Turbovika?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
jusanderi
Posts: 12
Joined: 18.2.2007 9:16
Location: Järvenpää

Turbovika?

Post by jusanderi »

Vaihdoin öljyjä, kun huomasin öljyvuotoa lauhduttimen luota. Irrotin lauhduttimen ilmaputken ja sieltä löytyi öljyä. Muuta selitystä en itse keksi, kuin että turbo vuotaa öljyä. Taitaa olla aika kallis remontti edessä?? Onko kukaan vaihtanut itse turboa?? Saako saksasta tilattua turboa huokeenmalla???

Passat -00, Tdi 85kW, ATJ
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ihan normaalia että sieltä hiukka öljyä tulee... kuhan ei montaa desiä tuu :lol: eli turha hätääntyä jos ei tosiaan paljoo tullu, turbo tohon on helppo vaihtaa.. ihan ittekkin
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
jusanderi
Posts: 12
Joined: 18.2.2007 9:16
Location: Järvenpää

Post by jusanderi »

Öljyä rupesi kulumaan reippaammin viime keväästä eli kyllä lauhduttimelle menee arviolta desi tai kaksi / 10tkm.
Kiirettä vaihdon suhteen ei siis vielä ole.
Turbon tyyppi olisi nyt kuitenkin hakusessa.
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Hyvin todennäköisesti garrett gt1749v. Kannattaa korvata samalla vaivalla vähän isommalla, esim 130heppasen gt1749va:lla. Paras tulee kuitenkin jos teettää ton vakion koteloihin isommat sisukset.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Huohotusöljyäkin voi olla, mutta jos samaan aikaan öljyä kuluu reilummin niin sitten ehkä turbokin. Yleensä turbo alkaa olla finaalissa kait kun pakopuolella on lopputulemana sinertävää (vai päteekö tämä dieselissä?)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Minä vaihdoin turbon ainakin itse. Passatissa se on vielä paljon helpommalla paikalla pitkittäisen koneen ansiosta. Sanoisin että n. 4h homma hyvien työkalujen avulla.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

eikös riiselissä se valkonen pöllytys oo pahin väri ? =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

TerZi1982 wrote:eikös riiselissä se valkonen pöllytys oo pahin väri ? =)
Katsurin mielestä musta ;) :lol: :lol:
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
jusanderi
Posts: 12
Joined: 18.2.2007 9:16
Location: Järvenpää

Post by jusanderi »

löysin tällaisen sivun, jonka mukaan turboni olisi sittenkin GT154 (eiGT1749V)

http://www.dieselevante.it/turbocharger ... 97&idcat=2

Osaako joku suositella turbohuoltoa uudeltamaalta?
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Toi lista ei mielestäni pidä ollenkaan paikkaansa.

Tdifreakin kokemukset vois pitääkin: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=18095
jusanderi
Posts: 12
Joined: 18.2.2007 9:16
Location: Järvenpää

Post by jusanderi »

Kyselin Turbotekniikka Oy:ltä turbohuoltoa ja vastauksena tuli, että kyseessä olisi muuttuvasiipinen VNT-ahdin, joita ei saa huoltaa tai kunnostaa. Tehdas ei kuulemma toimita varaosia ja uuden hinta tiivisteineen 1043€. Lisäksi varoiteltiin pellepelottomista turbon huollon suhteen (itseä sellainen kyllä vielä kiinnostaa).

Toisaalta alan jo epäillä, että öljy olisi tullut järjestelmään huohotinputken kautta. Moottorin käydessä kansi puhaltaa öljykorkin kautta kuin hiustenkuivain. Tosin näkyvää höyryä tulee vain hetken aikaa kun korkin avaa. Jäähdytinnestettä ei tosin ole hävinnyt kesän aikana kuin vajaa desi ja se on muutenkin puhdasta.

Eli onko tämä lopun alkua joko turbon tai kannen suhteen vai kuuluuko ahtoilman jäähdyttimeen runsas öljyvoitelu??
User avatar
Kemizti
Posts: 648
Joined: 14.6.2005 23:16
Location: Tanpere
Contact:

Post by Kemizti »

otappa yhteyttä fin-turbolle.. siellä ainakin hyvä palvelu.. ja tekee VNT ahtimia..
Octavia 2,0TDI Combi -06
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Tuskin sulla on turbo mennyt, voi olla että on alakerrassa tai esim. kannentiivisteessä jotain sanomista.
Mutta jos se turbon huolto kiinnostaa niin ehdottomasti tuonne fin-turbon suuntaan. Tänään itsekin juttelin kyseisen liikkeen kanssa puhelimitse ja lupasivat laittaa mun 1749v ahtimeen uudet sisuskalut. Sen verran isoo siipee löytyy ettei pitäs olla toi 200hp mikään ongelma ;)
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

jusanderi wrote: Eli onko tämä lopun alkua joko turbon tai kannen suhteen vai kuuluuko ahtoilman jäähdyttimeen runsas öljyvoitelu??
Kyllä sitä huohotusöljyä kertyy ajan oloon ja jos noita putkia ei koskaan ole avattu saatu putsattu niin varmasti sitä sieltä tihkuu jo pisaroina. Meiän vanhassa rellussa oli sama juttu että öljyä oli ahtoputkissa melkoreilusti, huomasin samasta syystä kuin sinäkin. Otin putket irti (huohotus+ahto) ja tuuppasin paperitolloa läpi niin kauan että isoimmat klöntit loppuivat ja sitten kasasin takasin. Ei siinä mitää vikaa ollut ja ahdin pelasi täysin ja muutenkin kone ok.

Eihän öljyä mistään muualta tihku kuitenkaan? Eihän se toki mahdoton asia ole että turbo alkaa pikkuhiljaa tuuppaamaan pihalle. Silloin vaihto ja isompaa tietty tilalle :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Mulla se tais tulla turbo tiensä päähän, ei nosta paineita turbossa, mittarin mukaan ainakaan.
Kaasuu kun polkee vaihteen ollessa vapaalla niin -0.1bar on ahdot ja millään sitä en saanu ns. plussan puolelle, ei edes 25km matkalla.
Millasta turboo tilalle, suosiolla isompi?
Miten suuri lovi tulee kukkaroon?
Mitä muuta vaihtoon kun turbo?
Voiko tota vikaa tehdä mikään muu osa?
Onko vaarana että hajoaa jotain muita lisää kun pakko ois vaan nyt ajaa ja töissä käydä.
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

n75 vois kans tehdä tai siivet jumissa... ookko varma et mittari pitää paikkas ? tautisen hidas sen tarvii kyl olla jos ei yhtään ahtoja
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

On se mittari tähän päivään asti toiminu.
Ei toi kyllä mikään raketti nyt ookkaan, 6 kun ajaa ja painaa kaasun pohjaan niin ei tapahdu sit yhtään mitään.
Tos matkan aikana pari ylämäkee tuli vastaan (ei siis isoja ees) niin vauhti tippu 90km/h --> 85km/h.
Voiko sitä turboo millään tavan tutkii tai muuten huomata että toimiiko se vai ei?
Mikä toi n75 on?

Kun se teki tos pari viikkoo sitä että kun auton laitto käyntiin, niin ahtoja ei ollu, n 15km ajon jälkeen ahdot nous ja auto oli normaali, mut nyt se lakkas kokonaan toimimasta.

Voiko öljy vaikuttaa asiaan, alkaa olemaan öljyn vaihto paikallaan, tukossa joku paikka?
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ei öljy vaikuta... tai sitten jos ei öljy kiärrä niin se olis jo varmaan rikki ;) hyvin vois olla siivet jumissa jos tota tehny.. tai sitten toi n75 eli ahtopaineensäätöventtiili, löytyy siitä tulipellistä, vieressä on egr:än venttiili, saman näkönen kyllä... yks varma keino kokeilla on laittaa suoraa alipaine turbon kellolle menevään letkuun eli ohittaa se n75 venttiili, sillon on täydet ahdot koko ajan. mutta varovasti ettei ahda liikaa jos nyt ees sattuu ahtamaan. jos ei tollainkaan ahda niin luultavasti ahtimen siivet jumissa. ei muuta kun turho irti, auki ja putsaus =) jos jotain vakavampaa olis niin tuskin 15km ajon jälkeen enään palais ahdot

toinen keino on vag-comilla siipien liikuttelu päälle ja kattomaan turbosta että liikkuuko tanko, jos liikkuu niin kato että ottaa myös rajotinruvviin kiinni.

onkohan tarpeeks vaikeesti selitetty ? =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
makevee
Posts: 397
Joined: 19.7.2006 19:31
Location: Joensuu

Post by makevee »

Tule marzu siellä meikän työpaikalla käymään niin näytän sulle missä se n75 sijaitsee.
Ja voin samalla vilkaista että kaikki näyttää kaikin puolin ok... ÖÖ ja kai sulla on puhdas konehuone??
Ei kehtaa hirveästi ropeltaa kauluspaita päällä(vaikka ei se paita nyt hieno olekaan). Tai jos näytän vaan että mitkä kohdat kantsii tsekata.
Vw T5
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Oon töissä klo 07.45-16.45 että sen jälkeen se sit menee, mut koitan poiketa jos vaan sillon oot viel työmaallas.
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
makevee
Posts: 397
Joined: 19.7.2006 19:31
Location: Joensuu

Post by makevee »

Tule vaikka huomenna käymään(10.1). Olen koko päivän töissä eli 10-19.
Vw T5
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Morjenttes taas.....ihme ja kumma mutta kun työpäivä oli ohi ja auto hörähti käyntiin niin ahtopainemittarissa ol elämää ja sitä jatkui koko matkan ajan työpaikalta kaupan kautta kotiin.
Eli kysymys kuuluu, mikä sen toimimattomuuden teki?
Aamulla huomasin kun ajoin töihin kun ahtoja ei ollut, niin kone ei kiertäny yli 3000kierroksen, mutta joo.
Ajellaan taas ja valitetaan kun aihetta siihen on :)
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Millasen tehohyödyn saan jos vaihdan tohon mun golfiin (85kw) 130heppasen golfin turbon?
Mites kun tos joku upsoluten ohjelmistopäivitys, niin pitääks siihen uus ohjelma taas laittaa?
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Sanoisin että toi turbo auttaa 10-20hp. Et tarttee uutta ohjelmaa.
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Okei, sit pitää käydä ahdin hakemassa parempaan talteen, kesällä sit jos rakentelis.
Sais puskurinkin samalla kiinni ja muut roippeet.
Kaveri väitti että kytkin ei kestä uutta turboo ja auto pitäs viedä säädettäväks ja vauhtipyörästäkin jakso jauhaa, mutta mitäs sanoo asiantuntija?
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

En tiedä asiantuntijasta, mutta jos kytkin antautuu niin tilalle vaikka kiintee vauhtipyörä ja Sachsin Power kytkinpaketti.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

tosa 6 vaihteises vois viä kestääkki.... kokeilemal selvii ;)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Empä huomannukkaan että oli 6-vaihteinen loota. Kyllähän siinä pitäs kestää vakiokin kun on 240mm kooltaan. Eikä tuollaiseen kannata edes miettiä mitään 228mm hiluja.

Muutamalla harrastajalla saattaisi olla kokemusta tollasen 240mm kytkimen vahvistamisesta. Mutta ehdottomasti kannattaa ensiksi kokeilla mitä se vakio kestää.
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Ok, kiitoksia teille taas.
Huomenna käyn ahtimen hakemassa.
Suuttimet siis riittää hyvin täs tapauksessa?
voi että kun tietäs näistä viri viri jutuista vähän enemmän, mutta jos ei muuta niin kantapään kautta oppii :lol:
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Suuttimet pitää vastata tehotavoitetta. Noi suuttimet kyllä riittää kivasti siihen mitä tuolla turbolla voi irroittaa. Eli joku 170-180hp pitää olla rajana tuolla 1749VA:lla.
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Kuis sit putkisto, tartteeks parannella?
Ei kait se huonookaan tee 8)
Entäs välijäähdytin, siit oli sillon jo aikasemmin puhetta, mut kait sen vois vaihtaa isompaan :D
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

peräpönttö ainakin pois ;) jos vaan rahaa ja viitteliäisyyttä ni kaikki vaan vaihtoon ;) jos sattuu et isompaa turbookin sen jälkeen laitat ku se jää pieneks jonkin ajan päästä :lol:
itel olis ys ihan pikkunen kuuleri viä jäljellä... 280x300x76 .... riittää kyl tehoihin mut vähä pienen näkönen se on :evil:
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Kuinkas JukkaA, sen putkiston vaikutus kulkupuoleen? Polossa tietysti muutos oli vapaasta vielä vapaampaan, eli ei suoraa vertausta vakioputkeen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

AjH: Putkiston vaikutus selviää kunnolla vasta kun saadaan uusi turbo paikalleen. Nythän turbo ottaa niin vastaan että tuskin huipputeho ainakaan noussu on.

Perstuntumalta toi putki virtaa ainakin tarpeeksi. Äänetkin kelpaa mulle enemmän kuin hyvin.
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Nyt on ahdin haettuna, sit ei muuta kun tietoa että kuin sen saan paikalleen ja toimivana myös :)
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Ota ensiksi vanha pois. Vanhan irroitus helpottuu kun purat edestä imusarjan. Vaihda kaikki tiivisteet, eli imusarja, pakosarja, egr:n putkiiin ja downpipen tiiviste. Kasatessa kannattaa laittaa pakosarjan ja turbon muttereiden kierteisiin kuparitahnaa. Purkaessa todennäköisesti hajotat turbon öljytulon putken. Itse laitoin putken loppupätkän tilalle 20cm pätkän teräspunosletkua. Hiflex teki mulle sen letkuasetelman ja taisi maksaa jonkun 6€.
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Kantsiikos se egr tukkia? ja mitä hyötyä/haittaa siitä on?

Selviikö urakasta ihan normi työkaluilla vai onko tiedossa jotain outoja pultteja/muttereita?
Pitääks tota turboo jotenkin sit säätää?

Vähän menee offtopicin puolelle nää jutustelut jo nyt, mut minkäs teet :roll:
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Oudoin pultti taitaa olla öljypaluussa. Muistaakseni se on joku isompi torx. Muuten pärjää kyllä ihan normi työkaluilla. Egr kannattaa mielestäni tukkia, en näkisi mitään haittaa siinä. Kun irroitat imusarjan niin pese samalla karstat sen imusarjan ja egr-venttiilin sisältä. Turbon asennuksen jälkeen kannattaisi laittaa paikalleen ahto ja pakopaine mittarit. Turbosta on hyvä säätää alipainekellon varsi ja rajoitinruuvi.
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Ongelmia ilmenee lisää :?

Kulkupuoli kateissa...?
Ahdot kateissa...?

Öljyt, suodattimet (öljy ja ilma) vaihdettu
Ilmamäärämittarin "langat" putsattu

Probleema:
Auto käyntiin, kaik kuulostaa ihan jees.
Auto liikkeelle, mut kun ei kiihdy.
1 vaihteella kun vedättää melkein punaselle tapahtuu odottamaton "tehopiikki" aivan kun turbo lähtisi toimimaan osittain.
vaihde isommalle ja taas häviää veto, kaasua lisää ja odotellaan, taas nykäisee ja vauhtia löytyy.
Onko siivet vaan jumissa, vai mikä ton voisi tehdä.
Mittarin mukaan ahtoja tuntuu olevan.

Vag comia ei ole käytössäni.
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
Riikka
Posts: 151
Joined: 21.12.2007 9:41
Location: Rovaniemi

Post by Riikka »

Mulla oli autossa samat viat.
Syy; turbo rikki ja pakopesä sieltä täältä halki/haljennut.
Vikakoodeja ei antanu ollenkaan.

Uus turbo tilalle ja huolto joka paikkaan.
Last edited by Riikka on 22.9.2008 15:52, edited 1 time in total.
* Passat Variant 1.8T -98
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

No sehän mukava kuulla, no eipähän hajoo ton enempää kun ei oo sitä vara korjata.. :?
Last edited by Markus V on 21.9.2008 23:03, edited 1 time in total.
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

kaikki 1.8 turbojen turbot taitaa olla pakopesistää halki ;)
kokeile ny liikkuuko se tanko käsin =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

mitäs tankoo mun pitäs liikutella? ja mistä sen käsiini löydän?
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Markus V wrote:mitäs tankoo mun pitäs liikutella? ja mistä sen käsiini löydän?
Varmaan hukkiks.., eiku siipien säätötanko. Turbon kyljessä jossain asennossa pakopesän puolella.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

juu vnt-siipien säätötanko... turbon vieressä on kello mihin menee letku... siitä kellosta lähtee tanko.... sitä repimällä kelloonpäin, pitäs joku sentin verran liikkua voi myös kokeilla et otat n75:sen päästä letkun irti ja imet siitä :D eli se letku mikä lähtee sieltä turbon tyköö.... =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Riikka
Posts: 151
Joined: 21.12.2007 9:41
Location: Rovaniemi

Post by Riikka »

Tero Häkli wrote:kaikki 1.8 turbojen turbot taitaa olla pakopesistää halki ;)
Noo, ehkä mä en ymmärrä tätä heittoa.

Ja öö, ei kaikki. Meidän molemmissa autoissa on ainaki ehjät :wink: :wink: :wink:
* Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

melkeen kaikki mitä oon nähny :wink: ei välttämäti niin halki et mitään viä haittais =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Riikka
Posts: 151
Joined: 21.12.2007 9:41
Location: Rovaniemi

Post by Riikka »

Sitten on ollu kyllä huono tuuri.
Mun mielestä asia on kuiten niin, että se haittaa aina jos pakopesä on halki.
Miks niitä sitten tehtäis uusia sellaisia jotka on ehjiä?

Mä olen ollut kärpäsenä aina katossa ku pojat on rassannut mun autoa, kuunnellu ja yrittäny ottaa opikseni "auton anatomiasta"

Mistä sinä Tero niin, että kaikki ois halki?
Ja mistä ne halkeamiset johtuu?
Toki omaan tietoa ko. mahdollisista syistä, mutta että ne kaikki ois halki??

Ehkä me sitten huolletaan omien autojen turboja "liikaa" ja pidetään liian hyvää huolta...
* Passat Variant 1.8T -98
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Markus V wrote:Ongelmia ilmenee lisää :?

Kulkupuoli kateissa...?
Ahdot kateissa...?

Öljyt, suodattimet (öljy ja ilma) vaihdettu
Ilmamäärämittarin "langat" putsattu

Probleema:
Auto käyntiin, kaik kuulostaa ihan jees.
Auto liikkeelle, mut kun ei kiihdy.
1 vaihteella kun vedättää melkein punaselle tapahtuu odottamaton "tehopiikki" aivan kun turbo lähtisi toimimaan osittain.
vaihde isommalle ja taas häviää veto, kaasua lisää ja odotellaan, taas nykäisee ja vauhtia löytyy.
Onko siivet vaan jumissa, vai mikä ton voisi tehdä.
Mittarin mukaan ahtoja tuntuu olevan.

Vag comia ei ole käytössäni.

Autoon vaihdettiin ilmamäärämittari ja taas on kaikki tehot käytössäni :twisted:
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

:oops:

Nyt luin ton vikaselosteen alusta loppuun ja ymmärsin lukemani.
Oli aiemmassa autossa (Megane DTI) täsmälleen samat oireet ja ilmamassamittari syyllinen myös.

Ois voinu jo syssymmällä lukee ton kunnolla niin oisit saanu vinkin vähä aiemmin. :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply