VW golf III variantin valot

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
an

VW golf III variantin valot

Post by an »

Mulla vm. -96 jossa erilliset umpiot lähi- ja kaukovaloille. Kaukovaloilla ilmeisesti jonkinlainen jännitteenalennuskytkentä?
Valonvaihtovivusta vetämällä valot kirkastuvat ja vapauttamalla taas himmenevät. Suomen pimeillä teillä kaikki mahdollinen valo olisi tarpeen, onko tietoa miten tuon himmennyksen saisi ohitettua?
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Ainakin releyttämällä ja johdottamalla valot uusiksi saat huomattavasti paremman valotehon, edullisesti.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kale

Post by Kale »

Eikäku viiksen ollessa vedettynä palaa lyhyet ja pitkät samanaikaisesti. Sen takia valoa on hetkellisesti enempi. Sitten kun vapautat viiksen palaa joko pitkät tai lyhyet mutta ei molemmat.

Lisää valotehoa saa pikkaisen releytyksellä. Jos haluaa enemmän niin pitää asentaa isot pil*uvalot keulalle.
an

Post by an »

siis mulla lyhyet ja pitkät palaa samanaikaisesti pitkien valojen ollessa kytkettynä....
siksi ihmettelenkin että miksi kirkastuvat kun vetää viiksestä...
jmr

Post by jmr »

an wrote:siis mulla lyhyet ja pitkät palaa samanaikaisesti pitkien valojen ollessa kytkettynä....
siksi ihmettelenkin että miksi kirkastuvat kun vetää viiksestä...
Se vanha kaapeli tekee pitkän lenkin valokytkimen ja viiksen kautta, joten releyttämällä saa vedettyä lyhyen vedon akulta sulakkeen kautta releelle ja siitä valoille, kuten tuossa jo aiemmin mainittiin.

Viiksen kautta sähköt tulee suorempaa akulta ilman valokytkintä, koska viiksellä pitää pystyä vilkauttamaan valoja myös auton ollessa sammuksissa ja siksi se on kirkkaampi.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
an

Post by an »

Niinpä niin, alimitoitetut johdot tietysti tähänkin syynä :(
Post Reply