Passat 3BG Kytkin

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
toeknee
Posts: 6
Joined: 1.2.2009 9:04

Passat 3BG Kytkin

Post by toeknee »

Terve ihmiset,

Mitenkäs toi paskatin kytkin? Musta tuntuu että se pirun ylhäällä kiinni eli ei tartte painaa kun aivan
snadisti. Sehän kuulostaa heti siltä että se olis loppu niin kuin ilmeisesti onkin, mutta onko mitään keinoja millä
vois antaa vähän ensiapua. Se on nimittäin vittumainen ajaa kun se ottaa kiinni niin myöhään. Se on mun mielestä kyl ollut koko ajan tommonen eikä oo muuttunu mihinkään suuntaan..
Passat Variant 2.0 96kw 2003
User avatar
niksu99
Posts: 185
Joined: 15.9.2004 13:40
Location: Järvenpää

Re: Passat 3BG Kytkin

Post by niksu99 »

toeknee wrote:Terve ihmiset,

Mitenkäs toi paskatin kytkin? Musta tuntuu että se pirun ylhäällä kiinni eli ei tartte painaa kun aivan
snadisti. Sehän kuulostaa heti siltä että se olis loppu niin kuin ilmeisesti onkin, mutta onko mitään keinoja millä
vois antaa vähän ensiapua. Se on nimittäin vittumainen ajaa kun se ottaa kiinni niin myöhään. Se on mun mielestä kyl ollut koko ajan tommonen eikä oo muuttunu mihinkään suuntaan..
Samat sävelet täältä samaisessa bilikassa 110tkm ajettu, lienee ominaisuus :)
- make -

VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
Leroy
Posts: 404
Joined: 10.9.2008 9:20
Location: Oulu

Post by Leroy »

Hep. Täällä yksi. Tosin tuo 85kW kaksilitrainen. Ominaisuus taitaa olla. :D
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Eikös tää ole ihan autolehtiä myöten noteerattu ominaisuus, moitetta tulee yleensä VAGeille juuri kytkinpolkimen pitkästä liikkeestä ja ottaa kuitenkin vasta ihan ylhäällä kiinni.
Tottumiskysymyskin tietysti, reilun pari vuotta ajaneena kytkin pelaa kuin ajatus.

On kyllä hiukan hankaluuksia välillä toisella autolla lähtiessä kun kytkin on täysin erilainen käytökseltään. :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Leroy
Posts: 404
Joined: 10.9.2008 9:20
Location: Oulu

Post by Leroy »

Juu, olen itsekin kyllä tottunut tuohon kytkimeen, hyvin se toimii, on ainakin sillälailla "tunnokas". Alussa vaan opettelutti muutamissa liikennevaloissa aika tavalla kun aiemmassa pökötissä otti aika lailla lattiasta... :D . Näitä vaggineiden (ja bemarien) kytkimiähän ne tosian aina noissa autolehdissä sorsii tuosta polkimen pitkästä liikkeestä...
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Vessu
Posts: 38
Joined: 29.3.2006 20:24
Location: Hyvinkää

Post by Vessu »

Hyvin luultavasti auto on varustettu SAC-kytkimellä ja kaksoismassa vauhtipyörällä.
SAC-kytkin = Self Adjusting Clutch.
Mielenkiintoinen rakenne ja estää tee se itse miesten vaihtohommat totaalisesti mikäli ei ole erikoistyökaluja.
BMW aloitti noiden käyttämisen jo 1996 isommissa 5-sarjoissa.
Kytkin säätää itse itseään pitäen poljintuntuman samana uudesta aina levyn käyttöiän loppuun asti.
Golf IV Variant -05 1,9 PD
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

On kyllä niin hanurista tuo VAG konsernin kytkin, jäykkä ja pitkä liike, että ei mitään järkeä ja kukas sitä enää edes tarvii, nm. nykyään tomaatilla ajeleva ex. paskat kuski ;)
Post Reply