Lohkolämmittimen sisähaaroitus
Lohkolämmittimen sisähaaroitus
Morot.
-02 TDI Passat varianttiin olisi tarkoitus asentaa "lohkolämmitin" ja siitä haaroitus sisäpistokkeelle. Kymysys kuuluu; mistä kohtaa sisähaaroitus kannattaa tuoda läpi sisälle? Vastus tulee koneen (AVB) kuljettajan puolelle.
towu
-02 TDI Passat varianttiin olisi tarkoitus asentaa "lohkolämmitin" ja siitä haaroitus sisäpistokkeelle. Kymysys kuuluu; mistä kohtaa sisähaaroitus kannattaa tuoda läpi sisälle? Vastus tulee koneen (AVB) kuljettajan puolelle.
towu
Taannoin mulla AD-Varaosa sai kuningasidean viedä läpiviennin vesikourusta läpi apukuskin jalkatilaan (eli kourusta joka kuljettaa tuulilasilta veden maahan).. siinä sitä muutaman päivän päästä ihmelteltiin kun lattiat lainehti vettä, tästä opin sen että jos joku muu sen asentaa lisävarusteita niin kannattaa ainakin tarkastaa mistä piuhat on viety..
Nykyisin mulla menee se piuha sieltä vieläkin mutta tiivistys on sitä luokkaa varmasti pitää vedet ulkopuolella..
Ainaskin Golffissa on kaasupolkimen yläpuolella tulipellissä valmis läpivienti aukko, kokeile olisko Passatissa sama homma!!
Nykyisin mulla menee se piuha sieltä vieläkin mutta tiivistys on sitä luokkaa varmasti pitää vedet ulkopuolella..
Ainaskin Golffissa on kaasupolkimen yläpuolella tulipellissä valmis läpivienti aukko, kokeile olisko Passatissa sama homma!!
Tuossa on nuo Golffin (IV) läpivientipaikat: (toimivat kuvat muutama viesti alaspäin)
Kaasupolkimen yläpuolella oleva läpivienti konehuoneen puolella
Sisätilanlämmittimen läpivienti konehuoneen puolella
Sisätilanlämmittimen läpivienti apukuskin jalkatilassa
Kaasupolkimen yläpuolella oleva läpivienti konehuoneen puolella
Sisätilanlämmittimen läpivienti konehuoneen puolella
Sisätilanlämmittimen läpivienti apukuskin jalkatilassa
Last edited by MarkusK on 1.1.2007 10:26, edited 1 time in total.
Passat 1.8T '99 sisähaara
Moro,
Niin osaisko joku sanoa, että mistäkohtaa tuo passatin sisätilanlämppärin johto kannattaa tuoda sisään? Defan ohjeessa '01-> Passateille neuvottiin tuomaan samasta läpiviennistä ilmastointilaitteen putkien kanssa.
Jos jollain on sisätilan lämmitin autossaan, niin jaksaisitko vaikka tarkistaa mistä se johto tulee?
Kiitoksia jos joku viitsii tarkistella.
-Lassi
Niin osaisko joku sanoa, että mistäkohtaa tuo passatin sisätilanlämppärin johto kannattaa tuoda sisään? Defan ohjeessa '01-> Passateille neuvottiin tuomaan samasta läpiviennistä ilmastointilaitteen putkien kanssa.
Jos jollain on sisätilan lämmitin autossaan, niin jaksaisitko vaikka tarkistaa mistä se johto tulee?

Kiitoksia jos joku viitsii tarkistella.
-Lassi
Passat Variant 1.8T '99
Minä pistin sisähaaroitusletkun -02 Passatissa siitä ensimmäisestä rintapellistä läpi suurinpiirtein jarrunestesäiliön ja akun välistä. Siinä on kaksikin vapaata kumitulppaa. Sitten vein sen sieltä jarrutehostajan kuljettajan puolella olevasta tulpasta sisälle. Sieltä mutka kaasupotikan yli ja konsolin ali repsikan puolelle. Tulpan hukutin jälkeenpäin sikafleksiin ettei tule vedet sisälle.
- Pasi Häkli
Täysin eripaikasta viedään golffissa ja passatissa se sisähaara. Golffissa se jarrutehostimen yläpuolella oleva reikä on tosiaan hyvä paikka viedä se, mutta sit reikää täytyy suurentaa, ei mahtu sellaisenaan läpi. Siis nelosgolffissa, vitosessa sitten taas eri juttu. Vitosessa oon pistänyt aina sieltä vesikaukalon suojamuovin alta valmiista läpiviennistä. Sinne ei pääse vesikään mitenkään.
Passatissa oon pistänyt aina sen sieltä ilmastoinnin putkien läpiviennistä, eli repsikan puolelta akun vierestä. Paikka on hyvä, kunhan tiivistää paikat hyvin. Ja ei siis kirjaimellisesti putkien välistä vaan niiden alapuolelta. Venuttaa kumia vaan.
Ja se metallimötikkä on vaan liitoskohta ilmastoinnin putkille. Siitä menee siis sisäkennolle putket.
Passatissa oon pistänyt aina sen sieltä ilmastoinnin putkien läpiviennistä, eli repsikan puolelta akun vierestä. Paikka on hyvä, kunhan tiivistää paikat hyvin. Ja ei siis kirjaimellisesti putkien välistä vaan niiden alapuolelta. Venuttaa kumia vaan.
Ja se metallimötikkä on vaan liitoskohta ilmastoinnin putkille. Siitä menee siis sisäkennolle putket.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Oliko tuo nyt ainut läpivientimahdollisuus? ja miten paljon sitä viilalla viilailit, oliko millanen homma? Mun pitäis kans laittaa haara sisälämppärille.raato wrote:Jep, asensin sen jarrutehostimen yläpuolisesta läpiviennistä. Muita läpivientejä en sitten löytänytkään.
Viilalla suurentelin jotta kaapeli meni läpi. Eihän sitä tietenkään poralla päässyt suurentamaan..
Joo en löytänyt mistään jalkatilasta mitään läpivientiä vaikka sisustan purin edestä.keiky wrote:Oliko tuo nyt ainut läpivientimahdollisuus? ja miten paljon sitä viilalla viilailit, oliko millanen homma? Mun pitäis kans laittaa haara sisälämppärille.
Viilaamiseen meni about puol tuntia ei niin aktiivista viilaamista. Bilteman halpa puolipyöreä viila kesti just tuon homman ajan

Siitä sitten pujottelin sen kaapelin, ylti just apukuskin jalkotilaan.
Mraato wrote:Joo en löytänyt mistään jalkatilasta mitään läpivientiä vaikka sisustan purin edestä.keiky wrote:Oliko tuo nyt ainut läpivientimahdollisuus? ja miten paljon sitä viilalla viilailit, oliko millanen homma? Mun pitäis kans laittaa haara sisälämppärille.
Viilaamiseen meni about puol tuntia ei niin aktiivista viilaamista. Bilteman halpa puolipyöreä viila kesti just tuon homman ajan![]()
Siitä sitten pujottelin sen kaapelin, ylti just apukuskin jalkotilaan.
Mites kun ohjeessa on että haaraa ei saisi kytkeä suoraan moottorinlämmittimeen, eli tarvitseeko se jonkun pienen lisäjohdon siihe väliin?
- Pasi Häkli
Juu, tein näin. Jäähytinnesteen korkki auki, moottorin maski irti, letkut puristimella kurtuun ja vanha osa pois-uusi tilalle. Kytkentä vielä virtajohtoon. Hieman tuli nestettä pihalle, mutta sitä sitten lisäsin.Pasi H. wrote:Helppo homma. Ihannetilanne on, jos saat ne letkut vielä puristettua kasaan, ettei valu nesteet pihalle, niin ei tarvitse ilmailla. Tosin nuo kyllä ilmaantuu melkolailla itsestään....
Mikä tuon vastuksen sitten polttaa? liian pitkä lämmitys, vai mutkat nesteen kulkemisessa? Mikä on se oikea lämmitysaika tuollaisella letkujen välissä olevalla lämmittimellä 1 vai 2 h?
Entä kun tuo letkulämmitin näyttäis purkautuvan, saiskohan pelkän vastusosan varaosana ilman niitä kuoria?
Mistä muuten ostit vastuksen ja mitä maksoi?
Mulla ainakin VW-huollossa sanoivat että lämmitin on asennettu väärin päin putkeen ja se vieläpä vuotaa. Eli minulla vastuksen ulostulo on ylöspäin ja kyllähän se siitä vastuksen ja kuoren välistä on nestettä ulos puskenut ja vähän epäilen että pian kyllä menee koko vastus vaihtoon. Ja vaihdon yhteydessä pitää varmaan jompi kumpi putkikin vaihtaa kun noissa ei taida pituus riittää.
No onneksi on Eberi varalla
Mulla ainakin VW-huollossa sanoivat että lämmitin on asennettu väärin päin putkeen ja se vieläpä vuotaa. Eli minulla vastuksen ulostulo on ylöspäin ja kyllähän se siitä vastuksen ja kuoren välistä on nestettä ulos puskenut ja vähän epäilen että pian kyllä menee koko vastus vaihtoon. Ja vaihdon yhteydessä pitää varmaan jompi kumpi putkikin vaihtaa kun noissa ei taida pituus riittää.
No onneksi on Eberi varalla

--
t. oj
VW Passat Variant -13 Highline R-Line 4Motion
t. oj
VW Passat Variant -13 Highline R-Line 4Motion
- Pasi Häkli
On se purettavissa, mutta sitä varsinaista vastusta ei saa erikseen... siinä tulee siis kuoret mukana. Se tiiviste on kyllä vaihdettavissa erikseen jos se vuotaa... siis o-rengas.
Mikä sen vastuksen sitten rikkoo, niin sitä en oikeen osaa sanoo. Niitä vaan menee.
Mikä sen vastuksen sitten rikkoo, niin sitä en oikeen osaa sanoo. Niitä vaan menee.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Noniin nyt selvisi syy, eli vastuksen rikkoo ainakin se jos se on väärin asennettu. Se lukkorengaspuoli tarvii olla alapuolella, eli vastus tulee ylöspäin vesiletkuun nähden (vastuksen ulostulo alaspäin). Tuo kaiketi vaikuttaa veden "kiertoon" No nyt on nesteet vaihdettu, letkujen paikkoja korjattu ja lämmitin osa asennettu oikein. Sit vielä tuo järjestelmän ilmaus on syytä tehdä huolella, eli korkki auki ja antaa käydä nesteet lämpimiksi (että lähtevät kiertoon) "lisäilee siinä aina välillä nestettä.Pasi H. wrote:On se purettavissa, mutta sitä varsinaista vastusta ei saa erikseen... siinä tulee siis kuoret mukana. Se tiiviste on kyllä vaihdettavissa erikseen jos se vuotaa... siis o-rengas.
Se putkien pituus riitti ainakin mulla, eli vaihto vaan keskenään.
Vastus maksaa vw osissa 117€, tingittynä 110€, osaset varaosassa 117€, mitä lie motonetissa, entiedä
Saas nähdä kuinka näillä asennuksilla pelittää...

Last edited by Matsoni on 24.1.2007 17:48, edited 1 time in total.
- Pasi Häkli
- colour concept
Kyllä sisähaaran asennus kannattaa, vierähti siinä mullakin "ilta". Vääntelin tuossa alumiinista sellasen jalustan sisätilan lämppärille. Nyt puhaltaa apukuskin jaloista suoraan yläviistoon ja mielestäni toimii/lämmittää paremmin autoa+sulattaa jäät ikkunasta.colour concept wrote:just tulin sisähaaraa laittamasta. vierähtihän siinä ilta "mukavasti".
no jos se olis huomen aamuna sen arvoista

-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
- colour concept
Sellasta mietin et saako olla jatkojohto auton sisällä lämmittimelle?
Sijoittaisin lämmittimen takapenkin niskatyynyjen väliin osottamaan kohti tuulilasia.
kyydissäni harvoin 2 ihmistä enempää, niin toi ois sellanen hyvä paikka että ei pyöris vänkärin jaloissa.
tekis siihen sellasen telineen minkä sais tarvittaessa kätevästi pois.
Sijoittaisin lämmittimen takapenkin niskatyynyjen väliin osottamaan kohti tuulilasia.
kyydissäni harvoin 2 ihmistä enempää, niin toi ois sellanen hyvä paikka että ei pyöris vänkärin jaloissa.
BMW 320 Coupe
VW Vento
VW Vento
Kyllä siihen kaiketi saa kytkeä jatkojohdon, tietty sit sellanen piuha mikä on ulkokäyttöön soveltua "kestää pakkasta" Mites sitten törmäystilanteessa kun lämppäri ampuu sataa sieltä hattuhyllyltä etiäpäin? Onkohan tuo sittenkään hyvä paikka lämppärille?colour concept wrote:Sellasta mietin et saako olla jatkojohto auton sisällä lämmittimelle?

-Matsoni-
- colour concept