B4 Passat TDi automaatista +vähän tekniikanvaihdoista

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Razur
Posts: 44
Joined: 10.9.2006 18:36
Location: Hämeenkyrö

B4 Passat TDi automaatista +vähän tekniikanvaihdoista

Post by Razur »

Tuollaista B4 pasuunaa olen katsellut käyttöautoksi, nyt vain mietityttää kannattaako automaatti, jos tarkoituksena ottaa koneesta hieman voimaa ulos. Eli kestääkö laatikko miten vireistystä?

Toinenkin kysymys olisi tuohon b4 koriin liittyen, onkohan tuohon saatavilla linssivaloja miltään valmistajalta?
Last edited by Razur on 21.9.2006 18:02, edited 2 times in total.
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Mun kuuleman mukaan automaatit ei ole maailman vahvimpia.
Linssivalot löytyy ainakin FK:n katalogista, mutta saatavuudesta ei ole varmuutta.
e36 bemarin valoja ovat jenkeissä laittaneet. VWvortexilta löytyy kuvia ja asiaa niiden asentamisesta.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
Razur
Posts: 44
Joined: 10.9.2006 18:36
Location: Hämeenkyrö

Post by Razur »

Ei kenelläkää käytännön kokemusta millainen tuo automaatti on? kestääkö vakionakaan, mitenkäs jos alkaa tehoa ottamaan tuplat vakiosta?

Vortexia vähemmän tullut selailtua, jos sattuu jollain suoraa linkkia aiheesee olemaan, niin kiinnostaisi vilasta läpi :-)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Jos itse alkaisin tommosesta passatista voimaa ottamaan, pistäisin automaatin heti poissuljettujen osastolle.
Varsinkin jos nyt puhutaan tästä uudesta 3C -korimallin passatista, missä on näitä DSG-vaihteistoja. Täysiä susia. Monia jo korjattu kun kolisee vaihteistot. Sama juttu Jetassa, Golf V:ssä, Touranissa jne.

Hienoja ne on ajaa, mutta kalliita ylläpitää kun takuuaika loppuu. Ja viriteltäessähän loppuu takuu sillä sekunnilla.

Edittiä. Googletin Passat B4. Ja kyse on noinkin vanhasta passatista, ei sitten mitään. Unohtakaa toi mitä kirjotin :lol:
Tuskin se silti on kestävä se automaattilooda. Ne harvemmin on.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Pasi H. Tuolla on passat-korien nimityksiä listattuna:
http://www.autowiki.fi/index.php/Passat

Aika moni noista automaateista pahaa puhuu, mutta aika harvalla on omakohtaista kokemusta edes vakiosta. Korjaamoilla noita varmasti silti näkee paljon.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Tuomo
Posts: 12
Joined: 7.4.2006 15:02
Location: Leppävirta

Post by Tuomo »

Itselläni on ollut Automaatti 3B passatti vuoden päivät, ja on ollut hyvä auto. Automaatti on kyllä ihan ehdoton isoon farmari autoon :!:. Minulla ja tutuilla jotka vastaavan (automaatin) omistaa, ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Ainoastaan netistä olen tämmöistä lukenut... Huollot kai se tärkein juttu on ollut, öljyt on vaihdettu laatikkoon ajallaan.
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Niistä BMW e36 valoista löytyy juttua täältä:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2782263
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
J.N
Posts: 222
Joined: 15.2.2004 13:05

Post by J.N »

Ja kuvia yhdestä toteutuksesta täältä.
Razur
Posts: 44
Joined: 10.9.2006 18:36
Location: Hämeenkyrö

Post by Razur »

Eli automaatti ei välttämättä se järkevin, jos halua ottaa hieman tehoakin koneesta. Noita myytäviä bee nelosia kun katsellut, ei juurikaan näy myynnissä nelivetoisia yksilöitä. Ilmeisesti harvinaisuus. Ainakin tuolla tdi koneella. Niinpä, mieleen tulikin idea, jos hankkisi suoraan vr6 mallilla olevan b4 korisen, syncro passatin. Tuohon sitten asentaisi tuo tdi koneen. Olisi ainakin laatikot ja kytkimet valmiiksi tarpeeksi kestävää tekoa. Mutta mikä mahtaa olla yhteensopivuus, ja miten paljon muuta osaa joutuu vaihtamaan? Sähkötyötähän tuossa ainakin on. Kenelläkään kokemusta moisesta? Pari talvea nelivedolla ajelleena, ei haluaisi enää palata takaisin etuvetoisten maailmaan :)
Post Reply