PAssat 3B Variant alustan korkeus

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Touche
Posts: 3
Joined: 7.12.2006 8:23
Location: Järvenpää

PAssat 3B Variant alustan korkeus

Post by Touche »

Elikkä minkä verran kuuluisi olla etäisyys pyörän navasta lokarin kaareen (Edessä/takana) 3B Passat Variantin 1.8T Trendlinessä (vm 2000) jos alla on vakioalusta.

Omassani on ilmeisesti vakioalusta, mutta auto näyttää ainakin omaan silmään aika matalalta joten mietin olisiko siinä tehtaan sport-alusta. Edellinen omistaja kertoi kiinnittäneensä samaan huomiota jo Saksassa autoa hakiessaan v 2003, mutta myyjäliike (vw/audi-merkkiliike) sanoi alustan olevan vakio trendlinen alusta. Autolla ajettu 116tkm ja jouset ovat alkuperäiset. Rekisteriotteessa ei ole merkintää alustasarjasta eikä alusta tunnu ajossa mitenkään kovalta, saksalaisen jämäkältä korkeintaan.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Sen verran mitä joskus vakioalustaisella 3B:llä ajoin ja myöhemmin olin toisen vastaavan kyydissä, niin ei se kovin jämäkkä ole ja samaa sanovat monet muutkin. Ehkä enemmän turhankin mukava.

Pistä vaikka omat mitat keskeltä kaareen näkyville, niin kyllä joku kohta sanoo jotain, jos on 2 cm eroa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Touche
Posts: 3
Joined: 7.12.2006 8:23
Location: Järvenpää

Post by Touche »

Täytyy illalla mittailla. Ainakin omaan hanuriin 3B tuntui jämäkämmältä kuin 3BG, mutta mutu-mittarihan ei tunnetusti ole mikään paras mahdollinen...

Oli muutenkin ton oman ajettavuus iloinen yllätys ja ainakaan vielä ei ole tullut samanlasita oloa kuin edellisessä kulkineessa (B-Vectra) että alustasarja on pakollinen hankinta.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Kyllä 3BG alusta ainakin on varsin jämäkkä vakioalusta, ainakin Ranskikseen verrattuna :)
Joustot vaan on aika pitkiä ja kyllähän tossa kuitenkin semmosta laivamaisuutta on että alustaa pitää harkita vakavasti (eli minkähän sitä tilaisi)
Samaa korkeusasiaa muuten ihmettelin oman kohdalla, trendline myöskin. Tosin verrokkina on samassa pihassa oleva 4motion TDI, jossa ilmeisesti on korkeampi maavara.
Matalan oloinen toi oma on jokatapauksessa vakioalustaiseksi, ei sinällään siis madallustarvetta ole. Tukevampi alusta saa kyllä olla niin tietää mitä se auto tekee tienpinnan suhteen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Touche
Posts: 3
Joined: 7.12.2006 8:23
Location: Järvenpää

Post by Touche »

Toi mun havaitsema alustojen jämäkkyysero saattaa selittyä myös sillä että koeajamani 3BG oli rullattu 220tkm (ja 74Kw TDI jos sillä on alustaan jotain merkitystä) ja varustetasolta Firstline ja tämä oma 3B on reilun 100tkm vähemmän ajettu 1.8T. Tiiä näistä...
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kyllähän se vakioalusta löystyy kilometrien myötä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply