Turbovika?
Turbovika?
Vaihdoin öljyjä, kun huomasin öljyvuotoa lauhduttimen luota. Irrotin lauhduttimen ilmaputken ja sieltä löytyi öljyä. Muuta selitystä en itse keksi, kuin että turbo vuotaa öljyä. Taitaa olla aika kallis remontti edessä?? Onko kukaan vaihtanut itse turboa?? Saako saksasta tilattua turboa huokeenmalla???
Passat -00, Tdi 85kW, ATJ
Passat -00, Tdi 85kW, ATJ
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ihan normaalia että sieltä hiukka öljyä tulee... kuhan ei montaa desiä tuu
eli turha hätääntyä jos ei tosiaan paljoo tullu, turbo tohon on helppo vaihtaa.. ihan ittekkin

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Huohotusöljyäkin voi olla, mutta jos samaan aikaan öljyä kuluu reilummin niin sitten ehkä turbokin. Yleensä turbo alkaa olla finaalissa kait kun pakopuolella on lopputulemana sinertävää (vai päteekö tämä dieselissä?)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
eikös riiselissä se valkonen pöllytys oo pahin väri ? =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
löysin tällaisen sivun, jonka mukaan turboni olisi sittenkin GT154 (eiGT1749V)
http://www.dieselevante.it/turbocharger ... 97&idcat=2
Osaako joku suositella turbohuoltoa uudeltamaalta?
http://www.dieselevante.it/turbocharger ... 97&idcat=2
Osaako joku suositella turbohuoltoa uudeltamaalta?
Toi lista ei mielestäni pidä ollenkaan paikkaansa.
Tdifreakin kokemukset vois pitääkin: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=18095
Tdifreakin kokemukset vois pitääkin: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=18095
Kyselin Turbotekniikka Oy:ltä turbohuoltoa ja vastauksena tuli, että kyseessä olisi muuttuvasiipinen VNT-ahdin, joita ei saa huoltaa tai kunnostaa. Tehdas ei kuulemma toimita varaosia ja uuden hinta tiivisteineen 1043€. Lisäksi varoiteltiin pellepelottomista turbon huollon suhteen (itseä sellainen kyllä vielä kiinnostaa).
Toisaalta alan jo epäillä, että öljy olisi tullut järjestelmään huohotinputken kautta. Moottorin käydessä kansi puhaltaa öljykorkin kautta kuin hiustenkuivain. Tosin näkyvää höyryä tulee vain hetken aikaa kun korkin avaa. Jäähdytinnestettä ei tosin ole hävinnyt kesän aikana kuin vajaa desi ja se on muutenkin puhdasta.
Eli onko tämä lopun alkua joko turbon tai kannen suhteen vai kuuluuko ahtoilman jäähdyttimeen runsas öljyvoitelu??
Toisaalta alan jo epäillä, että öljy olisi tullut järjestelmään huohotinputken kautta. Moottorin käydessä kansi puhaltaa öljykorkin kautta kuin hiustenkuivain. Tosin näkyvää höyryä tulee vain hetken aikaa kun korkin avaa. Jäähdytinnestettä ei tosin ole hävinnyt kesän aikana kuin vajaa desi ja se on muutenkin puhdasta.
Eli onko tämä lopun alkua joko turbon tai kannen suhteen vai kuuluuko ahtoilman jäähdyttimeen runsas öljyvoitelu??
Tuskin sulla on turbo mennyt, voi olla että on alakerrassa tai esim. kannentiivisteessä jotain sanomista.
Mutta jos se turbon huolto kiinnostaa niin ehdottomasti tuonne fin-turbon suuntaan. Tänään itsekin juttelin kyseisen liikkeen kanssa puhelimitse ja lupasivat laittaa mun 1749v ahtimeen uudet sisuskalut. Sen verran isoo siipee löytyy ettei pitäs olla toi 200hp mikään ongelma
Mutta jos se turbon huolto kiinnostaa niin ehdottomasti tuonne fin-turbon suuntaan. Tänään itsekin juttelin kyseisen liikkeen kanssa puhelimitse ja lupasivat laittaa mun 1749v ahtimeen uudet sisuskalut. Sen verran isoo siipee löytyy ettei pitäs olla toi 200hp mikään ongelma

Kyllä sitä huohotusöljyä kertyy ajan oloon ja jos noita putkia ei koskaan ole avattu saatu putsattu niin varmasti sitä sieltä tihkuu jo pisaroina. Meiän vanhassa rellussa oli sama juttu että öljyä oli ahtoputkissa melkoreilusti, huomasin samasta syystä kuin sinäkin. Otin putket irti (huohotus+ahto) ja tuuppasin paperitolloa läpi niin kauan että isoimmat klöntit loppuivat ja sitten kasasin takasin. Ei siinä mitää vikaa ollut ja ahdin pelasi täysin ja muutenkin kone ok.jusanderi wrote: Eli onko tämä lopun alkua joko turbon tai kannen suhteen vai kuuluuko ahtoilman jäähdyttimeen runsas öljyvoitelu??
Eihän öljyä mistään muualta tihku kuitenkaan? Eihän se toki mahdoton asia ole että turbo alkaa pikkuhiljaa tuuppaamaan pihalle. Silloin vaihto ja isompaa tietty tilalle

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Mulla se tais tulla turbo tiensä päähän, ei nosta paineita turbossa, mittarin mukaan ainakaan.
Kaasuu kun polkee vaihteen ollessa vapaalla niin -0.1bar on ahdot ja millään sitä en saanu ns. plussan puolelle, ei edes 25km matkalla.
Millasta turboo tilalle, suosiolla isompi?
Miten suuri lovi tulee kukkaroon?
Mitä muuta vaihtoon kun turbo?
Voiko tota vikaa tehdä mikään muu osa?
Onko vaarana että hajoaa jotain muita lisää kun pakko ois vaan nyt ajaa ja töissä käydä.
Kaasuu kun polkee vaihteen ollessa vapaalla niin -0.1bar on ahdot ja millään sitä en saanu ns. plussan puolelle, ei edes 25km matkalla.
Millasta turboo tilalle, suosiolla isompi?
Miten suuri lovi tulee kukkaroon?
Mitä muuta vaihtoon kun turbo?
Voiko tota vikaa tehdä mikään muu osa?
Onko vaarana että hajoaa jotain muita lisää kun pakko ois vaan nyt ajaa ja töissä käydä.
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
n75 vois kans tehdä tai siivet jumissa... ookko varma et mittari pitää paikkas ? tautisen hidas sen tarvii kyl olla jos ei yhtään ahtoja
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
On se mittari tähän päivään asti toiminu.
Ei toi kyllä mikään raketti nyt ookkaan, 6 kun ajaa ja painaa kaasun pohjaan niin ei tapahdu sit yhtään mitään.
Tos matkan aikana pari ylämäkee tuli vastaan (ei siis isoja ees) niin vauhti tippu 90km/h --> 85km/h.
Voiko sitä turboo millään tavan tutkii tai muuten huomata että toimiiko se vai ei?
Mikä toi n75 on?
Kun se teki tos pari viikkoo sitä että kun auton laitto käyntiin, niin ahtoja ei ollu, n 15km ajon jälkeen ahdot nous ja auto oli normaali, mut nyt se lakkas kokonaan toimimasta.
Voiko öljy vaikuttaa asiaan, alkaa olemaan öljyn vaihto paikallaan, tukossa joku paikka?
Ei toi kyllä mikään raketti nyt ookkaan, 6 kun ajaa ja painaa kaasun pohjaan niin ei tapahdu sit yhtään mitään.
Tos matkan aikana pari ylämäkee tuli vastaan (ei siis isoja ees) niin vauhti tippu 90km/h --> 85km/h.
Voiko sitä turboo millään tavan tutkii tai muuten huomata että toimiiko se vai ei?
Mikä toi n75 on?
Kun se teki tos pari viikkoo sitä että kun auton laitto käyntiin, niin ahtoja ei ollu, n 15km ajon jälkeen ahdot nous ja auto oli normaali, mut nyt se lakkas kokonaan toimimasta.
Voiko öljy vaikuttaa asiaan, alkaa olemaan öljyn vaihto paikallaan, tukossa joku paikka?
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ei öljy vaikuta... tai sitten jos ei öljy kiärrä niin se olis jo varmaan rikki
hyvin vois olla siivet jumissa jos tota tehny.. tai sitten toi n75 eli ahtopaineensäätöventtiili, löytyy siitä tulipellistä, vieressä on egr:än venttiili, saman näkönen kyllä... yks varma keino kokeilla on laittaa suoraa alipaine turbon kellolle menevään letkuun eli ohittaa se n75 venttiili, sillon on täydet ahdot koko ajan. mutta varovasti ettei ahda liikaa jos nyt ees sattuu ahtamaan. jos ei tollainkaan ahda niin luultavasti ahtimen siivet jumissa. ei muuta kun turho irti, auki ja putsaus =) jos jotain vakavampaa olis niin tuskin 15km ajon jälkeen enään palais ahdot
toinen keino on vag-comilla siipien liikuttelu päälle ja kattomaan turbosta että liikkuuko tanko, jos liikkuu niin kato että ottaa myös rajotinruvviin kiinni.
onkohan tarpeeks vaikeesti selitetty ? =)

toinen keino on vag-comilla siipien liikuttelu päälle ja kattomaan turbosta että liikkuuko tanko, jos liikkuu niin kato että ottaa myös rajotinruvviin kiinni.
onkohan tarpeeks vaikeesti selitetty ? =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tule marzu siellä meikän työpaikalla käymään niin näytän sulle missä se n75 sijaitsee.
Ja voin samalla vilkaista että kaikki näyttää kaikin puolin ok... ÖÖ ja kai sulla on puhdas konehuone??
Ei kehtaa hirveästi ropeltaa kauluspaita päällä(vaikka ei se paita nyt hieno olekaan). Tai jos näytän vaan että mitkä kohdat kantsii tsekata.
Ja voin samalla vilkaista että kaikki näyttää kaikin puolin ok... ÖÖ ja kai sulla on puhdas konehuone??
Ei kehtaa hirveästi ropeltaa kauluspaita päällä(vaikka ei se paita nyt hieno olekaan). Tai jos näytän vaan että mitkä kohdat kantsii tsekata.
Vw T5
Morjenttes taas.....ihme ja kumma mutta kun työpäivä oli ohi ja auto hörähti käyntiin niin ahtopainemittarissa ol elämää ja sitä jatkui koko matkan ajan työpaikalta kaupan kautta kotiin.
Eli kysymys kuuluu, mikä sen toimimattomuuden teki?
Aamulla huomasin kun ajoin töihin kun ahtoja ei ollut, niin kone ei kiertäny yli 3000kierroksen, mutta joo.
Ajellaan taas ja valitetaan kun aihetta siihen on
Eli kysymys kuuluu, mikä sen toimimattomuuden teki?
Aamulla huomasin kun ajoin töihin kun ahtoja ei ollut, niin kone ei kiertäny yli 3000kierroksen, mutta joo.
Ajellaan taas ja valitetaan kun aihetta siihen on

Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Okei, sit pitää käydä ahdin hakemassa parempaan talteen, kesällä sit jos rakentelis.
Sais puskurinkin samalla kiinni ja muut roippeet.
Kaveri väitti että kytkin ei kestä uutta turboo ja auto pitäs viedä säädettäväks ja vauhtipyörästäkin jakso jauhaa, mutta mitäs sanoo asiantuntija?
Sais puskurinkin samalla kiinni ja muut roippeet.
Kaveri väitti että kytkin ei kestä uutta turboo ja auto pitäs viedä säädettäväks ja vauhtipyörästäkin jakso jauhaa, mutta mitäs sanoo asiantuntija?
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tosa 6 vaihteises vois viä kestääkki.... kokeilemal selvii 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Empä huomannukkaan että oli 6-vaihteinen loota. Kyllähän siinä pitäs kestää vakiokin kun on 240mm kooltaan. Eikä tuollaiseen kannata edes miettiä mitään 228mm hiluja.
Muutamalla harrastajalla saattaisi olla kokemusta tollasen 240mm kytkimen vahvistamisesta. Mutta ehdottomasti kannattaa ensiksi kokeilla mitä se vakio kestää.
Muutamalla harrastajalla saattaisi olla kokemusta tollasen 240mm kytkimen vahvistamisesta. Mutta ehdottomasti kannattaa ensiksi kokeilla mitä se vakio kestää.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
peräpönttö ainakin pois
jos vaan rahaa ja viitteliäisyyttä ni kaikki vaan vaihtoon
jos sattuu et isompaa turbookin sen jälkeen laitat ku se jää pieneks jonkin ajan päästä
itel olis ys ihan pikkunen kuuleri viä jäljellä... 280x300x76 .... riittää kyl tehoihin mut vähä pienen näkönen se on



itel olis ys ihan pikkunen kuuleri viä jäljellä... 280x300x76 .... riittää kyl tehoihin mut vähä pienen näkönen se on

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Ota ensiksi vanha pois. Vanhan irroitus helpottuu kun purat edestä imusarjan. Vaihda kaikki tiivisteet, eli imusarja, pakosarja, egr:n putkiiin ja downpipen tiiviste. Kasatessa kannattaa laittaa pakosarjan ja turbon muttereiden kierteisiin kuparitahnaa. Purkaessa todennäköisesti hajotat turbon öljytulon putken. Itse laitoin putken loppupätkän tilalle 20cm pätkän teräspunosletkua. Hiflex teki mulle sen letkuasetelman ja taisi maksaa jonkun 6€.
Kantsiikos se egr tukkia? ja mitä hyötyä/haittaa siitä on?
Selviikö urakasta ihan normi työkaluilla vai onko tiedossa jotain outoja pultteja/muttereita?
Pitääks tota turboo jotenkin sit säätää?
Vähän menee offtopicin puolelle nää jutustelut jo nyt, mut minkäs teet
Selviikö urakasta ihan normi työkaluilla vai onko tiedossa jotain outoja pultteja/muttereita?
Pitääks tota turboo jotenkin sit säätää?
Vähän menee offtopicin puolelle nää jutustelut jo nyt, mut minkäs teet

Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Oudoin pultti taitaa olla öljypaluussa. Muistaakseni se on joku isompi torx. Muuten pärjää kyllä ihan normi työkaluilla. Egr kannattaa mielestäni tukkia, en näkisi mitään haittaa siinä. Kun irroitat imusarjan niin pese samalla karstat sen imusarjan ja egr-venttiilin sisältä. Turbon asennuksen jälkeen kannattaisi laittaa paikalleen ahto ja pakopaine mittarit. Turbosta on hyvä säätää alipainekellon varsi ja rajoitinruuvi.
Ongelmia ilmenee lisää 
Kulkupuoli kateissa...?
Ahdot kateissa...?
Öljyt, suodattimet (öljy ja ilma) vaihdettu
Ilmamäärämittarin "langat" putsattu
Probleema:
Auto käyntiin, kaik kuulostaa ihan jees.
Auto liikkeelle, mut kun ei kiihdy.
1 vaihteella kun vedättää melkein punaselle tapahtuu odottamaton "tehopiikki" aivan kun turbo lähtisi toimimaan osittain.
vaihde isommalle ja taas häviää veto, kaasua lisää ja odotellaan, taas nykäisee ja vauhtia löytyy.
Onko siivet vaan jumissa, vai mikä ton voisi tehdä.
Mittarin mukaan ahtoja tuntuu olevan.
Vag comia ei ole käytössäni.

Kulkupuoli kateissa...?
Ahdot kateissa...?
Öljyt, suodattimet (öljy ja ilma) vaihdettu
Ilmamäärämittarin "langat" putsattu
Probleema:
Auto käyntiin, kaik kuulostaa ihan jees.
Auto liikkeelle, mut kun ei kiihdy.
1 vaihteella kun vedättää melkein punaselle tapahtuu odottamaton "tehopiikki" aivan kun turbo lähtisi toimimaan osittain.
vaihde isommalle ja taas häviää veto, kaasua lisää ja odotellaan, taas nykäisee ja vauhtia löytyy.
Onko siivet vaan jumissa, vai mikä ton voisi tehdä.
Mittarin mukaan ahtoja tuntuu olevan.
Vag comia ei ole käytössäni.
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Mulla oli autossa samat viat.
Syy; turbo rikki ja pakopesä sieltä täältä halki/haljennut.
Vikakoodeja ei antanu ollenkaan.
Uus turbo tilalle ja huolto joka paikkaan.
Syy; turbo rikki ja pakopesä sieltä täältä halki/haljennut.
Vikakoodeja ei antanu ollenkaan.
Uus turbo tilalle ja huolto joka paikkaan.
Last edited by Riikka on 22.9.2008 15:52, edited 1 time in total.
* Passat Variant 1.8T -98
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kaikki 1.8 turbojen turbot taitaa olla pakopesistää halki 
kokeile ny liikkuuko se tanko käsin =)

kokeile ny liikkuuko se tanko käsin =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmaan hukkiks.., eiku siipien säätötanko. Turbon kyljessä jossain asennossa pakopesän puolella.Markus V wrote:mitäs tankoo mun pitäs liikutella? ja mistä sen käsiini löydän?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu vnt-siipien säätötanko... turbon vieressä on kello mihin menee letku... siitä kellosta lähtee tanko.... sitä repimällä kelloonpäin, pitäs joku sentin verran liikkua voi myös kokeilla et otat n75:sen päästä letkun irti ja imet siitä
eli se letku mikä lähtee sieltä turbon tyköö.... =)

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
melkeen kaikki mitä oon nähny
ei välttämäti niin halki et mitään viä haittais =)

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten on ollu kyllä huono tuuri.
Mun mielestä asia on kuiten niin, että se haittaa aina jos pakopesä on halki.
Miks niitä sitten tehtäis uusia sellaisia jotka on ehjiä?
Mä olen ollut kärpäsenä aina katossa ku pojat on rassannut mun autoa, kuunnellu ja yrittäny ottaa opikseni "auton anatomiasta"
Mistä sinä Tero niin, että kaikki ois halki?
Ja mistä ne halkeamiset johtuu?
Toki omaan tietoa ko. mahdollisista syistä, mutta että ne kaikki ois halki??
Ehkä me sitten huolletaan omien autojen turboja "liikaa" ja pidetään liian hyvää huolta...
Mun mielestä asia on kuiten niin, että se haittaa aina jos pakopesä on halki.
Miks niitä sitten tehtäis uusia sellaisia jotka on ehjiä?
Mä olen ollut kärpäsenä aina katossa ku pojat on rassannut mun autoa, kuunnellu ja yrittäny ottaa opikseni "auton anatomiasta"
Mistä sinä Tero niin, että kaikki ois halki?
Ja mistä ne halkeamiset johtuu?
Toki omaan tietoa ko. mahdollisista syistä, mutta että ne kaikki ois halki??
Ehkä me sitten huolletaan omien autojen turboja "liikaa" ja pidetään liian hyvää huolta...
* Passat Variant 1.8T -98
Markus V wrote:Ongelmia ilmenee lisää
Kulkupuoli kateissa...?
Ahdot kateissa...?
Öljyt, suodattimet (öljy ja ilma) vaihdettu
Ilmamäärämittarin "langat" putsattu
Probleema:
Auto käyntiin, kaik kuulostaa ihan jees.
Auto liikkeelle, mut kun ei kiihdy.
1 vaihteella kun vedättää melkein punaselle tapahtuu odottamaton "tehopiikki" aivan kun turbo lähtisi toimimaan osittain.
vaihde isommalle ja taas häviää veto, kaasua lisää ja odotellaan, taas nykäisee ja vauhtia löytyy.
Onko siivet vaan jumissa, vai mikä ton voisi tehdä.
Mittarin mukaan ahtoja tuntuu olevan.
Vag comia ei ole käytössäni.
Autoon vaihdettiin ilmamäärämittari ja taas on kaikki tehot käytössäni

Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc

Nyt luin ton vikaselosteen alusta loppuun ja ymmärsin lukemani.
Oli aiemmassa autossa (Megane DTI) täsmälleen samat oireet ja ilmamassamittari syyllinen myös.
Ois voinu jo syssymmällä lukee ton kunnolla niin oisit saanu vinkin vähä aiemmin.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.