Golf 3 käyntivaikeudet

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
JKaunisto
Posts: 38
Joined: 7.8.2006 11:57
Location: Raisio

Golf 3 käyntivaikeudet

Post by JKaunisto »

Ja ongelmatsen kun eivät ota loppuakseen. Ongelma olisi seuraavanlainen: ennen tyhjäkäynnillä kierrokset olivat n. 850-900, ja nykyään ne pyörii siinä 1000-1100 kiekkaa minuutissa, ja tuon lisäksi auto "yskii" koko ajan tyhjäkäynnillä. Kun kiekat nousee yli 1500, niin käynti on kuin ei vikaa olisikaan, mutta taas kun päästää tyhjäkäynnille, niin auto rupeaa kuulostamaan siltä että se yrittäisi olla Harley-Davidson, eli tärisee, ja paukkuu.

Esim. moottoritieajon jälkeen kun sammuttaa auton, niin auton peräpäässä tuoksuu palanut kumi, tai jokin sen tapainen tuoksu, ja sen olen paikallistanut että haju lähtee pakoputkesta. Tämän ongelman kanssa samaan aikaan on ilmennyt se, että kun ottaa avaimet pois virtalukosta, niin lukko ei naksahda, vaan avaimilla täytyy auttaa hieman että saa sitten sen lukon toimimaan niinkuin pitäisi.

Sytytyspuolen osat on kaikki uusittu n. kuukausi takaperin, mutta ei olisi ensmäinen kerta kun saan kaupasta valmiiksi viallisen osan. Joten jos pienintäkään hajua on mikä voisi olla, niin auttamaan ihmeessä, ja koneena on 1,8 AAM.

Voin myös konehuoneen ja pakoputken päästä nauhoittaa sitä tyhjäkäynnin ääntä, niin saa hieman paremman selvyyden että millaista se on.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

kato se imusarjan ja ykspisteräkijän kumijalka ja siitä vierestä lähtevä alipaineletku mikä menee jarrutehostimelle että ne on ehjiä... se letku usei menee siitä imusarjan päästä alapuolelta sen mutkan kohdilta......
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

Musta toi viittais vähän siihen, että kone luulee olevansa kylmä -> nostaa kierroksia, käy rikkaalla eli paukkuu poksuu = röpöttää.

Viekö ainetta kuinka raakasti?

Mäkin olen muuten moittinyt jonkinlaista kuminkäryä ajon jälkeen jostain peräpäästä päin. Ei oo vielä ilmenny mitään se kummempaa.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Mullakin on joskus haissut kuminkäry vasemman takarenkaan luona.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Tuntus tuo kuminkäry olevan ominaisuus eikä mikään vika :wink:
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
jukkis
Posts: 6
Joined: 30.8.2007 0:56
Location: Järvenpää

Post by jukkis »

Olen itsekin tuon kuminkäryn ajon jälkeen huomannut. Auto kyllä pelittää ihan hyvin :wink:
Golf III variant 2.0 -96
User avatar
maastis
Posts: 195
Joined: 10.12.2007 20:05
Location: vaasa

Post by maastis »

kumin käryä myös täällä... ei vikoja (ainakaan vielä) :o
Lahtola
Posts: 12
Joined: 20.12.2007 18:31

Post by Lahtola »

Ilmeneekö kenelläkään neloskoppasessa kuminkäryä? Reilu kuukauden omistanut IV-farkun ja huomannut samoja oireita.. kaupunkiajossa ei mutta isommalla tiellä ajelun jälkeen kyllä.
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

Olen kans huomannu 4 koppasesta ton kumi käryn.
Golf iv variant 1.6 -03
JKaunisto
Posts: 38
Joined: 7.8.2006 11:57
Location: Raisio

Post by JKaunisto »

Kiitoksia vastauksist, ja hieman päivitystä tilanteeseen. Eli kun tuo kuminkäry alkoi, niin muutamaa päivää ennen sitä alkoi vasemman takapyörän laakeri huutamaan. Mahtaako olla yhteyttä? Ja tuo ruiskuhässäkän ja imusarjan välinen kumilaippa on vaihdettu pari viikkoa takaperin, ja ne letkut katsoin läpi ja vuotoja en löytänyt. Jos auttaa mitään, niin ensin tuo paukahtelu oli satunnaista(eli n. kerran minuutin aikana) ja nyt se kuuluu aina kun kone pyörähtää kierroksen, eli se kierros siis päättyy pieneen pamahdukseen. Omituisin asia mitä olen nyt huomannut, niin moottoriäänet ovat vaimentuneet huomattavasti, ja esim. liikennevaloissa seistessä autosta ei huomaa onko se käynnissä muuten kuin sen paukkeen ja tärinän perusteella :?

Nyt alkaa jo ideat loppumaan totaalisesti, ja seuraava homma on että katsotaan auttaako koko moottorin vaihtaminen mitään, ja jos ei auta niin auto vaihtuu ja merkki on joku muu kuin Vw..katsoo jos viat loppuisi sihen.
User avatar
H80K
Posts: 79
Joined: 5.5.2007 15:43
Location: Jyväskylä

Post by H80K »

Olen myös huomannut oman neloskoppasen farkun vasemman takarenkaan kohdalla kumin käryä ajon jälkeen.
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

Mä kyllä nyt kattelisin mitä vag-com:illa on kerrottavaa. Vikakoodit eka ja sitten kattoo, että mitä se kertoo koneen lämpötilaksi.

Voisko tuo joku venttiilivika olla? Kulkeeko se kuitenkin normaalisti?
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
Tero Tanninen
Posts: 283
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Post by Tero Tanninen »

Mä en ole huomannu mitään kumin kätyä. Varmaan ajettu jo niin paljon et kumit? palanu pois.. :lol: Tai sit on jotain vikaa. :lol:
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

^Kuulostaa huolestuttavalta :lol:
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
JKaunisto
Posts: 38
Joined: 7.8.2006 11:57
Location: Raisio

Post by JKaunisto »

Juu vikaa löytyi, ensinnäkin se vajaa kuukauden ikäinen Mätänetin kumijalka ruiskun ja imusarjan välissä oli loistavassa kunnossa..lähemmäs vartin sitä tutkiskelin mutta ei löytynyt kohtaa missä ei olisi halkeamaa ollut. Kaikista halkeamista jännin oli sen kumijalan juuressa, eli siinä kohtaa jossa se kavennus liittyy siihen imusarjaan kiinni tulevaan laippaan. Se oli sen näköinen että olisi mattoveitsellä vedetty sitä juurta pitkin auki, ja ne puoliskot olikin toisissaan kiinni n. 3 mm matkalta :?

Elikkä tuon kumijalan vaihto auttoi tuohon tyhjäkäyntihässäkkään, ja käynti tasaantui hieman vielä lisää kun vaihdoin nurkissa pyörineet Boschin sytytystulpat nykyisten Championien tilalle.

Kiitoksia vastauksist, ja jos jotakuta kiinnostaa jatkaa tietovisaa, niin mihin menee lämppärin moottorilta se ruskea johto? Sekä miten sen koko moottorin saa purettua palasiin, kun pitäisi hiilet vaihtaa ja mieluummin sen tekis kotona lämpimässä kuin tuolla pihalla :)
JKaunisto
Posts: 38
Joined: 7.8.2006 11:57
Location: Raisio

Post by JKaunisto »

Ja ei..hetkenhän se toimis, mutta taas samaa häikkää. Tarkalleen ottaen toi siis käy tyhjäkäyntiä kolmella pytyllä, ja kun kierroksii nostaa niin neljäskin lähtee mukaan. Nyt alkaa tosiaan jo loppua ideat kun lähes kaikki on katottu läpi. Ainoa mitä melkeenpä ei oo tehty, on koneen aukasu atomeiks. Joten olisikohan tuol rautamöhkäleen uumenissa jotain vikaa, vai onkohan se taas joku pieni mitätön homma mist kaikki johtuu.
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

Täälläkin havaittu kuminkäryä vasemman takapyörän luota 8)
Onpa mystinen "ominaisuus"...
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Kimmo H.
Posts: 375
Joined: 20.10.2007 11:40
Location: Turku

Post by Kimmo H. »

JKaunisto wrote:Juu vikaa löytyi, ensinnäkin se vajaa kuukauden ikäinen Mätänetin kumijalka ruiskun ja imusarjan välissä oli loistavassa kunnossa..lähemmäs vartin sitä tutkiskelin mutta ei löytynyt kohtaa missä ei olisi halkeamaa ollut.
Mielenkiintoista, itsellä meni Motonetin kaasarin kumilaippa vuodessa kakkosgolfissa tähän kuntoon.
Golf GT Variant -94 2E
Post Reply