Dieselin tehot hävöksissä?
Dieselin tehot hävöksissä?
Eli kun tuolla omalla lähtee kiihdyttään, niin lähtee vääntään ihan mukavasti, mutta jossain 2700-2800 kohdalla tulee notkahdus ja sitten taas (ehkä) vähän piristyy jossain tai sitten ei. En ole varma ku ei tiedä miten pitäis vääntää tuolla ylempänä. Mutta se notkahdus on kyllä ihan selkee. Alavääntö on taas seuraavassa kiihdytyksessä mukana ilman uudelleen käynnistystä. Voisko tuo olla se surullisen kuuluisa maf, vai joku muu? Kone on 1.9 pd 85kw atd ja kilometrejä 172tkm.
Tästäkään ei tässä ole nyt apua, mutta lisätään ratkaisu tuonne myöhemmin:
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsint%C3%A4
Oletko kokeillut VAG-COM:lla - Measuring Blocks - group 3 - 3. ikkunan luku pitää nousta 850:een?
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsint%C3%A4
Oletko kokeillut VAG-COM:lla - Measuring Blocks - group 3 - 3. ikkunan luku pitää nousta 850:een?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Väittäisin että vika on ilmamassamittarissa, jos haluat varmuuden niin sen saa tarkistettua kesken ajon vaikka VAG-Comilla tai merkkiliikkeessä. En tiedä meneekö VAG-Comilla samallailla, en oo koskaan nähny.. Mutta:
01 moottori
08 ohjearvojen lukeminen
10 kanava josta näet imetyn ilmämäärän
Hyvällä ilmamassamittarilla pääsee noin 1000mg/s, paskalla noin 600mg/s.
Velipojan lastutetusta 1.9TDI Borasta mittasin, niin siitä lähti melkein 1200mg/s.
Niin ja siis kolmosvaihteella kaasu pohjassa, sitten kun kierrokset on 3000rpm niin sen hetkinen arvo siis.
Ps. Jos on alipaineletku jostain irti, niin tehoja ei ole, ei sitten millään kierrosalueella. Nimimerkillä kokemusta on.
Rikkinäinen ilmamassamittari oireilee ainakin juuri niin, ettei vääntöä/tehoa ole yläkierroksilla. Sen nykäyksen huomaa selkeästi, koska vääntö vähenee. Kuuluu kyllä vetää iloisesti ihan yläkierroksille asti. Semmosta.
01 moottori
08 ohjearvojen lukeminen
10 kanava josta näet imetyn ilmämäärän
Hyvällä ilmamassamittarilla pääsee noin 1000mg/s, paskalla noin 600mg/s.
Velipojan lastutetusta 1.9TDI Borasta mittasin, niin siitä lähti melkein 1200mg/s.
Niin ja siis kolmosvaihteella kaasu pohjassa, sitten kun kierrokset on 3000rpm niin sen hetkinen arvo siis.
Ps. Jos on alipaineletku jostain irti, niin tehoja ei ole, ei sitten millään kierrosalueella. Nimimerkillä kokemusta on.
Rikkinäinen ilmamassamittari oireilee ainakin juuri niin, ettei vääntöä/tehoa ole yläkierroksilla. Sen nykäyksen huomaa selkeästi, koska vääntö vähenee. Kuuluu kyllä vetää iloisesti ihan yläkierroksille asti. Semmosta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Lainataanpa topiccia...
Isompia oireita ei ole, mutta ihan kuin alavääntö (alle 2000 rpm) olisi heikentynyt, mutta muuten kiertää ja kukkuu niinkuin pitääkin. Vaihteen vaihdosta kuluu tuskastuttavan kauan (kai useampi sec) ennenkuin kierrokset kirmaa yli 2000.
Oma veikkaus: imusarja putsauksen tarpeessa?
Isompia oireita ei ole, mutta ihan kuin alavääntö (alle 2000 rpm) olisi heikentynyt, mutta muuten kiertää ja kukkuu niinkuin pitääkin. Vaihteen vaihdosta kuluu tuskastuttavan kauan (kai useampi sec) ennenkuin kierrokset kirmaa yli 2000.
Oma veikkaus: imusarja putsauksen tarpeessa?