vanteen lukkopultti

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
santtu74
Posts: 24
Joined: 2.8.2008 19:38
Location: pori

vanteen lukkopultti

Post by santtu74 »

joo siis kaveri osti taannoin golffin ja nyt pitäis saada talvitassut alle
niin kas vanteissa lukkopultti eikä avainta missään.
eli onko jotain yleispätevää konstia saada ne auki?
haisuli
Posts: 179
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

Poraamalla pultti paskaks :D No ei ehkä kuitenkaan. Itselleni kertoi rengasliikkeessä (Vianor) että tarvittaessa noita avaimia on lukkopultin valmistajat tehneet jopa valokuvan avulla. Siinä saattaa hetki kyllä kestää ennenkuin uuden avaimen saa, että kannattaa jotain muuta (todennäköisesti väkivaltaista) keinoa keksiä.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Selvittää edellinen omistaja ja soittaa puhelu.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Olisi tietysti viisainta että ne parhaat ohjeet jaettaisiin vain privalla, koska muuten "kaverit" voi kohta käydä yöllä keräämässä vanteet talteen.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

kunnollisen ja jämptin kokosen hylsyn hakkaa ison moskan kans siihen päälle niin yleensä lähtee...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
santtu74
Posts: 24
Joined: 2.8.2008 19:38
Location: pori

Post by santtu74 »

aluksi kiitos neuvoista! vianor porissa lupasi auttaa.todennäköisesti lyövät niihin hylsyn piukkaan
ja vääntävät auki. ei paha kun samalla vaihtavat talvikiekot vanteille ja koko lystin hinta 60e.
santtu74
Posts: 24
Joined: 2.8.2008 19:38
Location: pori

Post by santtu74 »

lisäys ed. ihme jos samaan hintaan tulee vielä uudet normaali pultit! :shock:
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Nokian Euromasterilla ainakin käytetään semmosia vastakierrehylsyjä, lähtee aika mukavasti jos ei ole semmonen lukko jossa ulkokehällä on vapaastipyörivä kovametallirengas.
Saa melko kovaa hakata että menee tavan hylsy edes jotenkin lukon päälle, sikäli kun siinä kovametallia on käytetty. :shock: Kai sekin onnistuu, en sitä epäile.

Normipultit ja mutterithan ei maksa mitään verrattuna työmäärään jonka noi lukot voi aiheuttaa.

Tänään joutui yhden lukon kanssa luovuttaan, kun oli irtokartiolla varustettu (Volvo) ja jäi pieni pätkä kierrettä sinne kartion sisään. Poraa kun ei varustukseen kuulu :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Moneen toimii porakone, poranterä ja vastakierretappi..
Myös tuollaiseen, missä ulkokehä on vapaastipyörivä.

Ja nämä irroituskeinot ovat kyllä ihan tasan tarkkaan asiattomienkin hallussa
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Kyllähän ne keinot on tiedossa myös niillä iltatöiden tekijöillä.
Mielestäni nuo lukkopultit on kuitenki suht epävarma konsti suojata vanteensa.
Satunnaisen tarvitsijan kyllä pysäyttävät muttei ammattimiestä.

Kyllä niitä löytyy parempiakin keinoja suojata vanteet. Omassakin autossa on kolome kertaa pyöränpultit löystyneet yön aikana mutta ikinä ei ole vanteet kadonnu.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Niin ja vaikka katoiskin niin sitä varten on vakuutukset.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

kotka wrote:Moneen toimii porakone, poranterä ja vastakierretappi..
Myös tuollaiseen, missä ulkokehä on vapaastipyörivä.

Ja nämä irroituskeinot ovat kyllä ihan tasan tarkkaan asiattomienkin hallussa
Kun nyt tuli puheeksi niin tässä tapauksessa ei olis toiminu, kun oli mutterit, ei pultit ;)
Mutterin päässä oli jopa reikä sillä kohtaa mihin se avain sopi ennen hajoamista, mutta ei siitä millään vastakierretapilla olisi mitään tehnyt kun pinnapultin pää oli siinä jokusen milliä sisempänä vastassa.

Ne mutterit oli vielä ajettu oikein huolella kiinni, momenteista piittamatta :) Tämä siis tässä tapauksessa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Por
Posts: 256
Joined: 21.11.2008 19:22
Location: Turkhauta

Post by Por »

Oma passattini on saksasta ja siinä oli myös ensimmäinen renkaiden vaihto työn ja tuskan takana kun hylsy lukkopulttiin puuttui.
Käänsin koko auton ympäri ja tyhjensin työkalupussin ja en löytänyt hylsyä. Ajoin Euromasterille että voisiko niille tehdä mitään niin myyjä käveli auton luo todeten että "kyllä nuo auki saadaan mutta aukaises peräkontti", otti työkalupussin auki ja näytti että ulkopuolella pienen läpän alla oli hylsy, "aukaises tuolla niin pääset halvemmalla".
Hiljaisena poikana ajoin kotia ja vaihdoin renkaat.
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Por wrote:Oma passattini on saksasta ja siinä oli myös ensimmäinen renkaiden vaihto työn ja tuskan takana kun hylsy lukkopulttiin puuttui.
Käänsin koko auton ympäri ja tyhjensin työkalupussin ja en löytänyt hylsyä. Ajoin Euromasterille että voisiko niille tehdä mitään niin myyjä käveli auton luo todeten että "kyllä nuo auki saadaan mutta aukaises peräkontti", otti työkalupussin auki ja näytti että ulkopuolella pienen läpän alla oli hylsy, "aukaises tuolla niin pääset halvemmalla".
Hiljaisena poikana ajoin kotia ja vaihdoin renkaat.
Samasta paikasta löytyi oman Passatin lukkomutteriavain..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Post Reply