Terve ihmiset,
Mitenkäs toi paskatin kytkin? Musta tuntuu että se pirun ylhäällä kiinni eli ei tartte painaa kun aivan
snadisti. Sehän kuulostaa heti siltä että se olis loppu niin kuin ilmeisesti onkin, mutta onko mitään keinoja millä
vois antaa vähän ensiapua. Se on nimittäin vittumainen ajaa kun se ottaa kiinni niin myöhään. Se on mun mielestä kyl ollut koko ajan tommonen eikä oo muuttunu mihinkään suuntaan..
Passat 3BG Kytkin
Re: Passat 3BG Kytkin
Samat sävelet täältä samaisessa bilikassa 110tkm ajettu, lienee ominaisuustoeknee wrote:Terve ihmiset,
Mitenkäs toi paskatin kytkin? Musta tuntuu että se pirun ylhäällä kiinni eli ei tartte painaa kun aivan
snadisti. Sehän kuulostaa heti siltä että se olis loppu niin kuin ilmeisesti onkin, mutta onko mitään keinoja millä
vois antaa vähän ensiapua. Se on nimittäin vittumainen ajaa kun se ottaa kiinni niin myöhään. Se on mun mielestä kyl ollut koko ajan tommonen eikä oo muuttunu mihinkään suuntaan..

- make -
VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
Eikös tää ole ihan autolehtiä myöten noteerattu ominaisuus, moitetta tulee yleensä VAGeille juuri kytkinpolkimen pitkästä liikkeestä ja ottaa kuitenkin vasta ihan ylhäällä kiinni.
Tottumiskysymyskin tietysti, reilun pari vuotta ajaneena kytkin pelaa kuin ajatus.
On kyllä hiukan hankaluuksia välillä toisella autolla lähtiessä kun kytkin on täysin erilainen käytökseltään.
Tottumiskysymyskin tietysti, reilun pari vuotta ajaneena kytkin pelaa kuin ajatus.
On kyllä hiukan hankaluuksia välillä toisella autolla lähtiessä kun kytkin on täysin erilainen käytökseltään.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Juu, olen itsekin kyllä tottunut tuohon kytkimeen, hyvin se toimii, on ainakin sillälailla "tunnokas". Alussa vaan opettelutti muutamissa liikennevaloissa aika tavalla kun aiemmassa pökötissä otti aika lailla lattiasta...
. Näitä vaggineiden (ja bemarien) kytkimiähän ne tosian aina noissa autolehdissä sorsii tuosta polkimen pitkästä liikkeestä...

Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Hyvin luultavasti auto on varustettu SAC-kytkimellä ja kaksoismassa vauhtipyörällä.
SAC-kytkin = Self Adjusting Clutch.
Mielenkiintoinen rakenne ja estää tee se itse miesten vaihtohommat totaalisesti mikäli ei ole erikoistyökaluja.
BMW aloitti noiden käyttämisen jo 1996 isommissa 5-sarjoissa.
Kytkin säätää itse itseään pitäen poljintuntuman samana uudesta aina levyn käyttöiän loppuun asti.
SAC-kytkin = Self Adjusting Clutch.
Mielenkiintoinen rakenne ja estää tee se itse miesten vaihtohommat totaalisesti mikäli ei ole erikoistyökaluja.
BMW aloitti noiden käyttämisen jo 1996 isommissa 5-sarjoissa.
Kytkin säätää itse itseään pitäen poljintuntuman samana uudesta aina levyn käyttöiän loppuun asti.
Golf IV Variant -05 1,9 PD