
vw golf 1,9tdi 85kw ahtopaineen rajoitinventtiili
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Jatkoa. Vein eilen illalla auton Laakkoselle, kun ton yliahtamisen seuraks tuli vielä moottorijarrutuksissa nykiminen. Aamulla ottivat sen käsittelyyn, ja nyt sit sieltä soitettiin ettei ne osaa sanoa mikä siinä on, maahantuoja nosti kanssa kädet pystyyn, vikamuisti lähetetään Saksaan jos sielä insinöörit osais jotain sanoa. Hintaa pelkästään tästä on nyt kertyny reilu 200€. Viikon verran luultavasti menee vastauksessa, siihen asti vaan varovaista ajoa..
MYYDÄÄN HYVÄ VW PASSAT!
MYYDÄÄN HYVÄ VW PASSAT!

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Jalonen: Ota yhteyttä johonkin paikalliseen TDI harrastajaan. Tulee varmasti halvemmaksi ja oikea vika tulee selville melkein varmemmin kun Laakkosella.
Monesti näkee ihmisiä jotka turhaan tuskaileevat auton tdi moottorin ongelmien kanssa. Yleensä asia selviäisi nopeastikin kun osattais pyytää apua oikealta henkilöltä.
Monesti näkee ihmisiä jotka turhaan tuskaileevat auton tdi moottorin ongelmien kanssa. Yleensä asia selviäisi nopeastikin kun osattais pyytää apua oikealta henkilöltä.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Jatkellaas, käytiin ton yllämainitun yrittäjän kanssa kattelemassa, ja todettiin et toi turbo on sen verran makoisassa paikassa et tarvis ottaa se kokonaan irti ennenkun pääsis koittamaan liikkuuko vnt-siivikko ilman sitä sokkaa (tjsp). Ei vaan ollu aikaa eikä paikkaa missä ottaa sitä pois. Lupas kyllä putsata sen sit ku saan sen irti.. Eli seuraavaks pitäis keksiä paikka missä irrottaa se
Hyvät ohjeistukset kyllä sain, melkein osais itekin ottaa sen irti, siitä suurkiitos Markolle! Ahtoja ja maffiarvoja loggailtiin kanssa.. Alipaineletku irti ei menny mihinkään, joten kaippa se siitä karstasta sit johtuu.

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Allekirjoittaneella samantyylisiä oireita. Välillä vetää normaalisti ja välillä ei yhtään. Ihmeellisiä hyytymisiä jne. Auto hariselle ja ahdin pöydälle. Tuomiona notta ahtimesta siivistä lähtenyt palasia käveleen. Uusi ahdin ja ohjelma uusiksi -->2500e
ps: Ei ollut tarkoitus masentaa
ps: Ei ollut tarkoitus masentaa

3B Passat Variant 1.9TDI -98
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ei masennuta
Tossa on uus ahdin just laitettu, mut näillänäkymin se on joko säädetty väärin taikka viallinen, susia on aina seassa..

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:

Ei ihan huono heitto A. Leskelältä, imupuolen siivistä pari milliä kaikista pois, ja pakopuolella siipien alaosasta n.7x7mm palat puuttuu. Yllättävän hyvin on toiminu tohon verrattuna.. Ahdot kulki ihmeellisesti pyyntien yläpuolella jättäen välillä ahtoja päälle vaikka pyynti oli nollassa, siitä johtu se moottorijarrutuksessa rykiminen..

Imusarja oli jopa yllättävän puhdas, samoin ahtoputkissa ei ollut juuri vettä eikä öljyä.
Alimman ahtoputken kuulerin päädystä löyty metallinpala, joka ehkä on siivet vieny mukanaan.. Kovasti näytti klemmarin osalta, samalta syyltä kun viimeks ahdin vaihdettiin

Vähän meinas olla tiukassa, suurkiitos Terolle joka jakso sitä sieltä irti vääntää


Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Päivitystä, vaikka otsikko onkin jotain ihan muuta.. Tänään viimein vaikeuksista huolimatta uusi ahdin paikallaan, varovaisen testilenkin jälkeen ei yliahtamista ilmennyt, mutta yleensa se onkin tullut matalilta kierroksilta kaasun pohjaan painaessa. Kävin ajelemassa varovasti ensin ahtimen lämpimäksi ja sit muutaman minuutin talla pohjassa (suljetulla alueella, tottakai) Vieläkin nykii moottorijarrutuksissa, joten se vika jäi.. Kaikki alipaineletkut vaihdettiin samalla, oli jo aikamoista kuraa useimmat.
Lisää veikkauksia mistä toi vois johtua toi nykiminen?
Lisää veikkauksia mistä toi vois johtua toi nykiminen?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Ilmamäärä/massa mittari mikä lie. Moottorin lämpötila-anturi. Miltä imusarja näyttää, kovinkin törtteinen?Sami Jalonen wrote:Päivitystä, vaikka otsikko onkin jotain ihan muuta.. Tänään viimein vaikeuksista huolimatta uusi ahdin paikallaan, varovaisen testilenkin jälkeen ei yliahtamista ilmennyt, mutta yleensa se onkin tullut matalilta kierroksilta kaasun pohjaan painaessa. Kävin ajelemassa varovasti ensin ahtimen lämpimäksi ja sit muutaman minuutin talla pohjassa (suljetulla alueella, tottakai) Vieläkin nykii moottorijarrutuksissa, joten se vika jäi.. Kaikki alipaineletkut vaihdettiin samalla, oli jo aikamoista kuraa useimmat.
Lisää veikkauksia mistä toi vois johtua toi nykiminen?
3B Passat Variant 1.9TDI -98
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
letkuja veikkailisin vieläkin =) niin pehmeesti ahdot muuttuu et ihan ku jostain olis joku vähän tukossa, tai n75 ei saa "happea" kunnolla, tai sit se uuskin rikki 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tänään ajelin noin sata kilometriä ja en saanu tota nykimistä esiin vaikka yritin. En tiiä mikä sit on, eilen koeajolla uudella ahtimella pätki vielä muttei tänään. Uus ahdin ei piikitä ahtoja niinkun vanha, nousee noin 1.3bar ja jää siihen paitsi kun kolmosella painaa kaasun pohjaan matalilla kierroksilla ni piikittää n. 1.6 josta laskee 1.4? Muutenki tuntuu et toi uus ahdin herää vähäsen hitaammin? Täytys varmaan käydä vielä koittamassa uudella n75 venttiilillä.
Muutenki pitäs käydä vaikka kattomassa uusia lokeja jos noi ahdot käyttäytyy viel samalla tavalla kun sillon nakkilassa.
A.Leskelä, imusarja oli yllättävänkin puhdas.
Muutenki pitäs käydä vaikka kattomassa uusia lokeja jos noi ahdot käyttäytyy viel samalla tavalla kun sillon nakkilassa.
A.Leskelä, imusarja oli yllättävänkin puhdas.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Sain vihdoin ton vagcomin toimiin, ei vaan taida tolla sharewareversiolla saada ahtolokeja vagskopeen? Löysin vaan maffin mitä pysty lokkaamaan.. Mitä ite vilkuilin samalla ku ajoin et ahdoissa pyynti oli ok, max 2250mbar ja toteutunu pomppi ihmeellisesti jonnekin 2500mbar. Se n75 pitäs sit varmaan seuraavaks testata.. Vois koittaa nyt lomalla ku mulla on se vanha viel tallella jonka vaihdoin joskus, vaikuttaako mitenkään. Jos ei ni vois olla toi uuskin rikki.
Edit
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP,,,,
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle,,,,,
,11.32, 1596, 1224.0 ,1234.2, 37.5, 11.74, 749.7, 1009.8, 1428.0, 100.0,,,,,
,12.14, 1932, 2295.0, 1764.6, 32.3, 12.54, 1117.2, 1009.8, 2142.0, 100.0,,,,,
,12.94, 2457, 2223.6, 2468.4, 69.3, 13.34, 1073.1, 1009.8, 2213.4, 100.0,,,,,
,13.76, 2877, 2152.2, 2264.4, 67.3, 14.16, 1131.9, 1009.8, 2346.0, 100.0,,,,,
,14.56, 3318, 2111.4, 2091.0, 66.1, 14.97, 1019.2, 1009.8, 2142.0, 100.0,,,,,
,15.39, 3717, 2091.0, 2121.6, 74.5, 15.81, 754.6, 1009.8, 1989.0, 0.0,,,,,
,16.22, 2940, 1030.2, 1642.2, 39.8, 16.64, 578.2, 1009.8, 1479.0 ,0.0,,,,,
,17.03, 2289, 999.6, 1377.0, 39.8, 17.44, 529.2, 1009.8, 1326.0, 0.0,,,,,
,17.83, 2205, 999.6, 1305.6, 39.8, 18.24, 519.4, 1009.8, 1295.4, 0.0,,,,,
Tollanen sekava logi noista, kakkosella pieni kiihdytys..
Edit
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP,,,,
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle,,,,,
,11.32, 1596, 1224.0 ,1234.2, 37.5, 11.74, 749.7, 1009.8, 1428.0, 100.0,,,,,
,12.14, 1932, 2295.0, 1764.6, 32.3, 12.54, 1117.2, 1009.8, 2142.0, 100.0,,,,,
,12.94, 2457, 2223.6, 2468.4, 69.3, 13.34, 1073.1, 1009.8, 2213.4, 100.0,,,,,
,13.76, 2877, 2152.2, 2264.4, 67.3, 14.16, 1131.9, 1009.8, 2346.0, 100.0,,,,,
,14.56, 3318, 2111.4, 2091.0, 66.1, 14.97, 1019.2, 1009.8, 2142.0, 100.0,,,,,
,15.39, 3717, 2091.0, 2121.6, 74.5, 15.81, 754.6, 1009.8, 1989.0, 0.0,,,,,
,16.22, 2940, 1030.2, 1642.2, 39.8, 16.64, 578.2, 1009.8, 1479.0 ,0.0,,,,,
,17.03, 2289, 999.6, 1377.0, 39.8, 17.44, 529.2, 1009.8, 1326.0, 0.0,,,,,
,17.83, 2205, 999.6, 1305.6, 39.8, 18.24, 519.4, 1009.8, 1295.4, 0.0,,,,,
Tollanen sekava logi noista, kakkosella pieni kiihdytys..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Nyt on kokoversio ostettu
(kiitos Mikko) jos kattos mitä se näyttää.

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Aikanaan vikakoodin jälkeen vaihdetun n75 laitoin tänään paikallee, eikä sillä ollu mitään vaikutusta mihinkään. Eli onko uusi rikki, vai tuliko vanha vaihdettua aikanaan turhaan? Siis jos vika on muualla.. Viittis sadan euron osaa muuten vaan vaihdella. Täytyy varmaan vielä vaihtaa kertaalleen koko alipaineletkusto.
Joku siihen kykenevä vois erotella tästä varmaan oman topikin, menny niin kauas asiasta.
Joku siihen kykenevä vois erotella tästä varmaan oman topikin, menny niin kauas asiasta.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:

Vihreellä ympyröity ahtimen kello, sen alapuolella on tanko mikä pitäs liikkua muutamia millejä käsin liikuttaessa ja tohon kellon päälle tulevasta letkusta imemällä.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW