
Jäähdytysnesteen anturin sijainti
Jäähdytysnesteen anturin sijainti
Voisiko joku ystävällisesti kertoa missä ihmeessä tämä otsikossa mainittu anturi sijaitsee. Ei nyt satu silmään. 

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei mulla ainakaan ollut vihreä se pää alkuperäisessä..Uuden kun ostin, niin se oli vaaleanvihreä, mutta alkuperäinen ei..En tarkkaan muista väriä, kun kaveri vaihtoi, oisko ollu violetin tai jonkun muun tumman sävyinen...Mutta oikea se kuitenkin oli, kun viat korjaantui..
Vertailukohtana paikka ei käy, kun oma on riisseli..

Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Osasipa anturi olla ovelassa paikassa. Periaatteessa kuonon edessä, mutta sen verran kätevästi johtonipun ja sen puolien päällä olevan muovisuojan kulman alla, että ei sattunut vain silmään. Tämäkin selvisi vasta sitten kun kävin varaamassa aikaa korjaajalle.Samalla kysyin, että mielenkiinnosta olisi kiva tietää missä se on. Korjaaja näytti anturin paikan, jonka jälkeen menin kotiin ja vaihdoin osan.
Voiko ko. anturin vaikutus polttoaineen kulutukseen olla niin ilmeinen? Viallisella osalla pääsi n.200km vähemmän yhtä täyttä tankkia kohden. Nyt kun osa on vaihdettu, niin kulutuskin palautui tuttuihin lukemiin. Vai kuvittelenko vain? 



Kyllä voi vaikuttaa, kun se on kuitenkin monitoimianturi, ettei pelkästään veden lämpötietoja, vaan kaikenlaisia muitakin tietoja liikkuu sen kautta..Jos näyttää lämmöt pieleen, voi vaikuttaa ymmärtääkseni syöttöön jne. Itsellä kanssa vaikutti jonkin verran, ehkä parhaimmillaan n. 100km pääsee tankilla enemmän..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Ajoin viallisella osalla pari tankillista ja se liikakulutus tuli todettua melko tarkkaan. Se oli lähes kilometrilleen niin, että tankillisella pääsi 200km vähemmän.
Niin. Tyhmää ajella viallisella osalla, mutta kun on kiire ja muina aikoina laiska ja kun auto kulki kuitenkin etiäpäin, niin se osan vaihto ei vain ollut ensimmäisenä mielessä. Vikavalokin sammui välillä kokonaan ja syttyi yleensä silloin uudestaan kun joku muu ajoi autoa.
Voiko tuolla viallisella osalla ajaminen aiheuttaa jotain muita vikoja?
Niin. Tyhmää ajella viallisella osalla, mutta kun on kiire ja muina aikoina laiska ja kun auto kulki kuitenkin etiäpäin, niin se osan vaihto ei vain ollut ensimmäisenä mielessä. Vikavalokin sammui välillä kokonaan ja syttyi yleensä silloin uudestaan kun joku muu ajoi autoa.

Voiko tuolla viallisella osalla ajaminen aiheuttaa jotain muita vikoja?