Auton laskemisen riemua...
joo wn olw unohtanut mutta on aikas kiirus!
se motonetin pohjapanssari mitä se oli € 160 niin ei ole kyllä paha kun vaan tietäs minkälainen se on.
RST:stä sen hinta varmaa tulee akselille €100-€200 riippuu vaan kuinka kauan sen tekoon menee aikaa.
yritys on kova saada yks aikaseksi. anteeksi!
se motonetin pohjapanssari mitä se oli € 160 niin ei ole kyllä paha kun vaan tietäs minkälainen se on.
RST:stä sen hinta varmaa tulee akselille €100-€200 riippuu vaan kuinka kauan sen tekoon menee aikaa.
yritys on kova saada yks aikaseksi. anteeksi!
Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi !!
Passat Variant 1.8I 20V -99
Passat Variant 1.8I 20V -99
Mun tietääkseni RST syö tavallisen pellin ja ainoa vaihtoehto joka todella toimii on joko musta pelti tai HST joka on muuten melko tyyristä...
Sitäpaitsi kun tavallinen pelti on tarpeeksi paksua ja sopivasti käsitelty ei se mätäne auton elinikänä.
-Pasi
Sitäpaitsi kun tavallinen pelti on tarpeeksi paksua ja sopivasti käsitelty ei se mätäne auton elinikänä.
-Pasi
Ikinä en enää osta ooppelia...
*2.0 GL Golf III variant -95*
*2.0 GL Golf III variant -95*
Asia selvä eikun ostamaan Motonetistä pohjapanssari se on varmaa sitä mustaa peltiä (Kylmävalssattua) eikä todellakaan ole hinnalla pilattu. Se todellakin voi olla että Rst syövyttää kuten Alumiinikin.
Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi !!
Passat Variant 1.8I 20V -99
Passat Variant 1.8I 20V -99
Muutaman vuoden materiaalitekniikkaa lukeneena voin sanoa, että...
1. Osta se RST plootu !
2. Asenna ruuvin reikien kohdalle muutama kerros kontaktimuovia tms. eristeeksi... jottei pääse kontaktiin pellin kanssa !
3. Jos asennus on sen kaltainen että tarvitaan läpivienti puslia, niin käytä muovisia puslia.
Eli eristä ne kaksi terästä toisistaan jalompi RST siitä tavallisesta mustasta plootusta !
BR
TDI
1. Osta se RST plootu !
2. Asenna ruuvin reikien kohdalle muutama kerros kontaktimuovia tms. eristeeksi... jottei pääse kontaktiin pellin kanssa !
3. Jos asennus on sen kaltainen että tarvitaan läpivienti puslia, niin käytä muovisia puslia.
Eli eristä ne kaksi terästä toisistaan jalompi RST siitä tavallisesta mustasta plootusta !
BR
TDI
Edelleenkin silti kysymys, onko tarvetta RST tavaralle, esim 5mm tai vaikka 3mm musta pelti ei todellakaan kovin nopsaan puhki ruostu.
Toki jos rahanpaskaa liikaa on niin suoraan vaan haponkestävää niin ei syö musta peltiä.
Toki eristämällä RST:n mustasta pellistä saadaan hyvä lopputulos.
-Pasi
Toki jos rahanpaskaa liikaa on niin suoraan vaan haponkestävää niin ei syö musta peltiä.
Toki eristämällä RST:n mustasta pellistä saadaan hyvä lopputulos.
-Pasi
Ikinä en enää osta ooppelia...
*2.0 GL Golf III variant -95*
*2.0 GL Golf III variant -95*
Mites Amideus millanen kiinnike noilla pohjamuoveilla on? Onko se vaan sellainen "napsauta-takas-paikalleen" systeemi? Summasin äsken tossa pihalla talven saldoa ja huomasin, että pohjamuovihan siellä repsottaaAmideus wrote:Jee, ei enää repsota muovit. Oli vaan lähtenyt kiinnikkeestä irti. Eikä edes ollu menny rikki. Säästi 160 euroa...

Mutta ei ole kuitenkaan kokonaan lähtenyt irti, joten voipi olla samalla lailla irronnut kiinnikkeistä kuin teikäläisellä talvella

- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
no niin nyt sattu mullekkin tossa lauantaina pikku juttu. tai muija sillon oli ratissa kun lährettiin kaverilta yöllä ajeleen kotiin päin ja sattu roudan vääntelemällä hiekkatiellä olemaan koko tien levynen kuoppa ja muija posotti siihen ja etuspoikka meni kahdesta kohtaa poikki.
ei onneks menny kovin pahasti ja saa korjattua mut turhaa rahan menoa ja v*tutusta. tarvii kahtoo koska sen jaksaa ottaa irti ja korjauttaa/maalauttaa 


Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
viinikka: Ai jai!!!! Otan osaa!
Toivottavasti saat kuitenkin helposti kuntoon.
Taitaa kuitenkin tietää maalautusta?
Paljonkos sulla muuten olikaan madallusta?
Nää suomen tiet on nykyään todella huonossa kunnossa.
Ei tartte edes ajella hiekkateillä, kun pääteilläkin törmää järkyttävän kokoisiin reikiin. Saa olla ajaessa melkoisen tarkkana ja väistellä reikiä.
Tässä syy miksi olen ajatellu Passattiin vain 30mm madaltavaa satsia.
Ainakin edellinen Passatti tuli samaisella sarjalla tarpeeksi matalaksi ja tietä oppi tarkkailemaan ajaessaan.
t. Stefu
Toivottavasti saat kuitenkin helposti kuntoon.
Taitaa kuitenkin tietää maalautusta?
Paljonkos sulla muuten olikaan madallusta?
Nää suomen tiet on nykyään todella huonossa kunnossa.
Ei tartte edes ajella hiekkateillä, kun pääteilläkin törmää järkyttävän kokoisiin reikiin. Saa olla ajaessa melkoisen tarkkana ja väistellä reikiä.
Tässä syy miksi olen ajatellu Passattiin vain 30mm madaltavaa satsia.
Ainakin edellinen Passatti tuli samaisella sarjalla tarpeeksi matalaksi ja tietä oppi tarkkailemaan ajaessaan.
t. Stefu
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
sirkia: mulla on 40mm madallus satsi. kuoppa oli tosiaan tien levynen ja tuli ihan yllättäin ja kun pimeellä vielä ajeltiin. mulla on kyllä jo tiedossa yks joka vois tehdä hyvään rahaan sen ja vaatii melkein maalin viä päälle. kyllä sapettaa
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Moro,
Ajattelinkin ihan galluppi mielessä kysysä onko kenelläkään kerholaisista yli 30mm alustasarjoja?
Ja mikäli on niin onko matalien autojen kanssa ollut ongelmia?
Isehän tilasin tuon Eibachin 45-50mm madaltavan sarjan.
Rupesi kyllä jo hieman mietityttämään pääseekö autolla enää edes kotipihalle.
t. Stefu
Ajattelinkin ihan galluppi mielessä kysysä onko kenelläkään kerholaisista yli 30mm alustasarjoja?
Ja mikäli on niin onko matalien autojen kanssa ollut ongelmia?
Isehän tilasin tuon Eibachin 45-50mm madaltavan sarjan.
Rupesi kyllä jo hieman mietityttämään pääseekö autolla enää edes kotipihalle.
t. Stefu
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
no mulla ei ole ainaskaan viä muita ongelmia ollu kun se että muija pamautti oikeen huolella routineella hiekkatiellä etuspoikan poikki kahdesta kohtaa. ei menny onneks pahasti. tarvis vaan jaksaa repiä se pois ja kattoo mistä sais edullisen korjaajan/maalarin. vois viedä samalla ne ovien alareunojen listat uudelleen maalattavaks.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Moro,
hikäli liikut josksus Lojalla päin, niin suosittelen Colorpint Oy:tä.
http://www.color-point.net
Tekevät todella hyvää jälkeä ja hintaa voi pitää melko edullisena.
Kaveri maalautti liikkeessä Passatin alahelmat, listat ja koko takapuskuirin ja hinta oli 500€.
Itse maalautin Golfin listat ja puskureiden alahelmat n. 300€ hintaan.
Koko maalutukseni maksoi 500€, mutta siinä oli kaikkea muutakin.
mm. uusi bensatankin kansi ja sen maalautus ja muuta pikkuosaa.
Listojen ja alahelmojen osuus oli n. 300€
Ovat tasoittaneet röpelöt pinnat ja käsitelleet muovin siten, että maali myös pysyy niissä.
t. Stefu
hikäli liikut josksus Lojalla päin, niin suosittelen Colorpint Oy:tä.
http://www.color-point.net
Tekevät todella hyvää jälkeä ja hintaa voi pitää melko edullisena.
Kaveri maalautti liikkeessä Passatin alahelmat, listat ja koko takapuskuirin ja hinta oli 500€.
Itse maalautin Golfin listat ja puskureiden alahelmat n. 300€ hintaan.
Koko maalutukseni maksoi 500€, mutta siinä oli kaikkea muutakin.
mm. uusi bensatankin kansi ja sen maalautus ja muuta pikkuosaa.
Listojen ja alahelmojen osuus oli n. 300€
Ovat tasoittaneet röpelöt pinnat ja käsitelleet muovin siten, että maali myös pysyy niissä.
t. Stefu
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Kuskihan se auton niihin monttuihin ja kanttareihin vie, eli opetteluttaahan se kummasti tarkkailemaan tietä tarkemmin kuin vakioalustalla ajava. On yksinkertaisesti pakko. Tai jos tuota ei älyä heti tehdä, niin ehkä viimeistään sen 1. vahingon jälkeen.
Mutta mielestäni tuommosessa 50mm madalluksessa ei varsinaisia ongelmia ole vielä odotettavissa. Totuttelukysymyksiä.
Mutta mielestäni tuommosessa 50mm madalluksessa ei varsinaisia ongelmia ole vielä odotettavissa. Totuttelukysymyksiä.
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Itellä laahaa kans moottorin pohjamuovi jonkin verran jos ei oo lumiaura just ajanu edellä. Eikä madallusta ole kuin 34mm.
Mutta hyvin tolla on pärjännyt, ongelmia ei oo ollut yhtään. Toivottavasti on talven jälkeenkin vielä ehjä se pohjamuovi. Ei lumi niinkään häiritse, mutta sitten kun alkaa rekoista yms isommista autoista tippumaan jäisiä kokkareita niin sitten saa olla tarkkana..
Niin ja se IV Golffin lisävarusteena saatavana peltinen pohjalevy on kyllä asiallinen. Ajaa asiansa, on vahvaa tavaraa. Siihen autoon se ehkä kannattaa investoidakin, mieluummin kuin uusia öljypohjia kuukauden välein... Ainakin jos on tontissa.
Mutta hyvin tolla on pärjännyt, ongelmia ei oo ollut yhtään. Toivottavasti on talven jälkeenkin vielä ehjä se pohjamuovi. Ei lumi niinkään häiritse, mutta sitten kun alkaa rekoista yms isommista autoista tippumaan jäisiä kokkareita niin sitten saa olla tarkkana..
Niin ja se IV Golffin lisävarusteena saatavana peltinen pohjalevy on kyllä asiallinen. Ajaa asiansa, on vahvaa tavaraa. Siihen autoon se ehkä kannattaa investoidakin, mieluummin kuin uusia öljypohjia kuukauden välein... Ainakin jos on tontissa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 39
- Joined: 25.9.2005 23:08
- Location: turun tienoo
Ainakin passatissa ekana ottaa maahan kiinni nuo alimmaisten taaimmaisten tukivarsien ns. suojakupit. (voiko enää vaikeammin selostaa?)
Mulla on kärry madallettu powertech:n sarjalla noin 50 mm.
Tuli tuossa pari vuotta sitten ajeltua motaria täyspoka päällä Turusta Paimioon päin ja ennen Paimion suurta ylämäkeä siinä oli jonkin sotin "heitto" tiessä ja kun auto hieman niiasi alas ni johan löi (melkoisen!) kipinäsuihkun maailmaan...
Oli todella komeaa katsottavaa syksyisessä yössä
Lopputulos seuraavana päivänä kun tutkin alustaa oli että, noista "suojakupeista" oli fiilaantunut melkoinen määrä metallia asfalttiin
Mulla on kärry madallettu powertech:n sarjalla noin 50 mm.
Tuli tuossa pari vuotta sitten ajeltua motaria täyspoka päällä Turusta Paimioon päin ja ennen Paimion suurta ylämäkeä siinä oli jonkin sotin "heitto" tiessä ja kun auto hieman niiasi alas ni johan löi (melkoisen!) kipinäsuihkun maailmaan...
Oli todella komeaa katsottavaa syksyisessä yössä

Lopputulos seuraavana päivänä kun tutkin alustaa oli että, noista "suojakupeista" oli fiilaantunut melkoinen määrä metallia asfalttiin

yksinkertainen mut oon pärjänny
no niin, sit putos täälläkin pohjapannsari, ja ne molemmat 
Noh onnex ei menny pahasti paskaks....hiukan sulattaa muovia jne...mutta kaikki ne orggis pultit millä panssarit on kiinni karkas ku hevoset laitumelta..
Pitänee vissiin kysellä mitä se sarja kustantaa...
BTW, vois olla ihan järkevää kyllä talveks hiuan nostaa tota autoa..vaikka joku 15-20mm

Noh onnex ei menny pahasti paskaks....hiukan sulattaa muovia jne...mutta kaikki ne orggis pultit millä panssarit on kiinni karkas ku hevoset laitumelta..
Pitänee vissiin kysellä mitä se sarja kustantaa...
BTW, vois olla ihan järkevää kyllä talveks hiuan nostaa tota autoa..vaikka joku 15-20mm
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Passatissa, kuten A4 audissa yleensä ekana ottaa tosiaan ne suojakupit maahan. Omalla maastoautolla ei sitä ongelmaa ole, mutta kaverin matalan liuhakalla diudilla parit kertaa kipinäsuihkut nähnyt 
Ne kupit kyllä kestää aika kovaa osumaa, eikä ole milläsäkään. Hyvä niin...

Ne kupit kyllä kestää aika kovaa osumaa, eikä ole milläsäkään. Hyvä niin...
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Lumimyrskyssä vanha Volvo täysin lumen peitossa oli ajaa kylkeen.. Piti väistää penkan kautta kolmion takaa tullutta Volvoa ja niinhän siinä sitten kävi, että pohja osui ties mihin... Auto pois penkasta takaisin tielle ja jo kolina kuuluu pohjasta. Ja ennen kuin ehtii ajatella mitään rosahtaa kunnolla. Auto lähikaupan parkkiin ja kävelylle tien penkkaa pitkin. Löytyy ihan hemmetin iso muovinen pala ja pohjapanssari repsottaa auton alle. Seuraavana aamuna varaosaliikkeen pikahuollon kautta töihin... Pohjapanssari yhdellä ruuvilla kiinni. Otetaan irti ja laitetaan ison muovisen osan seuraksi takakonttiin. Nyt kun tietäis mitä kaikkea sieltä on irti. Huoltomies varaosaliikkeessä oli sitä mieltä, että pohjalevyn kiinnikkeet on "kadonneet". Eli reissua Laakkoselle tietäis... Ja se ei oo varmaankaan halpa reissu
No varmaan voi tehdä niin, että ostaa Laakkoselta osat ja asennuttaa muualla. Ei tuu Laakkosen isoja tuntitaksoja... Onko kellään tietoa mitä ne kiinnikkeet kustantaa? Itse pohjapanssari on ilmeisesti ehjä. Vähän mutkalla kun roikkui auton alla, mutta ehjä joka tapauksessa. Kai sitä autolla kuitenkin uskaltaa ajella... On vaan varovainen jääkokkareiden suhteen jne, vai?
Varaosaliikkeen huoltomies sanoi, että se pohjalevy vaikuttaa myös moottorin lämpöihin... Eli ilmeisesti kun levyä niin saattaa joutua varautumaan lämmönheilahteluihin. Varsinkin diesel-autoissa ongelmaa olisi. En oo nyt itellä huomannut sellaista. Tuulilasi on kyllä sen jälkeen ollut jäässä sisäpuolelta joka aamu... Mystistä...
(Niin ja siitä Volvosta ei sitten saanut ees rekkarista selvää... Tuskinpa kuski sen lumikerroksen alta edes mua huomasi...)
V**uttaa kuin pientä oravaa jolla on pähkinöitä, mutta ei hampaita...

No varmaan voi tehdä niin, että ostaa Laakkoselta osat ja asennuttaa muualla. Ei tuu Laakkosen isoja tuntitaksoja... Onko kellään tietoa mitä ne kiinnikkeet kustantaa? Itse pohjapanssari on ilmeisesti ehjä. Vähän mutkalla kun roikkui auton alla, mutta ehjä joka tapauksessa. Kai sitä autolla kuitenkin uskaltaa ajella... On vaan varovainen jääkokkareiden suhteen jne, vai?
Varaosaliikkeen huoltomies sanoi, että se pohjalevy vaikuttaa myös moottorin lämpöihin... Eli ilmeisesti kun levyä niin saattaa joutua varautumaan lämmönheilahteluihin. Varsinkin diesel-autoissa ongelmaa olisi. En oo nyt itellä huomannut sellaista. Tuulilasi on kyllä sen jälkeen ollut jäässä sisäpuolelta joka aamu... Mystistä...


(Niin ja siitä Volvosta ei sitten saanut ees rekkarista selvää... Tuskinpa kuski sen lumikerroksen alta edes mua huomasi...)
V**uttaa kuin pientä oravaa jolla on pähkinöitä, mutta ei hampaita...
VW Golf Variant 1.6 -00
Edelliseen viestiksi jatkoksi, että parit sivumuovit oli sitten lentäneet metsään. Pohjapanssari oli ehjä. Uudet muovit ja pohjapanssarin kiinnitys + kaikki ruuvit + työ yhteensä 177 euroa Laakkosen pikahuollon kautta. Halvempi reissu kuin pelkäsin. Mutta oishan tuollekin rahalle voinut muuta käyttöäkin olla. No eipä mittään.. Toivottavasti nyt kaikki pysyy alla...
VW Golf Variant 1.6 -00
Tuo on kyllä totta. Itselläkin hankintalistalla läpät joka nurkkaan. Auton värinä kun on vielä fiksusti musta niin pesun jälkeen ei tarvi ajaa kuin pari kilometriä niin on jo kuskin ovi puoleenväliin asti ihan harmaanruskea. Kymmenen kilometriä lisää niin on jo takaovetkinKupari wrote:Itelle olen ostanut jo taaksekkin, mutta ei ole saanut laitettua paikoilleen. Pitäs kyllä laittaa, ku on jo nyt kiven iskeymiä ja joka pesussa saa pestä pikeä pois puskurista.

Ja tämä kaikki talvirenkailla, kesällä kun tulee uudet vanteet hiukan miehekkäämmällä ET:llä niin ne vasta kaiken paskan sinkoaakin sieltä rengaskotelosta suoraan kylkeen.
Golf GT Variant -94 2E
Mie ajattelin repiä ne alkuperäset läpät pois ja laittaa 3mm kumimatosta uudet siistimmät ja pienemmät läpät tilalle. Renkaat tulee sen verran ulos, että reuna on läpän ulkopuolella. Eli läpistä ei edes ole mitään hyötyä. Tai onhan se kiva ajella kaupungilla kun porukka kääntyy kattomaan aina kun ajaa hidastetöyssyn yli, läpät nimittäin raapii mukavasti. Eipä niitä edes taida olla enää paljoa jälellä. Suuremmissa hidasteissa sitten raapii jo panssarikin kiinni.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Sama juttu siitä kuuluu aika karmee ääni ku läpät raapii.Ite ilen kan miettiny kumisia tai lyhennän noitaDJDH wrote:Mie ajattelin repiä ne alkuperäset läpät pois ja laittaa 3mm kumimatosta uudet siistimmät ja pienemmät läpät tilalle. Renkaat tulee sen verran ulos, että reuna on läpän ulkopuolella. Eli läpistä ei edes ole mitään hyötyä. Tai onhan se kiva ajella kaupungilla kun porukka kääntyy kattomaan aina kun ajaa hidastetöyssyn yli, läpät nimittäin raapii mukavasti. Eipä niitä edes taida olla enää paljoa jälellä. Suuremmissa hidasteissa sitten raapii jo panssarikin kiinni.
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Kyl toi ihan madallus määrä on.hb81 wrote:Kai tuo on sitten maavara eikä madallus määrä...olin just laittanu auton tonttiin (edest n.5 cm, takaat 3cm)...


-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila