Turbon öljyvuoto...

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
vw golf
Posts: 225
Joined: 18.3.2005 18:41
Location: Lappajärvi

Turbon öljyvuoto...

Post by vw golf »

Onko tietoa miten usein yleensä menee kolmosen AAZ koneesta turpo sököksi...? Tai siis kauanko sen pitäisi ihan normiajolla kestää. nimittäin on alkanut kastelemaan imu ja pakopuolelta öljyä senverran, että tarttis tehrä jotain... Ja kauanko sillä noin karkeasti ajelee, ennen kuin pitäisi jotain tehrä... :?: :?
Variant from meteoriitti-järvi
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Paljonko on ajettu? Joudutko öljyä lisäämään vaihtovälillä?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: Turbon öljyvuoto...

Post by AjH »

vw golf wrote:Onko tietoa miten usein yleensä menee kolmosen AAZ koneesta turpo sököksi...? Tai siis kauanko sen pitäisi ihan normiajolla kestää. nimittäin on alkanut kastelemaan imu ja pakopuolelta öljyä senverran, että tarttis tehrä jotain... Ja kauanko sillä noin karkeasti ajelee, ennen kuin pitäisi jotain tehrä... :?: :?
Siis mistä se sitä öljyä vuotaa? Turbon kestoon vaikuttaa aika moni asia, jälkikäytöstä alkaen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Nyt tulee mutua, mutta asentajat ja katsastusmiehet on sanoneet että aika monissa noissa vähän vuotaa tai siis on märkää siinä turbon ympäristössä, mutta ei mulla ainakaan öljypinta laske vaihtovälillä...

Jos vielä ahtaa, niin kovaa ajoa ja kun menee sököksi niin mietit että mitä tilalle...isompaa vai vakiopalikkaa...
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo kyllähän ne kaikki vuotaa, enempi tai vähempi. Oli sitten kyseessä TDI golf iv tai passat.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Alkuperäisellä kysyjällä on Golf III, jossa 1.9 TD (AAZ).
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
vw golf
Posts: 225
Joined: 18.3.2005 18:41
Location: Lappajärvi

Post by vw golf »

Tuossahan tuli asiaa paljonkin... koneella ajettu n.200 000. öljyä en koskaan ole vaihtovälin aikana lisännyt. Viimeisin vaihtoväli oli jopa 24000 kun oli mennyt vaihtoaika turakkoon. :(
Sitä öljyä tulee karkeasti sanottuna noin niinkuin joka puolelta turboa, enemmän tai vähemmän. Sitä on vaikea sanoa tuleeko vakio tuon tilalle, vaiko tehokkaampi. Missähän hintaluokassa nuo pyörivät karkeasti... :?:

Auton vaihtokin on mahdollista, mutta se että vaihtuuko passattiin vaiko golffiin. ensimmäinen todennäköisempi. Kestäisi nyt edes vielä muutaman kuukauden. :shock: :?
Variant from meteoriitti-järvi
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

vw golf wrote:Tuossahan tuli asiaa paljonkin... koneella ajettu n.200 000. öljyä en koskaan ole vaihtovälin aikana lisännyt. Viimeisin vaihtoväli oli jopa 24000 kun oli mennyt vaihtoaika turakkoon. :(
Sitä öljyä tulee karkeasti sanottuna noin niinkuin joka puolelta turboa, enemmän tai vähemmän. Sitä on vaikea sanoa tuleeko vakio tuon tilalle, vaiko tehokkaampi. Missähän hintaluokassa nuo pyörivät karkeasti... :?:

Auton vaihtokin on mahdollista, mutta se että vaihtuuko passattiin vaiko golffiin. ensimmäinen todennäköisempi. Kestäisi nyt edes vielä muutaman kuukauden. :shock: :?
Meinaan sitä vuotopaikkaa, että yleensä akselin kautta vuodot menee sinisenä pakoputkesta tai suttaa imupuolen sisäosat. Mutta jos ulos vuotaa niin ehkä ekana olisi öljybanjon ja paluuletkun tarkistus. Ettei ole banjo päässyt löystymään jostain syystä.

Taitaa uusi vakio maksaa ihan sen saman kuin viriversiokin. Käytetyissä tietysti viriosille voi olla enemmän kysyntää ja samalla vakio-osille enemmän tarjontaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
vw golf
Posts: 225
Joined: 18.3.2005 18:41
Location: Lappajärvi

Post by vw golf »

AjH wrote:
vw golf wrote:Tuossahan tuli asiaa paljonkin... koneella ajettu n.200 000. öljyä en koskaan ole vaihtovälin aikana lisännyt. Viimeisin vaihtoväli oli jopa 24000 kun oli mennyt vaihtoaika turakkoon. :(
Sitä öljyä tulee karkeasti sanottuna noin niinkuin joka puolelta turboa, enemmän tai vähemmän. Sitä on vaikea sanoa tuleeko vakio tuon tilalle, vaiko tehokkaampi. Missähän hintaluokassa nuo pyörivät karkeasti... :?:

Auton vaihtokin on mahdollista, mutta se että vaihtuuko passattiin vaiko golffiin. ensimmäinen todennäköisempi. Kestäisi nyt edes vielä muutaman kuukauden. :shock: :?
Meinaan sitä vuotopaikkaa, että yleensä akselin kautta vuodot menee sinisenä pakoputkesta tai suttaa imupuolen sisäosat. Mutta jos ulos vuotaa niin ehkä ekana olisi öljybanjon ja paluuletkun tarkistus. Ettei ole banjo päässyt löystymään jostain syystä.

Taitaa uusi vakio maksaa ihan sen saman kuin viriversiokin. Käytetyissä tietysti viriosille voi olla enemmän kysyntää ja samalla vakio-osille enemmän tarjontaa.
Niin... ei putkesta tule ainakaan sinistä savua, mustaa kylläkin . Taitaa se musta savu kertoa pikemminkin vallitsevasta voimasta :lol:
Mutta jos heitä tyhmän kysymyksen... niin mikäs se banjo on :?: En tiedä kuin sellaisen soittimen. Mutta se ei taida olla kyseessä :shock: :?:
Ja paljonkohan ne sitten maksaa... kun ei vielä oikein selvinnyt
Variant from meteoriitti-järvi
Henkka K
Posts: 43
Joined: 12.11.2003 14:56
Location: Turku

Post by Henkka K »

G4 Variant TDI, T4 1.9td, G2
User avatar
vw golf
Posts: 225
Joined: 18.3.2005 18:41
Location: Lappajärvi

Post by vw golf »

Tämäpä selvä... pitäneepä alkaa tiirailemaan tuollaista osaa, ja sitä turboa noin yleensäkin, että mistä se on alkanut falskaamaan :roll:

Jos sitä samalla saisi vähän lisää valoja kiinni. :lol:
Variant from meteoriitti-järvi
Post Reply