VW Merkkihuollot OULU
VW Merkkihuollot OULU
Eli onko oulussa muita merkkihuoltoja kuin pörhö itse? Pitäis haldex kytkimen rasvat vaihattaa.
3B Passat Variant 1.9TDI -98
Kyllähän korjaamoku korjaamo ne vaihtaa. Tarviiko sen olla merkkiliike? Ostaa öljyt ja vaihdattaa jossain korjaamolla edeullisemmin. Kyllähän noista tarvikeliikkeistä saa niihin sopivaa öljyä ja tietääkseni mitä itellä oli toi haldex perä niin eihän siihen ole huoltokirjassa mitään vaihtoväliä. Mitä pörhöltä silloin kyselin niin sanottiin ettei ole vaihtotarvetta, mutta toki aina parempi jos vaihtaa.
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
Hyvä tuttava on tämmöisessä jokaisenmerkinhuoltoliikkeessä töissä oulussa ja hänellä käytin vaihatuttaan moottoriöljyt, vaihteisto sekä perä mutta haldexin öljyihin heidän täytyi sanoa että vain ja ainoastaan merkkiliike. Kirjaset sanoivat vaihteistä että perän vaihtoväliksi 60tkm ja haldex kytkimen 30tkm. Olikohan jopa ettei semmoista erikoistyökalua löydy heiltä jolla tämän suodattimen vaihto onnistuisi.MarkusR wrote:Kyllähän korjaamoku korjaamo ne vaihtaa. Tarviiko sen olla merkkiliike? Ostaa öljyt ja vaihdattaa jossain korjaamolla edeullisemmin. Kyllähän noista tarvikeliikkeistä saa niihin sopivaa öljyä ja tietääkseni mitä itellä oli toi haldex perä niin eihän siihen ole huoltokirjassa mitään vaihtoväliä. Mitä pörhöltä silloin kyselin niin sanottiin ettei ole vaihtotarvetta, mutta toki aina parempi jos vaihtaa.
Että näin jokaisenmerkinhuolloissa.
Tuolla oon itte käyttänyt Passattia. En keksi paikasta moitittavaa. Mulla on sellainen tuntuma, että on pikkasen Pörhöä halvempi kautta linjan (huom!!mutua) ja itse paikassa ei ole niin hektinen tunnelma...Pekka H wrote:http://www.suomenautohuolto.fi ainaki on yks.

Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
OT:Leroy wrote:Tuolla oon itte käyttänyt Passattia. En keksi paikasta moitittavaa. Mulla on sellainen tuntuma, että on pikkasen Pörhöä halvempi kautta linjan (huom!!mutua) ja itse paikassa ei ole niin hektinen tunnelma...Pekka H wrote:http://www.suomenautohuolto.fi ainaki on yks.
Leroy miten se alusta? Tilasitko? Onko hyvä?

- Pasi Häkli
Ainakin vitosgolffeissa on haldex-öljyn vaihtoväli 60tkm, suodatin ei kuulu vaihtolistalle lainkaan.
Jos omaa autoa huoltaisin niin vaihtaisin kyllä myös tuon suodattimen.
Mutta vitosgolffin haldex on erilainen kuin nelosgolffin. Eihän siitä ainakaan haittaa ole jos ne vaihtaa.
Haldex-öljyn taso tarkastetaan öljyn lämpötilan mukaan, eli siinä tarvii testeriä. Ehkä siksi ei "jokamerkinkorjaamot" sitä suostuneet tekemään...
Jos omaa autoa huoltaisin niin vaihtaisin kyllä myös tuon suodattimen.
Mutta vitosgolffin haldex on erilainen kuin nelosgolffin. Eihän siitä ainakaan haittaa ole jos ne vaihtaa.
Haldex-öljyn taso tarkastetaan öljyn lämpötilan mukaan, eli siinä tarvii testeriä. Ehkä siksi ei "jokamerkinkorjaamot" sitä suostuneet tekemään...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007