Takalasin tummennus ja lisäjarruvalo

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Post Reply
mika78

Takalasin tummennus ja lisäjarruvalo

Post by mika78 »

Kävipä tossa silleen kun katsastin autoa (golf iv variant) että katsastusmies kirjoitti rekisteriotteeseen: Tummennus lisäjarruvalon kohdalta poistettava. No prkl! Olen tässä katsellut että ainahan se tummennus on koko lasin mitalta tehty, vissiin ihan tehdastummennuskin? (myydäänhän tummia takavalojakin!) Soitin hemmolle joka lasit tummensi ja hän nauro makeasti että eipä oo ennen kuullu. Siitähän tulee ihan törkeen näkönen jos sen kalvon leikkaa, koska se jarruvalo ei ole kiinni siinä lasissa. Noh, enpä ole sitä poistamassa, vaan aion ensi katsastuksessa koittaa neuvotella tän homman. Enkä usko poliisinkaan sakottavan noin pientä asiaa. Mites on, löytyykö kohtalotovereita?
AjH

Post by AjH »

Kaks autoa tällä hetkellä omistuksessa ja molemmissa nätisti leikattu valo näkyviin.

Ja kyllä mun mielestä "tehdastummennus" leikataan myös, ainakin Laakkosella Tampereella tehdään tummennukset kalvolla ja leikataan.

Ihan oikeassa inssi myös on, kalvo kun muuttaa jarruvaloa tai tarkalleen sen näkyvyyttä ja sävyä. Mutta tokihan käytännöt ovat kirjavia, se vaan että kun se otteessa lukee niin poliisi voi sakottaa halutessaan ja seuraava inssikin saattaa asiaan tarttua eri tavalla kuin ilman tekstiä. Eli jos tekstiä otteessa ei olisi niin ei myöskään kalvosta mitään mainitsisi, mutta kun se lukee siellä tulee tarkistaneeksi asian...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Por

Post by Por »

Onpa tullut törmättyä katsastuksessa samaan asiaan edellisten autojen kans. Kiltisti leikannut ne kohdat siististi pois.

Vähän samaan kategoriaan aikoinaan meni kun lisäjarruvalon johto otti jostain kohtaa runkoon kiinni yhdessä autossa ja poltti aina sulakkeen kun polkaisi jarrua. Nappasin piuhat irti ja unohdin koko kapistuksen kunnes katsastuksessa kirjoitti lappuun kun ei ollut toiminnassa vaikka onkin lisäjarruvalo joka ei ole pakollinen mutta jos on olemassa niin on pakollinen toimimaan ja olemaan selvästi nähtävissä.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Kupari

Post by Kupari »

Tehdastummennukset ei minun ymmärtääkseni ole kalvolla tehtyjä? Ja lain mukaan tuota valoa ei saa kalvolla peittää, tosin eka mistä kuulen että tulee sanomista. Ite olen kysynyt asiakkailta kummin tehdään. Molempia on tullu väsättyä ja kyllä siitä siistin saa jos osaa... :wink:
Leroy

Post by Leroy »

Kupari wrote:Tehdastummennukset ei minun ymmärtääkseni ole kalvolla tehtyjä?
Juu ei ole. Ainakaan faijan vaggineissa ei ollut. Mulla on muistaakseni muuten myös tuo lisäjarruvalo leikattu näkyviin...
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
teukka

Post by teukka »

Molemmissa autoissa on 20% kalvot takalasissa eikä mitään ole sanottu.Audi on leimattu neljästi ilman sanomista ja viimeksi eilen leimasin Passatin ekan kerran.Jännitti kyllä volskin kohdalla mutta hämärässä hallissa näkyy ihan hyvin, näkyy kyllä valoisassakin.
Ahdin määrää tahdin niinkuin sanotaan.Kalustona Passat Variant 1.8T ja A4 Sedan 1.8T.
AjH

Post by AjH »

Leroy wrote:
Kupari wrote:Tehdastummennukset ei minun ymmärtääkseni ole kalvolla tehtyjä?
Juu ei ole. Ainakaan faijan vaggineissa ei ollut. Mulla on muistaakseni muuten myös tuo lisäjarruvalo leikattu näkyviin...
Jaa no joo, en tiedä mitä tummennuksia tuttu siellä Laakkosella tekee mutta paljon tekee ja uusiin autoihin mun mielestä. :? Luultavasti kyllä noi ihan tehtaalta tilatut on valmiiksi tummilla akkunoilla, olisko sitten jotain "varasto" malleja joihin asiakas tilaa autoa ostaessaan tummennukset.

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kupari

Post by Kupari »

Juurikin näin. Tehdastummennukset on ne tummanvihreät ikkunat.
AjH

Post by AjH »

Juh, noo tehdastummennus on niin haalea ettei sillä mitään tee :) 5% on ollu kahdessa viimesimmässä autossa ja varmaan seuraavaankin tulee samalla linjalla. Ei se ulkonäkö vaan mukavuus.

Jaku

Post by Jaku »

itsellä on melko tummat kans lasit ja piirsin kalvoon lisäjarrivalon ulkomitat ja pienensin 1cm joka puolelta niin ei päivä paista väleistä mutta jarruvalo näkyy pirun kirkkaasti. 8)
eikä aikaa menny edes puolta tuntia ja oon pirun tyytyväinen...

tuosta se pikkuisen näkyy:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/ori ... 23orig.jpg
Passat 1.9 TDI -01
pikku polo 1.4 -06
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2aqi6+jaku-auto.html
mika78

Post by mika78 »

joo.. Kun alun V******sesta ja omasta ylireagoinnista pääsi yli, niin leikkasin siihen kalvoon aukon. Eipä ollu edes iso homma ja jälkikin ihan hyvä. Merkkasin teipillä ensin ja sit leikkasin teipinreunoja myöten. Hyvää kesää kaikille variant kuskeille! Mika
Post Reply