Mitä öljyä käytätte?

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Mitä öljyä käytätte?

Post by Ari-Matti Aho »

Mitäs öljyä porukka käyttää? Huolto lähenee ja ajattelin siirtyä pois Longlifestä kun alkaa kilometrejä olla aika paljon.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
pebe
Posts: 35
Joined: 19.10.2007 14:44
Location: Keski-Suomi

Post by pebe »

Castrol TXT Softec 5W-40 on oma valinta.
Edullista (~23e/4l), ja pysyy sisällä ainakin omassa autossa. Ominaisuuksiltaan hieman Magnateciä karsitumpi (jähmepiste,perusöljy..)
gti-perttu
Posts: 87
Joined: 28.5.2006 20:34
Location: Kokkola
Contact:

Post by gti-perttu »

Ite käytän Teboil Diamond Gold S öljyä. Toimii! :wink:
-H-
Posts: 9
Joined: 17.3.2008 13:27
Location: OUL-HKI

Post by -H- »

Paljoko ACV moottoriin menee öljyä?
-96 T4 Multivan 2.5TDI 102hp
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3367
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Post by Sami Mäkinen »

Mitä mieltä Teboil Diamond Dieselistä... toiset kehuneet noissa TDi koneissa...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Marko
Posts: 19
Joined: 8.12.2007 20:26
Location: Ruotsinpyhtää

Post by Marko »

Rally Formulaa käytetään kaikissa,on halpaa ja toivottavasti hyvääkin :shock:
VW GOLF VARIANT 1.9TDI 4MOTION -00
VW TRANSPORTER 2.5 TDIA -01 (EX.POSTI)
VW POLO CLASSIC SDI -98
MB 250 DA -93
MB E 200 CDIA -01
SAAB 96 v4 -73
-H-
Posts: 9
Joined: 17.3.2008 13:27
Location: OUL-HKI

Post by -H- »

-H- wrote:Paljoko ACV moottoriin menee öljyä?
Onko tietoa? Riittääkö 4l kannu vai pitääkö olla enemmän?
-96 T4 Multivan 2.5TDI 102hp
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

Sami Mäkinen wrote:Mitä mieltä Teboil Diamond Dieselistä... toiset kehuneet noissa TDi koneissa...
Olen käyttänyt pelkästään tuota ja hyvin on pysyneet sisällä ja ajanut varmaan asiansa. Pärjäsihän tuo TM:n testissäkin jokin vuosi sitten ja tietyillä osa-alueilla tais olla parempi kuin Mobil.
igge
Posts: 43
Joined: 17.1.2008 13:54

Post by igge »

-H- wrote:
-H- wrote:Paljoko ACV moottoriin menee öljyä?
Onko tietoa? Riittääkö 4l kannu vai pitääkö olla enemmän?

Toista kannua menee . Olikohan 5 litraa. Eli osta 2 X 4 litraa niin varmasti riittää
User avatar
lukkari
Posts: 195
Joined: 15.3.2006 14:54
Location: Joensuu

Post by lukkari »

Googlen haun "ölmenge acv" toinen osuma kertoo kuutta litraa.
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Mulla taisi mennä se 6 litraa aika tarkkaan. Rally Formulaa laitettiin.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
reds
Posts: 82
Joined: 18.4.2008 7:23
Location: Helsinki

Post by reds »

Castrol Magnatec Diesel 10w-40 meni koneeseen, ainakin venttiilinnostimet hiljeni...n. 5,5L
T4 `99
gti-perttu
Posts: 87
Joined: 28.5.2006 20:34
Location: Kokkola
Contact:

Post by gti-perttu »

Ari-Matti Aho wrote:Mulla taisi mennä se 6 litraa aika tarkkaan. Rally Formulaa laitettiin.
6-litraa suodattimen kans!
arzi
Posts: 11
Joined: 13.9.2008 16:34

Post by arzi »

Jos ihan oikein ymmärsin niin enemmän ajettuihin porttereihin kannattaa laittaa vähän paksumpaa tavaraa 10W- vai?
KakePro
Posts: 210
Joined: 27.7.2008 16:37
Location: Ulvikylä.

Post by KakePro »

^
en laittas 10W-alkuista ölppää paljon ajettuun. Kylmä ja kuuma ominaisuudet on huonot tuollaisissa. Kylmänä, varsinkin talvella pumppu ei nosta kunnolla. Kuumana ei viskositeetti riitä enään voitelemaan ja tiivistämään väljiä sylintereitä. Siitä seuraa ylläriylläri hitonmoinen ohivuoto ja kone huohottaa öljymössöä kaikki paikat täyteen. Ja tietty kuluu se kahta kauheemmin.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
arzi
Posts: 11
Joined: 13.9.2008 16:34

Post by arzi »

KakePro wrote:^
en laittas 10W-alkuista ölppää paljon ajettuun. Kylmä ja kuuma ominaisuudet on huonot tuollaisissa. Kylmänä, varsinkin talvella pumppu ei nosta kunnolla. Kuumana ei viskositeetti riitä enään voitelemaan ja tiivistämään väljiä sylintereitä. Siitä seuraa ylläriylläri hitonmoinen ohivuoto ja kone huohottaa öljymössöä kaikki paikat täyteen. Ja tietty kuluu se kahta kauheemmin.
Täytyy laittaa sitten 5w-40 ralli vormulaa myllyyn kun ei edellisestä vaihdosta ole tietoa, öljyputsari vaihdetaan ilmeisesti alakautta?
User avatar
lukkari
Posts: 195
Joined: 15.3.2006 14:54
Location: Joensuu

Post by lukkari »

Alakautta ja kätilön sorminäppäryydellä 8)
KakePro
Posts: 210
Joined: 27.7.2008 16:37
Location: Ulvikylä.

Post by KakePro »

arzi wrote:
KakePro wrote:^
en laittas 10W-alkuista ölppää paljon ajettuun. Kylmä ja kuuma ominaisuudet on huonot tuollaisissa. Kylmänä, varsinkin talvella pumppu ei nosta kunnolla. Kuumana ei viskositeetti riitä enään voitelemaan ja tiivistämään väljiä sylintereitä. Siitä seuraa ylläriylläri hitonmoinen ohivuoto ja kone huohottaa öljymössöä kaikki paikat täyteen. Ja tietty kuluu se kahta kauheemmin.
Täytyy laittaa sitten 5w-40 ralli vormulaa myllyyn kun ei edellisestä vaihdosta ole tietoa, öljyputsari vaihdetaan ilmeisesti alakautta?
Esimerkiksi AD:n 5w-40 on todella hyvää ölppää. Se täyttää vw:n normit ja 5 litran kannu ei paljoa maksa. Purkitetaankin se samassa paikassa kun rallyt sun muut mobilit :wink:
Suodatin vaihtuu alakautta tosiaan ja on huikan vit**mainen jos panssari paikallaan. Ellei siihen ole leikattu reikää joskus, niin niihin tehdään usein.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
User avatar
lukkari
Posts: 195
Joined: 15.3.2006 14:54
Location: Joensuu

Post by lukkari »

Aika sissi on, joka reiättömän panssarin takaa suodattimen vaihtaa. Ei ole ihan helpossa paikassa, vaikka olisi panssari koknaan poiskin. Itsellä jäi kerran suodatin löysälle, kun ei ollut sopivaa hylsyä millä kiristää -perinteisesti käsikiristys on riittänyt. Onneksi huomasin ajoissa. Oli muuten auton alusta ja perä hyvin öljytty pitkän reissun jälkeen.
KakePro
Posts: 210
Joined: 27.7.2008 16:37
Location: Ulvikylä.

Post by KakePro »

lukkari wrote:Aika sissi on, joka reiättömän panssarin takaa suodattimen vaihtaa. Ei ole ihan helpossa paikassa, vaikka olisi panssari koknaan poiskin. Itsellä jäi kerran suodatin löysälle, kun ei ollut sopivaa hylsyä millä kiristää -perinteisesti käsikiristys on riittänyt. Onneksi huomasin ajoissa. Oli muuten auton alusta ja perä hyvin öljytty pitkän reissun jälkeen.
Heh :D, Juu eipä tuota suodatinta kirveelläkään vaihda jos on panssari paikallaan johon ei ole reikää tehty. Se on raivostuttavaa runnoa sitä panssaria takaisin sinne kun se pellistä tehty ja varsinkin silloin kun on onnistuttu ajamaan solmuun :x Vaatii hermoja huolella kun vääntelee niitä päätyjä kohdilleen että sais ruuvit runkoon.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
igge
Posts: 43
Joined: 17.1.2008 13:54

Post by igge »

enpä ole monestikkaan viitsinyt ottaa pohjapanssaria pois öljynsuodattimen vaihdon takia :shock:
Kyllä sen mahtuu vaihtaan , ainakin mun autossa . Eikä ole peltiä leikattu.
arzi
Posts: 11
Joined: 13.9.2008 16:34

Post by arzi »

igge wrote:enpä ole monestikkaan viitsinyt ottaa pohjapanssaria pois öljynsuodattimen vaihdon takia :shock:
Kyllä sen mahtuu vaihtaan , ainakin mun autossa . Eikä ole peltiä leikattu.
Kerrotko mikä moottori sulla on pellin alla?
igge
Posts: 43
Joined: 17.1.2008 13:54

Post by igge »

arzi wrote:
igge wrote:enpä ole monestikkaan viitsinyt ottaa pohjapanssaria pois öljynsuodattimen vaihdon takia :shock:
Kyllä sen mahtuu vaihtaan , ainakin mun autossa . Eikä ole peltiä leikattu.
Kerrotko mikä moottori sulla on pellin alla?

ACV eli 2.5tdi 75kw vm -02

montussa kun seisoo , niin takaapäin mahtuu suodattimen vaihtaan . Olikohan siellä joku apurungon palkki ja kallistuksenvakaajan välistä menee suodatin paikalleen kun työntää käden olkapäätä myöten sisään. Ei muuten kärsi olla milliäkään suodatin isompi, niin ei mahdu. Sitten vaan pitkällä jatkovarrella kiristää suotimen. varmaan sen raoa mukaan on suodatin tehty :lol: Ja olen käyttänyt monen merkkisiä suodattimia,niin kaikki on mahtunut.Suodattimessa PITÄÄ olla avaimen paikka perässä. Muuten aitä ei saa kiristettyä.
arzi
Posts: 11
Joined: 13.9.2008 16:34

Post by arzi »

Nyt on öljyt melkein vaihdettu :lol: , ei se vaikeeta ole jos on oikeat työkalut. Eilen meni aikaa 2,5 tuntia öljyputsarin irrottamiseen sisältäen yhden reissun rautakauppaan (30 ja 22 mm hylsy) . Homma kusi sitten lopulta siihen,että putsari oli väärä :buttrock
Tänään sitten uusi yritys
Tami
Posts: 3
Joined: 13.11.2008 22:56

Post by Tami »

Terve vaan kaikille. Liittysin juuri tähän clubiin ja omistan itse vm. 2000 Transporter Syncron 2.5 TDI menopelin. Täällä taitaa olla asiantuntevaa porukkaa paikalla joten korjausvinkkejä saa varmasti tarvittaessa :).

Itse olen tuon auton omistanut nyt kohta vuoden ja öljynä olen käyttänyt Shellin Rimulaa. Mielestäni hyvää öljyä.
reds
Posts: 82
Joined: 18.4.2008 7:23
Location: Helsinki

Post by reds »

reds wrote:Castrol Magnatec Diesel 10w-40 meni koneeseen, ainakin venttiilinnostimet hiljeni...n. 5,5L
Sama satsi vaihtui tänään. Ei huonoa sanottavaa ollut niin mikäs siinä. Saas nähdä huomaako sitten talvella eroa, jos sitä ees tulee...
T4 `99
msippala
Posts: 14
Joined: 11.9.2008 10:47
Location: Raahe
Contact:

Post by msippala »

Eilen vaihtui omaan ACV:hin Mobil 3000 5W40 öljyt. Suodattimen vaihtoon otin suosiolla pohjapanssarin pois.

Samalla vaihtuivat ilman- ja raitisilmansuodattimet. Vielä on tallissa polttoainesuodatin odottamassa. Sen irroittamista en vielä tutkinut, konehuoneen puolelta lähtee letkut irti, mutta ilmeisesti alakautta löysätään itse suodatin irti ja nostetaan ylös?
User avatar
SnowMan
Posts: 50
Joined: 18.1.2008 15:34
Location: Gambsheim, ranska
Contact:

Post by SnowMan »

igge wrote:
arzi wrote:
igge wrote:enpä ole monestikkaan viitsinyt ottaa pohjapanssaria pois öljynsuodattimen vaihdon takia :shock:
Kyllä sen mahtuu vaihtaan , ainakin mun autossa . Eikä ole peltiä leikattu.
Kerrotko mikä moottori sulla on pellin alla?

ACV eli 2.5tdi 75kw vm -02

montussa kun seisoo , niin takaapäin mahtuu suodattimen vaihtaan . Olikohan siellä joku apurungon palkki ja kallistuksenvakaajan välistä menee suodatin paikalleen kun työntää käden olkapäätä myöten sisään. Ei muuten kärsi olla milliäkään suodatin isompi, niin ei mahdu. Sitten vaan pitkällä jatkovarrella kiristää suotimen. varmaan sen raoa mukaan on suodatin tehty :lol: Ja olen käyttänyt monen merkkisiä suodattimia,niin kaikki on mahtunut.Suodattimessa PITÄÄ olla avaimen paikka perässä. Muuten aitä ei saa kiristettyä.
Tässä pitää ottaa huomioon, että syncrossa on pidempi pohjapanssari. :wink:
VW 3C passat variant sportline TDi -05
VW Golf 1 cabrio sportline -91
VW T2 westfalia -72
VW 181 -71
User avatar
lukkari
Posts: 195
Joined: 15.3.2006 14:54
Location: Joensuu

Post by lukkari »

Tuo oli uutta tietoa: etka ei erottele pohjapanssaria mallin mukaan, sen sijään eri (tdi) moottorivaihtoehtojen panssari on osanumeroltaan eri.
vwtrp2,5tdi
Posts: 10
Joined: 12.9.2008 6:08

Post by vwtrp2,5tdi »

terve vaan kaikille. Olen uusi tällä palstalla mutta jotakin tietäväna t-4 porttereista ajattelin osallistua pohjapanssari aiheeseen. Pohjapanssari on yhtäpitkä molemissa tapauksissa, joistakin on leikattu pala pois et öljysuodattimen saa vaihdettua ilman panssarin irroitusta. eli tämä saatta hämätä joitakin et panssareitten pituudessa ois eroja.
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

AXD-koneiseen T5 Portteriin meni äsken 8 litraa Castrolin SLX Longlife II:sta. Vajaa kakskymppiä litra... :roll:
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
cordo-00
Posts: 262
Joined: 2.11.2010 11:59

Post by cordo-00 »

Ari-Matti Aho wrote:AXD-koneiseen T5 Portteriin meni äsken 8 litraa Castrolin SLX Longlife II:sta. Vajaa kakskymppiä litra... :roll:
Seuraavaksi kerraksi kannattaa ostaa sakemanneilta, esim:
http://www.ebay.de/itm/Mobil-Super-3000 ... 5adf883c98
User avatar
Timos
Posts: 251
Joined: 19.12.2010 15:24
Location: Loppi
Contact:

Post by Timos »

cordo-00 wrote:
Ari-Matti Aho wrote:AXD-koneiseen T5 Portteriin meni äsken 8 litraa Castrolin SLX Longlife II:sta. Vajaa kakskymppiä litra... :roll:
Seuraavaksi kerraksi kannattaa ostaa sakemanneilta, esim:
http://www.ebay.de/itm/Mobil-Super-3000 ... 5adf883c98
En muista oliko sama kauppa, mutta kun torstaina tilattiin, niin tiistaina muistaakseni oli kotiovella paketti...
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Joo näin pitänee tehdä ens vaihdossa.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Taikapuu
Posts: 32
Joined: 21.4.2011 18:04

Tilaaminen..

Post by Taikapuu »

Timos wrote:
cordo-00 wrote:
Ari-Matti Aho wrote:AXD-koneiseen T5 Portteriin meni äsken 8 litraa Castrolin SLX Longlife II:sta. Vajaa kakskymppiä litra... :roll:
Seuraavaksi kerraksi kannattaa ostaa sakemanneilta, esim:
http://www.ebay.de/itm/Mobil-Super-3000 ... 5adf883c98
En muista oliko sama kauppa, mutta kun torstaina tilattiin, niin tiistaina muistaakseni oli kotiovella paketti...
Vääntäkää rautalangasta miten tilataan Saksasta esim. tuota öljyä... :shock: Siis maksupolitiikka.. Ja käytännön asiat.
lamppis
Posts: 25
Joined: 23.1.2012 21:22

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by lamppis »

nyt pitäis AXD koneiseen portteriin vaihtaa öljyt, huoltokirja sanoo että luokitus pitää olla 506.01 mutta eikös 507 luokituksen omaava öljy korvaa tuon 506.01:sen? eli voiko 507 luokituksen omaavaa öljyä laittaa tuohon koneeseen?
User avatar
Timos
Posts: 251
Joined: 19.12.2010 15:24
Location: Loppi
Contact:

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by Timos »

507.00 käy melkein kaikkiin volkkareihin, muttei T5 2.5tdi eikä v10tdi powerdieselmoottoreihin, joissa jokin kuppi (suuttimen tai venttiilinpainin?) väärinpäin ja tarvii sen nimenomaisen lisäaineen. 506.01 on oikea öljy ainakin 04-05 T5:seen jossa ei ole vielä hiukkasloukkua. Noihin hiukkasloukullisiin kai on pakko käyttää tuota 507.00 koska tuo 506.01 on tuhkapitoisempi ja tukkii äkkiä dieselpartikkelisuodattimen, mutta käsittääkseni se taas ei voitele niin hyvin, joten nokka-akseliongelmia tiedossa. Tämmöiseen käsitykseen olen tullut mutta tämä on siis mutuilua ja asioiden yhdistelyä päässäni eikä täyttä faktaa.

Tuota 506.01 ei oikein tahdo suomesta saada mistään, itse olen löytänyt riihimäen seudulla vain litran purkeissa n.20€/l vain hyvinkään autosport, riihimäen prisma ja lopen säästökareilta. Mutta tuolta saksanmaalta kaveri tilasi mulle pari laatikkoa. En itsekään tuota ulkomailta ostamista ole ikinä harrastanut vaan joku asiaan vihkiytynyt kaveri hoitanut homman, joten en osaa siinä auttaa, muttei kai se mitään rakettitiedettä ole jos on visakortti ja paypaltili.

Omallani vedetty nyt 589tkm ja kone käy kun kello. Siihen saakka kun Mobil 1 SHC:tä valmistettiin ajettu sillä ja nyt käytössä tuo Mobil Super 3000 Formula LD 0w-30 joka on korvaava öljy. Konetta ei ole vielä avattu kertaakaan, tosin käsittääkseni cordo-00:n autolla on ajettu aina myös mobililla ja nokka-akselihan meni taannoin vaihtoon...muistinko oikein?
lamppis
Posts: 25
Joined: 23.1.2012 21:22

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by lamppis »

sellaisen käsityksen minäkin olen saanut illan selailtuani nettiä tuo moottori vaatisi sen 506.01:sen öljyn, auto on vm.2005 ja ilmeisesti ei ole tuota dieselpartikkelisuodatinta.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by Tero Paalanen »

Käsittääkseni tuo 507-luokituksen öljy täyttää myös 506.01-luokituksen

http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW ... -5w30.aspx#" onclick="window.open(this.href);return false;
^Ja näkyypä Mobil:kin ilmoittavan et tuo ESP Formula 5W-30 täyttää 506.01-luokituksen.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Timos
Posts: 251
Joined: 19.12.2010 15:24
Location: Loppi
Contact:

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by Timos »

Samasta Teron lähteestä kopioitu.

ExxonMobilin mukaan Mobil 1 ESP Formula 5W-30 on seuraavaa laatutasoa:
API CF
Volkswagen (Bensiini) 502 00 / 503 00 / 503 01
Volkswagen (Diesel) 505 01 / 505 00 / 506 00 / 506 01
Kaikki VW-moottorit, poikkeuksena pumppusuutin TDI mallit ilman LongLife huolto-ohjelmaa ja ilman hiukkasuodatinta, vuosimallit 1999–2003 sekä R5/V10-TDi mallit ennen vuotta 2006.

Myös Castrolin 507.00 purkeissa luki tuo sama ettei käy r5/v10 vaikka luokka onkin 506.01. Mutta jos varmanpäälle pelaa ni ei se hinta saksanmaalta paha ole kun tilaa pari laatikkoa kerralla. Lähetyskulut oli n.30€ ja litrahinta joku 8€. Ja tosiaan pari kolme arkipäivää meni toimituksessa kotiovelle, eli nopeammin kun lähteä kaupoista tuota etsimään. Sekin on jännä että jos ei ajeta longlifenä, niin öljyn tulisi olla 506.00.
User avatar
selvesa
Posts: 91
Joined: 5.10.2009 11:31
Location: Kajaani

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by selvesa »

Vastaavia juttuja / huhuja olen itsekin nykyisistä Mobilin öljyistä kuullut, että söisi nokka-akseleita ??? Liekö sitten vai huhuja, en tiedä.

Itsekin vaihdoin pois Mobilista ja yksi vaihtoväli Shell Helix Ultralla ja nyt Teboilin Diamond Dieselit ja jotenkin tuntuu että tuo kone käy nätimmin ,ei venttiilit pidä epämääräistä "ääntä".
estate
Posts: 118
Joined: 13.2.2010 22:04
Location: Kyyjärvi

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by estate »

Castrollin liemiin olen luottanut vuosia. Nyt koneessa Magnatec, eikä tarvitse lisäillä. Mobilit olen havainnut ylihintaiseksi kuraksi kun niitä on kavereiden autoihin pitänyt laittaa.
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
User avatar
Dubsonic
VCF Member
Posts: 567
Joined: 6.9.2009 22:39
Location: Lahti

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by Dubsonic »

Teboil Diamond Diesel vaihtuu koneeseen noin 6-8tkm välein. Lisänä käytän nokka-akseleita säästämään Redline Brake-in Additive ainetta.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
lamppis
Posts: 25
Joined: 23.1.2012 21:22

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by lamppis »

koneeseen laitettiin Mobil formula esp 5W-30, mietin vain että kannattaisko sekaan laittaa tuo Redline Brake-in Additive?
cordo-00
Posts: 262
Joined: 2.11.2010 11:59

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by cordo-00 »

Timos wrote: Omallani vedetty nyt 589tkm ja kone käy kun kello. Siihen saakka kun Mobil 1 SHC:tä valmistettiin ajettu sillä ja nyt käytössä tuo Mobil Super 3000 Formula LD 0w-30 joka on korvaava öljy. Konetta ei ole vielä avattu kertaakaan, tosin käsittääkseni cordo-00:n autolla on ajettu aina myös mobililla ja nokka-akselihan meni taannoin vaihtoon...muistinko oikein?
Kyllä Mobililla on vissiin aina ajettu, mutta ei 506.01:sellä. Edellisen omistajan käyttämällä pajalla käytetty jotain 5W40. Oon kuullut muutamasta nokka-akseliremontista tähän myllyyn ja aina yhteinen tekijä on ollut, että jossain vaiheessa käytetty väärää öljyä. Toinen yhteinen tekijä on yli 400tkm ajokilometrit.
cordo-00
Posts: 262
Joined: 2.11.2010 11:59

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by cordo-00 »

Timos wrote: Sekin on jännä että jos ei ajeta longlifenä, niin öljyn tulisi olla 506.00.
Pitikö tuossa lukea 506.01? Ainakin muutaman öljyvalmistajan ohjeen mukaan longlife ja kiinteävälisessä huolto-ohjelmassa pitäisi käyttää samaa öljyä eli 506.01.

Jostain oon joskus lukenut (ei virallisesta lähteestä), että vois mukamasta käyttää 505.01:sta kiinteällä vaihtovälillä. En aio olla ensimmäinen kokeilija; remonttia riittää muutenkin :D

Jossain on myös heitetty ilmaan, että vois käyttää raskaassa kalustossa käytettyä Mobilin Delvacia. Tämänkin joku muu voisi kokeilla...
User avatar
Timos
Posts: 251
Joined: 19.12.2010 15:24
Location: Loppi
Contact:

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by Timos »

cordolle. ei pitäny mut voin muistaa väärinkin jostain lukeneeni ja saatoin sekoittaa tuohon mainitsemaasi 505.01 hommaan. ite aion ajaa tuolla mainitsemallani öljyllä ajoin sitten kiinteällä tai longlifevälillä.

esp ei siis käy mobilinkaan mukaan 04-05 malliin.
Moony
Posts: 1
Joined: 11.4.2012 19:59

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by Moony »

Hei!

Itselläni on 2003 1.9 TDI (74kW) Passat Longlife huolto-ohjelmalla.
En löytänyt kaupoista tuota 506.01 luokitukseltaan olevaa öljyä, mutta tuon 507 pitäisi siis käydä?

Voin käyttää esimerkiksi tuota Mobil ESP 5W-30 öljyä?
Jaspa
Posts: 17
Joined: 10.12.2011 18:02
Location: Ylöjärvi

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by Jaspa »

Mites tota käykö -03 vuoden 2.5TDi portteriin Mobil Super 3000 x1 5W-40 öljy? Ohjekirjassa lukee et öljyn pitäis täyttää laatuluokitukset VW 505 00 ja 500 00... Kyseisen Mobil öljyn purkissa lukee puolestaan VW 505 00 ja
VW 502 00... Voiko tota Mobilia pistää?

Osaisko joku varmistaa?
Jaspa
Posts: 17
Joined: 10.12.2011 18:02
Location: Ylöjärvi

Re: Mitä öljyä käytätte?

Post by Jaspa »

Jaspa wrote:Mites tota käykö -03 vuoden 2.5TDi portteriin Mobil Super 3000 x1 5W-40 öljy? Ohjekirjassa lukee et öljyn pitäis täyttää laatuluokitukset VW 505 00 ja 500 00... Kyseisen Mobil öljyn purkissa lukee puolestaan VW 505 00 ja
VW 502 00... Voiko tota Mobilia pistää?

Osaisko joku varmistaa?
Kellään mitään tietoo?
Post Reply