Akun ylläpitolaturi (ctek yms).

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
paerikss

Akun ylläpitolaturi (ctek yms).

Post by paerikss »

Olisi portteriin ajatus laittaa ylläpitolaturi joka lataa akkua aina kun autossa on lämmittimen johto kiinni. Aikomuksena oli laittaa Pro User DCF530 prosuohjattu "älykäs" laturi, mutta se onkin aika tyhmä, eli se ei muista asetuksia kun virta katkeaa. Mukana kyllä tulee hienosti vaihtoehtoisesti hauenleuat ja liitinjohdot pikaliitttimellä.

Toimiiko joku Cetek yms fiksummin, osaako se ottaa ylläpitovirran akulta silloin kun ei ole 220v jännitteeseen kytkettynä jolloin asetukset säilyvät. Olen jossain autossa mielestäni nähnyt Cetekissä palavan ledin vaikka auto ei ole johdon päässä.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
jmr

Post by jmr »

Joskus noista kyselin niin kuulin että CTEK pitää myös painaa napista päälle latauksen aluksi.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
paerikss

Post by paerikss »

Elikkäs soittokierroksen jälkeen tuli hankittua SMARTCHARGE4 Ring. Se toimii vaikka virta välillä katkeaa. Hintakin kohdallaan.

http://www.maplin.co.uk/Free_UK_Deliver ... 446_v2.htm
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
Alkaline

Post by Alkaline »

joo ettätuota mitenkäs onko tollaiset universaaleja vai miten ne menee? Ajattelin vaan että toimiskohan toi mun kärryssä? Ja lähinnä onko vaikee kytkeä?
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
mla
Admin

Post by mla »

CTEK osaa ottaa ylläpitovirran akusta sillä välin kun verkkovirta on poissa. Itse asensin CTEKin XS3600 Multivaniin kun en laiskuuttani jaksanut siihen toista akkua viime talvena asentaa - nyt olen saanut aikaiseksi jo akun osat hankittua, mutta vieläkin on asentamatta akku kuskin penkin alle :)
Mutta tuo laturi on toiminut ihan hyvin eli tosiaan ei tarvitse asettaa erikseen latausasetusta, vaan se muistaa asetuksen niin kauan kuin on kiinni akussa.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Post Reply