Lisäpotkua Tdi 1.9 66kw koneeseen
Lisäpotkua Tdi 1.9 66kw koneeseen
Neuvokaa parhaimmat niksit. Tiedä vaikka jotain tulisi tehtyäkin.
Esimerkkinä vaikka jos turbon vaihtoa, niin mikä turbo kävisi parhaiten?. Ja jos suuttimet vaihtoon niin minkä kokoiset ja mistä?
Esimerkkinä vaikka jos turbon vaihtoa, niin mikä turbo kävisi parhaiten?. Ja jos suuttimet vaihtoon niin minkä kokoiset ja mistä?
Vw T5
Kannattaa tutustua ja lueskella ffp:n dieseliosastoa. Sieltä löytyy kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta tietoa. http://ffp-motorsport.com/bb/viewforum.php?f=5
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Joo kävikin mielessä että ei perusturbo mahda paljoa jaksaa(kertaalleen jo takuuseen vaihdettu), vaan ekana se vaihtoon ja sitten suuttimet tai sitten kerralla, jolloin sais säädätettyä yhtäaikaa, joka säästäis muutaman euron. Tehoista nyt en osaa sen enempää sanoa kuin että n. 150-200. Ja tiedän että kytkin menee samalla vaihtoon, kun vain tietäs minkälaisen, sais olla kohtuuhintainen. Alusta samalla vaihtoon eli jämäkkyyttä peliin.
Vw T5
Jos reilut 150 hp riittää niin 15/20 hybridi vispiläksi ja suuttimiksi esim bosion 502 powerplussat. Pumppuun vois aavistuksen isomman nestepään vaihtaa ja kuulerin suurennuskaan ei pahaa tekis. Ja viimosena tietenkin noille sopiva softa.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Tuo kytkimen antautuminen nyt ei ihan suoriltaan ole varmaa... toki kytkin antautuu jos tehdään se perinteinen viriviri eli tajuttomat väännöt 2000rpmn kulmilla ja maksimitehot otetaan 3500rpmn kulmilla. Jos tehot otetaan siellä 4500 paikkeilla ja maksimiväännötkin on tuolla 3000rpmn kulmilla, niin vakiokytkin kestää uskomattoman pitkälle.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Mutua: Tuo kytkin näissä 90 hp laitteissa on suhteessa paljon heikonpi kuin jossain pd koneisissa laitteissa, aika monella kytkin luistaa jo pelkällä evry:llä. Voin toki olla väärässäkin, isot pojat ovat asiasta puhuneet tuolla ffp:llä. Voihan se ollakkin että tuo vakio kytkin kestää, jos väännöt laitetaan ylemmille kierroksille.
Golf Variant TDI -00 (ALH)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
TeroL: En itsekkään helpolla ois uskonut mutta pakko uskoa, nimittäin ite ajellu kaverin kampetta joka vakiolla 90hp kytkimellä ja suorituskyky kuitenkin kyseisessä kamppeessa taitaa olla kovinta luokkaa suomalaisista tdi:stä (0-100km/h 6.5s ja varttikin taipuu 14s kulmille). Mutta totta se on että joskus se vakiokytkin kuitenkin antautuu siksi tuossa kaverillakin odottaa 5 lapainen sinteri sitä päivää, tosin on odottanut jo usiamman kuukauden eikä vieläkään kytkin ole antautunut 

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
älä muuta manaa
ittekin tarvis vaihtaa turbo, nestepää ja suuttimet... ja cuulerillekkin tarttis tehrä jotai, muistelisin että joku oli mitannu et saman tekee ku laittaa toiselle puolelle toisen vakion ku iso nokalle, ei vaan saa katu-uskottavuutta... saa nähdä ny jaksaako alkaa väsäämään, ja et jääkö webaston jälkeen milleen tilaa

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Omaani(Polo ALH koneella) olen alkanut haalimaan osia tulevaa viritystä ajatellen:
- PD130:sen ahdin Garrett 1749va, 80tkm ajetusta autosta. 200€ + postit.
- Sovitinadapteri ahtopaineputkeen 40€ + postit.
Tarkoitus olisi hakea ton ahtimen kaveriksi Skodalta 3bar mappi anturi, se kustantaa varmaan jonkin 50€. Ahtimen vaihdon jälkeen tulee ostoslistalle suuttimet, toivottavasti esim. Putkolta löytyy apua siinä vaiheessa projektia.
En oikein tiedä vielä mitä tekis tolle mun vanhalle ahtimelle, voisikohan sitä käyttää luovuttajana esim. 15/20 hybridiä ajatellen.
Golffin kokoluokan ALH-moottoriseen autoon kannattaisi varmaan hankkia:
- PD150:sen ahdin Garrett 1749vb integroidulla pakosarjalla.
- Race suuttimet
- 3bar mappi
- Virtaavampi intake, alkuperäinen näyttää ainakin tukkoisalle. Esim. Oldman on ihan laadukas, mutta kohtuullisen kallis setti.
- Pakoputkeen suoravirtaavat vaimentajat.
Noilla muutoksilla tehoa tulee varmasti aika mukavasti ja ohjelmoinnin jälkeen vielä mukavasti lisää. Esimerkiksi kytkimen ja coolerin vaihto tulevat varmasti ajankohtaiseksi. Kytkimeksi menee aika kivasti 1z/Ahu/G60 kiinteä vauhtis, jämäkämpi asetelma ja G60/VR6 alkuperäinen kytkinlevy.
- PD130:sen ahdin Garrett 1749va, 80tkm ajetusta autosta. 200€ + postit.
- Sovitinadapteri ahtopaineputkeen 40€ + postit.
Tarkoitus olisi hakea ton ahtimen kaveriksi Skodalta 3bar mappi anturi, se kustantaa varmaan jonkin 50€. Ahtimen vaihdon jälkeen tulee ostoslistalle suuttimet, toivottavasti esim. Putkolta löytyy apua siinä vaiheessa projektia.
En oikein tiedä vielä mitä tekis tolle mun vanhalle ahtimelle, voisikohan sitä käyttää luovuttajana esim. 15/20 hybridiä ajatellen.
Golffin kokoluokan ALH-moottoriseen autoon kannattaisi varmaan hankkia:
- PD150:sen ahdin Garrett 1749vb integroidulla pakosarjalla.
- Race suuttimet
- 3bar mappi
- Virtaavampi intake, alkuperäinen näyttää ainakin tukkoisalle. Esim. Oldman on ihan laadukas, mutta kohtuullisen kallis setti.
- Pakoputkeen suoravirtaavat vaimentajat.
Noilla muutoksilla tehoa tulee varmasti aika mukavasti ja ohjelmoinnin jälkeen vielä mukavasti lisää. Esimerkiksi kytkimen ja coolerin vaihto tulevat varmasti ajankohtaiseksi. Kytkimeksi menee aika kivasti 1z/Ahu/G60 kiinteä vauhtis, jämäkämpi asetelma ja G60/VR6 alkuperäinen kytkinlevy.
Ahtimia, suuttimia ja lastuja(Karalan tekemiä) löytyyJukkaA Lähetetty: 8.10.2006 10:33 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Omaani(Polo ALH koneella) olen alkanut haalimaan osia tulevaa viritystä ajatellen:
- PD130:sen ahdin Garrett 1749va, 80tkm ajetusta autosta. 200€ + postit.
- Sovitinadapteri ahtopaineputkeen 40€ + postit.
Tarkoitus olisi hakea ton ahtimen kaveriksi Skodalta 3bar mappi anturi, se kustantaa varmaan jonkin 50€. Ahtimen vaihdon jälkeen tulee ostoslistalle suuttimet, toivottavasti esim. Putkolta löytyy apua siinä vaiheessa projektia.
En oikein tiedä vielä mitä tekis tolle mun vanhalle ahtimelle, voisikohan sitä käyttää luovuttajana esim. 15/20 hybridiä ajatellen.
Golffin kokoluokan ALH-moottoriseen autoon kannattaisi varmaan hankkia:
- PD150:sen ahdin Garrett 1749vb integroidulla pakosarjalla.
- Race suuttimet
- 3bar mappi
- Virtaavampi intake, alkuperäinen näyttää ainakin tukkoisalle. Esim. Oldman on ihan laadukas, mutta kohtuullisen kallis setti.
- Pakoputkeen suoravirtaavat vaimentajat.
Noilla muutoksilla tehoa tulee varmasti aika mukavasti ja ohjelmoinnin jälkeen vielä mukavasti lisää. Esimerkiksi kytkimen ja coolerin vaihto tulevat varmasti ajankohtaiseksi. Kytkimeksi menee aika kivasti 1z/Ahu/G60 kiinteä vauhtis, jämäkämpi asetelma ja G60/VR6 alkuperäinen kytkinlevy.