Tuollaista B4 pasuunaa olen katsellut käyttöautoksi, nyt vain mietityttää kannattaako automaatti, jos tarkoituksena ottaa koneesta hieman voimaa ulos. Eli kestääkö laatikko miten vireistystä?
Toinenkin kysymys olisi tuohon b4 koriin liittyen, onkohan tuohon saatavilla linssivaloja miltään valmistajalta?
B4 Passat TDi automaatista +vähän tekniikanvaihdoista
B4 Passat TDi automaatista +vähän tekniikanvaihdoista
Last edited by Razur on 21.9.2006 18:02, edited 2 times in total.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jos itse alkaisin tommosesta passatista voimaa ottamaan, pistäisin automaatin heti poissuljettujen osastolle.
Varsinkin jos nyt puhutaan tästä uudesta 3C -korimallin passatista, missä on näitä DSG-vaihteistoja. Täysiä susia. Monia jo korjattu kun kolisee vaihteistot. Sama juttu Jetassa, Golf V:ssä, Touranissa jne.
Hienoja ne on ajaa, mutta kalliita ylläpitää kun takuuaika loppuu. Ja viriteltäessähän loppuu takuu sillä sekunnilla.
Edittiä. Googletin Passat B4. Ja kyse on noinkin vanhasta passatista, ei sitten mitään. Unohtakaa toi mitä kirjotin
Tuskin se silti on kestävä se automaattilooda. Ne harvemmin on.
Varsinkin jos nyt puhutaan tästä uudesta 3C -korimallin passatista, missä on näitä DSG-vaihteistoja. Täysiä susia. Monia jo korjattu kun kolisee vaihteistot. Sama juttu Jetassa, Golf V:ssä, Touranissa jne.
Hienoja ne on ajaa, mutta kalliita ylläpitää kun takuuaika loppuu. Ja viriteltäessähän loppuu takuu sillä sekunnilla.
Edittiä. Googletin Passat B4. Ja kyse on noinkin vanhasta passatista, ei sitten mitään. Unohtakaa toi mitä kirjotin

Tuskin se silti on kestävä se automaattilooda. Ne harvemmin on.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Pasi H. Tuolla on passat-korien nimityksiä listattuna:
http://www.autowiki.fi/index.php/Passat
Aika moni noista automaateista pahaa puhuu, mutta aika harvalla on omakohtaista kokemusta edes vakiosta. Korjaamoilla noita varmasti silti näkee paljon.
http://www.autowiki.fi/index.php/Passat
Aika moni noista automaateista pahaa puhuu, mutta aika harvalla on omakohtaista kokemusta edes vakiosta. Korjaamoilla noita varmasti silti näkee paljon.
Itselläni on ollut Automaatti 3B passatti vuoden päivät, ja on ollut hyvä auto. Automaatti on kyllä ihan ehdoton isoon farmari autoon
. Minulla ja tutuilla jotka vastaavan (automaatin) omistaa, ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Ainoastaan netistä olen tämmöistä lukenut... Huollot kai se tärkein juttu on ollut, öljyt on vaihdettu laatikkoon ajallaan.

Eli automaatti ei välttämättä se järkevin, jos halua ottaa hieman tehoakin koneesta. Noita myytäviä bee nelosia kun katsellut, ei juurikaan näy myynnissä nelivetoisia yksilöitä. Ilmeisesti harvinaisuus. Ainakin tuolla tdi koneella. Niinpä, mieleen tulikin idea, jos hankkisi suoraan vr6 mallilla olevan b4 korisen, syncro passatin. Tuohon sitten asentaisi tuo tdi koneen. Olisi ainakin laatikot ja kytkimet valmiiksi tarpeeksi kestävää tekoa. Mutta mikä mahtaa olla yhteensopivuus, ja miten paljon muuta osaa joutuu vaihtamaan? Sähkötyötähän tuossa ainakin on. Kenelläkään kokemusta moisesta? Pari talvea nelivedolla ajelleena, ei haluaisi enää palata takaisin etuvetoisten maailmaan 
