Passat variant 4motion:iin alustasarjaa?

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Locked
MarkusR
Posts: 100
Joined: 17.5.2007 21:41

Passat variant 4motion:iin alustasarjaa?

Post by MarkusR »

Mikäs se olis hyvä ja edullinen säädettävä alusta sarja 4motion passattiin?
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
User avatar
Kemizti
Posts: 648
Joined: 14.6.2005 23:16
Location: Tanpere
Contact:

Re: Passat variant 4motion:iin alustasarjaa?

Post by Kemizti »

MarkusR wrote:Mikäs se olis hyvä ja edullinen säädettävä alusta sarja 4motion passattiin?
^ joudut kyllä ostaan 2 eri alustaa jos meinaat saada säädettävän hyvänä ja edullisena..

jos ostat edullisen, niin ominaisuudet on lähinnä madaltavat.. kun pistät vähän enemmän hilloa kiinni, saat myös ajo-ominaisuuksia!!
Octavia 2,0TDI Combi -06
MarkusR
Posts: 100
Joined: 17.5.2007 21:41

Post by MarkusR »

No siis tarkoitus olis löytää alustasarja, joka olis paras mitä saa 600-800 eurolla.
Lähinnä kokemuksia haluaisin kuulla ja samalla vois kertoa minkälaisia vanteita on laitettu alla 18 tuumaisina et, renkaat ja jne.
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

MarkusR wrote:No siis tarkoitus olis löytää alustasarja, joka olis paras mitä saa 600-800 eurolla.
Lähinnä kokemuksia haluaisin kuulla ja samalla vois kertoa minkälaisia vanteita on laitettu alla 18 tuumaisina et, renkaat ja jne.
Ainakin FK ja Lowtec merkkisinä saa, tosin vain korkeussäädöt noista löytyy. Muitakin varmasti löytyy noi nyt ekana tuli mieleen. Toiminnaltaan varmasti aika sama minkä ostaa kuten Kemizti asian hyvin tiivisti. Ihan hyvä ajettava toi FK on ainakin meidän Passatissa, rata-ajosta tosin ei kokemusta mutta parempi varmana kuin vakioalusta.

Renkaita ja vanteita koskien on tossa ketju juuri nostettuna, kovin vaan vaisusti ihmiset viitsii kertoa kokemuksiaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Markku Duus
Posts: 369
Joined: 4.9.2006 17:03
Location: Kuopio

Post by Markku Duus »

KW säädettävää settiä voin suositella. Menee kyllä sun budjetista yli, mutta toimii hyvin. Sopivan jämäkkä, mutta ei mikään pintakova. Rataominaisuuksista ei ole kokemuksia, mutta normaalikäytössä toimii ainakin. Itsellä on variante 2 alla. Asennuksen yhteydessä säädöt puoleen väliin ja alle... lopputulos hyvä :)
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ormin kanssa samoilla linjoilla, itellä kw v1 alla ja eipä oo valittamista.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
vinDIESEL
Posts: 51
Joined: 5.3.2008 20:23

Post by vinDIESEL »

Onkos käsitystä mitä tommosen alustasarjan asennuttaminen maksaa jossain liikkeessä?
Mikä olisi kaikista pehmeä alustasarja pinellä madalluksella?
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Kyllä se toi KW:n 1 sarja on musta paras alusta mitä mun muissa autoissa on ollu.Säästät vielä jonkuaikaa ja tilaa slamit.net:istä KW 1 sarja.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

vinDIESEL wrote:Onkos käsitystä mitä tommosen alustasarjan asennuttaminen maksaa jossain liikkeessä?
Mikä olisi kaikista pehmeä alustasarja pinellä madalluksella?
Ei ole käsitystä mutta varmaan joku 100-200 euroa vähän riippuen kuinka vaikeasti homman tekevät ja kuinka hyvää liksaa haluavat repiä.
Tietysti kulmien suuntaus vielä päälle, Euromasterilla 60 euroa, mikä lienee aika normaali hinta.

Ensimmäinen ongelma tulee tosta pienestä madalluksesta, ei ole kuin kolme sarjaa mitä itse tiedän että madallusta saisi alle 40mm. H&R taisi olla 20 tai 30mm, KW Street Comfort 5mm ja Lowtec G9. 0mm, edellä mainitut ilmoitettuja minimimadalluksia. Pehmeyttä on vaikea luvata tai edes tietää mitä sillä haet, madalluksen täytyy olla jäykempi kuitenkin kuin normialustan ettei pohjaa kovissa töyssyissä ja kantavuus ei saisi pienentyä.
Jos tietäisi missäpäin Suomea asustat niin hankkiudut paikallismiittiin tai jonkun paikallisen kanssa (kellä siis madallettu alusta on autossa) koitat sopia koeistunnosta. Pääset jyvälle edes jostain madalletusta alustasta ja sen jäykkyydestä.

Ei toi FK kauheasti jäykempi kuitenkaan ole kuin orkkis, vertailua tosin vaikeuttaa myös se että vaihdettaessa orkkis alta pois olivat iskarit finaalissa eli todellista kuvaa lähtökohdasta ei ole.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
JAR1
Posts: 42
Joined: 9.2.2007 20:08
Location: Joensuu
Contact:

Post by JAR1 »

Supersportin alusta vois olla mikä menee vielä budjettiisi, omakohtaista kokemusta ei ole mutta kuulopuheitten mukaan hyvä sarja... www.mdcomprex.fi sieltä eikun kyselemään
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Supersport ei vaan ole niitä kaikkein pehmeimpiä alustoja.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
MarkusR
Posts: 100
Joined: 17.5.2007 21:41

Post by MarkusR »

No niin vihdoin sai tilattua alustasarjan. Budjekti vähän nousi ja tuli sitten tilattua kw v1 sarja, kun sitä niin moni tuntuu kehuvan. Eiköhän se ole sitten ens viikolla paikoillaan. Pitää nyt aloittaa pulttien voitelu, jos ne vaikka lähtis irti ilman väkivaltaa :lol:
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Käy samalla hakemassa uudet pultit marmoritiskiltä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
MarkusR
Posts: 100
Joined: 17.5.2007 21:41

Post by MarkusR »

Ei kait niissä pulteissa taida olla muuta erikoista, kun ne on vain 10.9. Jos niissä ei ole mitään muuta, niin en taida marmoritiskiltä niitä hakea. On varmaan vähän ylihinnoiteltu.
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ei tossa kyllä tarvii mitään pultteja vaihtaa ellei takana ole jotenkin erikoisesti? Ainakaan omassa projektissa ei ollut pulttien kanssa lähtemisongelmia ollenkaan, vaikka etukäteisvoitelua ei tehty.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Patu
Posts: 370
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Moi,

Itsellä on tuon KW2 sarja varastossa ja pitäisi pian asentaa se oman 4motionin alle, mutta onko tietoa että pystyykö 2002 passatissa jo säätämään takaa pyöränkulmia niin että ei renkaat kulu heti toiselta reunalta? Eli tarvitaanko sinne se säädettävä alatukivarsi vai ei?

Ja kun haluaisin laittaa alustan kerralla kuntoon niin onko jotain muuta kilkettä (em.jäykempää kallistuksen vakaajia, jne) joita suosittelette asentamaan samalla? Madallusta tulee itseni tuntien olemaan varmaan luokkaa -60-70.mm, riippuen siitä kuinka kauan jaksan kuunnella Emännän valitusta kun autolla ei pääse mökille, jne. Ninn ja auto oli 2002 96.kW 1,9Tdi Passat Variant 4.motion
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Locked