Sointiongelmia!
Sointiongelmia!
vaihdoin uuden soittimen ja en saa sitä soimaan niin hyvin kuin volkkarin oma vanha kasettiradioyhdistelmä.
bassot aivan hukassa. kellään koskaan ollut vastaavaa ongelmaa? kaikki mahdolliset äänisäädöt olen käynyt läpi,
mutta ei vaan soi!!!
bassot aivan hukassa. kellään koskaan ollut vastaavaa ongelmaa? kaikki mahdolliset äänisäädöt olen käynyt läpi,
mutta ei vaan soi!!!
Onko aivan uusi soitin,voisiko olla vaan hajalla?siitäkin voi riippua,että miten olet kytkenyt sen,mutta oudolta kuulostaa kyllä.Kannattaa ehkä kokeilla vielä jollain toisella soittimella 

Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Eikös siinä autossa ole ISO-standardien mukainen liitin. Se sopii suoraan jokaiseen ISO-liittimellä varustettuihin, eli toisin sanoen kaikkiin nykyaikaisiin soittimiin. Ei pitäs olla virtajohdot väärin mitenkään.
Eri homma on jos orkkis johdot on tuhottu.
Eri homma on jos orkkis johdot on tuhottu.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Tiesithän että VW/Opel-merkkisissä on yleensä nuo jatkuva/virtalukon kautta olevat virtajohdot väärin päin. Homma korjaantuu ISO-adapterilla, joka vaihtaa johdot keskenään.KakePro wrote:Eikös siinä autossa ole ISO-standardien mukainen liitin. Se sopii suoraan jokaiseen ISO-liittimellä varustettuihin, eli toisin sanoen kaikkiin nykyaikaisiin soittimiin. Ei pitäs olla virtajohdot väärin mitenkään.
Alkuperäiseen ongelmaan: Onko autossa joku tehtaan oma aktiivikaiutinjärjestelmä, jossa on omat vahvistimet lähellä kaiuttimia ja ne eivät nyt jotenkin saisi sähköä?
Sama juttu oli minulla, kun vaihdoin Blaukkarin soittimen tuohon omaan pasuunaan, siinäkin tuntui että bassosta hävis potku tuon soittimen vaihdon jälkeen. Paitsi siinä ei kyllä saatu radiotakaan kuulumaan kunnolla. Itse kanssa mietin sitä että mistä kummasta tuo voi johtua, eli onko sittenkin tuossa VW,n omassa soittimessa tehokkaampi vahvistin kuin esim, tuossa Blaukkarissa jota minä kokeilin. No mulla on nyt tuossa kiinni VW,n oma soitin ja siinä perässä Soliston mp3 ja olen soundiin ihan tyytyväinen.
VW transporter 2.5tdi-97, Passat 2.0tdi-04 sekä Octavia Scout 2.0 tdi-08
Jaa, aikas erikoista nimittäin olen tuohon omaan pasuunaan vaihtanut soittimen ja moneen ooppeliin noita soittimia orkkisten tilanne pistänyt. Aina on ollut jatkuvavirta, herätevirta ja maa oikein auton liittimessäjmr wrote:Tiesithän että VW/Opel-merkkisissä on yleensä nuo jatkuva/virtalukon kautta olevat virtajohdot väärin päin. Homma korjaantuu ISO-adapterilla, joka vaihtaa johdot keskenään.KakePro wrote:Eikös siinä autossa ole ISO-standardien mukainen liitin. Se sopii suoraan jokaiseen ISO-liittimellä varustettuihin, eli toisin sanoen kaikkiin nykyaikaisiin soittimiin. Ei pitäs olla virtajohdot väärin mitenkään.
Alkuperäiseen ongelmaan: Onko autossa joku tehtaan oma aktiivikaiutinjärjestelmä, jossa on omat vahvistimet lähellä kaiuttimia ja ne eivät nyt jotenkin saisi sähköä?

Soittimen olen aina irroittanut vikakoodien lukaisun ajaksi.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Siellä on sitten valmiina adapteri, joka muuttaa ne oikeiksi:KakePro wrote:Jaa, aikas erikoista nimittäin olen tuohon omaan pasuunaan vaihtanut soittimen ja moneen ooppeliin noita soittimia orkkisten tilanne pistänyt. Aina on ollut jatkuvavirta, herätevirta ja maa oikein auton liittimessäja soinut kunnolla. En ikinä ole törmännyt tilanteeseen että olisi väärin ollut. On se toki mahdollista että niinkin on.
Soittimen olen aina irroittanut vikakoodien lukaisun ajaksi.
http://www.erikoisvaruste.fi/product_details.php?p=91
Omassa soittimessani oli soittimen johdoissa virtajohdot niin että ne oli mahdollista vaihtaa ristiin. Jos tyytyy siihen että soitin ei sammu virtalukosta, niin voihan ne jättää ennalleenkin.
Jos autot, joita olet korjannut ovat riittävän uusia niin ihminen on oppiva eläin ja jos tarpeeksi tulee noista valituksia, niin ovat korjanneet asian uudemmissa malleissa.

Tää taitaa mennä kohta ihan OT:ksijmr wrote:Siellä on sitten valmiina adapteri, joka muuttaa ne oikeiksi:KakePro wrote:Jaa, aikas erikoista nimittäin olen tuohon omaan pasuunaan vaihtanut soittimen ja moneen ooppeliin noita soittimia orkkisten tilanne pistänyt. Aina on ollut jatkuvavirta, herätevirta ja maa oikein auton liittimessäja soinut kunnolla. En ikinä ole törmännyt tilanteeseen että olisi väärin ollut. On se toki mahdollista että niinkin on.
Soittimen olen aina irroittanut vikakoodien lukaisun ajaksi.
http://www.erikoisvaruste.fi/product_details.php?p=91
Omassa soittimessani oli soittimen johdoissa virtajohdot niin että ne oli mahdollista vaihtaa ristiin. Jos tyytyy siihen että soitin ei sammu virtalukosta, niin voihan ne jättää ennalleenkin.
Jos autot, joita olet korjannut ovat riittävän uusia niin ihminen on oppiva eläin ja jos tarpeeksi tulee noista valituksia, niin ovat korjanneet asian uudemmissa malleissa.

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Juu varmasti asia on näin. Itselle ei ole sellaista vielä vastaan tullut, mutta joskus tulee.jmr wrote:Kyllä, ISO-liitin on standardi, mutta VW ja Opel on ainakin 80- ja 90-luvulla käyttänyt siitä poikkeavaa pinnijärjestystä. Eikä sitä välttämättä huomaa edes jos siinä joku adapteri on välissä, kun se näyttää samalta kuin auton piuhasarja. [/offtopic]KakePro wrote:Standardi kun on.
Noniin, end off OT

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Koitin katella läpi mutta en huomannu autosta mainintaa. Noh tuskin siellä siis kuitenkaan on mitään vahvaria. Jakosuotimia on jos on midi+diskantti yhdistelmä, mutta ne ei taas ole kiinnostuneet mankasta ollenkaan, kunhan signaalia tulee.
Aivan käsittämättömät kaiutinimpedanssit voisivat vaikuttaa mutta ei Volkkari sellaisia ole käyttänyt.
Eiköhän se ole siinä että VAGin oma mankka on jotenkin säädetty antamaan vähän ylimuhkeaa soundia, loudness meininkiä siis.
Heräte on se mikä katkeaa, eikä pidä muistia yllä. Jatkuva jännite taas pitää nimenomaan muistia yllä sekä tietysti syöttää käyttöjännitettä kun laite on päällä. Nämä kun on ristissä niin oire on juuri että muistit tyhjenee kun avaimet ottaa virtalukosta.
Aivan käsittämättömät kaiutinimpedanssit voisivat vaikuttaa mutta ei Volkkari sellaisia ole käyttänyt.
Eiköhän se ole siinä että VAGin oma mankka on jotenkin säädetty antamaan vähän ylimuhkeaa soundia, loudness meininkiä siis.
Heräte on se mikä katkeaa, eikä pidä muistia yllä. Jatkuva jännite taas pitää nimenomaan muistia yllä sekä tietysti syöttää käyttöjännitettä kun laite on päällä. Nämä kun on ristissä niin oire on juuri että muistit tyhjenee kun avaimet ottaa virtalukosta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
joo ajh oli oikeassa tuon jatkuvan virran ja herätteen kanssa.
meni itsellä väärinpäin tekstiin eli krjoitin jotain muuta kuin ajattelin(yleistä)
joo kai se nyt joku midi systeemi on kun on kojelaudan päällä,
ovissa(takana myös diskantit). oli ne tossa auki ja nokian valmisteita
volkkarin logolla. huomasin myös että molemmat diskantit joku murjonut
rikki, tuskin kuitenkaan vaikuttaa asiaan???
meni itsellä väärinpäin tekstiin eli krjoitin jotain muuta kuin ajattelin(yleistä)
joo kai se nyt joku midi systeemi on kun on kojelaudan päällä,
ovissa(takana myös diskantit). oli ne tossa auki ja nokian valmisteita
volkkarin logolla. huomasin myös että molemmat diskantit joku murjonut
rikki, tuskin kuitenkaan vaikuttaa asiaan???