
Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista
-
- Posts: 181
- Joined: 16.7.2006 2:03
- Location: Pieksämäki
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Täällä on passatissa kyseinen alusta.. Yllättävän hyvän oloinen on ja just passelisti laski edestä ja takaa.. serkkupoijalla oli passatissaan eibaskan sarja ja kävi ajamassa mun kiesillä niin tilasi heti tuollaisen fk high tecin ja heivas suht uudet eibachit roskiin.. halvalla saattaa saada myös hyvää..Freezen wrote:Löytyykö keltään FK Hightec -alustasarjaa, madallus 40 mm?
Hintaa olisi Completoksen mukaan 349 €, ei kai mikään paha hinta?
Mielipiteitä siitä tai muutenkin FK tuotteista, uskaltaako ostaa vai tuleeko pelkkää paskaa?
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/1059.jpg
Tuossa kuva omasta kulkineesta Weitec -30 alustalla, keula jäi hieman perää ylemmäs... Ajettavuus on todella hyvä, löytyy hieman mukavuutta, mutta kuitenkin löytyy myös jämäkkyyttä.
Tuossa kuva omasta kulkineesta Weitec -30 alustalla, keula jäi hieman perää ylemmäs... Ajettavuus on todella hyvä, löytyy hieman mukavuutta, mutta kuitenkin löytyy myös jämäkkyyttä.
Golf Variant TDI -00 (ALH)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
http://www.funtech-shop.de/
Onko kukaan tilannut tuolta alustaa/muuta tavaraa? Hinnat vaikuttaisi aika halvoilta.
Tai jos jollakin on tiedossa muita linkkejä, niin esiin vaan.
Onko kukaan tilannut tuolta alustaa/muuta tavaraa? Hinnat vaikuttaisi aika halvoilta.
Tai jos jollakin on tiedossa muita linkkejä, niin esiin vaan.
DTS-tuning:in webbikauppaan tuo linkki heittää ainakin mulla. Sen pitäisi olla ihan luotettava putka. Jos sieltä joku tilailemassa jotain niin voisin lähteä kimppaan.Jarppa wrote:http://www.funtech-shop.de/
Onko kukaan tilannut tuolta alustaa/muuta tavaraa? Hinnat vaikuttaisi aika halvoilta.
Tai jos jollakin on tiedossa muita linkkejä, niin esiin vaan.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Passat 1.9TDI Variant -98 ja muutokset..
Jatketaan täällä kun tuli postattua uus aihe....
Tulipahan sitten tuollainen hankittua 2 päivää sitten.
Nyt jo laitettu paikalleen PSI:n powerbox, tänään tulee alle 18" vanteet 235/40 renkailla.
Mutta sitten se pahempi homma....mistäs alustasarja ja mikä??
Nyt keulaa on ylhäällä kuin teinikorollassa perä aikanaan Very Happy
Eli millä se auto saadaan niin tontiin että etupää ja takapää on samassa linjassa kun vertaa lokarin kaaria.
Ja säädettävillä tietysti mutta onkos jotain toimivaa hieman halvempaa settiä olemassa?
Tulipahan sitten tuollainen hankittua 2 päivää sitten.
Nyt jo laitettu paikalleen PSI:n powerbox, tänään tulee alle 18" vanteet 235/40 renkailla.
Mutta sitten se pahempi homma....mistäs alustasarja ja mikä??
Nyt keulaa on ylhäällä kuin teinikorollassa perä aikanaan Very Happy
Eli millä se auto saadaan niin tontiin että etupää ja takapää on samassa linjassa kun vertaa lokarin kaaria.
Ja säädettävillä tietysti mutta onkos jotain toimivaa hieman halvempaa settiä olemassa?
löytyyhän noita säädettäviä alk. n.500€-->
Mutta halvalla ei yleensä hyvää saa.. ennemmin kannattaa odottaa ja säästää kuin ostaa halvin sarja.
monessa ei säädettävässä alustassa tulee helposti eteen se ongelma että tippuu liian vähän tai liian paljon..
Opin sen ongelman vanhan autoni kanssa.. ostin uuden alustasarjan maksoin noin 300€..
5000km etuiskari vuotanut kuiviin. uusi takuuseen.
10000km molemmat etuiskarit vuotanut kuivaksi. uudet tilalle.
20000km etuiskarit ja toinen takaiskari kuiviksi..
eli 20000km 6 iskaria.
kaverilla sama sarja.. ei ongelmia!?!
se on tuuri peliä.
Mutta halvalla ei yleensä hyvää saa.. ennemmin kannattaa odottaa ja säästää kuin ostaa halvin sarja.
monessa ei säädettävässä alustassa tulee helposti eteen se ongelma että tippuu liian vähän tai liian paljon..
Opin sen ongelman vanhan autoni kanssa.. ostin uuden alustasarjan maksoin noin 300€..
5000km etuiskari vuotanut kuiviin. uusi takuuseen.
10000km molemmat etuiskarit vuotanut kuivaksi. uudet tilalle.
20000km etuiskarit ja toinen takaiskari kuiviksi..
eli 20000km 6 iskaria.
kaverilla sama sarja.. ei ongelmia!?!
se on tuuri peliä.
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Golf VI variant 1.4 TSI -10
eBay:stä niitä löytyy.. Itsellä on FK- Highsport korkeus säädettävä alusta, joka nyt 5000 tkm aikana toiminut hienosti, ainut mikä "huonous" on kun kääntää pyöriä nin etu jouset napsahtaa pari kertaa kun pyörivät lautasten välissä. Maksoi pikkusen päälle 600
koska auto on 4:kko ja siinä sarjassa tulee uudet vakaajan tangot, vajaa vetoisen setti oli muistaakseni n530 eupoo keväällä.

"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
no nyt olis lowtecin sarjaa tyrkyllä taikka sitten http://www.formelk.de/ tuolta joku halpa satsi...oliskohan sen hinta ollut 459eskoo..
piää nyt katsoa millaisen tarjouksen tuosta lowtecistä saa.
Kenelläkään kokemuksia ko. sarjasta?
piää nyt katsoa millaisen tarjouksen tuosta lowtecistä saa.
Kenelläkään kokemuksia ko. sarjasta?
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
Minkä Lowtetcin seteistä, mistä tilasit ja hinta? Entäpä toimitusaika, ja tietysti jos muistat päivittää todellisen toimitusajan sitten kun sarja saapuu...mkaskine wrote:elikkä lowtecin setti laitettu tilaukseen, odotellaan sarjan saapumista että saa tuon auton näyttämään autolta eikä citymaasturilta
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jos en nyt ihan läpiä päähäni puhu niin kyseessä on G9.1 sarja, setti tilattiin nr-autovarusteen kautta ja toimitusajan pitäisi olla 1-2viikkoa.
Hinnaksi jää alle 600 euroa, viimeisen päälle tingattu hinta selviää kun käyn noutamassa tavaran.
Hinnaksi jää alle 600 euroa, viimeisen päälle tingattu hinta selviää kun käyn noutamassa tavaran.
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
mkaskine wrote:Jos en nyt ihan läpiä päähäni puhu niin kyseessä on G9.1 sarja, setti tilattiin nr-autovarusteen kautta ja toimitusajan pitäisi olla 1-2viikkoa.
Hinnaksi jää alle 600 euroa, viimeisen päälle tingattu hinta selviää kun käyn noutamassa tavaran.

Hintahan on suorastaan halpa, ottaen huomioon että Lowtecin hinnastossa Saksahinta 16% alvilla on 449 euroa.
Edellisen kerran kun Lowtecin sarjan olen itse tilannut niin oli kaupassa pientä hitautta ja meni lopulta 3kk ennen kuin sarja oli kotona, ja takaiskaritkin vielä väärät. Mutta etupää on kyllä 3.4 madallussarjasta toiminut oikein mainiosti Renaultin alla. Vaan toivotaan tosiaan että aikanaan oli Suomalaisen jälleenmyyjän ongelmaa eikä Lowtecistä mitenkään riippuvaista (näin uskon).
Edittiä: ovat tehneet uuden coilover kataloogin ja hinta päivittynyt; 9.1 setti on nyt 538,80 euroa, olikohan tuossa vanhassa listassa alviton hinta vaikka tekstissä niin sanotaan että alv olisi mukana. Noh, ei kallista vieläkään.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
no niin, nyt ovat sitten kamat tulleet ja eilen piti jo se etupää laittaa paikalleen. Lopullinen korkeussäätö jäi tällepäivälle kunhan illalla saadaan takapääkin asennettua. Tässä muutama pikainen kuva kännyllä napattuna, ja pienen ajon jälkeen tuo etupää on vielä alempana kuin noissa kuvissa 
Ei oikeen toimi suomen hiekkateillä....
http://img138.imageshack.us/img138/8650/image018fk7.jpg
http://img142.imageshack.us/img142/9901/image017gw9.jpg

Ei oikeen toimi suomen hiekkateillä....
http://img138.imageshack.us/img138/8650/image018fk7.jpg
http://img142.imageshack.us/img142/9901/image017gw9.jpg
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
Onko tossa säätö kuinka alhaalla vai tapissa ylhäällä? Tietää vähän että miten säädöt Lowtecissä riittää. Et huomannut itse sarjasta ottaa kuvia ollenkaan?mkaskine wrote:no niin, nyt ovat sitten kamat tulleet ja eilen piti jo se etupää laittaa paikalleen. Lopullinen korkeussäätö jäi tällepäivälle kunhan illalla saadaan takapääkin asennettua. Tässä muutama pikainen kuva kännyllä napattuna, ja pienen ajon jälkeen tuo etupää on vielä alempana kuin noissa kuvissa
Ei oikeen toimi suomen hiekkateillä....
http://img138.imageshack.us/img138/8650/image018fk7.jpg
http://img142.imageshack.us/img142/9901/image017gw9.jpg
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
no siis nyt on säädetty alimmaisesta säätökähdasta noin 40mm lautasia ylemmäs, tänään pitää säätää sitä varmaankin noin 15mm lisää.
Varaahan siellä on vaikka kuinka *itusti....
Valitettavasti en muistanut sarjasta kuvia ottaa, otanpa tänään siitä setista kuvan kun on paikallaan ja rengas irti, saa siitäkin jonkinasteisen käsityksen.
Vezques, tarkoitin sitä että kun on noin alhaalla niin näin töyssyisillä teillä raapii roiskeläpät ja pohjapanssari maata
Varaahan siellä on vaikka kuinka *itusti....
Valitettavasti en muistanut sarjasta kuvia ottaa, otanpa tänään siitä setista kuvan kun on paikallaan ja rengas irti, saa siitäkin jonkinasteisen käsityksen.
Vezques, tarkoitin sitä että kun on noin alhaalla niin näin töyssyisillä teillä raapii roiskeläpät ja pohjapanssari maata

VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Miksei kukaan kysy minun mielipidettäni Gaytec -alustasarjoista sun muista.
Nyrkkisääntönä voi pitää, että mitä enemmän käyttää rahaa, sitä enemmän saa vastinetta.
Suositeltavia "turvallisia" vaihtoehtoja ovat KW:n Sport Suspensionit, säädettävistä Variante 1 riittää useimmille (Perussäätö sama kuin V2 & V3), Eibach, H&R, Oettinger yms "merkkituotteet".
Nimeltä mainitsemattomia halpissarjoja joskus muutaman myimme, mutta huomattavasti mukavampaa on myydä vähän laadukkaampaa, kun asiakas ei 6kk soita takaisin ja hauku pystyyn.
Takuuta ei taida noissa halpissarjoissa käytännössä olla, eli jälleenmyyjä (tai ebay-kauppias) heittäytyy hankalaksi, voi tulla kalliiksi.
Kotimaassahan myyjän olisi annettava vähintään 6kk takuu, mutta yleisesti takuu on noilla "merkkialustoilla" se vuosi tai Eibachin tapauksessa enemmän....


Nyrkkisääntönä voi pitää, että mitä enemmän käyttää rahaa, sitä enemmän saa vastinetta.
Suositeltavia "turvallisia" vaihtoehtoja ovat KW:n Sport Suspensionit, säädettävistä Variante 1 riittää useimmille (Perussäätö sama kuin V2 & V3), Eibach, H&R, Oettinger yms "merkkituotteet".
Nimeltä mainitsemattomia halpissarjoja joskus muutaman myimme, mutta huomattavasti mukavampaa on myydä vähän laadukkaampaa, kun asiakas ei 6kk soita takaisin ja hauku pystyyn.
Takuuta ei taida noissa halpissarjoissa käytännössä olla, eli jälleenmyyjä (tai ebay-kauppias) heittäytyy hankalaksi, voi tulla kalliiksi.
Kotimaassahan myyjän olisi annettava vähintään 6kk takuu, mutta yleisesti takuu on noilla "merkkialustoilla" se vuosi tai Eibachin tapauksessa enemmän....
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Noh, ei oteta Harrin kommenttia henkilökohtaisesti, vaikka se selkeästi oli suunnattu viimeksi mainittuun Lowtec-merkkiin. Lowteciähän saa Suomalaiselta jälleenmyyjältä ja ihan virallinen maahantuojakin on Suomessa.mkaskine wrote:no kaikilla ei oo rahaa xxxxxxx maksaviin sarjoihin, ja edellinen auto minulla oli 5kk:ta. Kyllä se halpis sarja sen kestää
Mitä tulee Lowtecin toimivuuteen niin pariin otteeseen olen jo tainnut ehtiä kehumaan että ainakin 3.4S alustasarja on reilun pari vuotta ollut autossa vuoden ympäri ja edelleen toimii ja on kunnossa. Liekö sitten hyvä mäihä vai olisiko laatu kuitenkin ihan kelvollista

Toisaalta mitä nyt katsoin Lowtecin päivitettyjä hintoja netistä niin eipä noi CO setit mitään ylihalpoja ole, korkeussäädettävä G9.3 sarja kun maksaa varmaan sen 900 euroa Suomessa.
Edit: ja siis missään tapauksessa en väitä etteikö rahalle saisi vastinetta. Itsekkään en osta koskaan halvinta, naapurikansaamme tuntien se kuitenkin tarkoittaa huonoa

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
no niin, nyt on koko setti paikallaan.....pitää vissiin hiukan vielä säätää, tuntuu että on vieläkin liian alhaalla...
päiviteyt kuvat autosta ja siitä sarjasta otetut kuvat ilmaantuvat jossain vaiheessa tänään tänne...
:Lisäys:
No niin, siinä nyt aamutuimaan jonkinlainen kuva pirssistä...
paskatti aamulla
päiviteyt kuvat autosta ja siitä sarjasta otetut kuvat ilmaantuvat jossain vaiheessa tänään tänne...
:Lisäys:
No niin, siinä nyt aamutuimaan jonkinlainen kuva pirssistä...
paskatti aamulla
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
Kai tässä vaiheessa saa jo laittaamkaskine wrote:no niin, nyt on koko setti paikallaan.....pitää vissiin hiukan vielä säätää, tuntuu että on vieläkin liian alhaalla...
päiviteyt kuvat autosta ja siitä sarjasta otetut kuvat ilmaantuvat jossain vaiheessa tänään tänne...
:Lisäys:
No niin, siinä nyt aamutuimaan jonkinlainen kuva pirssistä...
paskatti aamulla


Mutta ihan asiankin puolesta, miltä G9.1 on nyt tuntunut muutaman viikon pohjalta? Alkaa vakava merisairaus uhata kun vakioalustalla ja 65 profiilin nakeilla päästää menemään.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ihan OK ja laadukas sarja, hinta- laatusuhde kyllä kohdallaan....Miettinen wrote:Löyty KW:lta tuo 40/40 mm kiinteällä madalluksella oleva sarja, pitäisi kait olla laatukamaa?
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Alta tonnin = coiloverit? Koska ns. normaaleja alustasarjoja saa alta tonniin, ei taida mikään edes tonnia maksaa. Koni lähelle.sami.m wrote:Löytyskö alta tonnin hyvää alustasarjaa tähä 3b passattiin...
FK:lla kyllä on mutta onko minkään väärti
Lowtecin G9.1 sarjaa mkaskine juuri tuossa pari viestiä taaksepäin kehuu. Eikä hintakaan ole kyllä todellakaan paha.
FK sarjasta on Fiatin alla kokemusta, varsin hyvä ja mukavakin, ei siis kivireki. Ja kolme vuotta on nyt kestänyt ihan ongelmitta. Sarja on siis tarkalleen Silverline Highsport.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Riippuu siitä mitä tarkoitat liian matalalla? Monelle jo madallus sanana tarkoittaa että autolla ei uskalla ajaa missäänMiettinen wrote:Tuleekohan autosta liian matala jos on 40 mm madallus ja 205/55/16" ??

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Mihis sitä tarviit, vai eikö oo leimattu ja tuli sanomista katsastuksessa? Ja onhan siellä Konin koko sarja ml. jouset?mattioj wrote:onko kukaan tietonen tai mistä löytäis tüv hyväksyntä lapun. autossa on entisen omistajan toimesta konin sport tai koni special sarja. auto on 01 passat
Eiköhän Konia myyvä putiikki kopion saa järjestettyä. Tai sitten laitat suoraan Konille mailia. Joskus sieltä kyselin saatavuutta Rellun iskareille ja vastaus tuli varsin rivakasti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Selvitä mikä alusta autossa on ja pyydä todistus vaikka suoraan maahantuojalta www.motoral.fimattioj wrote:onko kukaan tietonen tai mistä löytäis tüv hyväksyntä lapun. autossa on entisen omistajan toimesta konin sport tai koni special sarja. auto on 01 passat
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
-
- Posts: 83
- Joined: 22.6.2006 22:44
- Location: siikainen
No niin, nyt pitäsi tuo oma nakuttaja saada sen verran lähemmäs isänmaata, että tulevat kesävanteet näyttävät asiallisilta (18"). Loppusuoralla olisi Eibach Pro-Kit-jouset ja H&R-jouset. Kumpi vai kampi? Hinta ei sinänsä ole vaikuttava tekijä, koska molemmat irtoaa lähes samaan hintaan (n. 20e hintaero).
Eibachista olen Harrin kautta kuullut hyvä kokemuksia Variantin alla vakioiskareilla (tätä konseptia käytetään myös allekirjoittaneen projektissa), mitäs H&R:stä voi sanoa?
Eibachista olen Harrin kautta kuullut hyvä kokemuksia Variantin alla vakioiskareilla (tätä konseptia käytetään myös allekirjoittaneen projektissa), mitäs H&R:stä voi sanoa?
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
3BG:hen ostin Eibachin jouset sopivasti poistotarjouksena
Kunhan kevät tulee niin laitetaan alle ja kaveriksi budjettiratkaisuna Sachsin advantaget. Peltikeulassa em. yhdistelmä oli varsin toimiva ja kait tuossakin toimii kun tehdasmadalletuissa on sama iskari kuin vakiokorkuisissa. Eroa ei kuitenkaan eibachien ja tehdasmadalluksen välillä ole kuin 10mm ( taikka todennäköisesti enemmän...peltikeula tippui likemmäs 60mm eibacheilla
)
Kesärenkaiksi tulee 225/45-17 Nokian Z:tat joten ajettavuuden pitäisi olla näiden päivitysten jälkeen ihan kohtuutasolla.

Kunhan kevät tulee niin laitetaan alle ja kaveriksi budjettiratkaisuna Sachsin advantaget. Peltikeulassa em. yhdistelmä oli varsin toimiva ja kait tuossakin toimii kun tehdasmadalletuissa on sama iskari kuin vakiokorkuisissa. Eroa ei kuitenkaan eibachien ja tehdasmadalluksen välillä ole kuin 10mm ( taikka todennäköisesti enemmän...peltikeula tippui likemmäs 60mm eibacheilla

Kesärenkaiksi tulee 225/45-17 Nokian Z:tat joten ajettavuuden pitäisi olla näiden päivitysten jälkeen ihan kohtuutasolla.
Hondas are like tampons....every pussy has one
Minkäslaista alustaa tohon nelivetoon kannattais harkita,että näyttäs edes vähän madalletulta,se kun vissiin on vähän normaalia etuvetosta korkeempi alkujaan, jos olen oikein ymmärtänyt.Se kun näyttää vähän hassulta noitten 18 tuuman kesäpyörien kanssa normaali korkeudella. 

Passat variant V6 syncro -99 Highline