Lastu Passattiin
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Lastu Passattiin
Kertokaas ny ihmiset mitä lastuja teillä on TDI volkkareissanne. Oon nyt vihdoinkin hankkimassa sitä mut en oikeen osaa päättää mihkä ton veis. mieli halajais toisaalta lms:lle mut se on aikas kallis lastu. mitkä on ollu hyviä ja mitkä toimii hyvin ja ei ole ihan sika hintaisia? tampereella sais upsoluten lastuja kyllä halvalla mut minkälaisia ne sit on sitä en tiedä. äijä ite sieltä wdracingilta kyllä kehu mutta mutta...
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Mielestäni lastua kannattaa harkita TDI:ssä vasta sitten kun on esim. syöttöpuoli saatu päivitettyä. Mutta viritystapoja ja -makujahan on useita.
Niin, paikoillaan on vakiolastu ja pysyykin siihen saakka kunnes vakio turbo vaihtuu joksikin muuksi. Tehoa kuitenkin tällähetkellä pitäisi löytyä muutamakymmen enemmän kuin hihnalta tullessaan.
Vakion 66kW tuplausta odotellessa...
Niin, paikoillaan on vakiolastu ja pysyykin siihen saakka kunnes vakio turbo vaihtuu joksikin muuksi. Tehoa kuitenkin tällähetkellä pitäisi löytyä muutamakymmen enemmän kuin hihnalta tullessaan.
Vakion 66kW tuplausta odotellessa...

Last edited by samip on 21.7.2004 20:58, edited 1 time in total.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
joo yks kaveri on kans lms:llä hommissa ja eilen soittelin illalla sen kans ja se sano kyllä että ei hinnaston hinta ole ihan tarkka eli saisin vähän halvemmalla mut upsoluten lastu jäis silti melki 400e halvemmaks. tosin kaveri kerto muutamia faktoja mitä tarvii kyllä tiedustella wdracingilta ennen kuin menen sinne. kyllä osaa olla vaikee päättää kumman ottaa. 

Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
niin meillähän olikin jiipee puhetta siitä siellä rovaniemellä. se olis kyllä ollu hyvä vaihtoehto mut oulu on kummiskin aikas kaukana. eilen kävin team F40:llä kyseleen iskareita niin se koitti kaupata psi powerboxia mut soitto taas kaverille ja vastaus oli niinku ajattelin eli ei kannata. se maksaakin niin paljon eikä saa niin paljon tehoja kun lastulla. ens viikolla ehkä saan lastun autoon ja kyllä se melki kallistuu MTM lastuun.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Taitaa olla Karalalla ruuhkaa näin kesäaikaan. Viimekesänä, kun omani siellä käytin, niin oli kuukauden jono.
Muuten olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen, tuo nälkä vaan tuppaa kasvamaan syödessä. Niin sen hinta oli viimekesänä 600 eskoo.
Yksi asia, joka ratkaisi omassa tapauksessani kääntymisen Karalan puoleen oli ohjelman tarkkuus ja soveltuvuus silloin kun, osia on vaihdettu. Esim turbo tai suuttimet tai nestepää tai kaikki edellä mainitut. Kysyin myös, että mitä maksaa uudelleen ohjelmointi, jos vaihtaa edellä mainittuja osia, niin hinta silloin oli 150 euroa. Osiltaan vakioon tehty ohjelma kuulemma toimii vielä hyvin vaikka vaihtaisi suuttimet, mutta nestepään vaihto vaatii jo hyvin toimiakseen uudelleen ohjelmoinnin. Tietysti, jos vaihdat osat ensin ja käyt vasta sitten lastuttamassa, niin säästät tuon uudelleen ohjelmoinnin hinnan.
Mikahan säätää auton rullilla, joten sieltä saa lapun tehoista ennen ja jälkeen lastutuksen. Näin ohjelma ei ole "bulkkitavaraa", niin kuin se käsittääkseni on muiden valmistajien lastuissa, joilta ei saa mitään takuuta saavutettavista tehoista, mutta lupauksia mitä suurempia.
Eli, jos laitat ohjelmaa "raudoiltaan" vakioon autoon etkä aio siihen niitä vaihtaakaan, niin todennäköisesti mikä tahansa luotettavaksi todettu lastu on hyvä ratkaisu. Mutta jos olet, tai aiot vaihtaa myös raaempia rautoja autoosi, niin suosittelen kääntymään digital sportin puoleen.
Muuten olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen, tuo nälkä vaan tuppaa kasvamaan syödessä. Niin sen hinta oli viimekesänä 600 eskoo.
Yksi asia, joka ratkaisi omassa tapauksessani kääntymisen Karalan puoleen oli ohjelman tarkkuus ja soveltuvuus silloin kun, osia on vaihdettu. Esim turbo tai suuttimet tai nestepää tai kaikki edellä mainitut. Kysyin myös, että mitä maksaa uudelleen ohjelmointi, jos vaihtaa edellä mainittuja osia, niin hinta silloin oli 150 euroa. Osiltaan vakioon tehty ohjelma kuulemma toimii vielä hyvin vaikka vaihtaisi suuttimet, mutta nestepään vaihto vaatii jo hyvin toimiakseen uudelleen ohjelmoinnin. Tietysti, jos vaihdat osat ensin ja käyt vasta sitten lastuttamassa, niin säästät tuon uudelleen ohjelmoinnin hinnan.
Mikahan säätää auton rullilla, joten sieltä saa lapun tehoista ennen ja jälkeen lastutuksen. Näin ohjelma ei ole "bulkkitavaraa", niin kuin se käsittääkseni on muiden valmistajien lastuissa, joilta ei saa mitään takuuta saavutettavista tehoista, mutta lupauksia mitä suurempia.
Eli, jos laitat ohjelmaa "raudoiltaan" vakioon autoon etkä aio siihen niitä vaihtaakaan, niin todennäköisesti mikä tahansa luotettavaksi todettu lastu on hyvä ratkaisu. Mutta jos olet, tai aiot vaihtaa myös raaempia rautoja autoosi, niin suosittelen kääntymään digital sportin puoleen.
-Hudu-
Passat 1.9 TDi -96
Passat 1.9 TDi -96
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Ihan miltei itsekin jännitän kaverin puolesta 13. päivää ja perjantaita kun koittaa aika Karalalla. Kaverin pirkka-variantista (vario) löytyvät nyt sopivat raudat että lastu pitää heittää. Itseasiassa alkaa olla jo pakko:
- 12mm nestepää
- T4:n suuttimet, Bosch 0.203
- erinäisistä koteloista ja siipipyöristä rakenneltu turbo
Voi tuon uuden lastun ja teho-/vääntömäärän jälkeen olla jo paikalliset GTI-miehet ihmeissään
- 12mm nestepää
- T4:n suuttimet, Bosch 0.203
- erinäisistä koteloista ja siipipyöristä rakenneltu turbo
Voi tuon uuden lastun ja teho-/vääntömäärän jälkeen olla jo paikalliset GTI-miehet ihmeissään

- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Hieman ohrasesti kävi viime perjantaina. Suuttimet olivat sittenkin liian pienet vaikkakin Karalan paja täyttyi ensimmäisissä vedoissa kauttaaltaan savusta
Eli hieman uuden osan pulttaamista ja opettelu 12mm-pään kanssa jatkuu heti kunnes uusi aika penkissä järjestyy. Eiköhän sitten aleta siihen tehotavoitteeseen päästä.

Eli hieman uuden osan pulttaamista ja opettelu 12mm-pään kanssa jatkuu heti kunnes uusi aika penkissä järjestyy. Eiköhän sitten aleta siihen tehotavoitteeseen päästä.
Tilanne on hieman rauhoittunut eli aikalisä on otettu. Taitanee olla meneillään talliin kertyneiden joutavien osien myyntikampanja.
Tälläkin viikollakin saatiin taas yks TDI kulkemaan suht rivakkaasti ja omistajan hymy korviin. Kohta taitaa olla kaikkien paikallisten VAG-harrastajien TDI:t käyty läpi
Tälläkin viikollakin saatiin taas yks TDI kulkemaan suht rivakkaasti ja omistajan hymy korviin. Kohta taitaa olla kaikkien paikallisten VAG-harrastajien TDI:t käyty läpi
