin että se pakoputki on mennyt tukkoon, katti sökö?
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Eilen taas kaivettiin motivaatio esiin ja tutkittiin.

Bensapumppu syöttää bensaa. Ei syötä. Syöttää. Eli just niinku huvittaa. Välillä siellä on kunnon paineet, välillä ei mitään. Ajo rajoittui taas siihen 200 metriin :roll: Mutta selvästikin siellä bensapumpussa nyt näyttäis olevan vikaa. Yritetään saada se irti ja tutkia lisää..
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
k.i.s.s.
Posts: 35
Joined: 23.9.2005 22:32
Location: Jyväskylä

Post by k.i.s.s. »

No hyvä, että alkaa edes olla hajua viasta :D Mittailitko jännitteitä pumpun päässä eli pätkiikö pumppu vai loppuuko siltä vain virta.
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Ihan on revitty peräkontista auki ja virrat päälle laittamalla katsottu..
Eli "manuaalisesti" katsottu, että tulee bensaa, tulee bensaa, ei tule bensaa..
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
k.i.s.s.
Posts: 35
Joined: 23.9.2005 22:32
Location: Jyväskylä

Post by k.i.s.s. »

Juu en minä sitä epäillytkään, että pysähteleekö se pumppu. Tarkoitin, että onko tarkistettu, että kummasta syystä, katoaako pumpulta virta vai onko itse pumppu sökö. Ettei tule taas turhia kustannuksia pumpun vaihdosta, jos vika onkin vaan siinä ettei pumppu saa sähköä. :roll:
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Kiitti vinkistä, tuota jännitteen mittaamista tuskin osattiin edes ajatella!

Tuo pumppu on kuulemma eri lähteistä saatujen tietojen mukaan 300-800 euroa, joten sitä ei todellakaan uusita, ennenkuin vika tiedetään :wink:
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

k.i.s.s. wrote:Juu en minä sitä epäillytkään, että pysähteleekö se pumppu. Tarkoitin, että onko tarkistettu, että kummasta syystä, katoaako pumpulta virta vai onko itse pumppu sökö. Ettei tule taas turhia kustannuksia pumpun vaihdosta, jos vika onkin vaan siinä ettei pumppu saa sähköä. :roll:
Mutta hei, kerran virrat päälle laittaessa pumppu alkaa pyörimään, niin eikös se sillon sähköä saa?!

Eilen revittiin pumppu irti. Josko se vielä joku päivä saatas korjattua, jotenkin :lol:
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

Mutta hei, kerran virrat päälle laittaessa pumppu alkaa pyörimään, niin eikös se sillon sähköä saa?!
Saahan se sähkön käynnistyesssä silloin, mutta miten käy ajossa? Hapettunut liitin, kostea ilma ja sähköt saattavat toimia epämääräsesti. Huono maakontakti myös aiheuttaa epämäärästä toimintaa. Tärinä voi irrottaa liittimen tai kontakti olla vain huono. Tai jossain kohtaa johdossa on katkos, esim. puristunut jonnekin väliin. Tietysti sitten pumpussa voi olla myös vikaa. Onnea vian metsästykseen, sähköviat ne vasta ihmeellisiä onkin.
k.i.s.s.
Posts: 35
Joined: 23.9.2005 22:32
Location: Jyväskylä

Post by k.i.s.s. »

Juurikin tätä tarkoitin, että siinä vaiheessa kun koneen meno halut yllättäen loppuu ja nyt siis oletettavasti pumppu pysähtyy, niin tuleeko sille pumpulle sillä hetkellä sähköä ollenkaan, vai onko itse pumpussa se vika. Tuota vois kokeilla sillai, että syöttäis virtaa pumpun liittimille ohi auton oman sähköjärjestelmän. Siis ohituspiuhat suoraan akulta (sulake väliin) ja sitte testailemaan. Et menetä juurikaan rahaa tuossa testissä ja saat varmistuksen onko pumppu syypää vai sähkököpuoli. Noita mitä ihmeellisempiä sähkövikoja kun meinaa näihin vanhempiin keksintöihin tulla. Joku liitin kondensoinut vettä sisäänsä ja hapettunu, ei muuta tarvita.

Toivottavasti sait jotain tolkkua sekavasta selityksestäni :lol:
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Yritetään, yritetään 8)
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

k.i.s.s. wrote:Juurikin tätä tarkoitin, että siinä vaiheessa kun koneen meno halut yllättäen loppuu ja nyt siis oletettavasti pumppu pysähtyy, niin tuleeko sille pumpulle sillä hetkellä sähköä ollenkaan, vai onko itse pumpussa se vika. Tuota vois kokeilla sillai, että syöttäis virtaa pumpun liittimille ohi auton oman sähköjärjestelmän. Siis ohituspiuhat suoraan akulta (sulake väliin) ja sitte testailemaan. Et menetä juurikaan rahaa tuossa testissä ja saat varmistuksen onko pumppu syypää vai sähkököpuoli. Noita mitä ihmeellisempiä sähkövikoja kun meinaa näihin vanhempiin keksintöihin tulla. Joku liitin kondensoinut vettä sisäänsä ja hapettunu, ei muuta tarvita.
Nyt on vaan sellainen ongelma, jota en aiemmin varmaan hoksannut sanoakaan.
Eli kun auto ei edes lähde käyntiin, vaikka pumppu pyörii! Eli ilmeisesti sähköpuoli on kunnossa siltä osin.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Kemizti
Posts: 648
Joined: 14.6.2005 23:16
Location: Tanpere
Contact:

Post by Kemizti »

hehee..

itellä jätti golffi eilen tienposkeen.. vikana oli polttoaineletkussa ollut mikrokokoinen reikä.. imas ilmaa koneesee ja siihenhää se hyyty.. lähti ekan hyytymisen jälkeen käyntiin vaivoin, ja tokan kerran jälkeen vasta kun oli vaihdettu uus letku rikkinäisen tilalle.. nyt taas käy ja kukkuu..

nii, vika ilmeni niin, että ensin hävis voima, sitte alko nykiin ja lopulta jätti tielle.. ja sitä reikää ei tosiaan silmin nähny.. paineilmalla paljastu..

kyseessä on toki diisseli, mutt tuskin se pensakonekkaa ilmasta tykkää kun on vääräss paikass..
Octavia 2,0TDI Combi -06
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

Bensamasiinassa on vaan se ero noihin jakajadiiseleihin että niissä on pumppu tankissa, kun taas jakajakone imee tavaran konehuoneessa olevalla siirtopumpulla. Pumpparidiisseleissä sitten onkin taas siirtopumppu tankissa
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Juu, tankissahan tuossakin tuo pumppu on. Eikä tuo mun rottelo ikinä nyi, se sammuu kertaheitolla 8)
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Moro, onko siinä sulla ajonestolaite siis volkkarin oma. Täällä päin oli yhdessä golvissa semmoinen vika, että ajoneston boksi lämpeni (jostain syystä?) ja sit lopetti käymisen. Se boksi on jossain rattiakselin luona/lähistöllä.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
mv
Posts: 16
Joined: 3.9.2004 20:32
Location: häme

Post by mv »

Pari kohdetta jotka kannattaa tarkistaa:

- Ruiskuyksikön liittimien johtojen kunto. Eli liittimen päältä se kumi pois niin pääsee näkemään että onko johdot kunnossa. Varsinkin se etummainen liitin on sellanen josta on johtoje mennyt poikki.

- Moottorin ohjainlaitteen liittimien kunto. Ohjainlaite sijaitsee pyyhkijän moottorin vieressä. Omassani oli liittimet hapettuneet joka aiheutti käyntihäiriöitä.
Golf 3 variant
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Nonni. Bensapumppu ostettu uus ja laitettu paikalleen. Vielä ainakin meno maittaa.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

No toivottavasti nyt pelaa. Mitäs se pumppu sitte lopulta makso :?:
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

VW-liikkeestä olis irronut 220 eurolla, mutta Kärkkäisen Varikolta lähti 110 eurolla.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

Onko sammuillu viä?
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

VR6PASSAT wrote:Onko sammuillu viä?
*koputetaan puuta* Vielä on toiminut hyvin :)
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Post Reply