Variant Saksasta ?
Variant Saksasta ?
Ajatuksena tuottaa Kolmos-Golfi TDI Variant. Mitä tarkastuskohteita kannattaa Volkkareista mitään tietämättömälle välitysmiehelle mainita evästykseksi noutomatkalle? Nimimerkillä Golfia säkissä ostamassa ...
Hyvä valinta
Saatavana 90 tai 110 hp (1Z, AHU tai AFN) mallia. Ehdottomasti kannattaa tarkistaa kaikki kolhut, naarmut, takapään ruosteet, ovien alareunojen ruosteet. Jakohihnan vaihtoajankohta ja turbon toiminta.. Kannattaa keskittyä etsimään ehkä n. 100-150 tkm ajettua. 150 tkm ajetussa saattaa takaiskarit ja puslat olla vaihtokunnossa, mutta pakoputken takapöttö ei, toisin kuin suomi-autoissa. Jarrulevyt saattavat olla kierot, johtuen saksan nopeuksista. Vuonna -95 tuli monenmoisia uudistuksia ja loppupään vuosimallit 96 -99 saattavat olla ennennäkemättömän varusteltuja.
Varustetasoja on monenlaisia, ehtottomasti kannattaa ottaa ilmastoinnilla koska kohta suomessa ei saa enää yli 10t euron autoa myytyä ilman ilmastointia.

Varustetasoja on monenlaisia, ehtottomasti kannattaa ottaa ilmastoinnilla koska kohta suomessa ei saa enää yli 10t euron autoa myytyä ilman ilmastointia.
Ei muuten onnistu rekisteröinti pakuksi jos suomesta ei löydy samalla tyyppikoodilla olevaa, joka on rekisteröity pakuksi.
Kannattaa ottaa selville toi tyyppikoodi maahantuojalta tai katsastuksen teknisestä neuvonnasta ennun kuin ostaa semmosen golffin, jos haluaa rekisteröidä pakuksi.
Omaani ei saa rekisteröityä kun kysyin, samalla tyyppikoodilla ei löydy suomesta rekisteröityä samanlaista autoa.
Kyllä harmittaa vähän kun dieselvero olis n. 100 euroa.
Kannattaa ottaa selville toi tyyppikoodi maahantuojalta tai katsastuksen teknisestä neuvonnasta ennun kuin ostaa semmosen golffin, jos haluaa rekisteröidä pakuksi.
Omaani ei saa rekisteröityä kun kysyin, samalla tyyppikoodilla ei löydy suomesta rekisteröityä samanlaista autoa.
Kyllä harmittaa vähän kun dieselvero olis n. 100 euroa.
Joo ja Konit ehdottomasti kyytiin, maksavat siellä 422 eur / 4 kpl ja täällä yli 700 eur / 4 kpl.
Jakohihnan vaihtoväli on 90000 km ja se on vaihdettu yleensä n. 88 000 paikkeilla (ajoissa), ensimmäinen vaihto merkataan konepellin alle. Suurin osa kolmosista oli juuri 80 tkm - 250 tkm ajettuja siellä kun kattelin mobilesta. Yli 150 tkm ajettu auto alkaa olla saksalaiselle jätettä.
G3 Varianttia on valmistettu 94 - 99. Olisin itse halunnut -98 -mallisen, mutta sopivaa ei löytynyt.
Pistä välittäjälle kaikki mahdolliset toiveet mukaan, tärkeysjärjestyksessä. Toivo niitä varusteita, mm. penkinlämmittimet.
Omasta autostani on tarinaa tuolla:
http://koti.phnet.fi/jmr/golf3tdi/
ja
http://www.ultimatevw.com/autot/index.p ... 392&kuva=1
Antilla on myös Joker-varustetason tuonti G3:nen:
http://variantuning.com/anttis.htm
http://www.sunpoint.net/~typ2/autot/golf/
Jakohihnan vaihtoväli on 90000 km ja se on vaihdettu yleensä n. 88 000 paikkeilla (ajoissa), ensimmäinen vaihto merkataan konepellin alle. Suurin osa kolmosista oli juuri 80 tkm - 250 tkm ajettuja siellä kun kattelin mobilesta. Yli 150 tkm ajettu auto alkaa olla saksalaiselle jätettä.
G3 Varianttia on valmistettu 94 - 99. Olisin itse halunnut -98 -mallisen, mutta sopivaa ei löytynyt.
Pistä välittäjälle kaikki mahdolliset toiveet mukaan, tärkeysjärjestyksessä. Toivo niitä varusteita, mm. penkinlämmittimet.
Omasta autostani on tarinaa tuolla:
http://koti.phnet.fi/jmr/golf3tdi/
ja
http://www.ultimatevw.com/autot/index.p ... 392&kuva=1
Antilla on myös Joker-varustetason tuonti G3:nen:
http://variantuning.com/anttis.htm
http://www.sunpoint.net/~typ2/autot/golf/
Last edited by jmr on 15.3.2004 6:52, edited 2 times in total.
1500A: jos pelkää ruuvaamista ja auto on vaikka alle 200 tkm ajettu, niin alkuperäisissä iskareissa on yläpäässä 7 mm kuusiokolo ja jälkiasennusiskareissa on 6 mm. Ne iskarit alkaa noissa kilometreissä olemaan jo loppu, ainakin takaa. Muutenkin kannattaa tarkkailla alkuperäisiä osia joita autosta vielä tehtaan jäljiltä löytyy.
Ilmamassamittariako (MAF) Sami tarkoitit?
Liittyykö tämä sama sellaiseen oireeseen, kuin havaitsin yhdessä koeajamasssani '99 110 hv TDI Passatissa - kun lähti pienellä nopeudella suurella vaihteella kiihdyttämään kaasu pohjassa, niin kesken kiihdytyksen auto ihan kuin lievästi 'veti henkeä', löysäs, ja sitten taas mentiin.
Liittyykö tämä sama sellaiseen oireeseen, kuin havaitsin yhdessä koeajamasssani '99 110 hv TDI Passatissa - kun lähti pienellä nopeudella suurella vaihteella kiihdyttämään kaasu pohjassa, niin kesken kiihdytyksen auto ihan kuin lievästi 'veti henkeä', löysäs, ja sitten taas mentiin.
B4 Passatti 110 heppasella TDi:llä ei varmaan myöskään olis pöljempi vaihtoehto?
Tosin ei niitä varmaan ole yhtä paljon tarjolla, kuin golperoita, mutta jonkunverran kai kuitenkin.
Varmaan saatavana suunileen samoilla varusteilla (?), mut ois isompi = enempi tiluksia ja sais varpilla pakuks... Tosin niistä pehmeistä penkeistä en ole varma, mutta sais kuitenkin...
Ite, jos saisin valita, niin ottaisin pasuunan, mutta enhän minä saakkaan valita...
[Edit.] Olipas taas turha postaus... Noh... tulipahan sanottua...
Tosin ei niitä varmaan ole yhtä paljon tarjolla, kuin golperoita, mutta jonkunverran kai kuitenkin.
Varmaan saatavana suunileen samoilla varusteilla (?), mut ois isompi = enempi tiluksia ja sais varpilla pakuks... Tosin niistä pehmeistä penkeistä en ole varma, mutta sais kuitenkin...

Ite, jos saisin valita, niin ottaisin pasuunan, mutta enhän minä saakkaan valita...

[Edit.] Olipas taas turha postaus... Noh... tulipahan sanottua...

Itseasiassa tarkoitin vähän molempia, mutta tuo MAF, eli ilmamassamittari oli hieman hukassa...
Molemmissa on vikaa kuulemma ollut ja varaosat maksavat saksassa huomattavasti vähemmän. Eli kantsii ottaa kantoon jos menee käymään... senhän voi sitten vaikka myydä jos käyttöä itsellä ei olekkaan...
BR
Molemmissa on vikaa kuulemma ollut ja varaosat maksavat saksassa huomattavasti vähemmän. Eli kantsii ottaa kantoon jos menee käymään... senhän voi sitten vaikka myydä jos käyttöä itsellä ei olekkaan...
BR
Ei se Boschin MAF:en vikaantuminen tarua ole vaan ihan silkkaa todellisuutta. Yleensä 150tkm:een mennessä se on enemmin tai vähemmin käyttökelvoton. Ei tätä kannata pelätä saatikka hypettää, ihan normaali kuluva osa. Tosin jos tilalle asentaa vastaavan Pierburgilaisen, voi alkaa puhua jo ilmeisen kulumattomasta osasta ja pääseepä vielä huomattavasti halvemmalla jos verrataan hintaa Boschin MAF:iin.
Pierburg MAF n.70e <-> Bosch MAF 200-300e.
Mitä tuohon ahtopaineensäätösolenoidiin (N75) tulee, niin ei sitä ihan suinpäin kannata ostaa. Erinäisiä oireita viallisesta kyllä tulee, mutta se on jo toinen juttu. Hajoaahan kaikki jossain vaiheessa. Tällä on hintaa myöskin n.70e.
Kummankin osan viallisuuden näkee helposti Vag-Comilla ja viallisen osan vaihtaa humanistikin itse.
P.S. Niin ja tuon B5 (10/96->00) Passatin saa pakuksi niillä orkkis takapenkeillä.
Pierburg MAF n.70e <-> Bosch MAF 200-300e.
Mitä tuohon ahtopaineensäätösolenoidiin (N75) tulee, niin ei sitä ihan suinpäin kannata ostaa. Erinäisiä oireita viallisesta kyllä tulee, mutta se on jo toinen juttu. Hajoaahan kaikki jossain vaiheessa. Tällä on hintaa myöskin n.70e.
Kummankin osan viallisuuden näkee helposti Vag-Comilla ja viallisen osan vaihtaa humanistikin itse.
P.S. Niin ja tuon B5 (10/96->00) Passatin saa pakuksi niillä orkkis takapenkeillä.
Tehot häviää täysin, kun ahdin on pois pelistä...
Matkanteko ei tosin katkea, mutta hevoset lähtee laitumelle. Kone on suunniteltu olemaan turbokone ja ahdin on pois pelistä, niin sillä ei kyllä kannata mitään tiukkoja ohituksia kuvitella tekevänsä.
Todellista tehon pudotusta en tiedä, mutta voisin kuvitella että ainakin 1/3-osa tosta 90:stä on poissa.... ?
BR
Matkanteko ei tosin katkea, mutta hevoset lähtee laitumelle. Kone on suunniteltu olemaan turbokone ja ahdin on pois pelistä, niin sillä ei kyllä kannata mitään tiukkoja ohituksia kuvitella tekevänsä.
Todellista tehon pudotusta en tiedä, mutta voisin kuvitella että ainakin 1/3-osa tosta 90:stä on poissa.... ?
BR
Vikojan ilmentymiä on niin monenlaisia, että miltei parempi kuin havaitsee ensin mahdollisen vian itse ja kysyy siihen neuvoa. Tosin aika hankalahan niitä on joskus sanallisesti kuvailla. Kulkupuoleenhan ne viat yleensä jollakin tapaa liittyvät.
Muun muassa FFP:ltä löytyy juttua näistä vioista ja niiden korjauksesta jonkin verran.
miihkali: Niin, taisit tulpata sen EGR:n, siihenhän on vielä ihan oma erillinen solenoidi?
Sille koko värkille on kyllä oikea paikka tallin hylly!
Muun muassa FFP:ltä löytyy juttua näistä vioista ja niiden korjauksesta jonkin verran.
miihkali: Niin, taisit tulpata sen EGR:n, siihenhän on vielä ihan oma erillinen solenoidi?

Sille koko värkille on kyllä oikea paikka tallin hylly!
No kai meidänkin on miitti pidettävä kun noi etelän miehetkin niistä vauhkoo
Mut mulle ei ainakaan nyt viikonloppuna käy.

VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
Mulle käy huomenna kans! Laittakaa paikka ja aika niin mä ilmestyn paikalle 

VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
Lohkolämmittimen asennus?
Moro,
Osaisko joku sanoa, mitä maksaa lohkolämmitin asennuksineen '99 Passat Varianttiin? Olen ostamassa semmoista, tuontiauto siis, Italiasta. Niin ja kone on 1.8T.
Tarvitseeko muuten tuommoiseen vaihtaa akku? Tosin '99 ikäiseen voi jo muutenkin hyvillä mielin vaihtaa... mitään muita vaihtokohteita, että autolla pärjää pohjolan talvessa?
Eli hylkäsin USA-passat ostoaikeet, oikeestaan pelkästään sen pienemmän kilpipaikan takia
Aika hölmöä sinänsä, mutta omaan silmään semmoinen lyhyt kilpi on vähän hassun näköinen.
Kiitokset vastauksista,
-Lassi
Osaisko joku sanoa, mitä maksaa lohkolämmitin asennuksineen '99 Passat Varianttiin? Olen ostamassa semmoista, tuontiauto siis, Italiasta. Niin ja kone on 1.8T.
Tarvitseeko muuten tuommoiseen vaihtaa akku? Tosin '99 ikäiseen voi jo muutenkin hyvillä mielin vaihtaa... mitään muita vaihtokohteita, että autolla pärjää pohjolan talvessa?
Eli hylkäsin USA-passat ostoaikeet, oikeestaan pelkästään sen pienemmän kilpipaikan takia

Kiitokset vastauksista,
-Lassi
Re: Lohkolämmittimen asennus?
Eipäkai. Termostaatti voi olla kylmempi. Tosin viitaten muutamiin muihin tuontivehkeisiin, onko mahdollista, että laturi ja lämppärin kenno olisivat erilaisia vrt. "Suomi-auto" ja pitäisi vaihtaa...?lassi wrote:mitään muita vaihtokohteita, että autolla pärjää pohjolan talvessa?
Last edited by J.N on 22.12.2004 22:46, edited 1 time in total.
mulle laitettiin lohkolämmitin ja sisäpistoke ja lämmitin kaikki DEFA
hinta asennuksineen €400
hinta asennuksineen €400
Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi !!
Passat Variant 1.8I 20V -99
Passat Variant 1.8I 20V -99
MaxxJJ: Jos vakavalla mielin tuota ehdotit, niin oletkohan nyt oikeassa?
Lämppärin kennoa tuon ikäisessä Passatissa ei ole ollut kuin kahta mallia, toinen vasemmalta- toinen oikealta ohjattaviin malleihin. Fyysinen koko lienee aivan sama. Laturin koko taas riippuu yleisesti koneen koosta ja auton varustetasosta.
Lämppärin kennoa tuon ikäisessä Passatissa ei ole ollut kuin kahta mallia, toinen vasemmalta- toinen oikealta ohjattaviin malleihin. Fyysinen koko lienee aivan sama. Laturin koko taas riippuu yleisesti koneen koosta ja auton varustetasosta.
Re: Lohkolämmittimen asennus?
Defan lohkolämmitin varaosaliikkeessä/korjaamossa asennettuna 140 euroa (sis vastus, johto puskuriin ja johto tolppaan).lassi wrote:Osaisko joku sanoa, mitä maksaa lohkolämmitin asennuksineen '99 Passat Varianttiin?
No katot lukeeko siinä akussa alle 50 Ah tai yli 60 Ah, jos on suurempi ja hyvässä kunnossa niin miksi sitä kannattaisi vaihtaa. Omassa on ainakin ihan riittävä Exiden akku.lassi wrote:Tarvitseeko muuten tuommoiseen vaihtaa akku?
Italian vehkeistä en tiedä, mutta aika harvoissa brasilian ym lämpimien maiden autoissa on pienempi lämmityskenno, eli jos talvella ei tarkene niin kannattaa ensin tutkia termostaatit ym.lassi wrote:Tosin '99 ikäiseen voi jo muutenkin hyvillä mielin vaihtaa... mitään muita vaihtokohteita, että autolla pärjää pohjolan talvessa?
Jos haluaa pelata varman päälle niin ainakin TDI-koneisissa kannattaa huohotinputken lämmitysvastus hankkia (osa 75 eur, asennettuna 150 eur).
Lisäksi joissakin passatin malleissa kannattaa talveksi ottaa pätkä ilmanputsarin putkea pois, jos maski tukkeutuu lumesta talvella, niin kone ei imaise ilmaa väärästä paikasta.
Re: Lohkolämmittimen asennus?
(tuplana tuli)
Last edited by jmr on 18.3.2004 22:46, edited 1 time in total.
Nii, en tiedä.samip wrote:MaxxJJ: Jos vakavalla mielin tuota ehdotit, niin oletkohan nyt oikeassa?
Lähinnä siltä pohjalta, mitä olen kuullut joskus yhdessä "merkki"-liikkeessä puhuttvan moisia liittyen mm. muutamiin Japanilais-valmisteisiin autoihin.
Ja kuulinpa kerran myös eräältä ihan oikean auto-asentajan sanovan "et niissä melkein kaikissa saksan autoissa on sellanen tulitikkuaskin kokonen lämppärin kenno..." niin siitä sit on vaan jääny mielikuva, että liekkö totta?
Last edited by J.N on 22.12.2004 22:50, edited 1 time in total.
Hassuinta on että kun joku on saanut propagandan uppoamaan kansaan, niin sitä on vaikea kitkeä pois.MaxxJJ wrote:Ja kuulinpa kerran myös eräältä ihan oikean auto-asentajan sanovan "et niissä melkein kaikissa saksan autoissa on sellanen tulitikkuaskin kokonen lämppärin kenno..." niin siitä sit on vaan jääny mielikuva, että liekkö totta?
Tuontiautoista puuttuu yleensä aina: lohkolämmitin, nastalliset talvirenkaat ja volkkareista huohotinputken vastus (puuttuu muuten monesta suomiautoistakin).
Lisäksi osasta puuttuu penkinlämmittimet, lampunpesimet.
Lämppärin kenno oli erilainen jossakin 70-luvun mallista, joka oli tarkoitettu jonnekin etelä-amerikan markkinoille.