Jäähdytysnesteen anturin sijainti

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Ioxio
Posts: 51
Joined: 6.3.2007 14:54

Jäähdytysnesteen anturin sijainti

Post by Ioxio »

Voisiko joku ystävällisesti kertoa missä ihmeessä tämä otsikossa mainittu anturi sijaitsee. Ei nyt satu silmään. :oops:
User avatar
Kemizti
Posts: 648
Joined: 14.6.2005 23:16
Location: Tanpere
Contact:

Post by Kemizti »

helpottais pikkase ko kertosit missä vehkeessä??

mutta luultavasti ylävesiletkussa jossain lohkon lähimaastossa.. tai sitten termostaattikotelossa..
Octavia 2,0TDI Combi -06
Ioxio
Posts: 51
Joined: 6.3.2007 14:54

Post by Ioxio »

No voisha se tietty vähän helpottaa. VW Golf Variant 1.4 2002
Ioxio
Posts: 51
Joined: 6.3.2007 14:54

Post by Ioxio »

Pakko nosta käpälät pystyyn. En vain löydä mokomaa anturia mistään. :(
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

1.6 se oli ainakin siinä edestäpäin katsottuna koneen oikealla puolella noin kannen korkeudella. Sellaninen vihreä anturi jossa musta liitin päässä. Liitin on puolipyöreä!!!
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo siitä egr-venttiilin takapuolelta se löytyy. Pikkasen piilossahan se on. Anturi sojottaa alaviistoon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Ioxio
Posts: 51
Joined: 6.3.2007 14:54

Post by Ioxio »

Ei jummijammi. Ei vaan ota löytyäkseen. Ei kellään sattuisi olemaan koneestaan kuvaa josta voisi moisen osoittaa. Useastihan se vihreä liitin näkyy siinä, mutta ittellä ei kyllä näy. Liekkö sitten jonkun muun systeemin sisällä piilossa.
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Ei mulla ainakaan ollut vihreä se pää alkuperäisessä..Uuden kun ostin, niin se oli vaaleanvihreä, mutta alkuperäinen ei..En tarkkaan muista väriä, kun kaveri vaihtoi, oisko ollu violetin tai jonkun muun tumman sävyinen...Mutta oikea se kuitenkin oli, kun viat korjaantui.. :D Vertailukohtana paikka ei käy, kun oma on riisseli..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Ioxio
Posts: 51
Joined: 6.3.2007 14:54

Post by Ioxio »

Osasipa anturi olla ovelassa paikassa. Periaatteessa kuonon edessä, mutta sen verran kätevästi johtonipun ja sen puolien päällä olevan muovisuojan kulman alla, että ei sattunut vain silmään. Tämäkin selvisi vasta sitten kun kävin varaamassa aikaa korjaajalle.Samalla kysyin, että mielenkiinnosta olisi kiva tietää missä se on. Korjaaja näytti anturin paikan, jonka jälkeen menin kotiin ja vaihdoin osan. :lol:

:?: Voiko ko. anturin vaikutus polttoaineen kulutukseen olla niin ilmeinen? Viallisella osalla pääsi n.200km vähemmän yhtä täyttä tankkia kohden. Nyt kun osa on vaihdettu, niin kulutuskin palautui tuttuihin lukemiin. Vai kuvittelenko vain? :?:
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Kyllä voi vaikuttaa, kun se on kuitenkin monitoimianturi, ettei pelkästään veden lämpötietoja, vaan kaikenlaisia muitakin tietoja liikkuu sen kautta..Jos näyttää lämmöt pieleen, voi vaikuttaa ymmärtääkseni syöttöön jne. Itsellä kanssa vaikutti jonkin verran, ehkä parhaimmillaan n. 100km pääsee tankilla enemmän..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Ioxio
Posts: 51
Joined: 6.3.2007 14:54

Post by Ioxio »

Ajoin viallisella osalla pari tankillista ja se liikakulutus tuli todettua melko tarkkaan. Se oli lähes kilometrilleen niin, että tankillisella pääsi 200km vähemmän.

Niin. Tyhmää ajella viallisella osalla, mutta kun on kiire ja muina aikoina laiska ja kun auto kulki kuitenkin etiäpäin, niin se osan vaihto ei vain ollut ensimmäisenä mielessä. Vikavalokin sammui välillä kokonaan ja syttyi yleensä silloin uudestaan kun joku muu ajoi autoa. :D

Voiko tuolla viallisella osalla ajaminen aiheuttaa jotain muita vikoja?
Post Reply