Dieselin tehot hävöksissä?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Kupari
Posts: 824
Joined: 18.11.2003 21:32
Location: Vantaa

Dieselin tehot hävöksissä?

Post by Kupari »

Eli kun tuolla omalla lähtee kiihdyttään, niin lähtee vääntään ihan mukavasti, mutta jossain 2700-2800 kohdalla tulee notkahdus ja sitten taas (ehkä) vähän piristyy jossain tai sitten ei. En ole varma ku ei tiedä miten pitäis vääntää tuolla ylempänä. Mutta se notkahdus on kyllä ihan selkee. Alavääntö on taas seuraavassa kiihdytyksessä mukana ilman uudelleen käynnistystä. Voisko tuo olla se surullisen kuuluisa maf, vai joku muu? Kone on 1.9 pd 85kw atd ja kilometrejä 172tkm.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Tästäkään ei tässä ole nyt apua, mutta lisätään ratkaisu tuonne myöhemmin:
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsint%C3%A4

Oletko kokeillut VAG-COM:lla - Measuring Blocks - group 3 - 3. ikkunan luku pitää nousta 850:een?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Kupari
Posts: 824
Joined: 18.11.2003 21:32
Location: Vantaa

Post by Kupari »

Ei ole itellä ko. vehkeitä. Jos on halukkaita auttajia, niin otetaan vastaan... :wink:
JPT
Posts: 63
Joined: 9.6.2006 15:04
Location: Kempele

Post by JPT »

Itellä oli entisessä ajokissa (seat cordoba 1,9 tdi AHU) samanlaista oiretta ja vakkomi ilmotti viaksi paine-ero imusarjassa!! No syyksi ilmaantui lopulta irronnut imuilmaletku :roll:
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Väittäisin että vika on ilmamassamittarissa, jos haluat varmuuden niin sen saa tarkistettua kesken ajon vaikka VAG-Comilla tai merkkiliikkeessä. En tiedä meneekö VAG-Comilla samallailla, en oo koskaan nähny.. Mutta:

01 moottori
08 ohjearvojen lukeminen
10 kanava josta näet imetyn ilmämäärän

Hyvällä ilmamassamittarilla pääsee noin 1000mg/s, paskalla noin 600mg/s.
Velipojan lastutetusta 1.9TDI Borasta mittasin, niin siitä lähti melkein 1200mg/s.
Niin ja siis kolmosvaihteella kaasu pohjassa, sitten kun kierrokset on 3000rpm niin sen hetkinen arvo siis.

Ps. Jos on alipaineletku jostain irti, niin tehoja ei ole, ei sitten millään kierrosalueella. Nimimerkillä kokemusta on.
Rikkinäinen ilmamassamittari oireilee ainakin juuri niin, ettei vääntöä/tehoa ole yläkierroksilla. Sen nykäyksen huomaa selkeästi, koska vääntö vähenee. Kuuluu kyllä vetää iloisesti ihan yläkierroksille asti. Semmosta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Kupari
Posts: 824
Joined: 18.11.2003 21:32
Location: Vantaa

Post by Kupari »

Eli nyt tarvis varmaan saada jossain se vag-comi kiinni... Ei tässä lähistöllä kellään ois, niin vois kävästä vaikka kahvit juomassa ja testillä...? :?
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ei se ilmamassamittarin testaus merkkiliikkeessäkään luulisi paljon maksavan...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Kupari
Posts: 824
Joined: 18.11.2003 21:32
Location: Vantaa

Post by Kupari »

Täytyypi soittaa ku heräävät... :lol:
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ilmotteleppa sitten kuinka kävi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Lainataanpa topiccia...

Isompia oireita ei ole, mutta ihan kuin alavääntö (alle 2000 rpm) olisi heikentynyt, mutta muuten kiertää ja kukkuu niinkuin pitääkin. Vaihteen vaihdosta kuluu tuskastuttavan kauan (kai useampi sec) ennenkuin kierrokset kirmaa yli 2000.

Oma veikkaus: imusarja putsauksen tarpeessa?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Len
Posts: 24
Joined: 18.1.2006 11:02
Location: Lohja

Post by Len »

onhan tullut säännöllisesti ajettua karstat pois ?
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Kyllä sitä on joskus lämpimällä koneella tuonne >4000 kierrätetty...
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Eka egr tukkoon ja sitten kunnolla monoa! Kyllä se imusarja siitä ajan kanssa puhdistuu, menee vaan ne kaikki ihanat paskat ensiksi koneen läpi.

Ootko jmr pitkään aikaa mitannut omaas ilmamassamittaria? Mun pitäs joskus taas testata MAF vaikka talvella olikin vielä vag-comin mukaan ihan kunnossa.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Kävin tuossa yksi yö ojentamassa jalkaa ja tuntuu taas pelaavan ok, ehkä se oli tilapäinen häikkä...
Unohdin ottaa VAG-COM -piuhan ja PCMCIA->Sarjaportti-kortin mukaan kotoa, joten nyt ei voi tutkiskella mitään...
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Post Reply