Ei taida vanhoja laakereita saada mitenkään ehjänä irti... Ainakaan itse en ole koskaan saanutDJisotela wrote:Ja vanhat laakerit + muut käy suoraan.
Jarrut
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
aukase kunnolla ne vaan, voi olla pelkästään palakin jumissa, jos mäntä liikkuu hyvin niin uudet vaan tilalle
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Misstäs kannattas alkaa kyselee edullisia uritettuja levyjä passattiin..? vai onko niissä hirvee hintaero vakiolevyihin? ja tekeekö noilla motonetin levyillä ja paloilla mitään? paljon kysymyksiä 
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ite hommasin National Performancesin uritetut ja reijitetyt levyt. Sieltä saat pelkkiä uritettujakin. Nettivaraosasta löytyy niiden ilmoitus, kannattaa lähettää sähköpostia tai soittaa ja kysyä tarjous.
Motonetti myy noita Aten Powerdiskejä hyvään hintaan. 280mm on koko.
288mm ei saa, mikä on 3BG Passatin vakiokoko.
Motonetti myy noita Aten Powerdiskejä hyvään hintaan. 280mm on koko.
288mm ei saa, mikä on 3BG Passatin vakiokoko.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Löytyy ATEn Powerdiscejä 288x25mm, itse just keväällä moiset omaan 3BG Passattiin laitoin. Hintaa jäi tinkaamisen jälkeen paikallisessa Fixus-liikkeessä 68E/kpl, eli ei pahat! Marmori tiskillä alkuperäiset muistaakseni saman.
ATE.n koodi: 24.0325-0105.1 (http://www.ate.fotocentrum.de/ATE_Downl ... 142813.pdf)
ATE.n koodi: 24.0325-0105.1 (http://www.ate.fotocentrum.de/ATE_Downl ... 142813.pdf)
EX: Passat variant 3BG TDI Highline (AVF)
Mistä puljusta löytyi noin halvalla?Jouni wrote:Kannattaa selata myös netistä saksan hintoja. Yleensä nuo zimmermannin reikälevyt eteen noin 100 eur ja taakse 80 eur, sekä postikulut kotia tuotuna 30 eur. Itelle makso golfiin eteen 312mm ja taakse 256mm kotia tuotuna 220 eur.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
http://www.autoteile-donner.de/
Tarkistin vielä paljonko makso tarkalleen tammikuussa eli postikuluineen 221,80.
Näyttää golffiin hinnat nousseen parikymppiä ja passattiin tuolla on nyt 312mm 69.76EUR kipale.
Aika erikoista hinnottelua nyt golfiin 280mm 61,04 eur/kpl, 288mm 60,63 eur/kpl ja 312mm 54,00 eur/kpl
Tarkistin vielä paljonko makso tarkalleen tammikuussa eli postikuluineen 221,80.
Näyttää golffiin hinnat nousseen parikymppiä ja passattiin tuolla on nyt 312mm 69.76EUR kipale.
Aika erikoista hinnottelua nyt golfiin 280mm 61,04 eur/kpl, 288mm 60,63 eur/kpl ja 312mm 54,00 eur/kpl
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Miksen löydä noiden kokoja mistään? Löytyy monia VAG-levyjä muttei kokoa. Löytäiskö joku viksumpi mulle sieltä Motonetin sivuilta levyt eteen ja taakke..?Pasi H. wrote:Motonetti myy noita Aten Powerdiskejä hyvään hintaan. 280mm on koko.
288mm ei saa, mikä on 3BG Passatin vakiokoko.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Kyllähän noita perus-volkkareitten levyjä löytyy, kokoja siis..Mutta koittakaapa ettiä Nelkun takalevyt..Muutaman päivän koittanu Saksan Ebaystä ja nyt katoin tuosta linkistä, minkä Jouni tuossa ylempänä antoi..Eipä tahdo löytyä..Koko ois siis 239x9, etuvetosessa on 232x9, kai...Korjatkaa mikäli mittani heittävät...
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Levytkö ei vaihtuneet, eli pelkät palat? Ilmeisesti..Luultavasti levyt on kuluneet jotenkin epätasaisesti ja vanhat palat oli kuluneet juuri vastaavalla tavalla..Nyt kun uudet palat, niin niiden pinta on tasainen, levyn pinta taas ei..
Kunnon jarrutuksia vaan!!
Kyllä se pala alkaa kulumaan levyn pinnan muotoiseksi ajan kanssa..
Radalle hetkeks ajelee.. 
Kunnon jarrutuksia vaan!!
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
-
finnhopper
- Posts: 24
- Joined: 9.3.2005 13:06
- Location: Riihimäki
Mulla on motonetista ihan peruslevyt joka nurkassa ja arviolta n.40tkm ajettu eikä mitään suurempia ongelmia. Palat myös samasta lafkasta. Aluksi vinkuivat jonkun verran, mutta ovat sittemmin vaienneet. Mielenkiinnosta voisin kokeilla uritettuja tahi rei'itettyjä kun ensi kerran menevät vaihtoon.
/* Golf IV Variant 74kW TDI */
Laitetaan nyt sit tännekin, et oikeessa topicissa pysyy..
Eli tuli muutama päivä sitten vaihdeltua kaverin kanssa kaikki levyt ja palat..Levyt hain ihan marmoritiskiltä, eli ihan vakiot..Palat tilasin Harlinen verkkokaupasta, oli hyvä palvelu ja palat matkahuollossa 3:ssa päivässä..
Ja palat on Ferodon DS2500:et..Ainakin ensituntuma on, että kyllä pysähtyy! Mutta tässä kun saa vähän kilsoja ja parit ratapäivät, niin sitten selviää paremmin..Ja sit selviää, et toimiiko myös kun lämpiää ja miten sit kestää ihan normiajoa..Voi kyllä olla, et talveks vaihdan normipalat, ettei kalliit suotta kulu, mutta kattoo nyt miten ne alkaa kulumaan..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
No on, ite en kyllä viittis..
Ei silti, meillä käy yks A4 Avant 1.8T quattro, mistä kutiteltu noin 300 hevosvoimaa. Se vaihdattaa joka kesä etupäähän isommat jarrusatulat, levyt ja palat. Olisko ne ollut jotkut brembon nelimäntäset. Ja talveksi orggikset takas. Miksi? Talvivanteet taitaa olla niin pienet, ettei ne satulat sinne mahdu. Mutta luulis tulevan halvemmaksi ostaa isommat talvivanteet, kuin vaihdella merkkiliikkeessä etujarruja joka vuosi.
Ei silti, meillä käy yks A4 Avant 1.8T quattro, mistä kutiteltu noin 300 hevosvoimaa. Se vaihdattaa joka kesä etupäähän isommat jarrusatulat, levyt ja palat. Olisko ne ollut jotkut brembon nelimäntäset. Ja talveksi orggikset takas. Miksi? Talvivanteet taitaa olla niin pienet, ettei ne satulat sinne mahdu. Mutta luulis tulevan halvemmaksi ostaa isommat talvivanteet, kuin vaihdella merkkiliikkeessä etujarruja joka vuosi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Kyllä mie ainakin vaihtelisin paloja sillä hintaa mitä nuo palat maksaa. Orggis paloja taitaa saada 3 settiä tuon setin hinnalla
Oiskohan tuossa noiden monimäntäisten talveksi pois vaihdossa takana tuo ihana teillä killuva suola, joka on aika pahaa matskua tuollasille racing satuloille missä männät ei ole niin hyvin suojattuna?
Oiskohan tuossa noiden monimäntäisten talveksi pois vaihdossa takana tuo ihana teillä killuva suola, joka on aika pahaa matskua tuollasille racing satuloille missä männät ei ole niin hyvin suojattuna?
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Puuhiksella taitaa olla parempaakin tietoa palojen hinnoista..
Kyllä nuo on joo sellaset, että kun talvella ei tuu radalla käytyä, ja sitä varten ne hommasin, niin ihan mielellään vaihtais pois kulumasta talveks...Mutta...
Se on pojat sit niin, että ei nuo näyttäny kuluvan!
Tuli vedettyä öbaut 30 kierrosta Kemoralla tänään, eikä merkittävää kulumista ollu havaittavissa..Muuta positiivista oli se, että radalla tulee kaks paikkaa missä on vauhtia 160-175 km/h ja siitä täysjarrutus..Ei ollu mitään ongelmia pysähtyä eikä kertaakaan ollu edes pelkoa, että ois hävinny..
Lähinnä renkaista hävis pito..Eli tavis autoon loistava setti, jos vähänkin harrastaa radalla käyntiä, voin suositella! Sit on tosiaan eri asia, jos on +300hp ja sillee..Tahtoo lämmetä jo toisella tavalla..Ja tarvii jo muutakin kun hyviä paloja..
Se on pojat sit niin, että ei nuo näyttäny kuluvan!
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Mulla on mun 1.9TDi AHU koneisessa vm.98 etuvetoisessa 3B passatissa näköjään edessä sitten vähän muita passatteja pienemmät 280mm levyt. Saako sinnekkin 312mm Zimmermanin levyt jollain kannakkeen vaihdolla tms.? vai mitä kaikkea osaa pitää ostaa? Vai onko jotain muuta kohtuu hintaista settiä saatavilla tohon?
Entäs mitäs suosittelisitte taakse? Itse olen miettinyt ihan vakio levyjä kun ne eivät takana ilmeisesti ole yhtä merkitykselliset kuin edessä? vai pitäisköhän sinnekkin laittaa jotain Zimmermania viimeisistä rahoista?
Entäs mitäs suosittelisitte taakse? Itse olen miettinyt ihan vakio levyjä kun ne eivät takana ilmeisesti ole yhtä merkitykselliset kuin edessä? vai pitäisköhän sinnekkin laittaa jotain Zimmermania viimeisistä rahoista?
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Moi ite laittelin tuossa pari viikkoa sitten tuommoiset zimmermannin 312 mm sporttilevyt. hintaa oli tarvikeliikkeestä ostettuna 85 euroa / kpl tingattuna. Vakiolevyt ois olleet hiukan halvemmat mulle ( hintahaarukka 60-80 egeä). Zimmermaneissa on takuu muistaakseni 2 vuotta. Auto pysähtyy paremmin uusilla levyillä ( tosin tietenkin vaikuttaa sekin että palat/levyt on uudet, niin ottavat paremmin kuin vanhat kuluneet). Ainakin omasta mielestäni tuo oli ihan rahanarvoinen sijoitus-> varsinkin kun loskakeleillä pitäisi noiden toimia paremmin.
Tota loskakeli hommaa jäin miettimään, mutta en keksinyt?Timppa wrote:Ainakin omasta mielestäni tuo oli ihan rahanarvoinen sijoitus-> varsinkin kun loskakeleillä pitäisi noiden toimia paremmin.
Löytääköhän romareilta helposti noita 312mm levyille sopivaa satulan kannaketta? Tai mitä OEM osa maksaa, onko kellään tietoa?
Tuskin noista Zimmermaneista ainakaan sen rei'ityksen takia on arkiajossa iloa, mutta jos liki vakio-osan hinnalla saa niin miksei samantien noi laittaisi. Onhan se ulkonäkökysymys myös
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
én ite oo kyllä huomannu loskakelillä eroja... taitaa olla mainospuheita
puolta huonommatkin jarrut riittää loskakelillä
pitoo o kuiteskaan =) renkaihin sekin raha
kyllä ne nätit silti on
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Mulla oli golfissa foorumeilla paljon puhuttua jarrujen häipymisongelmaa, eli kun loska/vesikelillä ajeli vähänkään pidempää matkaa, niin ekalla polkaisulla ei tapahtunut oikeastaan mitään. ultimateVW:llä aiheesta oli aikanaan kokonainen topicci. Tämä murhe taisi olla enemmän Golf IV pohjaisten autojen ongelma kuin Passattien, mutta taisi olla seassa niitäkin.
Tämä ongelma poistui Zimmermannin levyillä ja Ferodon jarrupaloilla. Ferodoa ja Zimmermannia käytössä nytkin. Voihan se olla, ja varmaan onkin, että suurempi merkitys on jarrupalan materiaalilla kuin levyillä. Mutta itsekin olen siinä uskossa, että rei'itetyt/ uritetut levyt vois poistaa vettä/likaa levyn pinnasta jonkun nanosekunnin nopeammin.
Tämä ongelma poistui Zimmermannin levyillä ja Ferodon jarrupaloilla. Ferodoa ja Zimmermannia käytössä nytkin. Voihan se olla, ja varmaan onkin, että suurempi merkitys on jarrupalan materiaalilla kuin levyillä. Mutta itsekin olen siinä uskossa, että rei'itetyt/ uritetut levyt vois poistaa vettä/likaa levyn pinnasta jonkun nanosekunnin nopeammin.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Passatteihinkin oli joskus saatavilla "korjaussarjaa" siihen jarrujen häipymisongelmaan. Sarja sisälsi isommat jarrukilvet eteen ja niiden jarrulevyjen (navan) ympärillä oleviin tuuletusreikiin sellanen kuminauha, ettei sieltä pääse loska levylle.
Nykyisin sitä sarjaa ei ole enää muistaakseni saatavilla, kun omaani sitä metsästin.
Nykyisin sitä sarjaa ei ole enää muistaakseni saatavilla, kun omaani sitä metsästin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tänään jarrujen mettästystä.... 312 tulee eteen ja jäähdytetyt taakse
jonkimmoinen läjä rojua tuli mukaan jo ja jokupäivä hakeen muut =) etunavat tarvii vaihtaa boraan ainakin, navat tuli 1.8t:stä ja satuloiden kannakkeet 1.8T 4x4 leonista nyt siis 312x25 levyt edessä ja jarrut takana 256x22 ... vakiot 280/22 ja 232x9. Saas nähä paraneeko 
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Siinä uskossa itsekin olen että jarrupaloilla on suuri merkitys, yhdistettynä tietysti laadukkaisiin levyihinMicco wrote: Tämä ongelma poistui Zimmermannin levyillä ja Ferodon jarrupaloilla. Ferodoa ja Zimmermannia käytössä nytkin. Voihan se olla, ja varmaan onkin, että suurempi merkitys on jarrupalan materiaalilla kuin levyillä. Mutta itsekin olen siinä uskossa, että rei'itetyt/ uritetut levyt vois poistaa vettä/likaa levyn pinnasta jonkun nanosekunnin nopeammin.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Jos/kun sulla varmaan on irroitettavat satulankannakkeet, niin voin lämpimästi suositella 6L Ibiza Cupra R:n jarruja. Kyseessä on eteen AP Racingin 4-mäntäiset satulat, joissa on kiinteät satulankannakkeet. Käy vag:in omien 312*25mm levyjen kanssa ja menee suoraan paikalleen olka-akseleihin, jos tosiaan vaan kannakkeet on irroitettavat.Slantsix wrote:Mitkä isommat jarrut käy tohon Vr6 syncroon, nyt on 288edessä ja 239 takana, mielellään suht bolt on.
http://www.micco.1g.fi/kuvat/AP+Racing/jarrut2.JPG
http://www.micco.1g.fi/kuvat/AP+Racing/maalatut1.JPG
Tossa pari havainnollistavaa kuvaa. Vuosi sitten satulat maksoivat varaosatiskiltä vähän yli 600e pari sisältäen jarrupalat. Siihen levyt ja kilvet, niin kokonaishinta on varmaan jossain 800€ nurkilla.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Mulla oli myös passatissa tuota pito-ongelmaa sade/loskakelillä ihan oem jarrulevyillä ja paloilla.
Puoli vuotta on ollut edessä zimmermannin sportit ja pagidin palat ja takana brembon levyt ja boschin palat niin ei ongelmia. Luultavasti ne reiät oem-levyssä navan ympärillä heittävät vettä levylle sade/loskakelillä.
Puoli vuotta on ollut edessä zimmermannin sportit ja pagidin palat ja takana brembon levyt ja boschin palat niin ei ongelmia. Luultavasti ne reiät oem-levyssä navan ympärillä heittävät vettä levylle sade/loskakelillä.
Hondas are like tampons....every pussy has one