Golf 3 käyntivaikeudet
Golf 3 käyntivaikeudet
Ja ongelmatsen kun eivät ota loppuakseen. Ongelma olisi seuraavanlainen: ennen tyhjäkäynnillä kierrokset olivat n. 850-900, ja nykyään ne pyörii siinä 1000-1100 kiekkaa minuutissa, ja tuon lisäksi auto "yskii" koko ajan tyhjäkäynnillä. Kun kiekat nousee yli 1500, niin käynti on kuin ei vikaa olisikaan, mutta taas kun päästää tyhjäkäynnille, niin auto rupeaa kuulostamaan siltä että se yrittäisi olla Harley-Davidson, eli tärisee, ja paukkuu.
Esim. moottoritieajon jälkeen kun sammuttaa auton, niin auton peräpäässä tuoksuu palanut kumi, tai jokin sen tapainen tuoksu, ja sen olen paikallistanut että haju lähtee pakoputkesta. Tämän ongelman kanssa samaan aikaan on ilmennyt se, että kun ottaa avaimet pois virtalukosta, niin lukko ei naksahda, vaan avaimilla täytyy auttaa hieman että saa sitten sen lukon toimimaan niinkuin pitäisi.
Sytytyspuolen osat on kaikki uusittu n. kuukausi takaperin, mutta ei olisi ensmäinen kerta kun saan kaupasta valmiiksi viallisen osan. Joten jos pienintäkään hajua on mikä voisi olla, niin auttamaan ihmeessä, ja koneena on 1,8 AAM.
Voin myös konehuoneen ja pakoputken päästä nauhoittaa sitä tyhjäkäynnin ääntä, niin saa hieman paremman selvyyden että millaista se on.
Esim. moottoritieajon jälkeen kun sammuttaa auton, niin auton peräpäässä tuoksuu palanut kumi, tai jokin sen tapainen tuoksu, ja sen olen paikallistanut että haju lähtee pakoputkesta. Tämän ongelman kanssa samaan aikaan on ilmennyt se, että kun ottaa avaimet pois virtalukosta, niin lukko ei naksahda, vaan avaimilla täytyy auttaa hieman että saa sitten sen lukon toimimaan niinkuin pitäisi.
Sytytyspuolen osat on kaikki uusittu n. kuukausi takaperin, mutta ei olisi ensmäinen kerta kun saan kaupasta valmiiksi viallisen osan. Joten jos pienintäkään hajua on mikä voisi olla, niin auttamaan ihmeessä, ja koneena on 1,8 AAM.
Voin myös konehuoneen ja pakoputken päästä nauhoittaa sitä tyhjäkäynnin ääntä, niin saa hieman paremman selvyyden että millaista se on.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kato se imusarjan ja ykspisteräkijän kumijalka ja siitä vierestä lähtevä alipaineletku mikä menee jarrutehostimelle että ne on ehjiä... se letku usei menee siitä imusarjan päästä alapuolelta sen mutkan kohdilta......
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Musta toi viittais vähän siihen, että kone luulee olevansa kylmä -> nostaa kierroksia, käy rikkaalla eli paukkuu poksuu = röpöttää.
Viekö ainetta kuinka raakasti?
Mäkin olen muuten moittinyt jonkinlaista kuminkäryä ajon jälkeen jostain peräpäästä päin. Ei oo vielä ilmenny mitään se kummempaa.
Viekö ainetta kuinka raakasti?
Mäkin olen muuten moittinyt jonkinlaista kuminkäryä ajon jälkeen jostain peräpäästä päin. Ei oo vielä ilmenny mitään se kummempaa.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kiitoksia vastauksist, ja hieman päivitystä tilanteeseen. Eli kun tuo kuminkäry alkoi, niin muutamaa päivää ennen sitä alkoi vasemman takapyörän laakeri huutamaan. Mahtaako olla yhteyttä? Ja tuo ruiskuhässäkän ja imusarjan välinen kumilaippa on vaihdettu pari viikkoa takaperin, ja ne letkut katsoin läpi ja vuotoja en löytänyt. Jos auttaa mitään, niin ensin tuo paukahtelu oli satunnaista(eli n. kerran minuutin aikana) ja nyt se kuuluu aina kun kone pyörähtää kierroksen, eli se kierros siis päättyy pieneen pamahdukseen. Omituisin asia mitä olen nyt huomannut, niin moottoriäänet ovat vaimentuneet huomattavasti, ja esim. liikennevaloissa seistessä autosta ei huomaa onko se käynnissä muuten kuin sen paukkeen ja tärinän perusteella
Nyt alkaa jo ideat loppumaan totaalisesti, ja seuraava homma on että katsotaan auttaako koko moottorin vaihtaminen mitään, ja jos ei auta niin auto vaihtuu ja merkki on joku muu kuin Vw..katsoo jos viat loppuisi sihen.

Nyt alkaa jo ideat loppumaan totaalisesti, ja seuraava homma on että katsotaan auttaako koko moottorin vaihtaminen mitään, ja jos ei auta niin auto vaihtuu ja merkki on joku muu kuin Vw..katsoo jos viat loppuisi sihen.
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Juu vikaa löytyi, ensinnäkin se vajaa kuukauden ikäinen Mätänetin kumijalka ruiskun ja imusarjan välissä oli loistavassa kunnossa..lähemmäs vartin sitä tutkiskelin mutta ei löytynyt kohtaa missä ei olisi halkeamaa ollut. Kaikista halkeamista jännin oli sen kumijalan juuressa, eli siinä kohtaa jossa se kavennus liittyy siihen imusarjaan kiinni tulevaan laippaan. Se oli sen näköinen että olisi mattoveitsellä vedetty sitä juurta pitkin auki, ja ne puoliskot olikin toisissaan kiinni n. 3 mm matkalta
Elikkä tuon kumijalan vaihto auttoi tuohon tyhjäkäyntihässäkkään, ja käynti tasaantui hieman vielä lisää kun vaihdoin nurkissa pyörineet Boschin sytytystulpat nykyisten Championien tilalle.
Kiitoksia vastauksist, ja jos jotakuta kiinnostaa jatkaa tietovisaa, niin mihin menee lämppärin moottorilta se ruskea johto? Sekä miten sen koko moottorin saa purettua palasiin, kun pitäisi hiilet vaihtaa ja mieluummin sen tekis kotona lämpimässä kuin tuolla pihalla

Elikkä tuon kumijalan vaihto auttoi tuohon tyhjäkäyntihässäkkään, ja käynti tasaantui hieman vielä lisää kun vaihdoin nurkissa pyörineet Boschin sytytystulpat nykyisten Championien tilalle.
Kiitoksia vastauksist, ja jos jotakuta kiinnostaa jatkaa tietovisaa, niin mihin menee lämppärin moottorilta se ruskea johto? Sekä miten sen koko moottorin saa purettua palasiin, kun pitäisi hiilet vaihtaa ja mieluummin sen tekis kotona lämpimässä kuin tuolla pihalla

Ja ei..hetkenhän se toimis, mutta taas samaa häikkää. Tarkalleen ottaen toi siis käy tyhjäkäyntiä kolmella pytyllä, ja kun kierroksii nostaa niin neljäskin lähtee mukaan. Nyt alkaa tosiaan jo loppua ideat kun lähes kaikki on katottu läpi. Ainoa mitä melkeenpä ei oo tehty, on koneen aukasu atomeiks. Joten olisikohan tuol rautamöhkäleen uumenissa jotain vikaa, vai onkohan se taas joku pieni mitätön homma mist kaikki johtuu.
Mielenkiintoista, itsellä meni Motonetin kaasarin kumilaippa vuodessa kakkosgolfissa tähän kuntoon.JKaunisto wrote:Juu vikaa löytyi, ensinnäkin se vajaa kuukauden ikäinen Mätänetin kumijalka ruiskun ja imusarjan välissä oli loistavassa kunnossa..lähemmäs vartin sitä tutkiskelin mutta ei löytynyt kohtaa missä ei olisi halkeamaa ollut.
Golf GT Variant -94 2E