Mistä jakopään osat Golf IV 1.6 (74 kw) AKL? (Oulu)

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Tigr
Posts: 4
Joined: 16.5.2009 10:25
Location: Oulu

Mistä jakopään osat Golf IV 1.6 (74 kw) AKL? (Oulu)

Post by Tigr »

Tervehdys!

Ostin 180 tkm ajetun Golffin ja jakopäänhihna pitäisi siis vaihtaa.
Mutta mistä kannattaa hankkia osat ja mitä kaikkea tarvitsen? Hihna, moniurahihna, vesipumppu, kiristinrulla, mitä muuta? Jotain pultteja tai ohjureita? Vaihdon teetätän pikkupajalla, johon pitää viedä omat osat.

Haenko merkkiliikkeestä (Pörhö Oulu), Motonetistä, jostain muualta vai tilaanko kenties netistä? Onko laadussa eroa? Entä hinnassa (ratkaisevasti)?

Vai vienkö auton toiseen liikkeeseen joka hankkii itse osat? Tämä vaihtoehto maksaisi noin 320 euroa kaikkineen. Pikkupajalla työn hinta n. 100 euroa.

Kiitos avusta ja myös muut vinkit ovat tervetulleita!
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

slamitilta ainakin tulee oikeet osat... motonetistäkin nykyään saa ihan ok jakopääosia mut vääriä voi tulla, listoissakin usein vääriä tietoja, ainakin vesipumppujen kohdalla

ite nopeesti örumista kattoin niin inan päälle 100€ oli osat ilman moniurahihnaa, siinä paljo vaihtoehtoja, onko ilmastointi vai ei ym... mitään pultteja ei tarvi uusia, ei moniurahihnaakaan jos se kunnossa on.

Tietty sit menee noin pari litraa pakkasnestettä (punasta)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tigr
Posts: 4
Joined: 16.5.2009 10:25
Location: Oulu

Post by Tigr »

Kiitos vastauksesta Tero.

Taidan hakea motonetistä kitin ja vesipumpun, ja eihän toi moniurahihnakaan paljoa maksa. Pitääkö muuten hakea alkuperäistä VW pakkasnestettä (G12 vai mikä se nyt oli), vai saako samaa litkua varaosaliikkeistä? Onko noissa edes juurikaan eroa?
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

joka puljussa sitä punasta litkua on...
kato että jakopääsarjassa on skf:än laakerit

ps. teoriassa moottorikiinnikkeen pultit pitäs uusia, eri asia on tietty että kuinka moni niitä uusii
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
makevw
Posts: 116
Joined: 7.5.2007 14:32

Post by makevw »

Minä hain aikonaan SuomenAutoHuollosta osat ja työn teetin muualla. Tuohan on merkkikorjaamo tuo SAH ja myy merkki osat. Paljon halvemmalla sain kuin Pörhöltä.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

Myös AD ja Autofit liikkeet myy noita valmiita jakopääsettejä autoihin.Taisi olla muutama vuosi sitten 1.6 IV golfiin jotain 150e(sis.vesipumpun) luokkaa kun sellaisen ostin.
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

^îtelle tulee samoilta tukkureilta =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tigr
Posts: 4
Joined: 16.5.2009 10:25
Location: Oulu

Post by Tigr »

Kiitos avusta kaikille! Hain motonetistä jakohihna-setin, johon kuului siis myös kiristysrulla, ja vesipumpun. Hinta tais olla 64+39 euroa.

Pörhöllä sanoi kans että moottorinkiinnikkeen pultit pitäis uusia. Sieltä setti johon kuuluui nuo pultit ja oisko ollu jotain muitakin kilkkeitä niin maksoi n. 160 euroa.

Ensi viikolla pajalle, kiitos vielä avusta!
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

Se nokkien välisen ketjun kiristäjä kannattaa kuulemma vaihtaa samalla kun tekee rempan.Näin ainakin omalla kohdalla tehtiin.Alkaa helposti vuotelemaan ööliä noi..omassa pasuunassa vuotaa ja pitäisi uusia kiristäjän stefat.
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Tigr
Posts: 4
Joined: 16.5.2009 10:25
Location: Oulu

Post by Tigr »

Tuohan koskee vain 16v versioita, vai enkö nyt käsitä jotain? En ole mikään autotekniikan asiantuntija, mutta tietääkseni omassa golffissani on vain yksi nokka. Eikä näin ollen luonnollisesti nokkien välillä mitään remmiä. Kai?

Mutta hyvä vinkki vastaavien kysymysten äärellä pyöriville.

Motonetin setissä oli muuten Boschin hihna ja kiristinrullassa skf:n laakerit.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

juu yks nokka vaan...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

Tigr wrote:Tuohan koskee vain 16v versioita, vai enkö nyt käsitä jotain? En ole mikään autotekniikan asiantuntija, mutta tietääkseni omassa golffissani on vain yksi nokka. Eikä näin ollen luonnollisesti nokkien välillä mitään remmiä. Kai?

Mutta hyvä vinkki vastaavien kysymysten äärellä pyöriville.

Motonetin setissä oli muuten Boschin hihna ja kiristinrullassa skf:n laakerit.
Joo vain 16v versioissa tarttee vaihtaa toi..
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Post Reply