Alustasarjan asennusta

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Alustasarjan asennusta

Post by Jari P »

Pitäisi tuossa talvilomalla rykäistä alustasetti pasuunan alle. Ollaan ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, joten hyvät neuvot on nyt kalliit. Joskus kuullut että pohjaanlyöntikumeja pitäisi lyhentää :?:
Vinkkiä tulemaan.
Last edited by Jari P on 7.2.2007 10:25, edited 1 time in total.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Aluksi yleisiä vinkkejä:
1) Aloita sellaiseen aikaan että työkalu/varaosakaupat on vielä auki ja pidä huoli että on joku kulkupeli käytössä (koskee viikonloppuremppoja)
2) Hanki tai lainaa jousipuristimet
3) Pistä CRC:tä etukäteen avattaviin pultteihin, varsinkin jos ei ole käytössä pulttikonetta ja hanki tarvittaessa metrin putki, jolla voi vääntää t-vääntimen jatkona
4) Varaa aika kulmiensuuntaukseen etukäteen parin päivän päähän rempasta, niihin on joskus viikkojen jono.

Kysy saako sen alustasarjan omia lyhennettyjä pohjaanlyöntikumeja? Selvitä samalla mitä pultteja kannattaa uusia.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Kannattaa varautua siihen, että takaiskareiden alapään pultti on saattanut ruostua kiinni siihen puslaan.....Itellä aikoinaan oli tosi tiukasti kiinni.....pieni lisähomma oli rautasahanterällä nitkutella puslan kumminkin puolin pultti poikki, jotta sai iskarin irti. Sen jälkeen sai lekalla antaa pari tosi mojovaa iskua pultin jämään jotta irtos puslasta pois......

Ehdotomasti kannattaa eteen vaihtaa yläpään pusla ja laakeri!!!
Passat 3BG TDI
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Ei paketissa tullut kyllä mitään kumeja. Enkä usko, että enää kerkiää niitä tilaamaankaan.
Alustan tulemisessa kesti 1,5 kk ja tuskin ne kumit tulisi yhtään sen nopeampaa. Lomakin ois jo ens viikolla.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
k.i.s.s.
Posts: 35
Joined: 23.9.2005 22:32
Location: Jyväskylä

Post by k.i.s.s. »

Jarppa wrote:Ei paketissa tullut kyllä mitään kumeja. Enkä usko, että enää kerkiää niitä tilaamaankaan.
Alustan tulemisessa kesti 1,5 kk ja tuskin ne kumit tulisi yhtään sen nopeampaa. Lomakin ois jo ens viikolla.
Kait noita nyt saa mistä tahansa varaosaliikkeestä. Ei niitten tarvii olla sen alustasarjan tekijän omia kamppeita.
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Muistaakseni merkkiliikkeessäkään nuo kumit eivät olleet kauhean kalliita. Saa ainakin sopivat kerralla, päinvastoin kuin Motonetissä.
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

Mulla olis sama homma edessä. Olohuoneessa kun tilaa vie tuollanen "pieni" laatikko. Olen myös miettinyt mihin tarvii varautua etukäteen ja vaihtaako nuo etuyläpään jousikumit/laakerit, kun on mittarissa vasta 125tkm. Ffp:ssä ollut myös juttua vaihdosta.

Btw, mistä noin kauan kesti tulla paketti? Oma paketti tuli alta viikossa Saksasta.
maikki
Posts: 88
Joined: 19.11.2003 12:52
Location: Jääli

Post by maikki »

Jos tuohon passattiin meinaat alustan laittaa niin pyydä jostain putiikista tarjous kun 88-96 farkuissa pitää tavaratilan verhoilut purkaa pois että saa iskarin yläpään näkyviin.

Aikaa menee purkuun ja kasaukseen vähintään 4 tuntia jos kunnolla tekee ettei nitise ja natise...been there done that eli tampereella osaset-korjaamo halusi 25 euroa / nurkka alustasarjan laitosta niin tottakai teetätin niillä kun aikaa meni etu- ja takapäähän 5 tuntia :lol:
Hondas are like tampons....every pussy has one
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Jarppa: mullakin on vaan alkuperäiset pohjaanlyöntikumit lyhennettynä, niin on jotkut muutkin tehneet, mutta joku vaan suositteli niiden tilaamista samalla.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

kahe wrote:Btw, mistä noin kauan kesti tulla paketti? Oma paketti tuli alta viikossa Saksasta.
Ois kai se tullut tämäkin, oli vaan "mennyt hukkaan" jo saksan päässä. Ja oli joulu ja uusvuosikin tuossa välissä.
Niin ja supersportilta tuli MDComprexin kautta.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
jaska_73
Posts: 5
Joined: 29.10.2006 12:36
Location: Passat 1.8 T, Seinäjoki

Post by jaska_73 »

Mulla oli ainakin pohjaanlyöntikumit Supersportin sarjassa mukana, kun sitä asentelin viime vuoden lokakuussa.
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

:oops:
Siellähän ne kumit möllötteli laatikossa...
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

3BG:hen etuyläpään jousikumi/laakeri 57 eur/kpl Autokuviolla ja 21.50 eur Motonetissä. Huollon mukaan ei ole tarve vaihtaa vielä, jos ei ole vikaa. Hajoovat tietysti jäykemmällä alustalla samantien.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

kahe wrote:3BG:hen etuyläpään jousikumi/laakeri 57 eur/kpl Autokuviolla ja 21.50 eur Motonetissä. Huollon mukaan ei ole tarve vaihtaa vielä, jos ei ole vikaa. Hajoovat tietysti jäykemmällä alustalla samantien.
Vaihda vaan, kun paikat on kerran auki. Ja jos ostat Motonetistä niin varmistu että on jonkinlainen merkkilaakeri kyseessä. Ja kysy että kuka maksaa vaihdon jos uudet laakerit laukeaa parissa viikossa ;)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

En muista, että 3BG Passattiin olis koskaan vaihdettu noita yläpään laakereita hajoomisen tai ääntämisen tms takia.. Eli en nyt niin kauheen herkästi niitä alkais vaihtamaan... Iskareita on vaihdettu kolinan takia, mutta ei noita yläpäitä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

Pasi H. Mitkä kaikki pultit kannattaa vaihtaa uusiin? Jos varautus noihin etukäteen, kun kerta ovat tiukassa.

Saa jäädä nuo yläpuolen laakerit paikalleen. Helppohan ne sitten on vaihtaa, kun on paikat jo kerran avattu auki.
jaska_73
Posts: 5
Joined: 29.10.2006 12:36
Location: Passat 1.8 T, Seinäjoki

Post by jaska_73 »

Kahe: Kyllä kannatta vaihtaa iskareiden yläpäiden tukikumit samalla kun vaihtaa iskarit. Joudut purkamaan iskarit uudelleen, jos myöhemmin joudut ne tukikumit vaihtamaan. Itse hain kyseiset kumiosat varaosaliikkeestä ja maksoin niistä vähän päälle 20€ yhteensä. Niissä oli samat osanumerot kuin Käyttöautolla, joten olivat varmaan niitä osia mitkä ovat tippuneet liukuhihnalta lattialle ja kerätty ei merkki varaosia myyville.

Eikä muuten niissä mitään laakeria ole niissä tukikumeissa, ei ainakaan vm.2000 passatissa. Niissä on ainoastaan metalliholkki joka on vulkanoitu kiinni tukikumiin. Itellä oli ennemmin Audi 90 ja siinä oli iskarin yläpäässä tuen sisällä laakeri. Audissa kun iskarin yläpää kiertyy, mutta tätähän ei Passatisa tapahdu, johtuen erilaisesta pyöräntuennasta.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

jaska_73 wrote:Eikä muuten niissä mitään laakeria ole niissä tukikumeissa, ei ainakaan vm.2000 passatissa. Niissä on ainoastaan metalliholkki joka on vulkanoitu kiinni tukikumiin. Itellä oli ennemmin Audi 90 ja siinä oli iskarin yläpäässä tuen sisällä laakeri. Audissa kun iskarin yläpää kiertyy, mutta tätähän ei Passatisa tapahdu, johtuen erilaisesta pyöräntuennasta.
Tämä on muuten totta, eipä tullut aiemmin edes mieleen. Noh, kumipuslan vaihtaminen on sitten vähän mielialasta kiinni kyllä, hajoaahan nekin tietty aikojen saatossa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

Jep, eihän se oikeasti ole mikään laakeri, sillä nimellä sitä vaan myydään esim. motonetissä. Jännä homma, toiset kehottaa vaihtaan ja toiset sanoo ettei näissä ole enää niitä vikoja. Tuo kumihan sen narinan juuri on aiheuttanut monella, niistä ainakin olen lukenut jo pari vuotta. Se että 126tkm vai 200tkm mittarissa ja vaihtaako se, niin onhan siinä eri asia. Tai koska vaihtaa auton ja ongelma siirtyy seuraavalle (tänään pari autoa koeajettuna).
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Jos ne ylätukivarret aiot irrottaa, niin osta tilalle se uus pitkä pultti mikä niitä pitää ulkopäästä kiinni ja mutterit tietty. Ne on yleensä niin piukassa, että on irrotuksen jälkeen pakko vaihta, kun on niin murjoutuneet. Siis 3B Passatissa.
Irrotusta saattaa helpottaa, jos ottaa raidetangon ulkopään auki niin pääsee siihen pulttiin paukuttaan mopolla, varovasti edestakaisin, jos se alkais liikkumaan hyvällä tuurilla. Osta jotain WD40 voiteluainetta tai jotain muuta vastaavaa ruosteenirrotusainetta, kuivana se tulee sieltä aika nahkeesti ulos. Ja laita se uus pultti sit oikeinpäin sinne, eli sieltä takapuolelta, eikä etupuolelta. Vittumainen irrottaa jos se jumii väärinpäin se pultti sinne. Tosin kannattaa pistää jotain kuparirasvaa siihen uuteen pulttiin ennenkuin sen sinne pistää niin lähtee tulevaisuudessakin auki helpommin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Mihin asentoon ootte muuten laittaneet säätörenkaat ennen alle laittoa? Tuosta tüv lapusta varmaan sekin selviäisi, mutta ei tuota saksaa niin hyvin ymmärrä.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ite oon tavannut ruuvata niin yläasentoon kuin mahdollista, jos vaan tolpan saa alle taiteltua silloin. Näkee mikä on maksimi saatava maavara. Alaspäin säätäminenkin on kevyempää kuin ylös ;)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Mä laitoin johonkin puoleenväliin kierrettä niin siitä on hyvä sitten säätää ylös tai alaspäin. Ei se ylöspäin säätökään voimaa paljon vaadi. Mulla on nykyisen madalluksen kanssa iskarin alapäästä mitattuna säätörenkaaseen asti kierrettä noin 55 milliä, muistaakseni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Noniin, alusta saatiin kuin saatiinkin paikalleen. Etupään pultit oli "hiukan" tiukassa, joutu käydä ostamassa uudet. Tosi paljon joutui käyttämään vanhoista tolpista osia, paketissa ei ollut yläpäitä ollenkaan.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo ei ollut KW V1 sarjassakaan yläpäitä lainkaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Nyt käytin auton kulmien säädössä niin se vetää vieläkin vasemmalle. Lapun perusteella kulmat on kuitenkin ihan oikein. Pitää vissiin soitella sinne maanantaina :roll:
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Eihän yläpään laakeri jumita?? Eli kun se vähän jumittaa saattaa jäädä jouseen sellainen "kiertyväjännite" mikä kampeaa???
Entisessä passatissa kun sorruin laittamaan motonetin laakerit yläpäähän tapahtui tälläistä alussa.....pieni voitelu kuuri auttoi hivenen asiaa...
Passat 3BG TDI
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Tarvikelaakerit kyllä laitoin sinne. Piru kun ei ole tallia missä vois käydä voitelemassa.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
Noksu
Posts: 30
Joined: 29.7.2006 20:58
Location: Paimio

Post by Noksu »

Itellä lojuis tollanen Königsportin setti tuossa lattialla asennusta vailla. Tässä paketissa ei ollut ollenkaan pohjaanlyöntikumeja joten pitääkö laittaa orkkiksista tuo kumi ja suojaputki samalla?

Mites on KW1 kanssa, ilmeisesti samat koni paukut molemmissa?
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Jarppa: mulla oli G3:ssa kulmat ohjearvojen sisällä, niin veteli minne sattuu kuopissa. Totuus oli se että oli haritusta pikkasen, mutta silti ohjearvojen sisällä. Laitettiin pikkasen aurausta, niin parantui ajettavuus paljon.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
MarkusK
Posts: 645
Joined: 1.12.2003 20:32
Location: Porvoo

Post by MarkusK »

Noksu wrote:Mites on KW1 kanssa, ilmeisesti samat koni paukut molemmissa?
Joskus aikoinaan on ollut Konin Iskarit, mutta nykyisin niissä on KW:n omat iskarit.

E: Ne taisi ollakkin KW var.2 jossa Konit vaihtui omaan tuotantoon.
Last edited by MarkusK on 28.3.2007 19:18, edited 1 time in total.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

MarkusK wrote:
Noksu wrote:Mites on KW1 kanssa, ilmeisesti samat koni paukut molemmissa?
Joskus aikoinaan on ollut Konin Iskarit, mutta nykyisin niissä on KW:n omat iskarit.
AL-KO on ollut (myös?). Konit on V2 mallissa ollu ainakin, säädettävät..

FKn Königsportissa on Konit myös.

Niin olishan ne pohjaanlyöntikumit/pölysuojat ihan hyvät olla, tai pölysuojat ainakin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

Mulla on kw variante 1 AL-KO, valmistamilla iskareilla.
Golf iv variant 1.6 -03
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

jmr wrote:Jarppa: mulla oli G3:ssa kulmat ohjearvojen sisällä, niin veteli minne sattuu kuopissa. Totuus oli se että oli haritusta pikkasen, mutta silti ohjearvojen sisällä. Laitettiin pikkasen aurausta, niin parantui ajettavuus paljon.
Tämä vetää koko ajan vasemmalle. Kun päästää ratista irti, niin vastaantulijan kaistalla ollaan ennenkuin huomaakaan.
Mitenkäs, jos kuskin puolen korkeussäätö olisi jäänyt alemmas kuin apparin puoli, niin tekiskö se tätä?
Mittasin kyllä mauserilla sen kierteen määrän, joten kovin isoa heittoa siinä ei voi olla.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Mulla on kw v1 ja ihan on kw:n omat iskarit.
btw. Mullakin jäi kuskinpuoleinen etunurkka vähän ylemmäs, vaikka mittasin tolpan kierteestä saman verran molemmin puolin rullamitalla.
Jos auto tykkää vähän vetää oikeelle tai vasemmalla kun suoraa ajetaan niin sitä voi vähän koittaa korjailla rengaspaineiden avulla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

Mulla tais muuten olla sama homma Eibach Pro-Systemin kanssa. Muistaakseni juuri kuskin kulma oli mitan mukaan korkeimmalla. Mulla laittoi noin tehdasasetuksiin aurauksen (asteen verran) ja nyt menee suoraan auto eikä vaeltele enää motarilla eikä myöskään vetele kiihdytyksissä. Aiemmin oli ollut kuskin puolella aste haritusta ja kyllä kiemurteli joka paikassa.
User avatar
Markku Duus
Posts: 369
Joined: 4.9.2006 17:03
Location: Kuopio

Post by Markku Duus »

Eilen meni vihdoin KW:n 1 alle. Säätö meni edestä puoleen väliin ja takaa 5mm ylemmäs, ja mielestäni sattui aika kivasti balanssiin. Jotain hieno säätöö joutuu varmaan tekemään kun nyt ajelee jonkun aikaa.

Tässä kuvaa miten istuu 18" vanteilla. Ainoa vaan että meinaa olla aika leveet vanteet...mites se menikään, saako rengas kurkistaa lokasuojan sisältä yhtään? Jos kulutuspinta on kuitenkin sisäpuolella? Katsastusta ajatellen :wink:

Klik

Tuli tehtyä taas se perinteiset, etten mitannut pyörän keskeltä kaareen mittaa ennen asennusta, niin ei osaa sanoa tarkkaan paljo tippui. Intoa oli niin paljo alle laittoon että unohtui :lol: Mutta veikkaisin semmosta 40mm tai vähän enemmän...

Samalla vaihtui tukivarret eteen. Voi piru että oli ne ylätukivarren pultit tiukassa, meinasi usko loppua. Mutta antaa se rauta/ruoste periksi voiman edessä :roll:
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

orm wrote:Eilen meni vihdoin KW:n 1 alle. Säätö meni edestä puoleen väliin ja takaa 5mm ylemmäs, ja mielestäni sattui aika kivasti balanssiin. Jotain hieno säätöö joutuu varmaan tekemään kun nyt ajelee jonkun aikaa.

Tässä kuvaa miten istuu 18" vanteilla. Ainoa vaan että meinaa olla aika leveet vanteet...mites se menikään, saako rengas kurkistaa lokasuojan sisältä yhtään? Jos kulutuspinta on kuitenkin sisäpuolella? Katsastusta ajatellen :wink:

Klik

Tuli tehtyä taas se perinteiset, etten mitannut pyörän keskeltä kaareen mittaa ennen asennusta, niin ei osaa sanoa tarkkaan paljo tippui. Intoa oli niin paljo alle laittoon että unohtui :lol: Mutta veikkaisin semmosta 40mm tai vähän enemmän...

Samalla vaihtui tukivarret eteen. Voi piru että oli ne ylätukivarren pultit tiukassa, meinasi usko loppua. Mutta antaa se rauta/ruoste periksi voiman edessä :roll:
Hienolta ja matalalta kyllä näyttää :wink: Renkaiden pitäisi pysyä lokarin sisäpuolella, mut jos kulutuspinta on lokarin sisällä kun renkaat on suorassa pitäis sen kelvata?
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Noksu
Posts: 30
Joined: 29.7.2006 20:58
Location: Paimio

Post by Noksu »

Ite kans laittelin perjantaina alustasarjaa mallia Königsporti alle ja pirun mukava on ajella. Itellä meni ylätukivarren pultti poikki päästä kun koitin sitä nitkutella liikkeelle, mutta kärsivällisyys palkittiin. Itse en myöskään huomannut mitata tuota vakioalustaa innostuksissani=)

Mitäs sulla on Orm tällä hetkellä navasta etu- ja takakaareen?
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Mulla on 1.8T 3BGssä 360mm edessä ja takana toi korkeus kaaresta navan keskelle. Vakioalusta pitäisi olla ja suht hyvin asettunut näillä vajaalla 70tkmllä.
Varmaan tota luokkaa on 3B myös, nelikoissa tietämän mukaan korkeampi maavara vakiona.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Markku Duus
Posts: 369
Joined: 4.9.2006 17:03
Location: Kuopio

Post by Markku Duus »

Edessä 340mm ja takana 345mm. Omaan silmään sattui aika hyvin tuo korkeus noilla renkailla. Alemmas ei viitsi laittaa jo käytännön syistä. Maavaraa näytti olevan semmoset vähän reilu 90mm alimmillaan.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
User avatar
juhiss
Posts: 20
Joined: 15.1.2008 18:29

Post by juhiss »

Pasi Häkli wrote:Jos ne ylätukivarret aiot irrottaa, niin osta tilalle se uus pitkä pultti mikä niitä pitää ulkopäästä kiinni ja mutterit tietty. Ne on yleensä niin piukassa, että on irrotuksen jälkeen pakko vaihta, kun on niin murjoutuneet. Siis 3B Passatissa.
Ei sattuis olemaan mitään varaosanumeroa noille pulteille ? helpottaa marmoritiskillä sönkkäämistä :)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ei mulla kyllä ole, mutta ihan varmasti ne tietää mistä pulteista on kyse. Niitä menee paljon. Vihjailet vaan ylätukivarsien ulkopäähän tulevasta pitkästä pultista niin helposti löytyy.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
juhiss
Posts: 20
Joined: 15.1.2008 18:29

Post by juhiss »

Pasi Häkli wrote:Ei mulla kyllä ole, mutta ihan varmasti ne tietää mistä pulteista on kyse. Niitä menee paljon. Vihjailet vaan ylätukivarsien ulkopäähän tulevasta pitkästä pultista niin helposti löytyy.
Näin täytyy tehdä.
Post Reply