Edit: Muokkasin otsikkoa T:jmr
Häiriköitä liikenteessä? Kerro tarinasi...
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Häiriköitä liikenteessä? Kerro tarinasi...
aattelin ny pirullani vuodattaa ja samalla kysyä muilta mielipidettä tämmöseen asiaan. lähes joka päivä liikenteessä mulle sattuu tämmöstä että monet ihmiset kun ohittaa niin ne vaihtaa kaistaa aivan nokan edestä!
se pistää v*****n ku hirveä ropina käy nokassa kun kivet ja hiekka lentelee! ja toinen on että kun ajelee 2kaistaista tietä ja ajaa ihan rauhassa niin monet autoiliat kenen ohi on menossa niin rupee heti kaasuttelemaan vierellä tai pyyhkäsee ohi ja vaihtaa kaistan eteen! ehkä oon liian tarkka liikenteessä tai jotain. ihmetyttää vaan monen autoilian käytös liikenteessä! välillä on tullu ajateltua että kun olis joku ruosteinen ooppeli niin kiilaisin niitä törttöjä. nyt on vaan semmonen auto että ei viitti muuta tehä kun purra huulta kiukkusena ja vilkutella valoja ja tööttäillä!
Edit: Muokkasin otsikkoa T:jmr
Edit: Muokkasin otsikkoa T:jmr
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
On sitä kiusaa sitten näköjään muuallakin kuin täällä pääkaupunkiseudulla. Noiden edellä mainittujen lisäksi todella paljon ottaa päähän se, että pitää estää toisen kaistanvaihto hinnalla millä hyvänsä tai vaikka toisella ei olisi edes aikomusta vaihtaa kaistaa niin varmistetaan se että tähän väliin et ainakaan tule.
Taksi- ja bussikuskeista on turha edes aloittaa keskustelemaan
Taksi- ja bussikuskeista on turha edes aloittaa keskustelemaan
Kuulostaan jotenkin tutulta tuolla liikenteessä. Huvittaa yks tapaus yhtenä kesänä ajoin "sorsalla" Chevy vanin perään ja mult hajos ihan koko keula tuulilasia myöten ja Chevystä vaan takapuskuri taipui.. Silloin päätin et joskus saan sellasen pusku traktorin tehtyy millä ei ole niin väliä jos joku haluaa tulla stopin takaa tuupatuks ni tiukentaa vaan vöitä.. ja hups 
Ajattelin että tänne voisi muutenkin kirjoitella tarinoita liikenteestä...
Palasin tänään "maakuntakierrokselta" ja Jkl:n motarilla ajaessa kohti Vaajakosken ABC:tä ihmettelin että mikä on kun silmät vuotaa vettä ja nenää kirvelee. No siinä 150 m päässä edessä ajelee vanha haiseva mersu ja samalla hetkellä on alkanut aika paha sadekuuro, mutta pakkohan siitä oli silti ohi päästä. Olin taktikoinut aiemmin vähäkuvioiset kuivankelin renkaat alle (kulutan kesärenkaat loppuun) ja ei oikein tuntunut turvalliselta kiihdytellä mutkassa sen mersun ohi samalla kun vettä tulee niin että pyyhkijät ei pysy perässä. No mersu tuli ohitettua ja kirvelykin lakkasi, vieläkin puistattaa se haju. En katellut oliko ratissa vanhus vai etnisen vähemmistön edustaja.
Toinen tilanne samalta reissulta: lähestyttiin jonossa tietyömaata ja tyypillisesti siinä on matalampi rajoitus. No edessä ajelee 15 v vanhalla punaisella pikkurollalla joku täti/rouvashenkilö, niin ettei päätä näy ollenkaan. Täti hidastaa aika paljon tietyömaan kohdalla ja samalla takana tuleva rekka kirii turvavälinsä kolmesta metristä metriin, niin siinä välissä on turvallista kuin kehdossa olis. Tietyömaan jälkeen täti jatkaa turvallisella 10-15 km alle rajoituksen vauhdilla, en jäänyt ihmettelemään kauempaa. Näitä tätejä oli toinenkin matkan varrella.
Kolmas sankari oli liikkeellä Volvo 850:llä, ei muuten mitään mutta olisi voinut vähän joustaa. Eli moottoritiellä oli tietyö toisella kaistalla ja molemmat kaistat tässä kohtaa käytössä. Volvo-sankari ajelee vasemmalla kaistalla keula samassa kohtaa viereisen kaistan rekan kanssa ja vasen kaista päättyy vajaan 1 km päästä. Ei osoita elettäkään mennä ohi ja olin jo jonkin aikaa ajellut siinä perässä. Vilkautan valoja, ei vaikutusta, ruotsin herrasmiehet olisivat jo tajunneet. Lyhyt TÖT torvella ja sitten alkaa hiiitaasti kiihdyttämään siirtyäkseen oikealle kaistalle juuri ennen kaistan loppumista ja mahduin itekin siihen väliin ennenkuin puomit kolisevat keulaan. Samalla tuli lippaallinen kovemman caliiberin kuteja tuulilasiin asfalttityömaasta. Rekan takana olisi siis ollut pitkä jono ja kaikki 5 metrin väleillä eli sinne olisi ollut turha mennä. Heti kun molemmat kaistat vapautuvat, niin volvosankari lähtee reippaaseen kiitoon ja jään köröttelemään n. 130 km/h "mittarin mukaan" siihen.
Ei varmaan tarvitse edes sanoa minkä toisen kaupungin motarilla papat ajelee 60-80 km/h ja kaikilla on harmaa nissani alla ja sellanen vanhemman miehen lippalakki.
Onneksi olin varannut aikaa matkailuun, muuten olisi voinut käämi palaa. Positiivistä toverihenkeä osoitti ulkomaanrekkareissa oleva Ooppeli (oudonnäköinen tumma Calibra?), joka ajeli perässä samaa sopivaa matkavauhtia pidemmän aikaa, kunnes jäi jonkun rekan taakse. Tässä tarinoita reilun 800 km matkalta, jatkakaa. Nimim. Illaksi kotiin
Palasin tänään "maakuntakierrokselta" ja Jkl:n motarilla ajaessa kohti Vaajakosken ABC:tä ihmettelin että mikä on kun silmät vuotaa vettä ja nenää kirvelee. No siinä 150 m päässä edessä ajelee vanha haiseva mersu ja samalla hetkellä on alkanut aika paha sadekuuro, mutta pakkohan siitä oli silti ohi päästä. Olin taktikoinut aiemmin vähäkuvioiset kuivankelin renkaat alle (kulutan kesärenkaat loppuun) ja ei oikein tuntunut turvalliselta kiihdytellä mutkassa sen mersun ohi samalla kun vettä tulee niin että pyyhkijät ei pysy perässä. No mersu tuli ohitettua ja kirvelykin lakkasi, vieläkin puistattaa se haju. En katellut oliko ratissa vanhus vai etnisen vähemmistön edustaja.
Toinen tilanne samalta reissulta: lähestyttiin jonossa tietyömaata ja tyypillisesti siinä on matalampi rajoitus. No edessä ajelee 15 v vanhalla punaisella pikkurollalla joku täti/rouvashenkilö, niin ettei päätä näy ollenkaan. Täti hidastaa aika paljon tietyömaan kohdalla ja samalla takana tuleva rekka kirii turvavälinsä kolmesta metristä metriin, niin siinä välissä on turvallista kuin kehdossa olis. Tietyömaan jälkeen täti jatkaa turvallisella 10-15 km alle rajoituksen vauhdilla, en jäänyt ihmettelemään kauempaa. Näitä tätejä oli toinenkin matkan varrella.
Kolmas sankari oli liikkeellä Volvo 850:llä, ei muuten mitään mutta olisi voinut vähän joustaa. Eli moottoritiellä oli tietyö toisella kaistalla ja molemmat kaistat tässä kohtaa käytössä. Volvo-sankari ajelee vasemmalla kaistalla keula samassa kohtaa viereisen kaistan rekan kanssa ja vasen kaista päättyy vajaan 1 km päästä. Ei osoita elettäkään mennä ohi ja olin jo jonkin aikaa ajellut siinä perässä. Vilkautan valoja, ei vaikutusta, ruotsin herrasmiehet olisivat jo tajunneet. Lyhyt TÖT torvella ja sitten alkaa hiiitaasti kiihdyttämään siirtyäkseen oikealle kaistalle juuri ennen kaistan loppumista ja mahduin itekin siihen väliin ennenkuin puomit kolisevat keulaan. Samalla tuli lippaallinen kovemman caliiberin kuteja tuulilasiin asfalttityömaasta. Rekan takana olisi siis ollut pitkä jono ja kaikki 5 metrin väleillä eli sinne olisi ollut turha mennä. Heti kun molemmat kaistat vapautuvat, niin volvosankari lähtee reippaaseen kiitoon ja jään köröttelemään n. 130 km/h "mittarin mukaan" siihen.
Ei varmaan tarvitse edes sanoa minkä toisen kaupungin motarilla papat ajelee 60-80 km/h ja kaikilla on harmaa nissani alla ja sellanen vanhemman miehen lippalakki.
Onneksi olin varannut aikaa matkailuun, muuten olisi voinut käämi palaa. Positiivistä toverihenkeä osoitti ulkomaanrekkareissa oleva Ooppeli (oudonnäköinen tumma Calibra?), joka ajeli perässä samaa sopivaa matkavauhtia pidemmän aikaa, kunnes jäi jonkun rekan taakse. Tässä tarinoita reilun 800 km matkalta, jatkakaa. Nimim. Illaksi kotiin
jmr: Kun ajelet Lahdessa Hämeenlinnantietä eli tuolta Hollolasta Lahteen niin sillä tiellä sitä vasta tapahtuukin. Joka aamu oon ajellut sitä väliä ja siellä jengi vaihtelee kaistaa ilman vilkkua (eihän vilkku saa kulua käytöstä) ja puikkelehtii muutenkin kaistalta toiselle ikäänkuin vailla päämäärää. Itse kun tiedän mihin olen menossa niin osaan ainakin hyvin olla poikkelehtimatta edestakaisin. Mitä ihmettä on siis tapahtunut sille ennakoivalle ajolle? Tyttöystävä ajoi ajokortin vasta taannoin ja kyselin häneltä asiasta niin kyllä autokoulussa ainakin Hyvinkäällä on puhuttu ennakoivasta ajotyylistä.
Ja Lahdessa sitten tuolta samaiselta tieltä kun käännytään keskustaan ns. Mytäjäisten risteyksestä niin siinäkin tapahtuu. Tuntuu, että risteyksen läpi ajellaan varmaan enempi keltaisilla ja punaisilla valoilla kuin vihreillä. Ihme on, että siinä ei henki lähde autoilijoilta. No siinä kun kaupunkiin käännytään niin ajokaistoja on 2kpl. Mutta sekin on vähän liian vaikea hahmotettava monelle. Eli jos ajat kaistoista oikeanpuoleista niin kannattaa olla varovainen. Toissa aamuna meinasi eräs rouva tulla Nissan Sunnylla suoraan kylkeen. Hän siis päätti vaihtaa risteyksessä kaistaa jostain syystä. Joutui pistämään jarrua lukkoon niin että kumi lauloi, ettei kuskin oveen tullut Nissanin menevää aukkoa. Onneksi takanani ajava kuorma-auto oli myös ajan tasalla ja jarrutti niin, ettei hurauttanut persauksiini. Onneksi se auto oli liikennevaloissa hieman jäänyt mun supernopealle 1.6 Golperolle jonka kaikki 100hv kiihdyttivät auton huikeaan vauhtiin rivakammin kuin Markus Pöyhönen 100m pikajuoksussa. No okei... Ehkä samaan tahtiin kuin reisilihaksen revehdyksestä kärsivä Pöyhönen
Joka tapauksessa en tajua kuinka vaikea on katsoa peiliin ja muutenkin sivuille. Yleensä ihmisillä pää kääntyy. Jos ei käänny niin on ehkä syytä hakeutua hoitoon. Tuokin Nissan-rouva jatkoi matkaansa täysin tietämättä mitä oli melkein tapahtunut. Teki mieli ottaa rekkari ylös ja soittaa auton omistajalle/haltijalle...
Jotta tällaista... Tilanne on varmaan ihan yleistä joka puolella Suomea eikä vaan täällä Lahdessa. Valitettavasti.
Ja Lahdessa sitten tuolta samaiselta tieltä kun käännytään keskustaan ns. Mytäjäisten risteyksestä niin siinäkin tapahtuu. Tuntuu, että risteyksen läpi ajellaan varmaan enempi keltaisilla ja punaisilla valoilla kuin vihreillä. Ihme on, että siinä ei henki lähde autoilijoilta. No siinä kun kaupunkiin käännytään niin ajokaistoja on 2kpl. Mutta sekin on vähän liian vaikea hahmotettava monelle. Eli jos ajat kaistoista oikeanpuoleista niin kannattaa olla varovainen. Toissa aamuna meinasi eräs rouva tulla Nissan Sunnylla suoraan kylkeen. Hän siis päätti vaihtaa risteyksessä kaistaa jostain syystä. Joutui pistämään jarrua lukkoon niin että kumi lauloi, ettei kuskin oveen tullut Nissanin menevää aukkoa. Onneksi takanani ajava kuorma-auto oli myös ajan tasalla ja jarrutti niin, ettei hurauttanut persauksiini. Onneksi se auto oli liikennevaloissa hieman jäänyt mun supernopealle 1.6 Golperolle jonka kaikki 100hv kiihdyttivät auton huikeaan vauhtiin rivakammin kuin Markus Pöyhönen 100m pikajuoksussa. No okei... Ehkä samaan tahtiin kuin reisilihaksen revehdyksestä kärsivä Pöyhönen
Jotta tällaista... Tilanne on varmaan ihan yleistä joka puolella Suomea eikä vaan täällä Lahdessa. Valitettavasti.
VW Golf Variant 1.6 -00
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
Siis ei v***u, miten joku voi olla noin hel....n tyhmä! Jotenki tästä tulee mieleen, että vaggine oli audi ja ratissa joku helvetin "tärkeä" n. 40-50 vuotias pukupelle?Vezques wrote:Juhannusruuhkassa Lahden kohilla 4 tiellä ylpeä vaggineen omistaja alkoi liikennepoliisiksi, ruuhka kun hidastui hän siirtyi kaistojen väliin hätävilkut päällä ja hidasti lisää porukoiden liikkumista.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Kehätiellä, siis I, päivittäin huristelevana tulee maakunnissa välillä ikävä takaisin kehän liikennekulttuuriin. Täälläkun autovirtaan ilmestyy aukko kun lyö vilkun päälle, tosin se on käytettävä heti muuten sitä aukkoa ei siihen uudestaan tule. Ko ilmiö on semmonen "once in lifetime" tyyppinen..
No sitten juhannusliikenne, se pisti vihaksi, voe että mua kyrsi tuupata Lahdesta motaria eteläänpäin sunnuntaina. Vasen kaista ihan tukossa ja vauhdit siinä 100 nurkilla, mutta oikealla kaistalla ei ollu ku muutama rekka ja pari wanhaa pikkuautoa näillä nopeutta siinä 90 nurkilla välillä vähän enemmänkin.. Mikä ihme siinä on niin samperin vaikeaa ohittaa se edellämenevä ja sitten painua takasin sinne oikealle kaistalle, körräämään jotta me kunnolliset Variantistit voisimme vähän poistaa karstaa rööreistä, tietysti rajoitusten sisällä, jota maakunnissa torviin on kiertynyt..
No Orimattilan kohalla poltti hermo kiinni ja tein johtajaratkaisun, oik. kaista käyttöön ja rajoituksen mukainen nopeus mittariin. Oli siinä monenlaista ilmettä vasemmalla kaistalla ku oikea veti _hieman_ paremmin, tais sieltä pari nyrkkiä & keskisormeakin tulla..
No sitten juhannusliikenne, se pisti vihaksi, voe että mua kyrsi tuupata Lahdesta motaria eteläänpäin sunnuntaina. Vasen kaista ihan tukossa ja vauhdit siinä 100 nurkilla, mutta oikealla kaistalla ei ollu ku muutama rekka ja pari wanhaa pikkuautoa näillä nopeutta siinä 90 nurkilla välillä vähän enemmänkin.. Mikä ihme siinä on niin samperin vaikeaa ohittaa se edellämenevä ja sitten painua takasin sinne oikealle kaistalle, körräämään jotta me kunnolliset Variantistit voisimme vähän poistaa karstaa rööreistä, tietysti rajoitusten sisällä, jota maakunnissa torviin on kiertynyt..
No Orimattilan kohalla poltti hermo kiinni ja tein johtajaratkaisun, oik. kaista käyttöön ja rajoituksen mukainen nopeus mittariin. Oli siinä monenlaista ilmettä vasemmalla kaistalla ku oikea veti _hieman_ paremmin, tais sieltä pari nyrkkiä & keskisormeakin tulla..
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
^tuo ilmiö tosiaan korostuu tuolla 4 ja 5 tiellä, taas jos pohjoseen päin ajelee 7 ja 6 tietä niin siellä on ihan erilainen elämä ainakin omasta mielestäni. Siellä saa paljon helpommin tilaa ja hitaammin ajelevat yleensä väistää reunaan ja antaa tilaa jos joku ajelee kovempaan. Näin sii ainakin muutama vuosi sitten kun muutama kuukausi tuli tahkottua noita teitä suht intensiivisesti.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
Ei, joutuu sanomaan et ihan IV Variant Golf, kuski osu kyllä oikeaan ikäluokkaan.Clayman wrote:Siis ei v***u, miten joku voi olla noin hel....n tyhmä! Jotenki tästä tulee mieleen, että vaggine oli audi ja ratissa joku helvetin "tärkeä" n. 40-50 vuotias pukupelle?Vezques wrote:Juhannusruuhkassa Lahden kohilla 4 tiellä ylpeä vaggineen omistaja alkoi liikennepoliisiksi, ruuhka kun hidastui hän siirtyi kaistojen väliin hätävilkut päällä ja hidasti lisää porukoiden liikkumista.
Tuli vielä yksi tarina mieleen, vuosia sitten iltahämärissä Lahden keskustan laitamilla painelee reipasta vauhtia valoton Volvo 460. No kun näin sen ekan kerran, niin niin vilkautin kerran valoja ihan vain vinkiksi. Satuttiin sitten liikennevaloihin peräkkäin, vilkautin vielä kerran ja sen volvon edessä oleva Hiace aloitti valoshown ensimmäisen säkeistön, vilkutti varmaan kaikki työvalot läpi mitä osasi. Siinä vaiheessa Volvokuskilla alkoi pää savuta ja kädet heilua kabiinissa siihen malliin etten tiennyt ketä se tulee mottasemaan. Heilui siinä varmaan minuutin, kunnes tajusi pistää valot päälle. Ajeli muuten lopun matkaa ihan rauhallisesti. 
:tähän se hymiö jossa taotaan nyrkillä pöytää nauraen:
:tähän se hymiö jossa taotaan nyrkillä pöytää nauraen:
Äsken kun tultiin Hesasta, oli 2 kaistanen tie, eli vasemmalla ns. ohituskaista joka loppuu parinsadan metrin päästä. Faija päättää ajaa siihen vasemmalle ja 'kiilata' vähän yhden kuorma-auton ohitse. Mut se riippuu niin edellä ajavan Mersu 190:n persiissä kiinni ettei me mahduttu siihen. Siinä sitten piti yksinkertaisesti pysähtyä ja jäädä sinne jonon perään. Sanoin faijalle siinä aikasemmin että eikös kannattaisi ajaa noiden perässä eikä ohittaa... 
Samahan se on kun tulee Tammisaaresta Helsinkiin päin kun joku ajaa sitä kuuttakymppiä satasen alueella ja kun ei pääsee ohittamaan kun tulee autoja ja kuormaautoja vastaan. Heti kun tulee joku pikkanen pätkä missä on kaksi kaistaa yhteen suuntaan niin johan löytyy taas se kaasupoljin 
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
Audi A4 B6 2.0
Juu, näitä lisää. Kivoja lukemisia. Onko joku törmännyt tähän ilmiöön? Normaali maantie, 1 kaista eteen, 1 vastaan. Joku matelee 10-20km/h alinopeutta ja ohi ei pääse kun on vastaantulevaa liikennettä. Sitten kun pääsis, niin löytyy menohaluja, n.10-20 ylinopeutta. Sitten motarilla ajettaessa vakkari päällä pientä "mittarivirhe" ylinopeutta, ihmisten on ihan pakko lisätä sen verran nopeutta että on pakko jarruttaa taakse tai laittaa lisää volyymiä vakkariin. Se ärsyttää.
Tampereella ainakin on sitä ilmiöö että jos oot menossa esim. rantatien tesoma/lielahti rampista, niin se väli pitää aina kuroa umpeen ettei siihen vaan millään pääse, kun ollaan vasemmalla kaistalla ettimässä paikkaa että voi mennä ramppiin. Monesti aamulla kun meen "kotoo töihi
" niin rantatiellä(2-kaistainen molempiin suuntiin 60-70km/h) ajetaan hiljaa vierekkäin ettei vaan muut pääse ajallaan töihin. Silloin aina tulee tulee
"vähän:roll:"polkastua vauhtia kun siitä pääse ohi.
Että silleen...
Edit: en sitte näköjään lukenu tota Freezenin viestiä
Tampereella ainakin on sitä ilmiöö että jos oot menossa esim. rantatien tesoma/lielahti rampista, niin se väli pitää aina kuroa umpeen ettei siihen vaan millään pääse, kun ollaan vasemmalla kaistalla ettimässä paikkaa että voi mennä ramppiin. Monesti aamulla kun meen "kotoo töihi
"vähän:roll:"polkastua vauhtia kun siitä pääse ohi.
Että silleen...
Edit: en sitte näköjään lukenu tota Freezenin viestiä
Freezen wrote:...joku ajaa sitä kuuttakymppiä satasen alueella ja kun ei pääsee ohittamaan kun tulee autoja ja kuormaautoja vastaan. Heti kun tulee joku pikkanen pätkä missä on kaksi kaistaa yhteen suuntaan niin johan löytyy taas se kaasupoljin
Joskus muuten meinaa proput palaa paikallisliikenteeseenkin. Tietääkseni nykyautoilla, hitaimmillakin voi kiihdyttää alle 20 s 0-100 km/h. No näillä paikallisilla on ilmeisesti jonkinlainen korkeammilta olennoilta saatu oikeus kiihdytellä yli 60 sec 0-30 km/h ja sitten jäädään ajelemaan tätä huippunopeutta jonon keulilla. Siinä sitten mietit että ajaako ykkösellä ja saako jo vaihtaa kakkosen. Samalla ehkä etsitään takapenkiltä sitä palaverimuistiota tai vauvan tuttipulloa. Samalla voi täyttää sanaristikkoa tai tehdä muuta mukavaa. Varsinkin silloin se ottaa kaaliin, kun ollaan tehty esim. kimppatilaus useammasta kymmenestä kilosta pakastettua koiranruokaa ja kuskaat sitä toista puoliskoa ostoksista lähiseudulle kesäkuumalla sille toiselle tilauksen osapuolelle, niin tämä "tapaus" on valinnut juuri saman reitin ja päättänyt ajaa edelläsi koko matkan.
Lammilaiset on muuten pahimpia, jos Tampereelle päin menee. Tulevat hetkeksi valtatielle, rajoitus 80-100 km/h, auto kulkee mittarin mukaan 60 km/h.
Toisaalta silloin kun itsellä ei ole "kiirettä" minnekkään ja ajan kuitenkin mittarivirheen korjaten, niin ärsyttää suunnattomasti kun takalasista näkyy pelkkä toisen tuulilasi (ei konepeltiä, ei edes etuvaloja) ja koska taustapeili on suurentava, se se vasta ärsyttääkin. Sivupeileistähän ei silloin näy sitä autoa paljon ollenkaan. Tulee silloin ennakoitua vielä enemmän vilkun kanssa, voi olla että joku kerta tulee vielä sairaskohtaus oikean jalan kanssa ja se kramppaa suoraksi keskimmäisen polkimen päällä.
Kerran oli muuten tuttuja takana (2 naista) ja ajeltiin peräkanaa kohti Jyväskylää, vauhtia ohituksen jälkeen jonkun verran ja tytöt tulee lagunalla melkein puskurissa kiinni. Avauduin vähän kun ne tuli morjestamaan Vaajakosken ABC:llä. 3 m turvaväli ja vauhtia oli hetkellisesti jonkin verran. Tapaus vaikutti sen verran että se tutumpi tytöistä (aiemmin apukuskina) muutti seuraavina päivinä ajotapaansa paljon rauhallisemmaksi. Aikaisemmin kaahasi kaupungissa 80 km/h ja 40 kg koira oli vapaana autossa (auto oli vähän isompi kuin se iso koira).
Ennakoivaa ajotapaa on muuten hyvä harjoitella niin että kuvittelet jarruissa olevan jotain vikaa, esim. palat rohisevat viimeisiään ja käytät enimmäkseen moottorijarrutusta, välillä vähän jarruvaloa sytyttelet merkiksi takana tulijoille.
Älä ota ylläolevaa niin vakavasti, näistä on vaan kiva kirjoitella

Aijoo, unohtu mainita, moottoritiellä ei sitten palata omalle kaistalle ennenkuin ohitettava näkyy taustapeilissä kokonaan. Ei niin että 2 m päässä keulan edessä palataan omalle kaistalle ja ohitettava saa kivisuihkun. *tana suoraa riittää ja volvokuskit tulee keulan edestä takaisin eteen kaistalle. Virittelen kohta muovikuulakonekiväärin kostoiskuja varten keulalle ja takakonttiin ;D
Lammilaiset on muuten pahimpia, jos Tampereelle päin menee. Tulevat hetkeksi valtatielle, rajoitus 80-100 km/h, auto kulkee mittarin mukaan 60 km/h.
Toisaalta silloin kun itsellä ei ole "kiirettä" minnekkään ja ajan kuitenkin mittarivirheen korjaten, niin ärsyttää suunnattomasti kun takalasista näkyy pelkkä toisen tuulilasi (ei konepeltiä, ei edes etuvaloja) ja koska taustapeili on suurentava, se se vasta ärsyttääkin. Sivupeileistähän ei silloin näy sitä autoa paljon ollenkaan. Tulee silloin ennakoitua vielä enemmän vilkun kanssa, voi olla että joku kerta tulee vielä sairaskohtaus oikean jalan kanssa ja se kramppaa suoraksi keskimmäisen polkimen päällä.
Kerran oli muuten tuttuja takana (2 naista) ja ajeltiin peräkanaa kohti Jyväskylää, vauhtia ohituksen jälkeen jonkun verran ja tytöt tulee lagunalla melkein puskurissa kiinni. Avauduin vähän kun ne tuli morjestamaan Vaajakosken ABC:llä. 3 m turvaväli ja vauhtia oli hetkellisesti jonkin verran. Tapaus vaikutti sen verran että se tutumpi tytöistä (aiemmin apukuskina) muutti seuraavina päivinä ajotapaansa paljon rauhallisemmaksi. Aikaisemmin kaahasi kaupungissa 80 km/h ja 40 kg koira oli vapaana autossa (auto oli vähän isompi kuin se iso koira).
Ennakoivaa ajotapaa on muuten hyvä harjoitella niin että kuvittelet jarruissa olevan jotain vikaa, esim. palat rohisevat viimeisiään ja käytät enimmäkseen moottorijarrutusta, välillä vähän jarruvaloa sytyttelet merkiksi takana tulijoille.
Älä ota ylläolevaa niin vakavasti, näistä on vaan kiva kirjoitella
Aijoo, unohtu mainita, moottoritiellä ei sitten palata omalle kaistalle ennenkuin ohitettava näkyy taustapeilissä kokonaan. Ei niin että 2 m päässä keulan edessä palataan omalle kaistalle ja ohitettava saa kivisuihkun. *tana suoraa riittää ja volvokuskit tulee keulan edestä takaisin eteen kaistalle. Virittelen kohta muovikuulakonekiväärin kostoiskuja varten keulalle ja takakonttiin ;D
Tähän on käytetty onnistuneesti lääkkeenä vakionopeudensäädintä ja neula tasan rajoituksen mukaan tai 5 allejmr wrote: Toisaalta silloin kun itsellä ei ole "kiirettä" minnekkään ja ajan kuitenkin mittarivirheen korjaten, niin ärsyttää suunnattomasti kun takalasista näkyy pelkkä toisen tuulilasi (ei konepeltiä, ei edes etuvaloja) ja koska taustapeili on suurentava, se se vasta ärsyttääkin.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Eilen oli mustalaismammat liikkeellä kahdella autolla ja ihmettelin mitä ne säntäili keskellä risteystä, no toinen löi vasemmalle kääntyessään jarrut pohjaan ja hyvä ettei toinen täräyttänyt sen perään. No niillä oli vaan asiaa toisilleen ja huuteli siitä kuskin ikkunasta suunnitelmansa takimmaiseen autoon ja jatkoivat matkaa hetken päästä. Nimim. liikenteenjakajan toiselta puolelta nähtyä...
Last edited by jmr on 1.7.2006 19:58, edited 1 time in total.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Jälleen tänään oli järjetöntä perseessä roikkumista. Vaikka ajoin mittarin mukaan n.10km/t yli rajoituksen, niin ihan takapuskurissa ollaan kiinni
Se on ärsyttävää. Ja tuo ylöjärven soppeenmäen lävitse menevä tie, jossa on hidaste töyssyjä, niin ihmiset meinaa tulla takaluukusta sisään kun niihin jarruttaa.
Siinä on kummiskin 40 rajoitus. Jos olisi siviilipoliisi, niin sais monet pulla kahveet päivässä
Siinä on kummiskin 40 rajoitus. Jos olisi siviilipoliisi, niin sais monet pulla kahveet päivässä
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Oon kans huomannu saman. Ootko törmänny meikäläiseen(tällä seudulla ylipäätään)? Kato tuolta galleriasta mikä auto mulla on.Viinikka wrote:Ja tuo ylöjärven soppeenmäen lävitse menevä tie, jossa on hidaste töyssyjä, niin ihmiset meinaa tulla takaluukusta sisään kun niihin jarruttaa.
Siinä on kummiskin 40 rajoitus.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Eilen oli taas vimpan päälle yksityispoliisi liikenteessä... olin letkassa 6. auto ja letkaa veti rekka joka haistoi kaikki ylämäet ennen kuin niitä näkyikään ja rajoituksena 100km/h. Yhden vapaan suoran katselin onko kukaan letkasta lähdössä rekasta ohi, ei ollut ketään menossa joten seuraavalla suoralla lykkäsin parista autosta ohi ja jäin hollille odottelemaan, että seuraava paikka kun aukeaa lykkään seuraavista ohi. No tämäpä ei kelvannut edessä menevälle "liikennepoliisille" vaan alkoi mahoton jarruvaloshou, kun siviilipoliisi ilmeisesti ei ollut tyytyväinen meikäläisen sijoittautumiseen hänen peräänsä ja liikenteewssä ei ilmeisesti saisi ohitellakaan. Kun en jarruvaloshousta välittänyt alkoi molemmat, kuski sekä hanttari mättämään roskia ikkunasta tielle... että näin täällä keskisuomessa
Ahto: Nii en ois laskenu, mutta väkisin menit ohi!
Ahto: Nii en ois laskenu, mutta väkisin menit ohi!
Last edited by Puuhis on 3.7.2006 9:16, edited 2 times in total.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Se mitä minä vihaan yli kaiken, on ne puskurissa kiinni ajavat autoilijat... Ei helvetti!! Tässä missä me asutaan on piiiiiitkä 40km/h ja monesti milloin missäkin, on poliisien täysin valkea "sakkoauto" ratsaamassa. Ne ei pysäytä vaan tulee sitten tyyliin sakko postissa, ensin tietty käyt asemalla jne...
Niin, siis toi viittaa siihen että 90% ajelen sitä neljääkymppiä, en viitsi ottaa sakkoja siitä että olisin risteyksessä taikka kotona muutamaa sekunttia aikaisemmin ajelemalla ylinopeutta.
Asia; perässä ajeli joku äijä vanhalla kotterollaan niin lähellä että just ja just näin ajovalot peruutuspeilistä... Näpäytin jarruja mutta ei... uudestaan ei... sitten alkoi mulla kiehumaan
Linttasin rajummin jarruja. Mulle ois ollu ihan sama oisko ajanu perään vai ei ja oisko joutunut itse maksamaan pellit ja maalit mutta mulla vaan hitsas kiinni. Mutta usko se sen jälkeen... oli aika lähellä ettei törmännyt mun autooni.
Niin, siis toi viittaa siihen että 90% ajelen sitä neljääkymppiä, en viitsi ottaa sakkoja siitä että olisin risteyksessä taikka kotona muutamaa sekunttia aikaisemmin ajelemalla ylinopeutta.
Asia; perässä ajeli joku äijä vanhalla kotterollaan niin lähellä että just ja just näin ajovalot peruutuspeilistä... Näpäytin jarruja mutta ei... uudestaan ei... sitten alkoi mulla kiehumaan
VW Golf Variant 1.9 TDI vm.2000
Viikko takaperin oltiin tulossa Jyväskylästä appiukon "vessalla" eli asuntoautolla. Kemin kohdalla vastaantulijoita oli jonkiverran ja niin sieltä löytyi joukosta se idiootti... Just sillan alla, vastaantulevista joku talitomi lähti ohittamaan edellä ajavaa. Tilanne oli niin järkky, että en saanut sanaa suustani ulos... En edes raivonnut ratissa... Tiedä sitten oliko joku itsemurha kandidaatti mutta melkoisen väistöliikkeen joutu tekeen "vessalla" ettei se ohittava auto tullut keulaan. Hyvä ettei kaatunut koko auto...
Tilanne meni niin nopeasti ja järkyttävästi ohi että rekkari unohtu sen siliän tien ja en osannut sanoa muutakuin että se oli jonkinmoinen maasturi.
Moni varmaan ajattelee nyt, että "joo, eukko ison auton ratissa ja just niin..." mutta niin... en toivois tuollaista tilannetta kenellekkään liikenteessä, oli sitten rekan taikka minin ratissa.
Tilanne meni niin nopeasti ja järkyttävästi ohi että rekkari unohtu sen siliän tien ja en osannut sanoa muutakuin että se oli jonkinmoinen maasturi.
Moni varmaan ajattelee nyt, että "joo, eukko ison auton ratissa ja just niin..." mutta niin... en toivois tuollaista tilannetta kenellekkään liikenteessä, oli sitten rekan taikka minin ratissa.
VW Golf Variant 1.9 TDI vm.2000
Kävi eilen näin:
Uusi musta Honda Accord farmari lähti ohittamaan minua. Ohitus meni OK ja ripeästi. Minun edellä ajoi harmaa Toyota Avansis farmari. Musta Accord ohitti tämän Avensiksen, jonka jälkeen meno muuttui todella oudoksi. Autot ohittelivat sen jälkeen vuoron perään toisiaan noin kymmenen kertaa. Ohituskieltoalueellakin. Autot lähtivät melko lujaa peräkkäin ja noin parin kilometrin päästä autot olivat pysähtyneet 8-tielle. Honda Accord kuski oli ensimmäisenä ja ovi oli auki ja kuski vihaisena Avensiksen vieressä. Vastaantuleva liikenne joutui hiljentämään, koska Accord oli keskellä tietä ovi auki (100km/h rajoitus). Kun saavuin paikalle niin räpsyttelin muutaman kerran pitkiä ja parivaljakko lähti renkaat sauhuten eteenpäin, eikä heitä (onneksi) enää näkynyt.
Että tällaisiakin tyyppejä voi olla liikenteessä.
Uusi musta Honda Accord farmari lähti ohittamaan minua. Ohitus meni OK ja ripeästi. Minun edellä ajoi harmaa Toyota Avansis farmari. Musta Accord ohitti tämän Avensiksen, jonka jälkeen meno muuttui todella oudoksi. Autot ohittelivat sen jälkeen vuoron perään toisiaan noin kymmenen kertaa. Ohituskieltoalueellakin. Autot lähtivät melko lujaa peräkkäin ja noin parin kilometrin päästä autot olivat pysähtyneet 8-tielle. Honda Accord kuski oli ensimmäisenä ja ovi oli auki ja kuski vihaisena Avensiksen vieressä. Vastaantuleva liikenne joutui hiljentämään, koska Accord oli keskellä tietä ovi auki (100km/h rajoitus). Kun saavuin paikalle niin räpsyttelin muutaman kerran pitkiä ja parivaljakko lähti renkaat sauhuten eteenpäin, eikä heitä (onneksi) enää näkynyt.
Että tällaisiakin tyyppejä voi olla liikenteessä.
Olin töissä etelä-suomen alueella n.7 vuotta ja sen verran voin sanoa että kehäteillä liikenne sujuu, sillä jos pistät vilkun merkiksi, niin tilaa tulee.. pitää vaan toimia nopeasti aivan kuin joku sanoikin että "once in a lifetime". MUTTA MUTTA entäs meillä joensuussa.... niin eihän täällä prkl tule kaistalle tilaa vaikka vilkku olisi ollut viikon päällä. Niin koska jos se toinen oli siinä ensin niin siinä sitten kanssa pysytään. Joten jos täällä ajat rampista "sisään motarille" niin reilusti vauhtia vaan niin pökkelö kuskit jää taakse, mutta tämä on tietysti vaan minun mielipide. Se pitää tietysti muistaa että TURVALLISUUS ENSIN, vaikka miten ottaisi päähän.
Vw T5
Viime viikonloppuna tuli ajeltua raskaalla kalustolla pitkästä aikaa, n. 300km siirtymään osui jos kaiken näköistä vipeltäjää.
Joidenkin mielestä se turvaväli on rekkaan se että ajetaan niin kiinni konttiin ettei autosta näy yhtään mitään, harmi kun ei ollut talvi pölisevine keskipolanteineen/penkkoineen, harmi kun ei pientareella ollut irtohiekkaa. Tiedän tasan tarkkaan miten moinen idiootti saadaan siirtymään oikeasti sinne vähän pidemmälle että niistä viidestä peilistä sen edes näkisi (tästä sankarista ei näkynyt edes kajastavia ajovaloja hämärällä.. ja jos roikkuu aivan perseessä kiinni, ei voi yksinkertaisesti edes nähdä sitä ohituspaikkaa jos sellainen sattuu aukeamaan)
Toinen ovat nämä lukkarinkin mainitsemat ohittelijat, (musta saa tuupata niin paljon ohi kun tykkää jos olen liikenteessä 89km/h rajoitetulla vehkeellä, ihan sama, se kun ei kovempaa kulje ja normaalina matkanopeutena pidin sopivaa 84-85km/h) meinaan on se saatana kumma kun uskalletaan viilettää niin läheltä kuskin nurkkaa takaisin omalle kaistalle että äärivalot vaan jää väpättään. Tässä esimerkissä autona oli Samara. Oikeasti en halua nähdä sitä kun se jäteläjä, oli sitten mikä tahansa, kiilautuu siihen etupuskurin alle ohituksen jälkitilanteessa -> koko yhdistelmällä päältä. Meinaan henkilöauto on tinapaperia kun siitä yhden puolen kymmenkunta ratasta pyyhkii yli. Tietty, paskalla säkällä yllämainitussa skenariossa se ohittava auto sinkoutuu vastaantulijoiden kaistalle jonkun huono onnisen perheen eteen.
Joidenkin mielestä se turvaväli on rekkaan se että ajetaan niin kiinni konttiin ettei autosta näy yhtään mitään, harmi kun ei ollut talvi pölisevine keskipolanteineen/penkkoineen, harmi kun ei pientareella ollut irtohiekkaa. Tiedän tasan tarkkaan miten moinen idiootti saadaan siirtymään oikeasti sinne vähän pidemmälle että niistä viidestä peilistä sen edes näkisi (tästä sankarista ei näkynyt edes kajastavia ajovaloja hämärällä.. ja jos roikkuu aivan perseessä kiinni, ei voi yksinkertaisesti edes nähdä sitä ohituspaikkaa jos sellainen sattuu aukeamaan)
Toinen ovat nämä lukkarinkin mainitsemat ohittelijat, (musta saa tuupata niin paljon ohi kun tykkää jos olen liikenteessä 89km/h rajoitetulla vehkeellä, ihan sama, se kun ei kovempaa kulje ja normaalina matkanopeutena pidin sopivaa 84-85km/h) meinaan on se saatana kumma kun uskalletaan viilettää niin läheltä kuskin nurkkaa takaisin omalle kaistalle että äärivalot vaan jää väpättään. Tässä esimerkissä autona oli Samara. Oikeasti en halua nähdä sitä kun se jäteläjä, oli sitten mikä tahansa, kiilautuu siihen etupuskurin alle ohituksen jälkitilanteessa -> koko yhdistelmällä päältä. Meinaan henkilöauto on tinapaperia kun siitä yhden puolen kymmenkunta ratasta pyyhkii yli. Tietty, paskalla säkällä yllämainitussa skenariossa se ohittava auto sinkoutuu vastaantulijoiden kaistalle jonkun huono onnisen perheen eteen.
Nyt on pakko hieman avautua tähän topicciin... Sitten valkoisella kolmiolla ajamisen harjoittamisen jälkeen ei mikään ole niin ärsyttänyt kuin mitä tänään kävi.
Eli olin perus lauantai kruisailulta ajamassa takaisin kotia kohti, kun vastaan tulevien kaistalta lähtee vihreä pakettiauto ohittamaan edellään olevaa noin kaksikymmentä metriä keulani edessä... Oikeasti jos en olisi jo katsonut pakettiauton ajavan todella lähellä edellä ajavansa perää en olisi kerennyt väistämään tilannetta.. En oikeasti ymmärtänyt pakettiauton kuljettajan ratkaisua ja tulikin kirottua ratissa seuraavat kymmenen minuuttia, mitä oikeasti voi kuljettajan mielessä liikkua lähtiessään ohittamaan edellään ajavaa liki vastaantulevan auton edessä...Oikeasti!
Eli olin perus lauantai kruisailulta ajamassa takaisin kotia kohti, kun vastaan tulevien kaistalta lähtee vihreä pakettiauto ohittamaan edellään olevaa noin kaksikymmentä metriä keulani edessä... Oikeasti jos en olisi jo katsonut pakettiauton ajavan todella lähellä edellä ajavansa perää en olisi kerennyt väistämään tilannetta.. En oikeasti ymmärtänyt pakettiauton kuljettajan ratkaisua ja tulikin kirottua ratissa seuraavat kymmenen minuuttia, mitä oikeasti voi kuljettajan mielessä liikkua lähtiessään ohittamaan edellään ajavaa liki vastaantulevan auton edessä...Oikeasti!
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Kaks rekkaa moottoritiellä, lähen ohittaa ensimmäistä ni niitten välistä pamahtaa asuntoauto ilman vilkkua n.95km/h lähtien ohittaa ensimmäistä rekkaa.. Meinas tulla vähän kiire jarruttaa,oli lievä ylinopeus,pakko tunnustaa.. Mut vois silti vähän kattoa mitä tekee, varsinki ku tietää olevansa hitaampi ku muut.. Ja toinen mitä kävi tänään, vilkun kanssa vaihdoin ohituskaistalle, eessä ensin Expressbus ja sen jälkeen rekka.. Olin n. 40m bussin takana ohituskaistalla ni bussi lähti ohittaa rekkaa. Ei juma***ta.. On niitä kaikennäköisiä.
Pakko kyl myöntää et tulee ajettua 20km mittarin mukaan yli tuol motarilla.. Mutta silti..
Pakko kyl myöntää et tulee ajettua 20km mittarin mukaan yli tuol motarilla.. Mutta silti..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Helsingistä tulin koko ajan vakkarin nopeutta sellaset 130 ja lahden kohdalla läksin normaalisti ohittamaan sellasta citymaasturia, ni eikös tää s**tana lähde kiihdyttämään ku olen rinnalla... No ei mitään palasin omalle kaistalle, ni se rupee hidastamaan
Sama toistui pari kertaa, kunnes allekirjoittaneelta meni hermo ja paukkasin vauhdilla ohi ni sit tulee maasturista keskisormea ja valojen vilkuttelua... Ei hyvää päivää mitä urpoja tuolla tienpäällä näkee...
Vuodatusta by Musti
Vuodatusta by Musti
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
MUSTI, tuollaisille idioottikuskeille (et sinä) pitäs näyttää halkiota takapuolesta.
Nykyään minä pidän huolen siitä että kukaan ei jää perään roikkumaan. Minun golpero antaa mukavasti smokea kun on suurin mahdollinen vaihde päällä ja kierrokset alhaalla, niin eikun kaasu pohjaan niin avot tuli turvaväli. Ja jos vieläkin roikkuu niin poistutaan paikalta.
Nykyään minä pidän huolen siitä että kukaan ei jää perään roikkumaan. Minun golpero antaa mukavasti smokea kun on suurin mahdollinen vaihde päällä ja kierrokset alhaalla, niin eikun kaasu pohjaan niin avot tuli turvaväli. Ja jos vieläkin roikkuu niin poistutaan paikalta.
Vw T5
Tänään taas ihmettelin ihan samaa, varsinkin kun ohittajalla oli tommonen 3-40km/h enempi vauhtia kun mulla. Olisi sekunnin-kaksi viivästänyt niin olisi jäänyt edes hajurako. Kuitenkin oli senverran vauhtia etten enää uskaltanut lähteä vierelle kiittämäänjmr wrote:Mikähän muuten on kun pitää moottoritiellä palata keulan edestä heti takaisin omalle kaistalle vaikka vasenta kaistaa on 2 km molempiin suuntiin vapaana?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.