Olisi portteriin ajatus laittaa ylläpitolaturi joka lataa akkua aina kun autossa on lämmittimen johto kiinni. Aikomuksena oli laittaa Pro User DCF530 prosuohjattu "älykäs" laturi, mutta se onkin aika tyhmä, eli se ei muista asetuksia kun virta katkeaa. Mukana kyllä tulee hienosti vaihtoehtoisesti hauenleuat ja liitinjohdot pikaliitttimellä.
Toimiiko joku Cetek yms fiksummin, osaako se ottaa ylläpitovirran akulta silloin kun ei ole 220v jännitteeseen kytkettynä jolloin asetukset säilyvät. Olen jossain autossa mielestäni nähnyt Cetekissä palavan ledin vaikka auto ei ole johdon päässä.
Akun ylläpitolaturi (ctek yms).
Akun ylläpitolaturi (ctek yms).
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Elikkäs soittokierroksen jälkeen tuli hankittua SMARTCHARGE4 Ring. Se toimii vaikka virta välillä katkeaa. Hintakin kohdallaan.
http://www.maplin.co.uk/Free_UK_Deliver ... 446_v2.htm
http://www.maplin.co.uk/Free_UK_Deliver ... 446_v2.htm
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
CTEK osaa ottaa ylläpitovirran akusta sillä välin kun verkkovirta on poissa. Itse asensin CTEKin XS3600 Multivaniin kun en laiskuuttani jaksanut siihen toista akkua viime talvena asentaa - nyt olen saanut aikaiseksi jo akun osat hankittua, mutta vieläkin on asentamatta akku kuskin penkin alle 
Mutta tuo laturi on toiminut ihan hyvin eli tosiaan ei tarvitse asettaa erikseen latausasetusta, vaan se muistaa asetuksen niin kauan kuin on kiinni akussa.

Mutta tuo laturi on toiminut ihan hyvin eli tosiaan ei tarvitse asettaa erikseen latausasetusta, vaan se muistaa asetuksen niin kauan kuin on kiinni akussa.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline