Ei vissiin ole ihan normaalia että öljyä menee noin 1l/2500km?
Öljynä olen käyttänyt Mobil Rally Formula 5W-50 ja koneena on 233 tkm ajettu 2.0 (ADY).
Koneen pohja ei ole märkä öljystä enkä ole huomannut mitään savupilviä startattaessa jne.
Olisko venttiilienkumit jo valmista tavaraa vai mistä lähtisin vikaa korjaamaan?
Golf 3 öljynkulutus
Nyt sain sitten vastauksen öljynkulutukseenkin. Öljyä alko kulumaan oikein reilusti ja koneen alta löytyy ihan lätäkkö jos auto on ollut hetken parkissa.
Paikallistin öljyvuodon jakoremmin maastoon. Nyt menee sitten remmikin 20000tkm etuajassa vaihtoon kun sekin on aivan märkä öljystä.
Jos joku on joskus ite vaihtanut jakoremmiä ja tietää mitä ADY-koneesta löytyy, kysynkin että mistä se se öljy varmimmin vuotaa? (lue: mitä tiivisteitä on syytä varata?) Itse arvelin ihan vaan kampiakselin stefaa, mutta voisko se vuotaa etupään tiivistekilven tiivisteistäkin? Tai väliakselin stefasta? Onko tuo ADY:n vesipumppukin järkevää vaihtaa tuossa samalla.
Paikallistin öljyvuodon jakoremmin maastoon. Nyt menee sitten remmikin 20000tkm etuajassa vaihtoon kun sekin on aivan märkä öljystä.
Jos joku on joskus ite vaihtanut jakoremmiä ja tietää mitä ADY-koneesta löytyy, kysynkin että mistä se se öljy varmimmin vuotaa? (lue: mitä tiivisteitä on syytä varata?) Itse arvelin ihan vaan kampiakselin stefaa, mutta voisko se vuotaa etupään tiivistekilven tiivisteistäkin? Tai väliakselin stefasta? Onko tuo ADY:n vesipumppukin järkevää vaihtaa tuossa samalla.
VW Golf III Variant 2.0 (ADY) -95
- Tero Paalanen
- Team Leader