Mulla vm. -96 jossa erilliset umpiot lähi- ja kaukovaloille. Kaukovaloilla ilmeisesti jonkinlainen jännitteenalennuskytkentä?
Valonvaihtovivusta vetämällä valot kirkastuvat ja vapauttamalla taas himmenevät. Suomen pimeillä teillä kaikki mahdollinen valo olisi tarpeen, onko tietoa miten tuon himmennyksen saisi ohitettua?
Eikäku viiksen ollessa vedettynä palaa lyhyet ja pitkät samanaikaisesti. Sen takia valoa on hetkellisesti enempi. Sitten kun vapautat viiksen palaa joko pitkät tai lyhyet mutta ei molemmat.
Lisää valotehoa saa pikkaisen releytyksellä. Jos haluaa enemmän niin pitää asentaa isot pil*uvalot keulalle.
siis mulla lyhyet ja pitkät palaa samanaikaisesti pitkien valojen ollessa kytkettynä....
siksi ihmettelenkin että miksi kirkastuvat kun vetää viiksestä...
an wrote:siis mulla lyhyet ja pitkät palaa samanaikaisesti pitkien valojen ollessa kytkettynä....
siksi ihmettelenkin että miksi kirkastuvat kun vetää viiksestä...
Se vanha kaapeli tekee pitkän lenkin valokytkimen ja viiksen kautta, joten releyttämällä saa vedettyä lyhyen vedon akulta sulakkeen kautta releelle ja siitä valoille, kuten tuossa jo aiemmin mainittiin.
Viiksen kautta sähköt tulee suorempaa akulta ilman valokytkintä, koska viiksellä pitää pystyä vilkauttamaan valoja myös auton ollessa sammuksissa ja siksi se on kirkkaampi.