Pakoputki rikki...

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
gncd
Posts: 16
Joined: 28.8.2006 21:16
Contact:

Pakoputki rikki...

Post by gncd »

Niin tai se mutka joka lähtee heti moottorista ja nähtävästi menee katalysaattoriin.

Metroauto pamautti että se on yhistelmäputki jossa siis katalysaattori on mukana ja hinta on kirpakka 850€ (osa)

Niin mitenkäs gurut on, onko mahollista että se ei olisikaan ihan tommonen yhtenäinen palikka vaan että väliosan saisi vaihdettua?

Vai mennäänkö niin että motonetistä osa ja johonki pajalle sitten vaihdatukseen?

Auto siis Passat Variant 98', 125hp, 1.8 bensakoneella.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Aika totta puhuivat. Alkuperäinen etuosa on pakosarjasta kattiin asti ja maksaa sen n.800€. Mikään ei tietysti estä käyttämästä fiksummin hinnoiteltuja tarvikeosia ja hitsausvehkeitä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
gncd
Posts: 16
Joined: 28.8.2006 21:16
Contact:

Post by gncd »

Moido

Joo sitäpä tuntuvat firmat olevan myös mieltä.
Euromasterilta tuli semmoinen hinta että osa 370€ ja työ 75€.

Tuntuu kyllä jo paremmalta kuin Metroauton hinta. Tosin motonetissä taisi osa olla jotain 344, minkä jälkeen pitäisi vielä joku paja kaivaa. :)

Saatampa mennä tuolla euromasterilla.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Niin tuo mainitsemasi motonetin osa sisältää myös sen katin. Turha kattia on vaihtaa jos se toimii.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
gncd
Posts: 16
Joined: 28.8.2006 21:16
Contact:

Post by gncd »

Juu niin sisältää, kun jotenkin nyt noitten huoltamojen mielestä pelkkää putkea ei voi vaihtaa vaan pitää olla se kokonainen osa missä se katti on mukana. :P

Pitääpä kotona kattoa huoltokirjasesta että mitä mieltä se on.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

No ei tietenkään voi vaihtaa pelkkää putkea kun ne eivät osaa/halua hitsata uutta palaa sinne väliin.
Uusi kokonainen osa ja asennus niin työllekkin on helppo antaa takuu ;)

Kyllähän sen hitsaamalla ja putken pätkälläkin korjattua saa mutta tekijä pitää jostain kaivaa esiin :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
gncd
Posts: 16
Joined: 28.8.2006 21:16
Contact:

Post by gncd »

Jees, ok kiits! :)

Homma selvä, taidampa teettää jobin tuolla euromasterilla...kunhan selvitään henkkoht lamasta. :D
User avatar
Patse
Posts: 433
Joined: 6.1.2009 17:35

Post by Patse »

Pistämpä kyssäriä jos joku ehtii jopa vastaamaan ennen kuin pakoputki on kasassa.. Transporterista vm99 2,5tdi on pakoputkea uusittava, Katalysaattorissa kiinniolevaa pätkää menee myös vaihtoon. Onko järkeä tyhjentää moinen pönttö samalla kun on pöydällä irtonaisena on vai hitsaanko vaan helpoimman kautta uuden korjaus-mutkapätkän kattiin kiinni?

Vaikuttaako toi merkittävästi yli 200tkm ajetussa autossa päästöihin, tuskin? Tai mahtaako tyhjentämisestäkään olla iloa, muuta kuin toive pienestä teholisästä? Jokatapauksessa kun auton omistamisen riemusta maksetaan kohta parisataa euroa vuodessa enempi niin saa saastuttaakkin enempi, eikö :roll:
Transporter 2,5tdi vm99
Post Reply