Takalasin tummennus ja lisäjarruvalo
Takalasin tummennus ja lisäjarruvalo
Kävipä tossa silleen kun katsastin autoa (golf iv variant) että katsastusmies kirjoitti rekisteriotteeseen: Tummennus lisäjarruvalon kohdalta poistettava. No prkl! Olen tässä katsellut että ainahan se tummennus on koko lasin mitalta tehty, vissiin ihan tehdastummennuskin? (myydäänhän tummia takavalojakin!) Soitin hemmolle joka lasit tummensi ja hän nauro makeasti että eipä oo ennen kuullu. Siitähän tulee ihan törkeen näkönen jos sen kalvon leikkaa, koska se jarruvalo ei ole kiinni siinä lasissa. Noh, enpä ole sitä poistamassa, vaan aion ensi katsastuksessa koittaa neuvotella tän homman. Enkä usko poliisinkaan sakottavan noin pientä asiaa. Mites on, löytyykö kohtalotovereita?
Kaks autoa tällä hetkellä omistuksessa ja molemmissa nätisti leikattu valo näkyviin.
Ja kyllä mun mielestä "tehdastummennus" leikataan myös, ainakin Laakkosella Tampereella tehdään tummennukset kalvolla ja leikataan.
Ihan oikeassa inssi myös on, kalvo kun muuttaa jarruvaloa tai tarkalleen sen näkyvyyttä ja sävyä. Mutta tokihan käytännöt ovat kirjavia, se vaan että kun se otteessa lukee niin poliisi voi sakottaa halutessaan ja seuraava inssikin saattaa asiaan tarttua eri tavalla kuin ilman tekstiä. Eli jos tekstiä otteessa ei olisi niin ei myöskään kalvosta mitään mainitsisi, mutta kun se lukee siellä tulee tarkistaneeksi asian...
Ja kyllä mun mielestä "tehdastummennus" leikataan myös, ainakin Laakkosella Tampereella tehdään tummennukset kalvolla ja leikataan.
Ihan oikeassa inssi myös on, kalvo kun muuttaa jarruvaloa tai tarkalleen sen näkyvyyttä ja sävyä. Mutta tokihan käytännöt ovat kirjavia, se vaan että kun se otteessa lukee niin poliisi voi sakottaa halutessaan ja seuraava inssikin saattaa asiaan tarttua eri tavalla kuin ilman tekstiä. Eli jos tekstiä otteessa ei olisi niin ei myöskään kalvosta mitään mainitsisi, mutta kun se lukee siellä tulee tarkistaneeksi asian...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Onpa tullut törmättyä katsastuksessa samaan asiaan edellisten autojen kans. Kiltisti leikannut ne kohdat siististi pois.
Vähän samaan kategoriaan aikoinaan meni kun lisäjarruvalon johto otti jostain kohtaa runkoon kiinni yhdessä autossa ja poltti aina sulakkeen kun polkaisi jarrua. Nappasin piuhat irti ja unohdin koko kapistuksen kunnes katsastuksessa kirjoitti lappuun kun ei ollut toiminnassa vaikka onkin lisäjarruvalo joka ei ole pakollinen mutta jos on olemassa niin on pakollinen toimimaan ja olemaan selvästi nähtävissä.
Vähän samaan kategoriaan aikoinaan meni kun lisäjarruvalon johto otti jostain kohtaa runkoon kiinni yhdessä autossa ja poltti aina sulakkeen kun polkaisi jarrua. Nappasin piuhat irti ja unohdin koko kapistuksen kunnes katsastuksessa kirjoitti lappuun kun ei ollut toiminnassa vaikka onkin lisäjarruvalo joka ei ole pakollinen mutta jos on olemassa niin on pakollinen toimimaan ja olemaan selvästi nähtävissä.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Juu ei ole. Ainakaan faijan vaggineissa ei ollut. Mulla on muistaakseni muuten myös tuo lisäjarruvalo leikattu näkyviin...Kupari wrote:Tehdastummennukset ei minun ymmärtääkseni ole kalvolla tehtyjä?
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Molemmissa autoissa on 20% kalvot takalasissa eikä mitään ole sanottu.Audi on leimattu neljästi ilman sanomista ja viimeksi eilen leimasin Passatin ekan kerran.Jännitti kyllä volskin kohdalla mutta hämärässä hallissa näkyy ihan hyvin, näkyy kyllä valoisassakin.
Ahdin määrää tahdin niinkuin sanotaan.Kalustona Passat Variant 1.8T ja A4 Sedan 1.8T.
Jaa no joo, en tiedä mitä tummennuksia tuttu siellä Laakkosella tekee mutta paljon tekee ja uusiin autoihin mun mielestä.Leroy wrote:Juu ei ole. Ainakaan faijan vaggineissa ei ollut. Mulla on muistaakseni muuten myös tuo lisäjarruvalo leikattu näkyviin...Kupari wrote:Tehdastummennukset ei minun ymmärtääkseni ole kalvolla tehtyjä?

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Juh, noo tehdastummennus on niin haalea ettei sillä mitään tee
5% on ollu kahdessa viimesimmässä autossa ja varmaan seuraavaankin tulee samalla linjalla. Ei se ulkonäkö vaan mukavuus.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
itsellä on melko tummat kans lasit ja piirsin kalvoon lisäjarrivalon ulkomitat ja pienensin 1cm joka puolelta niin ei päivä paista väleistä mutta jarruvalo näkyy pirun kirkkaasti.
eikä aikaa menny edes puolta tuntia ja oon pirun tyytyväinen...
tuosta se pikkuisen näkyy:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/ori ... 23orig.jpg

eikä aikaa menny edes puolta tuntia ja oon pirun tyytyväinen...
tuosta se pikkuisen näkyy:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/ori ... 23orig.jpg