Lyhyen Golfin alusta pitkään?
Lyhyen Golfin alusta pitkään?
Elikkä sopiiko "lyhen" Golffin alusta Variantiin? Olis takoitus hommata säädettävä alusta satsi KW Variante 1 tai 2 ja lyhen koloperon alustoja olis enemmän tarjolla. Jos jollain FAKTAA niin kertokoon...KIIRE!!! (kohta menee kohteet kiinni...)
The Lord of the Rings
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Jouset ja iskarit takana eri varaosanumerolla (numero on sama, mutta kirjain eli osavariaatio perässä sedanissa/estatessa eri).
Last edited by jmr on 9.7.2004 12:35, edited 2 times in total.
Yks juttu joka kannattaa ottaa huomioon on se, et noissa KW:n satseissa on muuten sit kaks eri painoluokitusta varianteille keulan osalta. Painot meni muistaakseni 870 ja 1100 kg. En oo noista varma, mut anyway....
ps. Omaan nokivasaraan o tilattu toissapäivänä JP-Autotuningilta Variante2 painavemmalle keulalle.
ps. Omaan nokivasaraan o tilattu toissapäivänä JP-Autotuningilta Variante2 painavemmalle keulalle.
I Love EU!!
KW Variante 2:nen on tilattu! http://www.stg-gmbh.com/ Tuolta löytyi inox line hintaan:850e. Säästöä suomen hintoihin n. 250e! Toi KW 2 on Saksassa halvempi kuin suomessa KW 1(=915e).
The Lord of the Rings
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Nii ei nii.
Tuntuu vaan itestä aika tyyriiltä, mut miä en ookkaan mikään kroisos, vaan opiskelija...
Mut tietysti jos haluaa säädettävän ja KW:n, ni sit siitä on kai pakko vaan maksaa. Tosin aionpa hommata omaankiin autooni säädettävän setin viimeistään ens keväänä, mut onneks se ei maksa noin paljon, niin sit voi käyttää ne rahat johonkin muuhun jännään...
Tuntuu vaan itestä aika tyyriiltä, mut miä en ookkaan mikään kroisos, vaan opiskelija...

Mut tietysti jos haluaa säädettävän ja KW:n, ni sit siitä on kai pakko vaan maksaa. Tosin aionpa hommata omaankiin autooni säädettävän setin viimeistään ens keväänä, mut onneks se ei maksa noin paljon, niin sit voi käyttää ne rahat johonkin muuhun jännään...

MaxxJJ:
En minäkään mikään kroisos ole!!Eikä ole millään tavalla tarkoitus pullistella tuolla satsin hinnalla vaan lähinnä neuvoa mista KW:n saa edullisemin. Itellä on huonoja kokemuksia ns. halppis alustoista joten nykyiseen autooni ei sellaista tule. Se vain on niin kuin Amideus sanoi halvalla EI saa hyvää....
En minäkään mikään kroisos ole!!Eikä ole millään tavalla tarkoitus pullistella tuolla satsin hinnalla vaan lähinnä neuvoa mista KW:n saa edullisemin. Itellä on huonoja kokemuksia ns. halppis alustoista joten nykyiseen autooni ei sellaista tule. Se vain on niin kuin Amideus sanoi halvalla EI saa hyvää....
The Lord of the Rings
Nii en minä sitä minään pullisteluna ymmärtänytkään. Ja onhan se toki äärettömän fiksua tilata ulkomailta, jos siinä voi noinkin ison rahan säästää. Voipahan sit niillä säästetyillä ecuilla ostaa jotain muuta hyödyllistä/tarpeellista.samies wrote:MaxxJJ:
Eikä ole millään tavalla tarkoitus pullistella tuolla satsin hinnalla vaan lähinnä neuvoa mista KW:n saa edullisemin. Itellä on huonoja kokemuksia ns. halppis alustoista joten nykyiseen autooni ei sellaista tule. Se vain on niin kuin Amideus sanoi halvalla EI saa hyvää....

Miusta tuo on vaan melkoisen iso raha alustasetistä, jos vertaa sitä siihen hb golffin setin hintaan joka on ilmeisesti melkosesti halvempi... Vai onko...?
Mut kai se sit johtuu siitä, et kysyntää on paljon vähemmän...

Ja tottahan se on, ettei halvalla saa hyvää, vaan jostainhan se hinta pakostikkin muodostuu ja yleensähän se on sitä laatua. Ja kyllähän IV gulffat on sen arvosia autoja, että sellasen alustasettiin voi sijoittaa vähän enemmän, kuin vaikka johonkin kakkosgolffin alustasettiin.
Miusta se hinta vaan kuulosti aika suolaselta, mut jos miulla ois IV golffi ja haluaisin siihen hyvän ja laadukkaan säädettävän setin, niin kyllä varmaan sijoittaisin kerralla tollasen rahan, niin eipä tarvis sit toista ostaakkaan ainakaan sinä aikana, kun se auto minulla olisi.
Ja kuten jo yllä aiemin mainisin, niin itsekkin aion autooni säädettävän setin hankkia tulevaisuudessa ja kyllähän sekin hyvillä alennuksilla tulee sen ~ 500 egee maksamaan... Mutta eipähän sit tarvikkaan toista settiä ostaa sinä aikana, kun se auto tulee minulla olemaan, joten kaipa minäkin olen sitten kaukaa viisas...

Vai että KW! Omasta kokemuksesta suosittelen kw:n settejä käyttävän jättävän kiristys kuusiokolopultin pois jättämistä! Pultti on jousilautasessa jolla korkeutta säädetään. Pultti lukittaa jousilautasen ettei se "pyöri"! Itsellä noin vuoden vanha kw:n sarja alla ja yritin viikonloppuna rueta korkeutta säätämään. Yllättäen se kuusiokolopultti oli jostain kumman syystä juminu kiinni eikä halunnut aueta. Pultti on kaiken lisäksi jotain sika pehmeetä materiaalia joka pyöristyy välittömästi kun siihen avainta tarjoo. Kaikki mahdolliset poppakonstit kokeilin lämmittämisestä hakkaamiseen mutta ainut joka toimi oli kuudenmillin poranterä akkuporakoneessa. Eikä siinäkään vielä kaikki!!!! Sitten rupesin kw:n avaimella "säätämään" korkeutta! Yllättäen ei pyöriny milliäkään! Väänsin ja käänsin jopa jatkoputkella mutta eipä jousilautanen pyörähtäny. Vain avain vääntyi aivan mutkille. Lopulta otin ison vasaran ja temmin ja rupesin kylmän viileesti pieksämään jousilautasta. Päivän edestakaisin hakatessa sain lautasen pyörähtämään peräti YHDEN KIERROKSEN!!! KW:n putket on olevinaan rosteria ja ei ne mullakaan oo yhtään ruosteessa mutta ei ne kyllä siltikään pyöri. Saattaa henki mennä ennen kuin koko auton oon saanu haluttuun korkeuteen!!! Taidan ens viikonloppuna ottaa iskarit pois auton alta ja laittaa ruuvipenkkiin kiinni. On kumma jos ei rupee pyörimään. Ja pitää soittaa maahantuojalle ja HIEMAN reklamoida!!! Arvatkaa onko hermot aivan riekaleina???!
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
Ei muuten ollu kierteet paskana vaan saatanan kierteet olivat hapettuneet tai muuten vaan muhineet. Nyt kaikkien iskareiden säädöt toimii mutta aikaakin meni noin 10 tuntia. Joutu jopa kaasupilliä tarjoomaan että sai jousilautasen kierteet rullaamaan. kaikki kiristys kuusiokolopultit joutu poraamaan pois ja uusia ei tule mun kotteroon!!!! Jousilautasten kierre oli tarttunu iskariin niin tiukasti että muutama kierros meni paskaks! Ja tuli todistettua sekin että se on PASKA PUHETTA että KW:n iskarit kestävät isältä pojalle. Eihän noi kestä edes vuottakaan ettei kierteet menis vitux! Tolpat ihan hyvät mut jousilautaset sais olla parempaa materiaalia.
Ja se jousilautaseen käypä työkalu on kans aivan paska!!! Vääntyy heti mutkille kun "vähän" voimaa käyttää! Onnex oli kaverilla PALJON parempi versio siitäkin avaimesta! Täytyis laittaa tehtaalle kuva siitä avaimesta ja opettaa paukapäille työkalujen tekoo! KIITOS tilitys on loppunut ja herneet on niistetty POIS!!!!

VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
noita suolakylpy testejä paljon nähneenä se EI kerro kaikkea.
Kuten jopo rakentavaan sävyyn
totesi kierteet ovat ok näköiset... mutta !
Pintapaine ja kosteus saavat mitkä tahansa metallipinnat liimautumaan niin maan perusteellisesti toisiinsa kiinni. tilanteeseen voidaan vaikuttaa kierteen muodon valinnalla, pinnoitusmenetelmillä jne..., mutta taitavat olla jääneet todelliset kokeet kw:llä suorittamatta. tosin "pohojolan" keliolosuhteet ovat aivan omaa luokkaansa kuin sfs:n (tms) standardi testivaatimukset. Eikä talviset suolakylvyt ja happirikas ilmasto ainakaan auta asiaa yhtään !
Jos mahdollista niin korvatkaa kiinnittimet (mutterit, aluslevyt, pienet pultit jne...) meidän omilla hyviksi havaituilla materiaaleilla. Eikä siitä hapettomasta asennus rasvastakaan välttämättä kannata luopua. Sille on ihan oikeastikin muutakin käyttöä, kuin makuuhuoneessa ja laakerihommissa....

Kuten jopo rakentavaan sävyyn

Pintapaine ja kosteus saavat mitkä tahansa metallipinnat liimautumaan niin maan perusteellisesti toisiinsa kiinni. tilanteeseen voidaan vaikuttaa kierteen muodon valinnalla, pinnoitusmenetelmillä jne..., mutta taitavat olla jääneet todelliset kokeet kw:llä suorittamatta. tosin "pohojolan" keliolosuhteet ovat aivan omaa luokkaansa kuin sfs:n (tms) standardi testivaatimukset. Eikä talviset suolakylvyt ja happirikas ilmasto ainakaan auta asiaa yhtään !
Jos mahdollista niin korvatkaa kiinnittimet (mutterit, aluslevyt, pienet pultit jne...) meidän omilla hyviksi havaituilla materiaaleilla. Eikä siitä hapettomasta asennus rasvastakaan välttämättä kannata luopua. Sille on ihan oikeastikin muutakin käyttöä, kuin makuuhuoneessa ja laakerihommissa....

Kannattaa miettiä tarkkaan tuota kuparitahnan käyttöä. Kupari + Alumiini + Suolavesi = sähkökemiallinenpari ja aivan varmasti tulee jumiutuneita osia. Hapeton rasva on huomattavasti parempi vaihtoehto.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Ei tunnu auttavan vaikka paskantas kierteisiin! Lyhyesti ja ytimekkäästi KW:t on perseestä 

VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD