Passat 3B Kallistuksenvakaaja

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Vahahyyppa
Posts: 38
Joined: 7.4.2008 19:20

Passat 3B Kallistuksenvakaaja

Post by Vahahyyppa »

Joo eli kallistuksenvakaajista valittivat katsastuksessa, oli kuulemma väljää.
Eli minkähintainen korjaus ja kannattaako laittaa jotku erikoisvakaajat kun
coiloverit on tulossa joskus tulevaisuudessa?
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Taisivat tarkottaa vakaajan tukitankoja. Itse vakaajatanko ei voi olla väljä mihinkään suuntaan.
Passatissa ei ole tarvetta niille tehdä mitään, vaikka kuinka paljon madaltaisi. Golffeissa vakaaja ottaa vetariin kiinni, sen takia niihin on saatavilla niitä pidempiä/säädettäviä vakaajan tukitankoja.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Vahahyyppa
Posts: 38
Joined: 7.4.2008 19:20

Post by Vahahyyppa »

Kiitos vastauksesta Pasi!
Vielä olisi auki että minkähintainen olisi tuon korjautus?
Ja sellainen kysymys että mitä kuuluu Passat 3B Variant -99
160 000Km huoltoon ja mitä moinen lysti kustantaa?
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Vahahyyppa wrote:Kiitos vastauksesta Pasi!
Vielä olisi auki että minkähintainen olisi tuon korjautus?
Ja sellainen kysymys että mitä kuuluu Passat 3B Variant -99
160 000Km huoltoon ja mitä moinen lysti kustantaa?
Jos oikein tekisi eikä tietoa tukivarsien vaihdosta niin Slamitilta se vahvistettu satsi joka maksaa ~300 euroa(?) ja sisältää kaikki noi etupään kulutuspalikat.

Tai sitten haet pelkät yhdystangot jokka maksaa jonkun kympin. Vaihtotyö ei ole kummonen, tai ainakin luulis että kaks pulttia auki ja vaihto ja pultit kiinni, per puoli siis. Voi tietysti olla hiukan jämähtäny kiinni, että vähän joutuu taisteleen.

Moottorin malli varmaan tossa huolto-ohjelmassa vaikuttaa myös.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Vahahyyppa
Posts: 38
Joined: 7.4.2008 19:20

Post by Vahahyyppa »

Joo eli moottori olis 1,9TDI. Onko kenelläkään tullut 160 000Km,
tai vastaava huolto vastaan?
Kiitokset taas Pasille :D
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Aina 60tkm välein vaihdetaan moottorin ilmansuodatin ja naftasuodatin. Eli sulla menisi vielä yksi normaali öljynvaihto huolto, ja sen jälkeen tulee noi suodattimet uusittavaksi.

Vaihtoväli jakopään hilppeille taitaa olla joko 90tkm tai 120tkm. Katso huoltokirjasta millon on viimeksi vaihdettu. Jarrunesteitä suositellaan vaihdettavaksi kahden vuoden välein(kuuluu huolto-ohjelmaan). Ilmastoinnin huoltoa(meillä) suositellaan noin 3 vuoden välein.

Eli mitään erityistä 160tkm huoltoa ei ole olemassa, vaan noilla mennään.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Vahahyyppa
Posts: 38
Joined: 7.4.2008 19:20

Post by Vahahyyppa »

Tämä tällä selvä!
Kiitokset jälleen kerran Pasille. :D
Post Reply